Deze films ken ik nog niet, dankjewel, lijken me geweldig.Petra schreef: ↑16 aug 2024, 09:20Nice, een oudje maar wel de moeite waard die YT. CGI opgebouwd uit foto's van Hubble, ik hem kijken!Robert Frans schreef: ↑15 aug 2024, 10:00
Ik heb zelf eens deze documentaire op YouTube gezien die ons in anderhalf uur meeneemt naar de grenzen van het universum. Je zou denken dat je dan op een gegeven moment na eindeloos veel sterrenstelsels een soort muur of grote leegte tegenkomt. Maar nee, als je volgens deze docu verder het universum inreist, ga je terug in de tijd, net zolang totdat je uiteindelijk bij het moment vóór de oerknal uitkomt.
Dit soort onderwerpen zijn de reden dat ik het jammer vind dat ik zo slecht ben in wiskunde en natuurkunde.
Interstellar ken ik. Er zijn weinig SF films die ik niet ken.
Deze zijn ook tof; spelen met 'tijd'
https://youtu.be/uH5BgJbbGuE?si=Iio7_F_v1U1gT7V9
https://youtu.be/ByehYal_cCs?si=rrRI0-RMZMHg5-IH
Hoe ziet het hiernamaals er volgens jou uit?
Forumregels
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
> > Lees de richlijnen goed door!
Let op: Het gedeelte Geloof is uitdrukkelijk niet voor forummers die elke vorm van geloof en of spirituele gebieden etc. afwijzen. Grappen maken over geloofstermen en of begrippen die in religie dan wel filosofie gebruikelijk zijn, of ze inhoudsloos verklaren, is verboden.
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: M
Re: Hoe ziet het hiernamaals er volgens jou uit?
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
- Man/Vrouw: M
Hallo Petra,Petra schreef: ↑16 aug 2024, 11:20Het theoretische idee is dan ook niet om met lichtsnelheid te reizen, maar sneller dan de lichtsnelheid. Zo bv.peda schreef: ↑16 aug 2024, 10:22 Voor hen een interessante blik in de aardse geschiedenis. Maar wanneer deze zelfde planeet bewoners vervolgens theoretisch met lichtsnelheid naar de aarde zouden reizen, dan kwamen zij nooit aan in het verleden om Jezus een hand te geven, maar wel ergens in het aardse 4024, maar wel met harde kennis uit de Jezus-tijd.
https://www.newscientist.nl/nieuws/surf ... -mogelijk/
"Door op een bijzondere golf van de ruimtetijd te surfen, kan een raket sneller dan het licht reizen. Dit idee van een fysicus van de universiteit van Göttingen past ‘gewoon’ binnen de regels van de natuurkunde."
Ik denk dat jij doelt op Lentz werkzaam bij de universiteit van Göttingen, die met zijn "' soliton "" ( een bijzondere warp-bubbel "') een theoretische verbetering aanbracht in de oude "' Alcubierre "" visie.
Maar sneller reizen dan het licht betekent in mijn optiek nog steeds niet dat er feitelijk geland kan worden in het verleden, om aldaar reeds plaatsgevonden gebeurtenissen te veranderen/ beïnvloeden. Sneller reizen dan het licht betekent dat de technisch zeer ontwikkelde astronaut die op een planeet op 2000 jaren afstand van de aarde Jezus gebeurtenissen kan waarnemen en met die kennis naar de aarde afreist, dan niet in 4024 op aarde van zijn bevindingen kond doet, maar reeds in 2024. Het Jezus gebeuren zelve dat 2000 jaren geleden al of niet heeft plaats gevonden, blijft m.i. ondanks "' warp-drive "'- theorieën gevrijwaard van ontmoetingen uit de toekomst.
Wel leuk denkwerk, ik ga mij er nog eens in verdiepen.
Bij de hemel- hiernamaals visies spelen m.i. noch Alcubierre noch Lentz een rol. Het hemelse-hiernamaals staat buiten de 4 dimensionale wereld.
-
- Man/Vrouw: V
Hi Peda,
Idd. daar ging dat artikel over.
De meningen verschillen in Wetenschapsland; het overschrijdt onze natuurwetten dus is de uitkomst onvoorspelbaar tot onmogelijk.peda schreef: ↑16 aug 2024, 12:19 Maar sneller reizen dan het licht betekent in mijn optiek nog steeds niet dat er feitelijk geland kan worden in het verleden, om aldaar reeds plaatsgevonden gebeurtenissen te veranderen/ beïnvloeden. Sneller reizen dan het licht betekent dat de technisch zeer ontwikkelde astronaut die op een planeet op 2000 jaren afstand van de aarde Jezus gebeurtenissen kan waarnemen en met die kennis naar de aarde afreist, dan niet in 4024 op aarde van zijn bevindingen kond doet, maar reeds in 2024. Het Jezus gebeuren zelve dat 2000 jaren geleden al of niet heeft plaats gevonden, blijft m.i. ondanks "' warp-drive "'- theorieën gevrijwaard van ontmoetingen uit de toekomst.
Wel leuk denkwerk, ik ga mij er nog eens in verdiepen.
Bij de hemel- hiernamaals visies spelen m.i. noch Alcubierre noch Lentz een rol. Het hemelse-hiernamaals staat buiten de 4 dimensionale wereld.
Allereerst natuurlijk de onmogelijkheid dat een fysiek object sneller dan het licht zou kunnen vanwege de evenredig met de snelheid toenemende massa. Waardoor het object zo oneindig zwaar zou worden dat het niet meer kan versnellen. (Einsteins speciale relativiteitstheorie))
Maar volgens diezelfde theorie zou sneller dan het licht reizen wel resulteren in tijdreizen. Volgens Hawking moeten er mechanismen zijn die op een of andere manier tijdreizen verhinderen om causale paradoxen te voorkomen.
Aan de andere kant zijn er multiversum theorieën die de paradoxen oplossen. (Parallelle Universums, vertakkende tijd)
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas