Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Gaitema
Man/Vrouw: M

Re: Herstel van Israël

Bericht door Gaitema »

ericjan schreef:
Gaitema schreef: Deze wereld wil een Messias dat de heidenen verjaagd en uitmoord,
Zo staat het namelijk in vele profetieën in het OT genoteerd, die zijn nog niet uitgekomen en die zullen dus uitkomen. God bewandeld met Zijn Uitverkoren Volk Israel nu eenmaal een andere weg dan met ons uit de heidenen in Christus. Het is dus niet de wereld die dat wil, maar God die het heeft laten profeteren in het OT.
Als je bepaalde teksten isoleert en onder evangelische theologie plaatst, dan kom je tot die conclusie.
Ik heb ook niet de behoefte daar tegen in te gaan, maar ik geloof dat dit een te menselijke interpretatie is.
God doet het toch geheel anders dan dat mensen het bekijken. De joden zaten er naast met de Messias rond Palm Pasen en dat gebeurd net zo met Zijn wederkomst. Maar wees getroost, ook de discipelen van Jezus dachten dat Hij Israël zou bevrijden van het romeinse juk.
Toen Jezus gekruisigd werd, zagen zij zich verloren. Ze hadden Hem tot aan Pinksteren niet begrepen,
en natuurlijk denken mensen het zelfde over de wederkomst van Jezus, dat het dan wel zo zou gaan, als dat men toen dacht dat het gaan zou.
Weet je wat de twee stukken hout zijn dat samen wordt gebracht tot één stuk? De twee volk-delen dat weer één volk wordt? De twee palen van het kruishout :)
Jood zijn of heiden zijn is er door het kruis van Jezus er niet meer bij. Niet voor niets moesten de tien verloren stammen op gaan in de heidenen.
God wiste daarmee het onderscheid tussen Israël en de heidense volken uit op die manier. Hij liet zien hoe dit tot zegen van heel zijn schepping moest zijn.
Je bent of een kind van God of niet.
Jezus is onze Koning, niet hun Koning, maar "ook" hun Koning. We zijn één volk met één Koning.

Denk overigens niet dat alle joden daar bij zullen zitten. De 40 jaren in de woestijn werd er ook een flinke zeef door gehaald.
Het lot van Israël en alle andere volken is het zelfde. Dwars door het vuur, na het zeven van de volken blijft alleen dat wat van goud is achter en al het prut gaat verloren.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Gaitema schreef:
ericjan schreef:
Gaitema schreef: Deze wereld wil een Messias dat de heidenen verjaagd en uitmoord,
Zo staat het namelijk in vele profetieën in het OT genoteerd, die zijn nog niet uitgekomen en die zullen dus uitkomen. God bewandeld met Zijn Uitverkoren Volk Israel nu eenmaal een andere weg dan met ons uit de heidenen in Christus. Het is dus niet de wereld die dat wil, maar God die het heeft laten profeteren in het OT.
Als je bepaalde teksten isoleert en onder evangelische theologie plaatst, dan kom je tot die conclusie.
Ik heb ook niet de behoefte daar tegen in te gaan, maar ik geloof dat dit een te menselijke interpretatie is.
God doet het toch geheel anders dan dat mensen het bekijken. De joden zaten er naast met de Messias rond Palm Pasen en dat gebeurd net zo met Zijn wederkomst. Maar wees getroost, ook de discipelen van Jezus dachten dat Hij Israël zou bevrijden van het romeinse juk.
Toen Jezus gekruisigd werd, zagen zij zich verloren. Ze hadden Hem tot aan Pinksteren niet begrepen,
en natuurlijk denken mensen het zelfde over de wederkomst van Jezus, dat het dan wel zo zou gaan, als dat men toen dacht dat het gaan zou.
Weet je wat de twee stukken hout zijn dat samen wordt gebracht tot één stuk? De twee volk-delen dat weer één volk wordt? De twee palen van het kruishout :)
Jood zijn of heiden zijn is er door het kruis van Jezus er niet meer bij. Niet voor niets moesten de tien verloren stammen op gaan in de heidenen.
God wiste daarmee het onderscheid tussen Israël en de heidense volken uit op die manier. Hij liet zien hoe dit tot zegen van heel zijn schepping moest zijn.
Jezus is onze Koning, niet hun Koning, maar "ook" hun Koning. We zijn één volk met één Koning.

Denk overigens niet dat alle joden daar bij zullen zitten. De 40 jaren in de woestijn werd er ook een flinke zeef door gehaald.
Het lot van Israël en alle andere volken is het zelfde. Dwars door het vuur, na het zeven van de volken blijft alleen dat wat van goud is achter en al het prut gaat verloren.
Sommige mensen worden heel nerveus als het woord visioen valt :clown: maar laat ik dit dan toch nog noemen - en laat niemand het voor waar aannemen, maar kijk in je Bijbel na of het waar zou kunnen zijn - : In 2010 kreeg ik een visioen, dat ik hier omwille van de lengte van het verhaal ( en de pukkeltjes die sommigen ervan krijgen als iemand dit deelt) verder even niet beschrijf. Maar in elk geval werd mij daarbij boodschap ingegeven dat er volkeren in het Midden Oosten hun hand aan Israël wilden slaan en dat Christus- Jezus ( niet in zijn menselijke vorm, ook niet als een geest, maar als een Geestelijke Tempel, in de oningevulde contouren van een Lichaam, maar dan groter dan de aarde, gedragen door mensen, gelovigen, op de aarde, doch niet samenvallend met die mensen, dus veeeeeel groter, staande met zijn voeten op Israël) die volkeren tegen zichzelf als het ware opzette, zodat ze zelf in oorlog kwamen, waardoor ze Israël niet konden aanvallen. Christus- Jezus bracht die landen in chaos, zodat ze hun handen vol hadden aan zichzelf, en zij konden Israël niets doen, zolang Hij dat niet wil. En ik wist dat Israël niets zou overkomen. ( tot wanneer, dát weet ik niet).

Kort daarna begonnen veel van die landen in het Midden Ooosten in hun " Arabische lente" te vallen. De een na de ander.

Als dit klopt ( voor mij klopt dit, maar laat niemand het aannemen van mij, lees de Bijbel ) dan is het dus zeker en wis zo dat er slachtoffers vallen onder de vijanden van God en de vijanden van Israël. En dan zou het dus wel eens zo kunnen zijn het dat het al zo " aan het gaan" is als waar Ericjan naar verwijst.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef: Jezus is onze Koning, niet hun Koning, maar "ook" hun Koning. We zijn één volk met één Koning.
Het is andersom Gaitema. Jezus is de Koning der Joden, dat was het opschrift boven het kruis. Een profetische titel!
Dit staat in de bijbel: Lukas 1:33 en Hij zal over het huis van Jakob Koning zijn tot in eeuwigheid en aan Zijn Koninkrijk zal geen einde komen.

Hand.15:16 Hierna zal Ik terugkeren en de vervallen hut van David weer opbouwen, en wat daarvan is afgebroken, weer opbouwen en Ik zal hem weer oprichten.

