Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Rechtuit
heet nu: Snelheid
Man/Vrouw: M

Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?

Bericht door Rechtuit »

Anja schreef:
Harry schreef:Mag ik dit eveneens opmerken als uiterst extremistisch gedachtegoed? Mag ik daarbij vermelden dat ik er licht onpasselijk van word?
Had u nog niet in de gaten dat er al gezegd was dat u een end weg mag classificeren? http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p135763 Wij zijn dat hier door de jaren heen wel gewend van ongelovigen. Die ongelovigen, die voortdurend op christelijke fora komen, zijn bijna altijd op kruistocht.
Juist. Het blijkt wel weer dat ze graag willen geloven de atheisten anders zouden ze hier niet op dit forum komen.O ja de Kruistochten ze waren bitter hard nodig toendertijd ;ken ue geschiedenis.
En gelukkig maar dat Rusland ter Kruistocht gaat het heeft de bevolking in Syrie veel lucht gegeven.
CHRISTUS VINCIT CHRISTUS REGNAT CHRISTUS IMPERAT.
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Harry schreef:
Loyola_2 schreef:
In dit boek heeft hij tenminste wél de intellectuele integriteit om toe te geven dat Stalin en Noord-Korea bij uitstek exponenten van het atheisme zijn. En dat zijn ze natuurlijk ook.
Ik heb al eerder geschreven dat Stalin zijn bedje gespreid lag in het oude Rusland. De tsaar was een GOD (met 3 hoofdletters) en Stalin studeerde voor priester en wist hoe je een volk onder de duim kon houden. Hij wilde God zijn en was het ook. Het was een totalitair communistisch regime. En hij was atheïst, DUS alle atheïsten zijn slecht? Hij deed zijn gruwelijkheden NIET in naam van atheïsme. Het was een politiek systeem, geen atheïstisch. Ook hier werd rede door faith vervangen. Faith in Stalin.
Geen gevaarlijker geloof als het seculiere humanisme van de goedmens. Faith in yourself. Als mijn antwoord al "het slechtste" in u naar boven haalt, http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p135784 wat zal er dan wel niet met u gebeuren als er werkelijk wat opschudding in uw leven plaatsvindt?
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:
Harry schreef:Mag ik dit eveneens opmerken als uiterst extremistisch gedachtegoed? Mag ik daarbij vermelden dat ik er licht onpasselijk van word?
Had u nog niet in de gaten dat er al gezegd was dat u een end weg mag classificeren? http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p135763 Wij zijn dat hier door de jaren heen wel gewend van ongelovigen. Die ongelovigen, die voortdurend op christelijke fora komen, zijn bijna altijd op kruistocht.
O ja de Kruistochten ze waren bitter hard nodig toendertijd ;ken ue geschiedenis.
En gelukkig maar dat Rusland ter Kruistocht gaat het heeft de bevolking in Syrie veel lucht gegeven.
Allie schreef: Als we de boodschap van Christus opvolgen kan er geen kwaad mee gedaan worden. De kruistochten...etc..., waren tegen de boodschap van Christus en zijn dus makkelijk af te wijzen vanuit een christelijk standpunt

Hier schijnt ergens iets niet te kloppen. :smile:
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Harry schreef:
Loyola_2 schreef:
In dit boek heeft hij tenminste wél de intellectuele integriteit om toe te geven dat Stalin en Noord-Korea bij uitstek exponenten van het atheisme zijn. En dat zijn ze natuurlijk ook.
Ik heb al eerder geschreven dat Stalin zijn bedje gespreid lag in het oude Rusland. De tsaar was een GOD (met 3 hoofdletters) en Stalin studeerde voor priester en wist hoe je een volk onder de duim kon houden. Hij wilde God zijn en was het ook. Het was een totalitair communistisch regime. En hij was atheïst, DUS alle atheïsten zijn slecht? Hij deed zijn gruwelijkheden NIET in naam van atheïsme. Het was een politiek systeem, geen atheïstisch. Ook hier werd rede door faith vervangen. Faith in Stalin.
Alles wat Stalin deed en nog wat van die geestverwanten van jou deden mensen opruimen juist in naam van het atheisme.
Alles wat dat niet was moest dood.Noord-Korea is daar een schoolvoorbeeld van.

Maar goed atheisten gelukkig aan het verdwijnen;wij herdenken de mensen die door deze seculieren vermoord zijn .
Harry

Bericht door Harry »

Meer woorden maak ik hier niet aan vuil.
http://www.history.com/topics/crusades

Niet alleen moslims werd afgeslacht! Alle 6, de relatief GOEDE kruistochten worden besproken.
Valid criticism does you a favor.
Carl Sagan
Harry

Bericht door Harry »

Rechtuit schreef:
Alles wat Stalin deed en nog wat van die geestverwanten van jou deden mensen opruimen juist in naam van het atheisme.
Alles wat dat niet was moest dood.Noord-Korea is daar een schoolvoorbeeld van.

Maar goed atheisten gelukkig aan het verdwijnen;wij herdenken de mensen die door deze seculieren vermoord zijn .
Dus ik ruim, net als Stalin in naam van het-niet-geloven-in-het-bestaan-van-goden mensen op? Heb je mijn vorige posts m.b.t. Stalin wel gelezen?
Stalin was, evenals Kim Jong-un een God! Een communistische Marxist-Lenist. Heeft niets met atheïsme te maken.
O ja zeker, Stalin was atheïst. Dat wel natuurlijk. Maar je moet zaken wel kunnen scheiden van elkaar.

Wat bedoel je overigens met "maar goed atheisten gelukkig aan het verdwijnen?" Bent u een volgende kruistocht aan het beramen? Of hoopt u op de opkomst van islam?
Laatst gewijzigd door Harry op 15 feb 2016, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Carl Sagan
Vertrokken user_4

Bericht door Vertrokken user_4 »

vrolijke schreef:
Rechtuit schreef:
Anja schreef:
O ja de Kruistochten ze waren bitter hard nodig toendertijd ;ken ue geschiedenis.
Allie schreef: Als we de boodschap van Christus opvolgen kan er geen kwaad mee gedaan worden. De kruistochten...etc..., waren tegen de boodschap van Christus en zijn dus makkelijk af te wijzen vanuit een christelijk standpunt

Klopt, de eerste komt van een katholiek, die weet waar de kruistochten voor bedoeld waren...

De tweede komt van een niet-katholiek, tja...we zien op dit forum dat niet-katholieken van zowel atheistische als protestantse snit alles uit de kast trekken om een karikatuur van de Kerk danwel allerlei stropoppen neer te kunnen zetten...

Opvallend dat atheisten er hier als de kippen bij zijn om Stalin als niet representatief voor het atheisme neer te zetten, maar dat dat onderscheid er opeens niet toe doet als het om religie gaat.... daar is een woord voor: hypocriet. :w
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Rechtuit schreef:
Anja schreef:

Mooie kruistocht!
http://www.knack.be/nieuws/wereld/twee- ... 65391.html
Vertrokken user_4

Harry schreef:Meer woorden maak ik hier niet aan vuil.

Niet alleen moslims werd afgeslacht! Alle 6, de relatief GOEDE kruistochten worden besproken.
Oh vandaar... en tv zender waar men weliswaar historische feiten aansnijdt, maar er een flinke saus romantiek en sensatiezucht overheen gooit. Dat verklaart al een hoop... :roll:

Hier een lijstje met recent historisch onderzoek van de universiteiten van Yale, Columbia en Cambridge. Het is geen uitputtende lijst uiteraard, maar allemaal onderstrepen ze het belang van de kruistochten voor het huidige Europa. En dat alles zonder sensatiezucht! :w
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Loyola_2 schreef:
vrolijke schreef:
Rechtuit schreef:
Anja schreef: Had u nog niet in de gaten dat er al gezegd was dat u een end weg mag classificeren? http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... 25#p135763 Wij zijn dat hier door de jaren heen wel gewend van ongelovigen. Die ongelovigen, die voortdurend op christelijke fora komen, zijn bijna altijd op kruistocht.

Klopt, de eerste komt van een katholiek, die weet waar de kruistochten voor bedoeld waren...

De tweede komt van een niet-katholiek, tja...we zien op dit forum dat niet-katholieken van zowel atheistische als protestantse snit alles uit de kast trekken om een karikatuur van de Kerk danwel allerlei stropoppen neer te kunnen zetten...

Opvallend dat atheisten er hier als de kippen bij zijn om Stalin als niet representatief voor het atheisme neer te zetten, maar dat dat onderscheid er opeens niet toe doet als het om religie gaat.... daar is een woord voor: hypocriet. :w
Je kunt het nog zo draaien en keren. Ik weet, dat mijn thesis bevestigd werd, dat je met de bijbel alles kunt rechtvaardigen.
Vertrokken user_4

vrolijke schreef:Je kunt het nog zo draaien en keren. Ik weet, dat mijn thesis bevestigd werd, dat je met de bijbel alles kunt rechtvaardigen.

Jij kunt ook draaikonten wat je wilt...feit blijft dat de beide quotes van een katholiek en een niet-katholiek kwamen en dat het onderscheid overduidelijk blijkt... ;)
Harry

Bericht door Harry »

Beste mensen. Ik trek me per direct van dit onderwerp terug. Het is of bewuste domheid, of complete naïviteit in combinatie met extremistisch gedachtegoed (Anja en Loyola2). Griezelig! Brrr....
In naam van het atheïsme wordt niet in torens gevlogen, of abortus-artsen doodgeschoten. Atheïsten snijden geen kelen door omdat iemand in een god gelooft. Atheisten hebben maar 1(!!!) ding gemeen. Ze geloven niet in het bestaan van goden.
En als je dit niet wilt (of kunt) begrijpen, spui dan lekker je vooroordelen. Ik reageer er niet meer op. Ik zoek serieuze liefdevollere gesprekspartners hier.

Groet
Harry
Carl Sagan
Allie

Bericht door Allie »

In het atheistische wereldbeeld kan je maar 1 ding zeggen als reactie op de kruistochten. So what!!! Die mensen dachten anders dan elkaar. Ze slachtten elkaar af om een gedachtegoed, So What!!!. Dat is de natuur, toch??? De atheist leent hier morele gedachtes van het christendom. Oh wat waren die mensen slecht, dat waren ze ook en Jezus zou ze stuk voor stuk veroordelen. Dus wat wil de atheist nou? Wil hij een beest zijn of een moreel mens, geschapen door God?
vrolijke

Bericht door vrolijke »

Harry schreef:Beste mensen. Ik trek me per direct van dit onderwerp terug. Het is of bewuste domheid, of complete naïviteit in combinatie met extremistisch gedachtegoed.
In naam van het atheïsme wordt niet in torens gevlogen, of abortus-artsen doodgeschoten. Atheïsten snijden geen kelen door omdat iemand in een god gelooft. Atheisten hebben maar 1(!!!) ding gemeen. Ze geloven niet in het bestaan van goden.
En als je dit niet wilt (of kunt) begrijpen, spui dan lekker je vooroordelen. Ik reageer er niet meer op. Ik zoek serieuze liefdevollere gesprekspartners hier.

Groet
Harry
Dat wilde ik ook net schrijven.

Verder wilde ik nog vermelden, dat wie bij bombardementen van russische vliegtuigen op ziekenhuizen nog iets goeds kan vinden, voor mij geen gesprekspartner kan zijn.

