God ontkennen

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:06
peda schreef: 26 jun 2023, 12:03

Alfa's betoog is het credo "" Uw WIl geschiede "'. In zijn optiek hebben de genoemde gebeurtenissen in de realiteit plaatsgevonden en deze gebeurtenissen tonen dat God niet met zich laat spotten. Het uiten van "" Uw Wil geschiede "" is ook geen teken van zich verheven voelen boven diegenen die "' mijn wil geschiede "' nastreven, maar een waarschuwing, dat het niet luisteren naar de Wil van God, na de dood wel consequenties zal hebben. Bezint voor dat Gij begint, zo te zeggen. De discussie loopt dood wanneer "' mijn wil geschiede "' argumenten in het gesprek worden gebracht.
Daar wordt niet op ingegaan, foute boel, maar er komt onmiddellijk een op de bijbel gebaseerde "" Uw Wil geschiede "" antwoord. Vervolgens gaat de "" mijn wil geschiede "" enthousiast als Repelsteeltje op en neer springen omdat er niet wordt ingegaan op "" mijn wil geschiede "' opmerkingen en vragen, maar het helpt niet. Er volgt uitsluitend een "" Uw Wil geschiede "" betoog en Alfa kan prima vertellen waar in de bijbel de "" Uw Wil geschiede "" verzen te vinden zijn. Omdat de "" mijn wil geschiede "" schrijvers de moed niet opgeven blijft bij voortduring Repelsteeltje van kracht.
En nu maar wachten op het eerste commentaar waarin Peda verweten wordt mooie discussies kapot te maken met zijn niets-zeggende opmerkingen.
Dus Jeruzalem is in het jaar 70 niet veroverd en zijn er geen 1.100.000 mensen omgekomen?
Dat getal is je reinste nonsen, zoveel mensen leefden er toen in het hele gebied niet.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:08
Messenger schreef: 26 jun 2023, 12:04 Er is geen betere weg, alle wegen leiden naar God. God maakt alle kromme wegen recht. Je kunt God gewoon niet missen.
Zoals gezegd negeren vele mensen duidelijke waarschuwingen.
Ze weten alles toch beter.
Het is zo ontzettend simpel. De vrije wil geldt voor elke keuze die je maakt, ook voor elk geloof je aanhangt of zelfs niet gelooft.
God houdt innig en onvoorwaardelijk van elke mens en de uiteindelijke bestemming is de hemel.

Waarschuwen is dus niet nodig.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:13
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:00 Je weet het dus nog beter.

De Bijbel toont gebeurtenissen over echte mensen die dingen zelf hebben meegemaakt.

Farao's deden het anders, die bliezen overwinningen op en verdonkeremanen negatieve gebeurtenissen.
Vandaar dat in muren vele teksten zijn weggehakt, om dat te verbergen.
De meeste mensen uit de Bijbel hebben niet eens bestaan.
Je daaraan vast houden leidt tot waandenkbeelden.
Je mening wijst niet echt op inzicht.
Als je in de Bijbel kijkt, zie je vele verwijzingen naar mensen, hun ouders en voorouders.
Deze familieverbanden werden in het familie register genoteerd.
Omdat op die manier de geslachtslijn van de Messias getoond kon worden.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:19 Deze familieverbanden werden in het familie register genoteerd.
Omdat op die manier de geslachtslijn van de Messias getoond kon worden.
Staan de nakomelingen van de Messias er ook in?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:16
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:06 Dus Jeruzalem is in het jaar 70 niet veroverd en zijn er geen 1.100.000 mensen omgekomen?
Dat getal is je reinste nonsen, zoveel mensen leefden er toen in het hele gebied niet.
Mening, geen feit.
Dat was volgens de joodse geschiedschrijver Flavius Josephus.


Met Pascha kwamen heel veel joden naar Jeruzalem.
Dat bleek toen in het jaar 33 in de bovenkamer de mensen in de bovenkamer met de Heilige geest werden gezalfd.
Dat was het begin van de 144.000 mederegeerders van de christus.