Gelukkig mogen wij delen in wat God Israël belooft.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

De steen uit Daniël 2 trof het beeld aan zijn voeten.
De tenen bestonden uit gedeeltelijk ijzer en gedeeltelijk leem , dus gedeeltelijk sterk en gedeeltelijk broos want leem is broos. Niet aan elkaar gehecht dus.
Het Romeinse rijk van destijds bestond uit een groot gedeelte uit het huidige Europa en een gedeelte van het Nabije Oosten met de Eufraat als oostelijke grensrivier. Tegen het einde van de eerste eeuw behoorde ook Mesopotamië tot het Rijk.
Het oude Romeinse rijk beantwoordde aan de hardheid van het ijzer en tegelijk brachten de landen verschillende culturen mee.
De rol van Amerika zal afnemen en de Arabische wereld zal samen met Eruropa de kern van de nieuwe wereldmacht worden. Maar geen samenhang door verschil in cultuur en religie.
Nu is dat misschien speculatief gesteld maar de Bijbel spreekt wel over een verbond wat gesloten zal worden.
Een joodse schrijver maakt uit bovenstaande visie het woord Eurabië. De Bijbel zwijgt hierover.

Wat de Bijbel wel leert in Jeremia 31 is, dat er een nieuw en eeuwig verbond gesloten zal worden.
"Zie de dagen komen luidt het Woord des Heere dat IK met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten".

De ongerechtigheid zal vergeven worden en de zonde uitgedelgd en zo zal Israël in een volkomen nieuwe relatie komen te staan met de Heere.
Het oude verbond was tijdelijk en dat is teniet gedaan en het nieuwe verbond wat in Christus bevestigd is zal ook in de toekomst in Israël openbaar worden.
Ez 20 vers 34 beschrijft dit.
En zo zal de oude geschiedenis van Israël weer model staan zoals Ericjan zei voor de toekomst van dit volk. Eerst verzameld in de woestijn ( Petra) waar nog een gericht zal plaats vinden.
Dan zal het uiteindelijk Ammi worden. ( Mijn volk) .
En dan pas zal het volk o.l.v. God Zelf het land binnengaan een land wat gelijk zal zijn aan de hof van Eden zegt Ez. 36 vers 35.
Anja (oud account)

nicodemus zda schreef:Hallo Anja,

Inderdaad het Hemels Jeruzalem is boven, het is onze moeder en ook Jezus is daar!
We kunnen niet meer wijzen op een aards herstel van Israël, naar het model van, het OT.
Afgezien van het feit dat Jezus die historische feiten heeft afgesloten, kan er alleen maar sprake zijn van een 5Hemels-) Jeruzalem waar onze (Opper-) Priester is en daar in het
Heilige der Heiligen Zijn dienst doet. Het oordeel begint dan ook bij het (Geestelijke-) Israël, bij 'het volk'
Want Israël begint inderdaad in ons persoonlijke hart. Jezus is 'de Israël' in de volmaakte zin, dat we terug vinden in Jakob, die 'de Israël' werd genoemd.
Immers wij zijn Tempels van de Heilige Geest.
Er is in de Hemel dan ook geen Tempel meer, omdat wijzelf (dan) 'koningen en priesters' zullen zijn.

Laat ik uitleggen dat er op aarde, in het huidige Jeruzalem een derde Tempel zal komen.
Vele Christenen (en Joden) denken dat dat zal gebouwd worden.
Maar dat is een grote misleiding. Wel is -dan- juist dat er zich in dié Tempel dan ook een 'Priester' neer kan zetten, die zich meet met Christus.
Hij zal zich voordoen als 'een Godheid'. De wereld gaat (daarom) het Beest (morele en kerkelijk macht in eenheid) achterna en zal het (tweede-) Beest de -morele-wetten vastleggen van dat eerste Beest!
(zie bijvoorbeeld: http://adventmedia.nl/video/play/94-mis ... er-isra-l/ )

Ik ontmoet, zo nu en dan, bekende Belgische schrijvers en filosofen die zich bezig houden met het schrijven van boeken (politieke en morele) om een Plaatsvervangende rede te vinden voor Gods geboden.
Zij wijzen een Hemels god af (op grond veelal door zeer slechte ervaringen met de RKK) O.a. D. Verhofstadt is een bekende (zie 'willys blog: http://blog.seniorennet.be/cowboy/archi ... ID=1494891 )
Je moet je daarbij bedenken dat zulke bekende mensen heel veel direct invloed hebben op politieke programma's en politici als het om EU aangelegenheden gaat. Ook E. Vermeersch is een persoon die zeer teleurgesteld is over de RKK van uit zijn jeugd en als student aan een Seminar. Een enkele keer heb ik wel bijeenkomsten bijgewoond van deze mensen. Hele volkeren, die zeggen 'trouw' Katholiek te zijn, laten dan zien, bij handopsteken dat ze Atheïst zijn. De schrik sloeg me wel een beetje om het hart, toen mijn echtgenote en ik als enige de hand opstaken, toen D. Verhofstadt vroeg wie nog geloofde in een Hemels godheid. Recent had ik nog een kort gesprek met deze interessante schrijver.. Ik begrijp zijn standpunt ook wel. Hun boeken worden oplage na oplage gretig verkocht! De mens zoekt naar een fundament en meent dat te (kunnen) vinden bij mensen.
Ja, de mensheid begeeft zich naar het 'middelpunt' der aarde om zich te verzamelen tegen de Allerhoogste god. Europa zal het eerste continent zijn dat de wetten daarvoor zal vastleggen, daarna de gehele wereld!
Sommige denominaties maken van de mens een tegenstander van Jezus in plaats van een trouwe navolger, misschien wel onbewust maar toch!.
Gelukkig maar dat de Heilige Geest het laatste woord heeft in het hart van mensen. En zo dat zij persoonlijk overtuigd raken van de keuze die zij hebben gemaakt. Want het Evangelie maakt je vrij, indien je Christus oprecht zoekt en navolgt! (Mattheus 28 zendingsbevel)

Hartelijke groet
Hallo Nicodemus,

Een mooie docu, van David Hathaway, over Israël en de Europese Unie, en de symboliek in en om en op de gebouwen van de EU in Strassbourg en Brussel, die antichristelijk is, heet "Europa ontwricht" (nog verkrijgbaar bij christelijke boekhandels op internet, via Google te vinden). Hij staat in het Engels - dus zonder ondertiteling - ook op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=w2f123Y2WXk
Solo Christo

Gaitema

Bericht door Gaitema »

Anja schreef:
Gaitema schreef:
ericjan schreef:

Sommige mensen worden heel nerveus als het woord visioen valt :clown: maar laat ik dit dan toch nog noemen - en laat niemand het voor waar aannemen, maar kijk in je Bijbel na of het waar zou kunnen zijn - : In 2010 kreeg ik een visioen, dat ik hier omwille van de lengte van het verhaal ( en de pukkeltjes die sommigen ervan krijgen als iemand dit deelt) verder even niet beschrijf. Maar in elk geval werd mij daarbij boodschap ingegeven dat er volkeren in het Midden Oosten hun hand aan Israël wilden slaan en dat Christus- Jezus ( niet in zijn menselijke vorm, ook niet als een geest, maar als een Geestelijke Tempel, in de oningevulde contouren van een Lichaam, maar dan groter dan de aarde, gedragen door mensen, gelovigen, op de aarde, doch niet samenvallend met die mensen, dus veeeeeel groter, staande met zijn voeten op Israël) die volkeren tegen zichzelf als het ware opzette, zodat ze zelf in oorlog kwamen, waardoor ze Israël niet konden aanvallen. Christus- Jezus bracht die landen in chaos, zodat ze hun handen vol hadden aan zichzelf, en zij konden Israël niets doen, zolang Hij dat niet wil. En ik wist dat Israël niets zou overkomen. ( tot wanneer, dát weet ik niet).

Kort daarna begonnen veel van die landen in het Midden Ooosten in hun " Arabische lente" te vallen. De een na de ander.

Als dit klopt ( voor mij klopt dit, maar laat niemand het aannemen van mij, lees de Bijbel ) dan is het dus zeker en wis zo dat er slachtoffers vallen onder de vijanden van God en de vijanden van Israël. En dan zou het dus wel eens zo kunnen zijn het dat het al zo " aan het gaan" is als waar Ericjan naar verwijst.
Zolang hier op de aarde de duivel heer is, zolang zal God het zo doen. Dat wat je hier omschrijft met de visioen is heden.
Echter is het duizendjarige rijk niet van de huidige wereld, waarin satan zeggenschap heeft over de schepping.
De joden geloven dat engelen meegeholpen hebben aan Gods schepping en ik geloof dat ook. Ze zijn als dienstknechten daarin bezig geweest en nog steeds ten diensten daarin voor Hem. Echter de demonen evenzo, omdat de mensheid daarvoor gekozen heeft. Daarom jagen leeuwen en zijn lammeren niet veilig voor hen. De aard van de demonen zie je in de schepping terug.
Deze wereld wat je hier om je heen ziet is niet te vergelijken met het hof van Eden, waar dit soort wreedheden niet voorkomen.
Waarom is er onrein voedsel? Waarom is zoveel ongezonds zo lekker? Omdat satan verlokkelijk door de natuur heen gewerkt heeft.
Waarom is de één intelligenter en mooier dan de ander? Omdat satan zijn bedoelingen daarin heeft gehad. Verlokkelijk moest het zijn.
Daarom konden de tovenaars van Egypte ook stokken in slangen laten veranderen. Daarom kan satan voorwerpen laten bewegen en occulte activiteiten laten plaats vinden. Daarom kan hij toveren. Omdat hij met zijn engelen goden van deze wereld zijn. In Genesis 6 zie je wat dergelijke goden kunnen doen. Een hele wereld tegen God in opstand brengen. De duivel laat gerust een slang spreken in het begin. Het kan allemaal.

Omschrijvingen over het rijk van vrede dat Jezus zal stichten doet me denken aan het hof van Eden en die wereld is zonder zeggenschap van de slang in het geheel. Het is een herstelde wereld dat in de bijbel de tot standkoming van het Nieuw Jeruzalem is. Het duizendjarige vredesrijk is als een tussenfase, voor het een paradijs is, zoals God het voor ogen heeft. Dat vraagt om een complete herschepping van de schepping. Al het occulte en demonische zal weg moeten. Dat betekend dus dat Jezus ons niet voor niets zal halen. Daarna (ook daar zijn openbaringen over) zal deze wereld onder hun anti-christ en hun demonische goden ten onder gaan. Het zal hun eigen gericht worden, dat ze zelf tot stand brengen.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Adinomis schreef:
Gaitema schreef: Jezus is onze Koning, niet hun Koning, maar "ook" hun Koning. We zijn één volk met één Koning.
Het is andersom Gaitema. Jezus is de Koning der Joden, dat was het opschrift boven het kruis. Een profetische titel!
Dit staat in de bijbel: Lukas 1:33 en Hij zal over het huis van Jakob Koning zijn tot in eeuwigheid en aan Zijn Koninkrijk zal geen einde komen.

Hand.15:16 Hierna zal Ik terugkeren en de vervallen hut van David weer opbouwen, en wat daarvan is afgebroken, weer opbouwen en Ik zal hem weer oprichten.

Gelukkig mogen wij delen in wat God Israël belooft.
Om God te begrijpen, moeten we begrijpen dat Hij ieder mens geschapen heeft en ieder mens is een parel in Zijn handen.
Titels geeft Hij om ons op de terugkeer naar Hem te sturen. Hij is onzer aller "Ik Ben"

Jezus zei niet voor niets tegen Nicodemus dat we "opnieuw" geboren moeten worden uit "God".
"Niet" uit de wellusten van één man (dus niet vanwege erfelijke DNA), maar uit God geboren.

Jezus zei immers over zijn Joodse tijdgenoten dat ze veroordeeld zullen worden door de inwoners van Sodom en Gemorra, wat betreft de meesten van hen. Tegen de Farizeeërs zei Hij dat ze zelf niet het eeuwige leven beërven en de joden er ook van weerhielden er te komen. Ze zouden lange reizen maken om één iemand te bekeren tot hun geloof, en van hem zouden ze daarmee een hellekind in het kwadraad gemaakt hebben.

Dan heb je nog een wezenlijke tekst:
Romeinen 2:1-11

2
1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede. 9 Iedereen die het slechte doet wacht leed en ellende, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 10 Iedereen die het goede doet wacht glorie, eer en vrede, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 11 God maakt geen onderscheid.

Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Wilsophie schreef:De steen uit Daniël 2 trof het beeld aan zijn voeten.
De tenen bestonden uit gedeeltelijk ijzer en gedeeltelijk leem , dus gedeeltelijk sterk en gedeeltelijk broos want leem is broos. Niet aan elkaar gehecht dus.
Het Romeinse rijk van destijds bestond uit een groot gedeelte uit het huidige Europa en een gedeelte van het Nabije Oosten met de Eufraat als oostelijke grensrivier. Tegen het einde van de eerste eeuw behoorde ook Mesopotamië tot het Rijk.
Het oude Romeinse rijk beantwoordde aan de hardheid van het ijzer en tegelijk brachten de landen verschillende culturen mee.
De rol van Amerika zal afnemen en de Arabische wereld zal samen met Eruropa de kern van de nieuwe wereldmacht worden. Maar geen samenhang door verschil in cultuur en religie.
Nu is dat misschien speculatief gesteld maar de Bijbel spreekt wel over een verbond wat gesloten zal worden.
Een joodse schrijver maakt uit bovenstaande visie het woord Eurabië. De Bijbel zwijgt hierover.

Wat de Bijbel wel leert in Jeremia 31 is, dat er een nieuw en eeuwig verbond gesloten zal worden.
"Zie de dagen komen luidt het Woord des Heere dat IK met het huis van Israël en met het huis van Juda een nieuw verbond zal sluiten".

De ongerechtigheid zal vergeven worden en de zonde uitgedelgd en zo zal Israël in een volkomen nieuwe relatie komen te staan met de Heere.
Het oude verbond was tijdelijk en dat is teniet gedaan en het nieuwe verbond wat in Christus bevestigd is zal ook in de toekomst in Israël openbaar worden.
Ez 20 vers 34 beschrijft dit.
En zo zal de oude geschiedenis van Israël weer model staan zoals Ericjan zei voor de toekomst van dit volk. Eerst verzameld in de woestijn ( Petra) waar nog een gericht zal plaats vinden.
Dan zal het uiteindelijk Ammi worden. ( Mijn volk) .
En dan pas zal het volk o.l.v. God Zelf het land binnengaan een land wat gelijk zal zijn aan de hof van Eden zegt Ez. 36 vers 35.
Dat is allemaal volgens mij niet onwaar (Twentse uitdrukking: het ontkennen van de ontkenning :) ), maar wij zijn ook Ammi.
Ten eerste zijn er wetenschappers die beweren dat het grootste deel van de Noord west Europeanen van oorsprong Israëlisch zijn die via de Babylonische ballingschap via het noorden naar het westen zijn getrokken als geheel heidense volken. Bij de Kaspische zee zijn nog oude Israëlische graven vanuit die tijd dat ze daar langs trokken gevonden, waaruit bleek dat ze toen nog de God van Israël aanbeden hebben.
Als Scyten werden ze Goten en als Goten werden ze Keltische-Germaanse Europeanen. Welk kleur haar had David? Volgens de bijbel was hij knap en rossig. Rossig, dat zijn de Britten en Ieren vooral en bij ons ook redelijk wat. Iets rossige zit er onder sommige joden ook nog wel wat. Onder Arabieren, Chinezen en Afrikanen zeker niet. Wel eens opgevallen dat joden wat tussen Arabisch en Europees ogen?

Niet voor niets dat het christendom met hun protestantisme en ook het katholieke geloof de wereld over gegaan zijn en letterlijk ook overal over de wereld met miljoenen mensen zijn gaan wonen. Ontelbaar als de zandkorrels van de zee. Dat is het DNA-verhaal en Gods gebruik van hen.
Maar dat moet ons bij een bewustwording daarvan niet hoogmoedig maken, want dan komt de tekst uit Romeinen 2 dat ik net citeerde opeens ons wel tamelijk bescheiden maken. Voor God zijn we immers niets bijzonders. Hij noemde ons namelijk niet meer Zijn volk en heeft ons op laten gaan in heidenen. Heidenen zijn we voor Hem geworden. Niets meer dan dat. Heidenen! Dringt dat tot ons door? Wij, wiens onze voorouders Hem de rug hebben toegekeerd en door zijn genade "Ammi" genoemd worden, samen met al die andere heidenen die tot geloof zijn gekomen in Jezus?
We zijn deel van hen.

Ik zal geen visioen met jullie delen die ik heb gehad, want God heeft me zo iets niet gegeven. Maar ik droom wel heel sporadisch dromen waarvan ik leer hoe God werkt. Of ze nu van Hem komen of niet, ik leer er wel van.
Hierover ging een droom:

Ik droomde dat ik ontdekt had dat ik van de Oranjes was :D Ver in de verte zou een voorvader van me van hun huis afstammen. Dus ik heb koninklijk bloed! (dit droomde ik in de tijd dat ik me verdiepte in de 10 verloren stammen van Israël) Ik was van plan in die droom om naar de Oranjes te gaan om me als hun familie bekend te maken, maar realiseerde me al direct hoe onmogelijk dat was. Immers kwam ik niet eens het paleis binnen, ze zouden me nooit geloven als ik beweerde hun familie te zijn en ten slotte is het totaal onbelangrijk! Ik blijf immers die tukker uit het Oosten die een zoon is van een timmerman en vooral in een fabriek werkt. Ik ben echt niet iemand anders, vanwege een verre voorvader van me. Ik ben gewoon wie ik ben.
Zo ziet God ons gewoon ook..
Het doet er niet toe van welke voorvaderen je bent. Je wordt er totaal niet anders van.
We zijn gewoon christenen uit de heidenen. Dat is de letterlijke vertaling.
Ammi = christenen uit de heidenen = zijn volk = Zijn kinderen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Prachtig verhaal, want hier komt nu het verhaal van de 10 stammen naar voren, waaruit blijkt dat kennelijk uit die 10 stammen, "ammi" is voortgekomen. Dus de 10 stammen zoals Gaitema ook beschrijft zijn uitgezworven, en hebben op vele plaatsen hun "Joodse" cultuur en traditie meegenomen en overgeleverd en daaraan kunnen we herkennen hoe de afstamming ligt die bij de Kelten en het rode haar van David vinden we terug in de Schotten(scyten) danwel Ieren.
Het Britse koningshuis heb ik al eens eerder aangetipt had connectie met de apostel Paulus, hij groet hen ook als ik het goed heb even uit mijn hoofd Pudenz en Claudia ( Gladys), die tot geloof waren gekomen.
Het woord Brittannië omvat het woord "beérith" wat verbond betekent. En aangezien Bretagne het deel van Frankrijk wat tegenover Brittannië ligt hetzelfde woord is weten we hoe belangrijk de engelse invloeden waren ook naar Gallië toe of Galaten, het huidige Frankrijk.
Veel van het bezoek van de apostelen aan deze landen is doorgaans terug te vinden in de Roomskatholieke kerken die in muurschilderingen en in glas in lood deze zaken hebben afgebeeld.
De Gipsies waar het woord Egypte in zit zijn specifiek die volkeren die al bij de uittocht uit Egypte w.s. een andere kant zijn opgegaan. De zigeuners zijn ook altijd een zwervend volk gebleven.

Je zou kunnen concluderen dat gelovigen in onze dagen dus nà de opstanding te vinden zijn in de 10 stammen en in die zin zijn zij "Het huis Israël". De meeste informatie zou je uit de geschiedenis halen aangevuld met wat de Bijbel erover zegt want de Bijbel beschrijft dat als "de eilanden der zee". Je vindt dat in de profeten terug. Het huidige koningshuis van Brittannië gaat via de rechte lijn terug naar de ouders van Pudenz en Claudia. In hoeverre het koningshuis in de toekomst een rol gaat spelen met het nog op de richten Davidische koningshuis weet ik niet.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Een jood van echte joodse afkomst zat op christen Hyves en hij is uit pure angst ervan gevlucht vanwege juist het uitpluizen van het Britse koningshuis als plaatsvervanger van het huis van David door iemand, want dat zou volgens hem totaal occult zijn. De anti-christ zit daar achter, waarschuwde hij mij nog persoonlijk. Wat ik overigens een opmerkelijke uitspraak vond van een joodse gelovige. Ik begreep niet waar hij op doelde, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat de Vrij Metselaars daar ook mee bezig zijn. Zij zien Londen als het Nieuw Jeruzalem, het koningshuis als het huis van David en de Sint Paul Kathedraal als de nieuwe tempel, vanwege de afmetingen ervan die bewust naar het omschrijvingen van de tempel zijn.

Echter hebben we al een koning en dat is Jezus Christus en Hij is van het huis van David. Er komt geen andere.
Het doet er dus totaal niet toe wie het koningshuis van David verder zou moeten zijn.
Dat de tien verloren stammen heel de wereld uitgewaaid zijn (hoe precies weet ik allemaal niet) is wel iets wat God bewust zo gedaan heeft.
Ik begreep ook dat een deel van de Europese namen er waarschijnlijk wel naar verwijst.
Zoals Saksen stamt af van Isaksons, dus van Izaäks zonen.
Danmark zit het woord Dan is, een stam van Israël.
Scandinavië zou je ook als Scandanavië kunnen schrijven, dus zit er weer Dan in.
Of dat allemaal daar van komt is een interessante theorie,
maar wat ik boeiend vond is dat op National Geografisch een wetenschappelijk programma ging over de afkomst van veel Amerikanen.
Daarin werd verteld dat in de meeste Amerikanen die uit Noord-west Europa komen in het DNA een Israëlische komt af zit.
De conclusie was dat die van oorsprong van Israël komen.

Maar goed, Jezus is een Koning voor een ieder die in Hem geloofd. Afkomst doet er niet toe,
want ook de christenen uit de tien verloren stammen zijn christenen uit de heidenen.
Dat het christelijk geloof hier zo in verval is geraakt is ook typerend voor dit gebied.
Het grootste gros neemt gewoon afgoden aan en gaat erdoor verloren.

God gebruikte zijn volk tot zegen van alle natiën, dat is altijd al Zijn bedoeling geweest.
Doordat ze in ballingschap gingen, kwamen ze ook overal en eindelijk zou dan daardoor ook heel de wereld bekend worden met de God van Israël.
Maakt niet uit van welke kom af je bent, iedereen kan die God dienen en evengoed verwerpen.
Jezus staat met zijn open armen open voor alle stammen en natiën.
Wie voor Hem is, diens Koning zal Hij zijn.
Wie tegen Hem is, diens Koning kan Hij niet zijn.

De heidenen hebben allemaal dit gemeen: ze zijn door God als "niet Mijn volk" genoemd, als heidenen. De 10 verloren stammen hebben die titel Gods volk te zijn kwijt geraakt en de overige heidenen hebben die titel nog nooit gehad. Maar gezamenlijk waren ze als heidenen "niet Mijn volk".
Nu kunnen ze door hun geloof in Jezus allemaal Ammi zijn, dat betekend: "Gods kinderen." Gelijke situatie geeft gelijke rechten.

Ammi zal samen met de joden één volk zijn. "Gods kinderen" en "Gods volk" zal verenigd worden onder het kruis van Jezus.
Wanneer Jezus terug komt, zullen de echte joden en de echte Ammi Hem zien komen en herkennen als hun Messias.
Ze zullen met elkaar naar het duizendjarige rijk worden overgebracht. Door ze op te nemen (terwijl de wereld onder haar eigen gericht ten onder gaat met de beest en de valse profeet) en te plaatsen in het vervolgens nieuw gevormde duizend jarige rijk.
Het rijk waar een lam naast een leeuw kan liggen, waar Jezus de Koning over zal zijn, samen met al die genen die om zijn naam vervolgd waren op de aarde, die daar als koningen zullen mee regeren. Echter is dit koningschap niet te meten aan het aardse pracht en praal, maar aan hoe Jezus voorleefde:
dienstbaarheid en liefde. Wie immers de grootste wil zijn in Gods koninkrijk, zal een ander moeten dienen.
Wie gediend wil worden, is het kleinste in het Koninkrijk van God. De eersten zullen de laatsten zijn. De laatste gaat voorop.
De oudste broer zal de jongste dienen.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

In de bijbel lezen we nergens dat Paulus naar Engeland is afgereisd. Ik heb wel gegoogled en vond dit artikel, hetgeen me aannemelijker lijkt in dit verband.
Het is wel nieuw voor mij.
Ik denk dat de gelovigen uit de heidenen worden ingelijfd in de 10 stammen. Dan denk ik aan deze Bijbelteksten:

Openb. 21:12 (Het Nieuwe Jeruzalem) 12 Zij had een grote en hoge muur met twaalf poorten, en bij die poorten twaalf engelen. Ook waren er namen op geschreven, namelijk van de twaalf stammen van de Israëlieten.

We moeten dus het Nieuwe Jeruzalem binnengaan door een poort van één van de twaalf stammen.

Opneb,22:14 Zalig zijn zij die Zijn geboden doen, zodat zij recht mogen hebben op de Boom des levens, en opdat zij door de poorten de stad mogen binnengaan.

Het hele Nieuwe Testament is al versleuteld in het Oude Testament. Ezechiël profeteerde hier al over. Psalm 87 spreekt ook daarvan!

Ik denk ook aan wat Ruth zei: "Uw volk is mijn volk en uw God mijn God."

En aan Efeze 2:19 Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods, 20 gebouwd op het fundament van de apostelen en profeten, terwijl Christus Jezus zelf de hoeksteen is. 21 In Hem wast elk bouwwerk, goed ineensluitend, op tot een tempel, heilig in de Here, 22 in wie ook gij mede gebouwd wordt tot een woonstede Gods in de Geest.

Zonder Christus waren we "uitgesloten van het burgerrecht Israëls", zoals Ef. 2:12 dat vermeldt.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik heb niet gezegd dat Paulus is afgereisd naar het toenmalige Brittannië , Claudia en Pudenz waren in Rome gevangen en zo kende Paulus hen. Er is veel meer op internet te vinden dan het artikel van meneer Milo, maar hij geeft het goed weer.
Net zoals wij nu een ambassade kennen. Ze waren alleen in gevangenschap door de Romeinen. Ergens aan het eind van zijn brief groet hij hen.
Ik geloof wel dat de Here Jezus met Jozef van Arimathea naar Engeland is gegaan, maar dat is een ander verhaal. Oom Jozef handelde in tin en was een zeer rijk handelsman. Er is een boekje dat heet."Stonden zijn voeten op Engelse bodem" en dat is uitgewerkt ergens op internet.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ik denk ook aan wat Ruth zei: "Uw volk is mijn volk en uw God mijn God."
Het hele verhaal van Ruth wijst ook naar de tien stammen. Teveel om over uit te wijden, maar zeer boeiend.
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Gaitema schreef:'
Een jood van echte joodse afkomst zat op christen Hyves en hij is uit pure angst ervan gevlucht vanwege juist het uitpluizen van het Britse koningshuis als plaatsvervanger van het huis van David door iemand, want dat zou volgens hem totaal occult zijn. De anti-christ zit daar achter, waarschuwde hij mij nog persoonlijk. Wat ik overigens een opmerkelijke uitspraak vond van een joodse gelovige. Ik begreep niet waar hij op doelde, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat de Vrij Metselaars daar ook mee bezig zijn. Zij zien Londen als het Nieuw Jeruzalem, het koningshuis als het huis van David en de Sint Paul Kathedraal als de nieuwe tempel, vanwege de afmetingen ervan die bewust naar het omschrijvingen van de tempel zijn.
Dat is ook een onbijbelse redenering met een anti christelijke inslag.
Danmark zit het woord Dan is, een stam van Israël.
Scandinavië zou je ook als Scandanavië kunnen schrijven, dus zit er weer Dan in.
Het is bekend dat de stam Dan in Ethiopië zit en zat: de Falashmura. Die zijn massaal in Israël ingevlogen. De stam Manasse zit in Manipura/India en omgeving. Ook daar vandaan keren Joden naar Israël terug. Uit Rusland komen veel Joden naar Israël. God is bezig de twee stukken hout aan elkaar te smeden! We leven in een bijzondere tijd! Lees onderstaand gedeelte aandachtig, je zult zien dat het om Israël gaat. Vers 21 is volop in gang op dit moment!
Ezechiël 37:15 Het woord van de HEERE kwam tot mij:
16 En u, mensenkind, neem een stuk hout voor uzelf en schrijf daarop: Voor Juda, en voor de Israëlieten, zijn metgezellen. Neem dan een ander stuk hout en schrijf daarop: Voor Jozef, het stuk hout van Efraïm, en van heel het huis van Israël, zijn metgezellen.
17 Breng ze dan bij elkaar, het ene bij het andere, tot één stuk hout, zodat ze in uw hand één worden.
18 Als dan uw volksgenoten tegen u zeggen: Wilt u ons niet vertellen wat deze dingen voor u betekenen?
19 Spreek dan tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal het stuk hout van Jozef nemen, dat zich in de hand van Efraïm bevindt, en van de stammen van Israël, zijn metgezellen, en Ik zal het bij het stuk hout van Juda voegen, en Ik zal ze tot één stuk hout maken. Ze zullen in Mijn hand één worden.
20 Die stukken hout, die u beschreven hebt, moeten voor hun ogen in uw hand zijn.
21 En spreek tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik ga de Israëlieten nemen uit de heidenvolken waarheen zij gegaan zijn. Ik zal hen van rondom bijeenbrengen en hen naar hun land brengen.
22 Ik zal hen tot één volk maken in het land, op de bergen van Israël. Zij zullen allen één Koning als koning hebben. Zij zullen niet langer als twee volken zijn, en niet langer nog in twee koninkrijken verdeeld zijn.
23 Dan zullen zij zich niet meer verontreinigen met hun stinkgoden en met hun afschuwelijke afgoden en met al hun overtredingen. Ik zal hen verlossen in al hun woongebieden, waar zij gezondigd hebben, en Ik zal hen reinigen. Dan zullen zij een volk voor Mij zijn en Ík zal een God voor hen zijn.
24 En Mijn Knecht David zal Koning over hen zijn. Voor hen allen zal er één Herder zijn. Zij zullen in Mijn bepalingen wandelen en Mijn verordeningen in acht nemen en die houden.
25 Zij zullen wonen in het land dat Ik aan Mijn knecht, aan Jakob, gegeven heb, waarin uw vaderen gewoond hebben. Zij zullen daarin wonen, zij met hun kinderen en hun kleinkinderen, tot in eeuwigheid, en Mijn Knecht David zal tot in eeuwigheid hun Vorst zijn.
26 Ik zal met hen een verbond van vrede sluiten. Het zal een eeuwig verbond met hen zijn, Ik zal hun een plaats geven en hen talrijk maken, en Ik zal Mijn heiligdom in hun midden zetten tot in eeuwigheid.
27 Mijn tabernakel zal bij hen zijn, Ik zal een God voor hen zijn en zíj zullen een volk voor Mij zijn.

28 Dan zullen de heidenvolken weten dat Ik de HEERE ben, Die Israël heiligt, wanneer Mijn heiligdom voor eeuwig in hun midden zal zijn.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Wat DNA betreft heb ik geprobeerd te achterhalen hoe het met alle huidige volken zit, maar ik werd er niet veel wijzer van wat betreft het DNA van de Europeanen. Ze kwamen uit het oosten en het zuiden. Dat is alles wat me duidelijk is.
Wat de joden betreft las ik dat ze deels Turks en deels Joods bloed hebben. Het ontstond in Oekraïne en de Kaukasus waar joden leefden in de romeinse tijd en zich mengden met de Turkse Chazaren daar die zich bekeerden tot het jodendom.
Ook onder de huidige Palestijnen zou Joods bloed zitten http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... enis.dhtml

en onder een groot deel van de Arabieren die onder dwang destijds tot de Islam zijn overgegaan.
Zelfs 85 procent zou joods DNA hebben: http://www.franklinterhorst.nl/Verloren ... Israel.htm
Wel opvallend dat de eerste link daar geen gewag van maakt.

Maar goed, wat je Bijbeltekst betreft, daar valt mij iets op. Dat die situatie wat daar beschreven staat voor eeuwig telt.
Eeuwig. Voor eeuwig zal David er over regeren, staat er ook. Dat geeft toch aan dat het hier over een eeuwige situatie geld dat toch voor deze huidige aarde niet kan gelden, dat tijdelijk is. Het schrijft wel in aardse termen, maar juist het tot "eeuwig" omschrijven verraad dat het niet deze aarde "kan" zijn. Net als het merkwaardige "David zal eeuwig koning zijn."

Over wat joods is en wat Israëlisch is, "met zijn metgezellen", moet je ook alle teksten durven te pakken.
Zoals ik al omschreef geldt dit voor die genen die Jezus aannemen.
Jezus kan ze heel goed uit de heidenen verzamelen, wanneer Hij komt op de wolken.
Dan verzameld Hij ze allemaal en gaat ermee naar het beloofde land.
Echter wel een land waar satan en de demonen geen enkele invloed meer hebben op de aardse werkelijkheid.
De leeuw zal naast een lam gaan liggen.

We zullen het wel zien hoe dat zal gaan.
Er is een andere Bijbeltekst waar staat dat in dat land de joden God offers zullen brengen, maar dat moet ook een beeld zijn.
Immers heeft Jezus al het offer gebracht. Al dit soort merkwaardigheden moeten wij ons eigen maken.
God brengt in eenvoudige beelden een boodschap over een geheel nieuwe wereldorde die Hij gaat brengen wanneer Jezus op de wolken komt.
Dan neemt Hij ons mee en de rest? Zoals ik lees in Openbaring zullen ze niet vol ontzag zien hoe Hij God is, maar zullen ze met het Beest en de leugenprofeet door een louterend vuur gaan, waardoor tot de duivel weer van de ketenen bevrijdt wordt en uit de put wordt los gelaten er echt een messiaanse rijk van vrede zal bestaan. Tegen die tijd zie je al de verleidingen onder de mensheid weer ontstaan en de grote afval weer ontstaan. Nog één overwinning en dan heb je het paradijs. Een geheel nieuwe wereld waarin de zon niet meer zal schijnen en de zee niet meer is, want Hij "God" zal ons allen verlichten.

Maar om het duizendjarige vredesrijk te brengen komt er een herschepping van deze wereld, waar nu nog geen "eeuwigheid" aan is.
De leeuw jaagt nog op het lam. Aardbevingen en stormen gaan verwoestend tekeer. Dat zal daar niet het geval zijn.
Het "eeuwige" zie ik slaan op het "duizendjarige vredesrijk".
Eeuwig is in de grondtekst vooral een aeoon, een Era. Een tijdperk met een begin en een einde.
Op deze eeuwigheid volgt de volgende eeuwigheid. In alle eeuwigheden zal God zijn volk leiden.
Anja (oud account)

Gaitema schreef:Inderdaad. Wie gered worden, komen van over de hele wereld vandaan.
Geen volk zal een ander daarin voorgaan.
De totstandkoming van Gods Rijk zal nooit zo aards zijn als wij mensen denken.
Het is van een geheel andere orde en van een heel andere aanpak.
Amen!
Solo Christo

nicodemus zda

Bericht door nicodemus zda »

Dag Anja,

Dank voor je bericht. ik je aangeduide docu:http://www.youtube.com/watch?v=w2f123Y2WXk bekeken.
Inderdaad interessant!
Vandaag nog een G. Verhofstadt gehoord op de Belgische TV. Hij maakt nu een propaganda ronde door Europa
om te trachten voldoende stemmen te vergaren. Hij wil graag de plaats van Barosso innemen, als voorzitter van de EU Unie.
Het gaat hem 'om de macht'.
Hij noemde diverse redenen om te kiezen voor een Verenigd Europa en noemde de voordelen op.
Zeker met betrekking tot een Banken Unie en de voordelen voor de spaarders en de fiscaliteit.

Hij schrift boeken (VOOR Europa) en doet er alles aan om in de schijn van het voetlicht te blijven.
Maar ondertussen doet de Belgische Regering er alles aan om de verkiezingen van 25 mei, voor wat betreft de federale en Vlaamse verkiezingen te blokkeren
voor de Vlaamse kiezer. Ze nemen nu alle maatregelen om diverse Overheidsposten in te laten nemen door Franstalige personen van de PS ( de partij van Di Rupo).
Zo democratisch gaat het er niet toe in ons 'landje'. Je zou je kapot schamen, als dat zo in Nederland ging.
Nee, de moestuin van de Europese leiders moet blijven zoals deze is. Gemakkelijk voor de eenwording van de Supra Nationale Staat Europa!

Belangrijk blijft dat Rome hier een hoofdrol in speelt!

