Als wij dromen dan gebeurt dan vanuit de hersenen.Tufkah schreef: 21 jun 2025, 09:53Bewustzijn maakt gebruik van zintuigen, maar dat maakt het omgekeerde niet waar, er kan ook bewustzijn buiten de zintuigen. Ook jij doet dat iedere nacht.Dat_beloof_ik schreef: 21 jun 2025, 05:00
Bewustzijn maakt gebruik van onze zintuigen. Geen zintuigen, geen bewustzijn.
Ik heb net uitgelegd dat bewustzijn bestaat uit de waarnemingen van je zintuigen. Een 'verzamelterm' voor zaken die samen het bewustzijn vormen.Tufkah schreef: 21 jun 2025, 09:53Dat klopt. Maar dat zegt niks over bewustzijn.Dat_beloof_ik schreef: 21 jun 2025, 05:00 We hebben 5 zintuigen. Die centra zijn allemaal gelokaliseerd in de hersenen.
De werkingen van die zaken zijn allemaal gelokaliseerd in de hersenen.
Dat betekent dus dat het bewustzijn in de hersenen wordt geregeld.
Jij denkt ergens anders. Fijn. Geef dan aan waar.
Aan alleen 'nietes' hebben we niets.
Lekker klinkende zin, maar nonsens. Veel gebruikt in christelijke kringen, maar nietszeggend. Noem één neurowetenschapper die dat ooit heeft beweerd.Tufkah schreef: 20 jun 2025, 15:36 Maar iedere serieuze neurowetenschapper weet dat hij nooit zal aantonen dat bewustzijn wordt voortgebracht door het brein.
Waar dan wel, Tufkah, waar dan wel? Of is het eigenlijk zo dat geen enkele serieuze christen dat kan aantonen, je daar problemen mee hebt en dat dan maar bij de neurowetenschapper neer legt? Voor die wetenschapper is er geen probleem hoor, die heeft alles in kaart gebracht.Tufkah schreef: 21 jun 2025, 12:19 Wees eens concreet en vertel waar het wel zit. En in het verlengde van het vorige: verteld daarbij ook even welke neurowetenschapper dat heeft aangetoond.Ik wil bewustzijn daar niet, bewustzijn is niet in het brein aanwezig.
Dat is al lang geleden aangetoond, zie hierboven. De vraag is alleen waarom jij dat niet accepteert.Tufkah schreef: 19 jun 2025, 23:28
Bewustzijn verklaren uit hersenprocessen en materie gaat niet lukken.