STELLING;Trump belichaamt de vrije wereld helaas niet.
-
- Man/Vrouw: M
Re: STELLING;Trump belichaamt de vrije wereld helaas niet.
Volgens de berichten hadden Donald en Vladi een gezellig gesprek,alleen ze zijn nog geen steek verder gekomen. 

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
In dit soort gezellige gesprekken worden maar zelden spijkers met koppen geslagen.Snelheid schreef: 18 mar 2025, 21:05 Volgens de berichten hadden Donald en Vladi een gezellig gesprek,alleen ze zijn nog geen steek verder gekomen.![]()
Vaak echter zijn er wel geheime contacten tussen topdiplomaten waar wel zaken worden gedaan.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
-
Wat we wel weten van "het gesprek" is dat Poetin "The Donald" in de wacht liet staan. Op de apenrots moet altijd eerst even de rangorde bepaald worden en die rangorde is een ieder wel duidelijk. Behalve "The Donald" dan natuurlijk. Die verkoopt het als een succes.
In de liefde kun je alleen maar teleurgesteld worden door jezelf.
-
Men wordt in Europa en Nederland steeds meer wakker heeeeee wat nu Trump is een autocraat tja en hij is decreet verslaafd; de Amerikaan is al niet slim,maar gaat nog dommer worden ;het ministerie van onderwijs wordt op geheven,de staten moeten het zelf maar regelen,dus wat gaat er gebeuren dat over pakweg 15 jaar heeft de VS de grootste bevolking die niet kunnen lezen en schrijven enz enz enz.De VS de Verenigde Staten van Barbaren.
Voorts Trump over 4 jaar weg hij is dat niet van plan;ook hij als zijn mede autocraten in Rusland China en Turkije president voor het leven.
Tel uit je winst.
Voorts Trump over 4 jaar weg hij is dat niet van plan;ook hij als zijn mede autocraten in Rusland China en Turkije president voor het leven.
Tel uit je winst.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
De toekomst van de VS gaat grote gelijkenis vertonen als The Handmaid's Tale; https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Handm ... isieserie)Snelheid schreef: 20 mar 2025, 22:58 Men wordt in Europa en Nederland steeds meer wakker heeeeee wat nu Trump is een autocraat tja en hij is decreet verslaafd; de Amerikaan is al niet slim,maar gaat nog dommer worden ;het ministerie van onderwijs wordt op geheven,de staten moeten het zelf maar regelen,dus wat gaat er gebeuren dat over pakweg 15 jaar heeft de VS de grootste bevolking die niet kunnen lezen en schrijven enz enz enz.De VS de Verenigde Staten van Barbaren.
Tel uit je winst.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Mensen die als toerist naar de VS gaan en hun gezicht dat zon VS barbaar die zogenaamd grenspolitie is wordt gelijk vast gezet,was een verslag op TV.Gaan nu al een kwart minder mensen naar de VS de toeristen industrie aldaar is nu aan het piepen.Messenger schreef: 20 mar 2025, 23:31De toekomst van de VS gaat grote gelijkenis vertonen als The Handmaid's Tale; https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Handm ... isieserie)Snelheid schreef: 20 mar 2025, 22:58 Men wordt in Europa en Nederland steeds meer wakker heeeeee wat nu Trump is een autocraat tja en hij is decreet verslaafd; de Amerikaan is al niet slim,maar gaat nog dommer worden ;het ministerie van onderwijs wordt op geheven,de staten moeten het zelf maar regelen,dus wat gaat er gebeuren dat over pakweg 15 jaar heeft de VS de grootste bevolking die niet kunnen lezen en schrijven enz enz enz.De VS de Verenigde Staten van Barbaren.
Tel uit je winst.
Mooi land mooie natuur alleen jammer van al die barbaren die er wonen en eten als varkens.
Het beste nu er WEG blijven en lekker naar Canada gaan 2e grootste land ter wereld en wat een pracht land en aardige beschaafde mensen.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
De kiezers van Trump worden wakker in een nachtmerrie.
Trump haalde een streep door US-AID en de agrariers in de VS zien hun grootste afnemer wegvallen. Zij gaan massaal failliet en hun bedrijven kunnen door de familie Trump en hun vriendjes voor een prikkie worden opgekocht.