Maak het goed adieu!
Allie

Bericht door Allie »

Harry schreef:Beste mensen. Ik trek me per direct van dit onderwerp terug. Het is of bewuste domheid, of complete naïviteit in combinatie met extremistisch gedachtegoed (Anja en Loyola2). Griezelig! Brrr....

Groet
Harry
Je hebt een zeer naieve kijk op historische gebeurtenissen. De 20ste eeuw is de bloederigste eeuw van de historie. Allemaal volgens het atheistische gedachtegoed. Denk eerst eens na voor je wat zegt. Aub... :flower1:
Rechtuit

Bericht door Rechtuit »

Allie schreef:

In het atheistische wereldbeeld kan je maar 1 ding zeggen als reactie op de kruistochten. So what!!! Die mensen dachten anders dan elkaar. Ze slachtten elkaar af om een gedachtegoed, So What!!!. Dat is de natuur, toch??? De atheist leent hier morele gedachtes van het christendom. Oh wat waren die mensen slecht, dat waren ze ook en Jezus zou ze stuk voor stuk veroordelen. Dus wat wil de atheist nou? Wil hij een beest zijn of een moreel mens, geschapen door God?
Ach waarde @Allie de atheist komt hier vervelen,maar het is de laatste generatie ze zijn aan het verdwijnen
De wereld wordt steeds religieuzer en menig atheist
is weer gewoon terug bij zijn godsdienstige en culturele wortels het Christendom. :D :w 8-)
En zeggen dan wat mij bezielde eindelijk weer een leven met echte inhoud. 8-) 8-) 8-)
Allie

Bericht door Allie »

:flower1: :D
Vertrokken user_4

Harry schreef:Beste mensen. Ik trek me per direct van dit onderwerp terug. Het is of bewuste domheid, of complete naïviteit in combinatie met extremistisch gedachtegoed (Anja en Loyola2). Griezelig! Brrr....

Groet
Harry

Goed plan. Het is bewuste domheid door te veinzen of je beter weet dan de Geschiedenis faculteiten van diverse universiteiten. Betweterigheid m.b.t. alle recent historisch onderzoek van meerdere hoogleraren. Een extremistisch, militant atheïsme voorstaat. Het atheïsme waardoor er miljoenen over de kling zijn gejaagd onder Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Adolf Hitler en nog dagelijks in Noord-Korea. Het atheïsme is verantwoordelijk voor een ongeëvenaard aantal moorden en martelingen die de mensheid ooit heeft gezien. De totale absentie van een moraal waar men aan een hogere macht verantwoording hoeft af te leggen heeft geleid tot een massaslachting zonder weerga.

Als je dit niet wilt of kunt begrijpen, dan ben je bijzonder naief of heb je geen idee hoe de moraal van het atheisme werkt. Ik heb inderdaad serieuzere, en meer ontwikkelde gesprekspartners meegemaakt op diverse fora, die normaal en liefdevoller een standpunt konden beargumenteren.

Het ga je goed!

Groet, Loyola
Allie

Bericht door Allie »

Rechtuit schreef:
Allie schreef:

Ach waarde @Allie de atheist komt hier vervelen,maar het is de laatste generatie ze zijn aan het verdwijnen
De wereld wordt steeds religieuzer en menig atheist
is weer gewoon terug bij zijn godsdienstige en culturele wortels het Christendom. :D :w 8-)
En zeggen dan wat mij bezielde eindelijk weer een leven met echte inhoud. 8-) 8-) 8-)
Beide zijden hebben bloed aan de handen. Het "christendom"(want ik zie ze niet als echte christenen) heeft veel kwaad aangedaan, hetzelfde geldt voor atheisme. Het wordt tijd dat we beiden dat gewoon herkennen en stoppen om de geschiedenis erbij te halen. We kunnen het toch niet terugdraaien.
callista

Bericht door callista »

In naam van het atheïsme wordt niet in torens gevlogen, of abortus-artsen doodgeschoten.