Interessant dat je ook eens verwijst naar leerzame presentaties. We hebben dat ook nodig.
Hier nog een interessante over de (Euro-) crisis: http://adventmedia.nl/video/play/608-wa ... eenvallen/
Iedereen kan een getuige van Jezus zijn, niemand wordt in principe uitgesloten om een taak in het Evangelisatieproces aan de wereld, in te nemen.
Het herstel van Israël is dus het werk van de Heilige Geest in de harten van mensen uit: alle taal, natie volk en stam: http://adventmedia.nl/video/play/510-ho ... e-dingen-/

Hartelijke groet
robert75

Bericht door robert75 »

Zo democratisch gaat het er niet toe in ons 'landje'. Je zou je kapot schamen, als dat zo in Nederland ging.
Nou je moest eens weten hoe het in Nederland gaat, Democratie is hier allang verdwenen, Ik kan me haast niet voorstellen dat het ergens in Europa nog slechter zou zijn dan in Nederland. Dit land wordt geleid door een stel eurofielen die er alles aan doen om Brussel maar tevreden te houden.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Democratie is ook een Griekse uitvinding. De Grieken hebben het ooit in hun oude Griekse beschaving bedacht.
Het idee dat de mensheid het maken kan. Ik geloof dat dit uiteindelijk niet zo blijkt te werken.
De versnippering neemt hier in Nederland ook toe. In Almelo zijn ze nu een coalitie aan het vormen van VEERTIEN partijen :shock: :shock: :shock:
Bij ons hebben we ZEVEN partijen. Namelijk: CDA-PVDA-Groen Links- Christen Unie-VVD-D66 en Gemeente Belangen. Hoera! :lol:
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Anja schreef:
Gaitema schreef:Inderdaad. Wie gered worden, komen van over de hele wereld vandaan.
Geen volk zal een ander daarin voorgaan.
De totstandkoming van Gods Rijk zal nooit zo aards zijn als wij mensen denken.
Het is van een geheel andere orde en van een heel andere aanpak.
Amen!
Lijkt me eigenlijk ook vanzelfsprekend. Hoe zou God anders zijn? ;)
Anja (oud account)

nicodemus zda schreef:Hallo Anja,

Inderdaad het Hemels Jeruzalem is boven, het is onze moeder en ook Jezus is daar!
We kunnen niet meer wijzen op een aards herstel van Israël, naar het model van, het OT.
Afgezien van het feit dat Jezus die historische feiten heeft afgesloten, kan er alleen maar sprake zijn van een 5Hemels-) Jeruzalem waar onze (Opper-) Priester is en daar in het Heilige der Heiligen Zijn dienst doet. Het oordeel begint dan ook bij het (Geestelijke-) Israël, bij 'het volk'
Want Israël begint inderdaad in ons persoonlijke hart. Jezus is 'de Israël' in de volmaakte zin, dat we terug vinden in Jakob, die 'de Israël' werd genoemd.
Immers wij zijn Tempels van de Heilige Geest.
Er is in de Hemel dan ook geen Tempel meer, omdat wijzelf (dan) 'koningen en priesters' zullen zijn.
Ik denk dat wij dan aan het zijn en nodig hebben van " koningen en priesters" voorbij zullen zijn. Broeders en zusters van Jezus, de Christus. Ik heb helemaal niets met termen als koningen en priesters in letterlijke zin. Kinderen van God kennen hun Vader en zijn bij de Vader. Die hebben geen koningen en geen priesters nodig. Ik beschouw die woorden als beeldspraak voor de kinderen van God die niet meer onderworpen zullen zijn aan de grofstoffelijkheid en sterfelijkheid.

Verder zie ik het net zoals Hendrik-NG dit heeft verwoord in een andere topic: http://forum.geloofsgesprek.nl/viewtopi ... eren#p8004
nicodemus zda schreef:Laat ik uitleggen dat er op aarde, in het huidige Jeruzalem een derde Tempel zal komen.
Vele Christenen (en Joden) denken dat dat zal gebouwd worden.
Maar dat is een grote misleiding. Wel is -dan- juist dat er zich in dié Tempel dan ook een 'Priester' neer kan zetten, die zich meet met Christus.
Hij zal zich voordoen als 'een Godheid'. De wereld gaat (daarom) het Beest (morele en kerkelijk macht in eenheid) achterna en zal het (tweede-) Beest de -morele-wetten vastleggen van dat eerste Beest!
(zie bijvoorbeeld: http://adventmedia.nl/video/play/94-mis ... er-isra-l/ )
Ik zeg ook niet voor niets dat het Koninkrijk IN de mens aanwezig is. Je hoeft nergens heen,ook achter niemand aan te lopen, niet achter een paus (dat doen de meeste katholieken overigens ook niet), ook niet achter andere mensen aan. En ook hoef je niet naar Israël af te reizen,niet naar het aardse Jeruzalem. Daar is niets te zoeken. Het Koninkrijk is binnenin de mens, zowel als de mens overstijgend. En Hij haalt ons vanzelf binnen. Het maakt niet uit waar wij dan zijn. En of dit nou pre- trib, mid- trib of end- trib is, dat zien we vanzelf. Ik vind het heel goed en fijn dat er iets van het mysterie ook mysterie blijft.
Lukas17: 20 En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze.
21 En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u.
nicodemus zda schreef:Ik ontmoet, zo nu en dan, bekende Belgische schrijvers en filosofen die zich bezig houden met het schrijven van boeken (politieke en morele) om een Plaatsvervangende rede te vinden voor Gods geboden.
Zij wijzen een Hemels god af (op grond veelal door zeer slechte ervaringen met de RKK) O.a. D. Verhofstadt is een bekende (zie 'willys blog: http://blog.seniorennet.be/cowboy/archi ... ID=1494891 ) Je moet je daarbij bedenken dat zulke bekende mensen heel veel direct invloed hebben op politieke programma's en politici als het om EU aangelegenheden gaat. Ook E. Vermeersch is een persoon die zeer teleurgesteld is over de RKK van uit zijn jeugd en als student aan een Seminar. Een enkele keer heb ik wel bijeenkomsten bijgewoond van deze mensen. Hele volkeren, die zeggen 'trouw' Katholiek te zijn, laten dan zien, bij handopsteken dat ze Atheïst zijn. De schrik sloeg me wel een beetje om het hart, toen mijn echtgenote en ik als enige de hand opstaken, toen D. Verhofstadt vroeg wie nog geloofde in een Hemels godheid. Recent had ik nog een kort gesprek met deze interessante schrijver.. Ik begrijp zijn standpunt ook wel. Hun boeken worden oplage na oplage gretig verkocht! De mens zoekt naar een fundament en meent dat te (kunnen) vinden bij mensen.
Ik houd me daar allemaal niet meer mee bezig, maar ik kan me voorstellen dat jullie daarvan schrokken. De Vader heeft alles in de hand. En deze dingen moeten zich nou eenmaal voltrekken.
Ja, de mensheid begeeft zich naar het 'middelpunt' der aarde om zich te verzamelen tegen de Allerhoogste god. Europa zal het eerste continent zijn dat de wetten daarvoor zal vastleggen, daarna de gehele wereld!
Sommige denominaties maken van de mens een tegenstander van Jezus in plaats van een trouwe navolger, misschien wel onbewust maar toch!.
Tegen alle gemeenten had de Here Jezus iets aan te merken ( denk maar aan de brieven aan de zeven gemeenten), en wat dat betreft maakt de rkk daar m.i. geen uitzondering op, evenals de zda daar geen uitzondering op maken. En zo zal er ook op de gemeente der buitenkerkelijken genoeg aan te merken zijn. Zoals ik het zie, zijn er maar twee dingen van belang: zonden belijden ( wat voor mij gelijkstaat aan bewustwording door zelfkennis) en Christus Jezus aannemen. En of en op welke dag jij rust, of je wel of niet een hostie gaat halen, of je links dan wel rechts stemt, en noem maar op, is van generlei belang. In deze rubriek " bijbelstudie" zal het nu vast wel losbarsten met bijbelgesmijt. Ik vind het best, alleen doe ik er niet meer aan mee. En je hoeft me dus ook niet om de oren te slaan met de geboden (zeg ik maar vast), want ik lees dat niet eens.
Gelukkig maar dat de Heilige Geest het laatste woord heeft in het hart van mensen. En zo dat zij persoonlijk overtuigd raken van de keuze die zij hebben gemaakt. Want het Evangelie maakt je vrij, indien je Christus oprecht zoekt en navolgt! (Mattheus 28 zendingsbevel)

Hartelijke groet
Eigenlijk is het zo dat niet het evangelie je echt vrij maakt, maarChristus zelf. Daar speelt de Bijbel wel een belangrijke rol in, maar niet de belangrijkste.