Ook de harde uitzetting van illegale immigranten zorgen dat boeren nu geen bekwaam personeel meer hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=DAhrpeCVGMI
Trump haalde een streep door US-AID en de agrariers in de VS zien hun grootste afnemer wegvallen. Zij gaan massaal failliet en hun bedrijven kunnen door de familie Trump en hun vriendjes voor een prikkie worden opgekocht.
Ook de harde uitzetting van illegale immigranten zorgen dat boeren nu geen bekwaam personeel meer hebben.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
Je bedoelt dat men illegalen moet toestaan de wet aan de laars te lappen???Messenger schreef: 25 mar 2025, 16:51 De kiezers van Trump worden wakker in een nachtmerrie.
Ik heb geen medelijden met die boeren, zij hebben ook de wet aan hun laars gelapt.
Waarom geldt dat niet voor verkrachters????
-
Inderdaad; Trump maakt gewoon schoon schip en terecht.hadden we in NL maar bestuurders die de problemen aan pakken!!!!Tiberius Claudius schreef: 25 mar 2025, 17:09Je bedoelt dat men illegalen moet toestaan de wet aan de laars te lappen???Messenger schreef: 25 mar 2025, 16:51 De kiezers van Trump worden wakker in een nachtmerrie.
Ik heb geen medelijden met die boeren, zij hebben ook de wet aan hun laars gelapt.
VERITAS VOS LIBERABIT.
-
https://nos.nl/artikel/2561034-lek-in-g ... washington
Trump maakt ook schoon schip met gevoelige militaire informatie, ze voegen doodleuk een journalist toe.
Het politiek amateurisme wat nu aan de bal is in Washington lijkt me zorgwekkend voor andere landen. Gevoelige informatie delen met de VS lijkt me onverstandig.
Trump maakt ook schoon schip met gevoelige militaire informatie, ze voegen doodleuk een journalist toe.
Tja...Senator Tammy Duckworth, een veteraan van de Irakoorlog, noemde Hegseth op X "de meest ongekwalificeerde minister van Defensie in de geschiedenis, die zijn incompetentie aantoont door letterlijk geheime oorlogsplannen te lekken in de groepschat."
Het politiek amateurisme wat nu aan de bal is in Washington lijkt me zorgwekkend voor andere landen. Gevoelige informatie delen met de VS lijkt me onverstandig.
Uit de geopenbaarde chats blijkt ook dat Vance vindt dat Trump "een klein beetje dom" is. Voor deze ene keer ben ik het met hem eens.Een dag na de oprichting van de chatgroep zou vicepresident Vance zijn zorgen hebben geuit over het plan. Volgens Goldberg schreef hij: "Ik denk dat we een fout maken. 3 procent van de Amerikaanse handel gaat door het Suezkanaal en 40 procent van de Europese. Er is een reëel risico dat de bevolking niet begrijpt waarom dit noodzakelijk is."
Vance, die Trump niet eerder in het openbaar heeft afgevallen, zegt vervolgens: "Ik denk dat de president niet begrijpt hoe inconsistent dit is met zijn boodschap omtrent Europa op dit moment."
-
Al die jongens sporen niet,anders ga je niet op een platforum oorlogsgeheimen delen.
Maar een ding ze doen wel wat ze zeggen hetzij ten kwade of goede.
Maar een ding wij moeten ze bedanken Europa en Nederland zijn wakker.
Voorts hoe eerder dat we van de VS af zijn hoe beter

Maar een ding ze doen wel wat ze zeggen hetzij ten kwade of goede.
Maar een ding wij moeten ze bedanken Europa en Nederland zijn wakker.
Voorts hoe eerder dat we van de VS af zijn hoe beter

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Dan is ook Vance een beetje dom. Want de verhouding 40% versus 3% zegt niks over het volume of wat voor handel. En het is maar de vraag of je die 3% te grabbel wilt gooien omdat iemand anders 40% heeft.Tufkah schreef: 25 mar 2025, 17:39 ...
Uit de geopenbaarde chats blijkt ook dat Vance vindt dat Trump "een klein beetje dom" is. Voor deze ene keer ben ik het met hem eens.Een dag na de oprichting van de chatgroep zou vicepresident Vance zijn zorgen hebben geuit over het plan. Volgens Goldberg schreef hij: "Ik denk dat we een fout maken. 3 procent van de Amerikaanse handel gaat door het Suezkanaal en 40 procent van de Europese. Er is een reëel risico dat de bevolking niet begrijpt waarom dit noodzakelijk is."
Vance, die Trump niet eerder in het openbaar heeft afgevallen, zegt vervolgens: "Ik denk dat de president niet begrijpt hoe inconsistent dit is met zijn boodschap omtrent Europa op dit moment."
-
Ik heb de indruk dat het hele kabinet-Trump II niet erg intelligent is.Mullog schreef: 25 mar 2025, 18:50Dan is ook Vance een beetje dom. Want de verhouding 40% versus 3% zegt niks over het volume of wat voor handel. En het is maar de vraag of je die 3% te grabbel wilt gooien omdat iemand anders 40% heeft.Tufkah schreef: 25 mar 2025, 17:39 ...
Uit de geopenbaarde chats blijkt ook dat Vance vindt dat Trump "een klein beetje dom" is. Voor deze ene keer ben ik het met hem eens.
-
Ik heb, als ik Amerikaan zou zijn, liever illegale arbeiders die werk doen wat de Amerikaan weigert en zorgt dat de oogst wordt binnengehaald dan illegalen die crimineel zijn.Tiberius Claudius schreef: 25 mar 2025, 17:09Je bedoelt dat men illegalen moet toestaan de wet aan de laars te lappen???Messenger schreef: 25 mar 2025, 16:51 De kiezers van Trump worden wakker in een nachtmerrie.
Ik heb geen medelijden met de republikeinse achterban die nu beseft dat zij met hun stem op Trump zelf door Trump worden gedupeerd en alles verliezen, tot familiebedrijven aan toe. Er was genoeg gewaarschuwd.Tiberius Claudius schreef: Ik heb geen medelijden met die boeren, zij hebben ook de wet aan hun laars gelapt.
Rare vergelijking.Tiberius Claudius schreef: Waarom geldt dat niet voor verkrachters????
-
Ze moeten allemaal gedwongen opgenomen worden in psychiatrisch ziekenhuis Mar-a-Loco.Tufkah schreef: 25 mar 2025, 23:10Ik heb de indruk dat het hele kabinet-Trump II niet erg intelligent is.Mullog schreef: 25 mar 2025, 18:50
Dan is ook Vance een beetje dom. Want de verhouding 40% versus 3% zegt niks over het volume of wat voor handel. En het is maar de vraag of je die 3% te grabbel wilt gooien omdat iemand anders 40% heeft.
-
Dan heeft de Amerikaanse overheid feitelijk ook een probleem. Want van die illegale arbeiders wordt wel gewoon belasting op hun inkomen geïnd. Illegaliteit wordt op die manier wel een heel diffuus begrip.Tiberius Claudius schreef: 25 mar 2025, 17:09Je bedoelt dat men illegalen moet toestaan de wet aan de laars te lappen???Messenger schreef: 25 mar 2025, 16:51 De kiezers van Trump worden wakker in een nachtmerrie.
En ook verkrachters betalen belasting op hun inkomen. Maar wat dat ermee te maken heeft?

En de mooie contradictie is dat het clubje miljardairs rondom Trump waarschijnlijk geen, maar anders zeker in verhouding nauwelijks, belasting betaald.
-
Waarom?
Beide overtreden de wet, dus beide dienen te worden aangepakt.
PS.
Er zijn zat werklozen in de VS die kunnen die boeren dus mooi in dienst nemen.
-
Die zijn er niet voor te porren, maar aangezien Trump ook social security afschaft moeten ze wel. Al hebben ze geen vaardigheden zoals die immigranten die er nu uitgegooid worden.Tiberius Claudius schreef: 26 mar 2025, 10:25Waarom?
PS.
Maar het maakt niet uit want de meeste bedrijven gaan toch al kapot door Trump. Eten moet straks geïmporteerd worden.
Een illegale (en jarenlang gedoogde) immigrant staat niet gelijk aan een verkrachter.
-
Voor veel werk is nauwelijks kennis nodig, dus van die vaardigheden is geen argument.Messenger schreef: 26 mar 2025, 10:32Die zijn er niet voor te porren, maar aangezien Trump ook social security afschaft moeten ze wel. Al hebben ze geen vaardigheden zoals die immigranten die er nu uitgegooid worden.Tiberius Claudius schreef: 26 mar 2025, 10:25
Waarom?