Daar waren toen mensen van de Parthen, Meden, Elamieten, de inwoners van Mesopotamië, Judea en Kappadocië, Po̱ntus en A̱sia, Frygië en Pamfylië, Egypte en de gebieden van Libië bij Cyrene, bezoekers uit Rome, zowel Joden als proselieten, Kretenzers en Arabieren aanwezig, die in hun eigen taal werden aangesproken, toen de Heilige geest neerdaalde op de aanwezigen in de bovenkamer.
Zie Handelingen 2.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 26 jun 2023, 12:20
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:19 Deze familieverbanden werden in het familie register genoteerd.
Omdat op die manier de geslachtslijn van de Messias getoond kon worden.
Staan de nakomelingen van de Messias er ook in?
Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:32
Messenger schreef: 26 jun 2023, 12:20
Staan de nakomelingen van de Messias er ook in?
Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Je hoeft niet gehuwd te zijn om nakomelingen te krijgen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:19
Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:13 De meeste mensen uit de Bijbel hebben niet eens bestaan.
Je daaraan vast houden leidt tot waandenkbeelden.
Je mening wijst niet echt op inzicht.
Als je in de Bijbel kijkt, zie je vele verwijzingen naar mensen, hun ouders en voorouders.
Deze familieverbanden werden in het familie register genoteerd.
Omdat op die manier de geslachtslijn van de Messias getoond kon worden.
Dat ze niet bestaan hebben is een wetenschappelijk feit.

Dat de JG de wetenschap negeren doet daar niets aan af.

Verwijzen is naar de Bijbel (jullie versie van de veleoude geschriften) is zinloos als je niet aantoont dat ze letterlijk historisch zijn.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:31
Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:16
Dat getal is je reinste nonsen, zoveel mensen leefden er toen in het hele gebied niet.
Mening, geen feit.
Dat was volgens de joodse geschiedschrijver Flavius Josephus.


Met Pascha kwamen heel veel joden naar Jeruzalem.
Dat bleek toen in het jaar 33 in de bovenkamer de mensen in de bovenkamer met de Heilige geest werden gezalfd.
Dat was het begin van de 144.000 mederegeerders van de christus.

Daar waren toen mensen van de Parthen, Meden, Elamieten, de inwoners van Mesopotamië, Judea en Kappadocië, Po̱ntus en A̱sia, Frygië en Pamfylië, Egypte en de gebieden van Libië bij Cyrene, bezoekers uit Rome, zowel Joden als proselieten, Kretenzers en Arabieren aanwezig, die in hun eigen taal werden aangesproken, toen de Heilige geest neerdaalde op de aanwezigen in de bovenkamer.
Zie Handelingen 2.
Geen mening maar het resultaat van wetenschappelijk onderzoek.
Volgens de meeste schattingen leefden er destijds tussen de 200 en 250 miljoen mensen wereldwijd.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:32
Messenger schreef: 26 jun 2023, 12:20
Staan de nakomelingen van de Messias er ook in?
Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Maar hij was wel verdacht sterk gesteld op Maria Magdalena.
Maar waarschijnlijk was hij ook van mannen niet vies, denk maar aan zijn verhouding met Johannes.

PS.
Waar staat dat hij niet gehuwd was?
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:41
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:32 Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Maar hij was wel verdacht sterk gesteld op Maria Magdalena.
Maar waarschijnlijk was hij ook van mannen niet vies, denk maar aan zijn verhouding met Johannes.

PS.
Waar staat dat hij niet gehuwd was?
Zoals jij denkt dat het zo was was en is het toch echt niet maar ja invulkunde zonder echte kennis in deze.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:41
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:32 Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Maar hij was wel verdacht sterk gesteld op Maria Magdalena.
Maar waarschijnlijk was hij ook van mannen niet vies, denk maar aan zijn verhouding met Johannes.

PS.
Waar staat dat hij niet gehuwd was?
Die apostelen waren er misschien ook niet vies van.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Snelheid schreef: 26 jun 2023, 12:44
Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:41
Maar hij was wel verdacht sterk gesteld op Maria Magdalena.
Maar waarschijnlijk was hij ook van mannen niet vies, denk maar aan zijn verhouding met Johannes.

PS.
Waar staat dat hij niet gehuwd was?
Zoals jij denkt dat het zo was was en is het toch echt niet maar ja invulkunde zonder echte kennis in deze.
Het een kan net zo goed waar zijn als het andere.
Velen geloven dat Maria Magdalena de minnares van Jezus was.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:54
Snelheid schreef: 26 jun 2023, 12:44