Hartelijke groet terug.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 26 apr 2014, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Anja (oud account)

nicodemus zda schreef:Dag Anja,

Dank voor je bericht. ik je aangeduide docu:http://www.youtube.com/watch?v=w2f123Y2WXk bekeken.
Inderdaad interessant!
Vandaag nog een G. Verhofstadt gehoord op de Belgische TV. Hij maakt nu een propaganda ronde door Europa
om te trachten voldoende stemmen te vergaren. Hij wil graag de plaats van Barosso innemen, als voorzitter van de EU Unie.
Het gaat hem 'om de macht'.
Hij noemde diverse redenen om te kiezen voor een Verenigd Europa en noemde de voordelen op.
Zeker met betrekking tot een Banken Unie en de voordelen voor de spaarders en de fiscaliteit.
Tsja, zo gaat dat he. Maar we weten wat er met Europa gaat gebeuren, dat houdt niet lang stand. Het hangt van los zand aan elkaar. Bovendien maakt De Rots daar zelf korte metten mee.

Wat ik nog steeds niet begrijp is hoe het toch mogelijk is dat ze voor die gebouwen van de EU de antichristelijke symboliek uit de Bijbel hebben gekozen. Ze hebben dat bewust gedaan, men weet daar in Brussel en Straatsburg alles van. Het is dus niet zo dat ze niet weten wat ze doen. Daar begrijp ik niets van. Dat doet haast denken dat het kwaad in absolute vorm (dus de oorspronkelijke geestelijke gestalte die bewust tegen God zondigde - dus niet de mens maar de 'slang') allang op de aarde is. Want anders zou men die symboliek toch niet kiezen? Dat de geest van de antichrist op aarde is, dat wisten we al, dat heeft de Here Jezus ook zelf gezegd. Maar in fysieke vorm? Wie geeft anders de opdracht om zulke beelden neer te zetten? En zo'n toren van Babel te bouwen? En in die video wordt getoond dat de Europarlementariërs dat weten! Ze kennen de symboliek, ze weten wat de betekenis is.

Hierop krijg ik net het antwoord trouwens: die mensen weten niet wie ze zijn. Ze hebben geen zelfkennis.
Hij schrift boeken (VOOR Europa) en doet er alles aan om in de schijn van het voetlicht te blijven.
Maar ondertussen doet de Belgische Regering er alles aan om de verkiezingen van 25 mei, voor wat betreft de federale en Vlaamse verkiezingen te blokkeren
voor de Vlaamse kiezer. Ze nemen nu alle maatregelen om diverse Overheidsposten in te laten nemen door Franstalige personen van de PS ( de partij van Di Rupo).
Nee, de moestuin van de Europese leiders moet blijven zoals deze is. Gemakkelijk voor de eenwording van de Supra Nationale Staat Europa!
Haha, schamen als het in Nederland zo ging???? --> Met het Nederlandse koningshuis in Bilderberg ( Prins Bernhard heeft de Bilderberggroep nota bene zelf opgericht), en de geensceneerde moord op Fortuyn in 2001, wordt alles wat in andere landen van Europa gebeurt zeer relatief. Nederland loopt aan kop. Waarom dacht je dat die nucleaire top hier moest gehouden worden? Of all places in Nederland?
Belangrijk blijft dat Rome hier een hoofdrol in speelt!
Dat het Vaticaan daar een belangrijke rol in speelt, dat denk ik ook.
Interessant dat je ook eens verwijst naar leerzame presentaties. We hebben dat ook nodig.
Hier nog een interessante over de (Euro-) crisis: http://adventmedia.nl/video/play/608-wa ... eenvallen/
Ach, het is allemaal zo oud en bekend he (wat ik plaatste, bedoel ik). Die video zal ik vanavond even bekijken. Bedankt voor de tip! Nu even lekker aan de poets :D
Iedereen kan een getuige van Jezus zijn, niemand wordt in principe uitgesloten om een taak in het Evangelisatieproces aan de wereld, in te nemen.

Het herstel van Israël is dus het werk van de Heilige Geest in de harten van mensen uit: alle taal, natie volk en stam: http://adventmedia.nl/video/play/510-ho ... e-dingen-/

Hartelijke groet
Deze zal ik ook nog bekijken. Bedankt, Nicodemus!

Wat betreft evangeliseren: dat is altijd goed, maar één ding weet ik met zekerheid: Christus-Jezus gebruikt mensen om te evangeliseren, maar hij is van het christelijk grondpersoneel duidelijk niet uitsluitend afhankelijk. Sterker nog, Hij gaat soms duidelijk buiten de stenen kerk om. Dankzij de stenen kerk worden er mensen in het hart bereikt voor het evangelie, maar óók ondanks. Hij openbaart zich aan wie Hij Wil.

Hartelijke groet terug.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 26 apr 2014, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo

Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Wat de Bijbel wel leert in Jeremia 31 is, dat er een nieuw en eeuwig verbond gesloten zal worden.

Deze tekst was een tijd geleden voor mij de eye-opener dat God verder gaat met het volk Israël. Dit verbond - evenals alle verbonden sinds Abraham - wordt niet met de kerk gesloten, maar met Israël.
Dan volgen daarachteraan nog belangrijke gedeelten, zoals:
32 niet zoals het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb op de dag dat Ik hun hand vastgreep om hen uit het land Egypte te leiden – Mijn verbond, dat zij verbroken hebben, hoewel Ík hen getrouwd had, spreekt de HEERE.
33 Voorzeker, dit is het verbond dat Ik na die dagen met het huis van Israël sluiten zal, spreekt de HEERE: Ik zal Mijn wet in hun binnenste geven en zal die in hun hart schrijven. Ik zal hun tot een God zijn en zíj zullen Mij tot een volk zijn.
34 Dan zullen zij niet meer eenieder zijn naaste en eenieder zijn broeder onderwijzen door te zeggen: Ken de HEERE, want zij zullen Mij allen kennen, vanaf hun kleinste tot hun grootste toe, spreekt de HEERE. Want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en aan hun zonde niet meer denken.
Maar ook de belofte dat, zolang als zon. maan en sterren hun licht geven, Israël Gods volk zal zijn (vs. 35-37)
Adinomis

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Ik heb niet gezegd dat Paulus is afgereisd naar het toenmalige Brittannië , Claudia en Pudenz waren in Rome gevangen en zo kende Paulus hen. Er is veel meer op internet te vinden dan het artikel van meneer Milo, maar hij geeft het goed weer.
Net zoals wij nu een ambassade kennen. Ze waren alleen in gevangenschap door de Romeinen. Ergens aan het eind van zijn brief groet hij hen.
Ik geloof wel dat de Here Jezus met Jozef van Arimathea naar Engeland is gegaan, maar dat is een ander verhaal. Oom Jozef handelde in tin en was een zeer rijk handelsman. Er is een boekje dat heet."Stonden zijn voeten op Engelse bodem" en dat is uitgewerkt ergens op internet.
Sorry dat ik meende dat Paulus volgens jou in Engeland zou zijn geweest. Ik vind het wel interessante informatie. Bedankt!
Dat Jozef van Arimathea naar Engeland is geweest is aannemelijk. Maar ik geloof niet dat Jezus daar is geweest. Dan zou er vast melding van zijn gemaakt in de bijbel.
Jezus heeft bovendien gezegd: Ik ben alleen maar gezonden naar de verloren schapen van het huis van Israël. (Matt. 15:24)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dat is juist maar wie zijn die andere schapen volgens jou, als ik vragen mag.