PS.
Een illegale (en jarenlang gedoogde) immigrant staat niet gelijk aan een verkrachter.
Die social security stelt nu al niet veel voor, dat is dus ook geen argument.
Ik denk echter dat (net als hier) die boeren ze geen behoorlijk loon willen betalen.
-
Ik denk dat de Trump-kiezers hun eigen graf graven dat ze voor anderen hadden gewild. Nu zitten ze heerlijk in de problemen. Op YouTube staat het vol met boze, huilende en demonstrerende MAGA-mensjes. Ik kan er de hele dag van genieten als ik dat wil.Tiberius Claudius schreef: 26 mar 2025, 10:36Voor veel werk is nauwelijks kennis nodig, dus van die vaardigheden is geen argument.Messenger schreef: 26 mar 2025, 10:32
Die zijn er niet voor te porren, maar aangezien Trump ook social security afschaft moeten ze wel. Al hebben ze geen vaardigheden zoals die immigranten die er nu uitgegooid worden.
Ik denk echter dat (net als hier) die boeren ze geen behoorlijk loon willen betalen.
-
De ASO waarnemend president van de VS Vance haal heerlijk bakzijl werd uit gejouwd in Groenland en men wilde hem nergens ontvangen,dus bleef hij op de daar geleden VS basis en na een paar uur weer weg op weg naar de VS.
Politieke analisten zeggen nu al de VS prijst zich uit de markt Europa sluit de rijen en gaat de leiding nemen(werd een keer tijd) de VS komt alleen te staan;vind het een mooi bericht.
Bedank Trump en Vance dat jullie zo achterlijk doen Nederland en Europa is wakker eindelijk.

Politieke analisten zeggen nu al de VS prijst zich uit de markt Europa sluit de rijen en gaat de leiding nemen(werd een keer tijd) de VS komt alleen te staan;vind het een mooi bericht.
Bedank Trump en Vance dat jullie zo achterlijk doen Nederland en Europa is wakker eindelijk.

VERITAS VOS LIBERABIT.
-
Messenger schreef: 26 mar 2025, 10:40Ik denk dat de Trump-kiezers hun eigen graf graven dat ze voor anderen hadden gewild. Nu zitten ze heerlijk in de problemen. Op YouTube staat het vol met boze, huilende en demonstrerende MAGA-mensjes. Ik kan er de hele dag van genieten als ik dat wil.Tiberius Claudius schreef: 26 mar 2025, 10:36
Voor veel werk is nauwelijks kennis nodig, dus van die vaardigheden is geen argument.
Trump (ik noem hen Adolf) is een monster en dat monster gun ik niemand.
Er vinden in Amerika razzia’s plaats waarin ICE-agenten rücksichtslos migranten oppakken en zonder proces in Guantanamo Bay in Cuba opsluiten en in andere gevangenissen in het buitenland waar Adolf overeenkomsten mee sloot. Die migranten zijn inderdaad lang niet altijd criminelen. Er zitten zelfs ook mensen tussen met een verblijfsvergunning. ICE-agenten staan ze zelfs op te wachten na kerkdiensten.
Transgenders die hun paspoort moeten verlengen krijgen verplicht een paspoort met daarin het geboortegeslacht. Hierdoor kunnen ze vaak niet meer reizen omdat hun paspoort niet overeenkomt met hun uiterlijk. Vele van deze mensen vluchten nu uit rode staten naar blauwe in de hoop dat ze daar beter behandeld worden. Humanisten (waaronder christenen) richten fondsen op om deze mensen financieel te helpen want velen kunnen een verhuizing naar een andere staat niet betalen. Zij laten dan wel hun familie en vrienden achter, wat hartverscheurend is vooral omdat transgenders toch al niet veel steun hebben van de omgeving in de VS. En nu ook nog hun familie en vrienden achterlaten.
Diep treurig.
-
Tufkah schreef: 25 mar 2025, 23:10Ik heb de indruk dat het hele kabinet-Trump II niet erg intelligent is.Mullog schreef: 25 mar 2025, 18:50
Dan is ook Vance een beetje dom. Want de verhouding 40% versus 3% zegt niks over het volume of wat voor handel. En het is maar de vraag of je die 3% te grabbel wilt gooien omdat iemand anders 40% heeft.
Intelligent niet. Sluw wel. Trump heeft aardig wat Rooms-Katholieken op ministersposten gezet. En hij heeft een departement van geloof (Faith Office) geïnstalleerd met als hoofd de valse profetes Paula White. Zo verleidt en misleidt hij vele christenen. Miljoenen christenen hebben op hem gestemd. Gelukkig zijn er ook een aantal alsnog wakker geworden. En leven nu in een nachtmerrie.
-
Het boze regeert nu in de VS. Die Paula White is helemaal een misbaksel met haar welvaartstheologie, een religieus geloof onder sommige charismatische christenen dat financiële zegen en fysiek welzijn altijd de wil van God voor hen zijn, en dat geloof en geven aan liefdadigheids- en religieuze doelen iemands materiële rijkdom zullen vergroten. Precies contra zoals Jezus het ons heeft geleerd.Jon schreef: 29 mar 2025, 14:36Tufkah schreef: 25 mar 2025, 23:10
Ik heb de indruk dat het hele kabinet-Trump II niet erg intelligent is.
Intelligent niet. Sluw wel. Trump heeft aardig wat Rooms-Katholieken op ministersposten gezet. En hij heeft een departement van geloof (Faith Office) geïnstalleerd met als hoofd de valse profetes Paula White. Zo verleidt en misleidt hij vele christenen. Miljoenen christenen hebben op hem gestemd. Gelukkig zijn er ook een aantal alsnog wakker geworden. En leven nu in een nachtmerrie.
En dan zo'n Vance: "Augustinus gaf me een manier om het christelijk geloof op een sterk intellectuele manier te begrijpen" . Hij geeft zelf al toe dat hij het geloof intellectueel begrijpt. Terwijl Augustinus juist het omgekeerde beweerde! De RKK mag er blij mee zijn , met zo'n uithangbord.
Miljoenen christenen zijn hopeloos verdwaald van het huis van de Vader in de VS. Het is een treurige toestand.
-
Ik ben het helemaal met je eens, het is ook diep treurig. De kiezer was er al heel lang voor gewaarschuwd. En wordt duidelijk dat Amerika afstevent naar een dictatuur (autocratie of theocratie). Men heeft daar niet geleerd van de eerdere ervaring met Trump. Hij heeft een coup georganiseerd met de bestorming van het Capitool, hij wil geen tegenspraak en komt niet op voor de gewone Amerikaan.Jon schreef: 29 mar 2025, 14:28Messenger schreef: 26 mar 2025, 10:40
Ik denk dat de Trump-kiezers hun eigen graf graven dat ze voor anderen hadden gewild. Nu zitten ze heerlijk in de problemen. Op YouTube staat het vol met boze, huilende en demonstrerende MAGA-mensjes. Ik kan er de hele dag van genieten als ik dat wil.
Trump (ik noem hen Adolf) is een monster en dat monster gun ik niemand.
Er vinden in Amerika razzia’s plaats waarin ICE-agenten rücksichtslos migranten oppakken en zonder proces in Guantanamo Bay in Cuba opsluiten en in andere gevangenissen in het buitenland waar Adolf overeenkomsten mee sloot. Die migranten zijn inderdaad lang niet altijd criminelen. Er zitten zelfs ook mensen tussen met een verblijfsvergunning. ICE-agenten staan ze zelfs op te wachten na kerkdiensten.
Transgenders die hun paspoort moeten verlengen krijgen verplicht een paspoort met daarin het geboortegeslacht. Hierdoor kunnen ze vaak niet meer reizen omdat hun paspoort niet overeenkomt met hun uiterlijk. Vele van deze mensen vluchten nu uit rode staten naar blauwe in de hoop dat ze daar beter behandeld worden. Humanisten (waaronder christenen) richten fondsen op om deze mensen financieel te helpen want velen kunnen een verhuizing naar een andere staat niet betalen. Zij laten dan wel hun familie en vrienden achter, wat hartverscheurend is vooral omdat transgenders toch al niet veel steun hebben van de omgeving in de VS. En nu ook nog hun familie en vrienden achterlaten.
Diep treurig.
Hij heeft alleen oog voor macht, verheerlijking, aanbidding en geld. De Trumpstemmer is er met boter en suiker, willens en wetens voor gegaan. En nu dus krijgen ze de Trump 2.0 ervaring. En de rest van de wereld ook.