Atheïsten snijden geen kelen door omdat iemand in een god gelooft. Atheisten hebben maar 1(!!!) ding gemeen. Ze geloven niet in het bestaan van goden.

Groet
Harry
Respect..
Ik sluit me hierbij aan....vooral wat er vandaag gepost is, is ver beneden de maat en hypocriet.
Een normaal gesprek lijkt niet mogelijk
Vertrokken user_4

Loyola_2 schreef:
Harry schreef:Wat is het verschil met islamitische extremistische cultuur en de kruistochten?
Verschil in aanleiding, doctrine en daarmee beweegredenen van handeling. Jouw vraag is equivalent aan: "Wat is het verschil tussen Anders Breivik en Nelson Mandela?" Beiden strijders voor hun ideaal en beiden zijn bereid daarvoor op terroristische wijze te moorden. Blijkbaar maakt dat hen, in jouw ogen, identiek?
Loyola_2 schreef:
Harry schreef:
Loyola_2 schreef:
Kortom, er is vrijwel geen enkel groep te bedenken die uitsluitend vredelievend is, op wellicht een enkele uitzondering na...
E voila! Homo sapiens welke nog volop moet evolueren om vredelievend naast elkaar te kunnen co existeren.
Waarom zou dat moeten? En waarom zou dat een doel moeten zijn?
Op deze vragen is ook nooit een antwoord gekomen, alleen maar demagogosch meta-geklaag om maar niet op de inhoud in te hoeven gaan.

Het is weer typerend voor de aanwezige atheisten hier...Totaal geen integriteit en hypocriet.
Allie

Bericht door Allie »

callista schreef:
In naam van het atheïsme wordt niet in torens gevlogen, of abortus-artsen doodgeschoten.

Atheïsten snijden geen kelen door omdat iemand in een god gelooft. Atheisten hebben maar 1(!!!) ding gemeen. Ze geloven niet in het bestaan van goden.

Groet
Harry
Respect..
Ik sluit me hierbij aan....vooral wat er vandaag gepost is, is ver beneden de maat en hypocriet.
Mao- 70 miljoen doden
Stalin- 20 miljoen doden

De kruistochten, heksenvervolging en de inquisitie- ongeveer 200000

En dan heb ik Hitler er maar niet bij gezet, want dat vond ik een beetje smakeloos.
Allie

Bericht door Allie »

Maar laten we hier mee stoppen, het is zo zinloos. Er wordt wel wat meer nederigheid verwacht. Dank u :flower1:
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:Ach ja.....het is gewoon de katholieke kerk
De Oosters-Orthodoxe Kerk, ook wel Orthodoxe Kerk genoemd, ziet zichzelf als voortzetting van de ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosters-orthodoxe_Kerk

Dat de RKK deze kerk niet als katholiek beschouwen is al eeuwen bekend, maar dat zegt dus niets....onenigheid moet zijn...en blijven..[volgens sommigen of velen]...treurig, maar zegt veel
Callista, is het werkelijk zo moeilijk voor je om te zeggen: sorry, Loyola, jij hebt gelijk en ik heb me vergist? Ook wat betreft het boek van Cliteur. Daar word je niet minder van.....
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

Anja schreef:
callista schreef:Ach ja.....het is gewoon de katholieke kerk
De Oosters-Orthodoxe Kerk, ook wel Orthodoxe Kerk genoemd, ziet zichzelf als voortzetting van de ene, heilige, katholieke en apostolische Kerk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oosters-orthodoxe_Kerk

Dat de RKK deze kerk niet als katholiek beschouwen is al eeuwen bekend, maar dat zegt dus niets....onenigheid moet zijn...en blijven..[volgens sommigen of velen]...treurig, maar zegt veel
Callista, is het werkelijk zo moeilijk voor je om te zeggen: sorry, Loyola, jij hebt gelijk en ik heb me vergist?
:lol:
Ga toch fietsen mens...en open je ogen eens en je oren.Afbeelding