Zoals jij denkt dat het zo was was en is het toch echt niet maar ja invulkunde zonder echte kennis in deze.
Het een kan net zo goed waar zijn als het andere.
Velen geloven dat Maria Magdalena de minnares van Jezus was.
Ja klopt dat velen dat denken ; St Maria Magdalena was en is de Apostelgelijke,maar was niet de minnares van Jezus de Christus,dat zit in de oversekste gedachten van mensen die maar met sex bezig zijn nog erger dan een konijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
J-W
Berichten: 2465
Lid geworden op: 16 aug 2019, 09:27
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door J-W »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:04
J-W schreef: 13 jun 2023, 12:36
Lees je wel wat ik vroeg?
Ik had het over netjes levende christenen, niet over afgodenaanbidders, dieven en moordenaars. Laat die er svp buiten.
Geef dus gewoon antwoord op mijn vraag, worden die volgens jou door koning Jezus verstoten ja of nee.
Dus geen antwoord in de trant van : "als je de bijbel bestudeerd had..." maar gewoon een eerlijk antwoord: ja of nee.
Je argumentatie mag je dit keer voor je houden.
Jazeker!
Wat zijn dan netjes levende Christenen?
Degenen die heidense feesten vieren, omdat zij die gekerstend hebben?
Of netjes levende Christenen die, in naam van God, andersdenkenen ombrengen?
Netjes levende christenen zijn mijn buren. Zij gedenken met kerst de geboorte van JC en en zetten een dennenboom in huis met wat verlichting zoals jij wellicht 's winters voor de gezelligheid een schemerlampje aan doet.
Zij hebben voor zover mij bekend nog nooit iemand omgebracht.
In mijn ogen zijn zij dus netjes levende christenen en ik ga er van uit dat koning Jezus hen vast wel lief zal hebben en jullie zal uitlachen omdat jullie je druk hebben gemaakt om een dennenboompje in huis, dat jullie het verschil niet hebben ingezien tussen afgodendienaars en christenen die van wat gezelligheid in huis hielden. (want de mens ziet aan wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan, 1Sam 16:7)
Maar deze mensen worden dus volgens jou door koning Jezus verstoten?
Graag ja, nee of ik weet het niet, zonder argumentatie.
Laatst gewijzigd door J-W op 26 jun 2023, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 26 jun 2023, 13:01
Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:54 Het een kan net zo goed waar zijn als het andere.
Velen geloven dat Maria Magdalena de minnares van Jezus was.
Ja klopt dat velen dat denken ; St Maria Magdalena was en is de Apostelgelijke,maar was niet de minnares van Jezus de Christus,dat zit in de oversekste gedachten van mensen die maar met sex bezig zijn nog erger dan een konijn.
Misschien was zij wel de minnares van Jezus, maar wordt dat ontkend door mensen met preutse gedachten die seks maar niks vinden.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

J-W schreef: 26 jun 2023, 13:04
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:04 Jazeker!
Wat zijn dan netjes levende Christenen?
Degenen die heidense feesten vieren, omdat zij die gekerstend hebben?
Of netjes levende Christenen die, in naam van God, andersdenkenen ombrengen?
Netjes levende christenen zijn mijn buren. Zij gedenken met kerst de geboorte van JC en en zetten een dennenboom in huis met wat verlichting zoals jij wellicht 's winters voor de gezelligheid een schemerlampje aan doet.
Zij hebben voor zover mij bekend nog nooit iemand omgebracht.
In mijn ogen zijn zij dus netjes levende christenen en ik ga er van uit dat koning Jezus hen vast wel lief zal hebben en jullie zal uitlachen omdat jullie je druk hebben gemaakt om een dennenboompje in huis, dat jullie het verschil niet hebben ingezien tussen afgodendienaars en christenen die van wat gezelligheid in huis hielden. (want de mens ziet aan wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan, 1Sam 16:7)
Maar deze mensen worden dus volgens jou door koning Jezus verstoten?
Graag ja of nee zonder argumentatie.
Pracht bijdrage @JW en zo is het ook,maar ja bij een gehersenspoelde van het wachttoren genootschap komt dat niet binnen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Messenger schreef: 26 jun 2023, 13:06
Snelheid schreef: 26 jun 2023, 13:01

Ja klopt dat velen dat denken ; St Maria Magdalena was en is de Apostelgelijke,maar was niet de minnares van Jezus de Christus,dat zit in de oversekste gedachten van mensen die maar met sex bezig zijn nog erger dan een konijn.
Misschien was zij wel de minnares van Jezus, maar wordt dat ontkend door mensen met preutse gedachten die seks maar niks vinden.
In jou verwrongen sex gedachten zal dat wel zo zijn tja......... :twisted:
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10633
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Messenger »

Snelheid schreef: 26 jun 2023, 13:09
Messenger schreef: 26 jun 2023, 13:06
Misschien was zij wel de minnares van Jezus, maar wordt dat ontkend door mensen met preutse gedachten die seks maar niks vinden.
In jou verwrongen sex gedachten zal dat wel zo zijn tja......... :twisted:
Ze zijn juist niet verwrongen. Maar hoe het zat met Jezus weet niemand.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3059
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Tiberius Claudius »

Messenger schreef: 26 jun 2023, 13:06
Snelheid schreef: 26 jun 2023, 13:01

Ja klopt dat velen dat denken ; St Maria Magdalena was en is de Apostelgelijke,maar was niet de minnares van Jezus de Christus,dat zit in de oversekste gedachten van mensen die maar met sex bezig zijn nog erger dan een konijn.
Misschien was zij wel de minnares van Jezus, maar wordt dat ontkend door mensen met preutse gedachten die seks maar niks vinden.
Dat komt hoe ze zo'n figuur willen zien.

Velen zien hem als iemand met een perfecte levensstijl daarbij vergetende dat zijzelf dat perfecte hebben bedacht.
Jezus lijkt ook een wijnliefhebber geweest te zijn, dat past ook niet bij sommigen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
HJW
Berichten: 6517
Lid geworden op: 09 aug 2016, 19:44
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 26 jun 2023, 13:06 Misschien was zij wel de minnares van Jezus, maar wordt dat ontkend door mensen met preutse gedachten die seks maar niks vinden.
Uiteindelijk weten we het niet. Er zijn ook altijd gedachten geweest dat ze getrouwd waren.
In die tij waren de rabbi’s ook gewoon getrouwd en Jezus zou erop aangesproken zijn als hij niet getrouwd was. Daar zien we niets van terug in de bijbel.
Dus het zou heel goed kunnen dat hij getrouwd was, we weten het niet.
Dat celibataire katholieken niet moeten denken aan Jezus en sex verandert daar niets aan.
Mullog
Berichten: 4111
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Mullog »

Alpha schreef: 26 jun 2023, 11:28
Mullog schreef: 20 jun 2023, 15:17
Boeiend , zoals het je lukt om alles wat niks met elkaar te maken heeft samen te brengen in een antwoord op een niet gestelde vraag.
Ik ga wel degelijk in op je reactie, het probleem is, dat je dat niet kan of wilt begrijpen wat ik schrijf.
Helaas voor jou schrijf ik niet datgene wat je graag wilt horen, maar probeer ik te laten zien, wat de Bijbel leert.

Op dit moment zijn er nog steeds vele Jg die vanwege hun geloof opgesloten zitten.
Misschien moet je eens een uurtje op de draad die tot deze reactie leidde studeren in plaats van in de bijbel te studeren.

Misschien ga je dan beseffen dat "ik ben niet van deze wereld" toch wat anders is dan "ik wil niet van deze wereld zijn".
Snelheid
Berichten: 11288
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Snelheid »

Inderdaad @Mullog in ieder geval waarom zou je van deze wereld moeten zijn in het gekkenhuis wat NL heet,zelf hou ik me verre van alle gekte en de waan van de dag.Voorts het staan in deze wereld en het goede daar in doen kan het verschil maken.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Messenger schreef: 26 jun 2023, 12:33
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:32 Lees de bijbel eens?
Jezus was niet gehuwd.
Je hoeft niet gehuwd te zijn om nakomelingen te krijgen.
Jezus volgt daarbij gewoon de leer van de Bijbel.
Hij kan daarom niet ongehuwd kinderen verwekken.
Kinderen hebben een vader èn een moeder nodig.

Mt 1:19 Maar Jozef, haar man, was rechtvaardig en wilde haar niet in het openbaar te schande maken. Daarom was hij van plan in het geheim van haar te scheiden.

Jozef was met Maria verloofd en dat werd in die tijd als nagenoeg getrouwd gezien.
Vandaar dat hij haar die schande wilde besparen.
Door ingrijpen van een engel werd dat voorkomen.

Mt 1:
24 Jozef werd wakker en deed wat de engel van Jehovah hem had opgedragen: hij nam zijn vrouw mee naar huis.
25 Maar hij had geen gemeenschap met haar tot na de geboorte van haar zoon. Hij noemde hem Jezus. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: God ontkennen

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 26 jun 2023, 12:34
Alpha schreef: 26 jun 2023, 12:19 Je mening wijst niet echt op inzicht.
Als je in de Bijbel kijkt, zie je vele verwijzingen naar mensen, hun ouders en voorouders.
Deze familieverbanden werden in het familie register genoteerd.
Omdat op die manier de geslachtslijn van de Messias getoond kon worden.
Dat ze niet bestaan hebben is een wetenschappelijk feit.

Dat de JG de wetenschap negeren doet daar niets aan af.

Verwijzen is naar de Bijbel (jullie versie van de veleoude geschriften) is zinloos als je niet aantoont dat ze letterlijk historisch zijn.
Tja, die wetenschap toch, hè?

Die leerden dat de Batavieren bij Lobith in ons land kwamen.
Helaas hebben de feiten die mening achterhaald.
Er waren 2000 jaar eerder al bewoners in de lage landen.

Dus letterlijk historisch is maar betrekkelijk.

Vandaar dat wetenschappers graag hun mening als feit naar voren brengen.
Er is dus niets veranderlijker als een mens.