Hebt zout in uzelven!callista schreef:Opzouten hier Dirk
Het zout is goed; maar indien het zout onzout wordt, waarmede zult gij dat smakelijk maken? Hebt zout in uzelven, en houdt vrede onder elkander.
Hebt zout in uzelven!callista schreef:Opzouten hier Dirk
Wat gaat mij het verstand te boven? Dat mensen veranderen in zoutpilaren? Zoals gezegd, gaat het hier om paranormale gebeurtenissen, niet om bijbelverzinsels. Misschien zou je eens wat over parapsychologie moeten lezen. Paranormale gebeurtenissen immers houden zich aan bepaalde wetmatigheden en grenzen. JW88 heeft een aardige opsomming gegeven van die gebeurtenissen die binnen de wetmatigheden vallen. Veranderen in zoutpilaren valt daar duidelijk buiten. Daarom is dit geen zinvolle bijdrage. Het spijt me. Je zou eerst eens wat studie moeten verrichten naar de parapsychologie. Dit topic is niet de plek voor mensen die er echt helemaal niets van afweten en beginnen over allerlei bijbelverzinsels.Dirk schreef:Het gaat jouw verstand ook te boven....Zolderworm schreef:(Hè, toe nou Worm. Nog steeds zo hard? Hij meent het echt goed.)
Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.....
Zeker! Je gelooft het niet, omdat het je verstand te boven gaat.Zolderworm schreef:Wat gaat mij het verstand te boven? Dat mensen veranderen in zoutpilaren?
Klopt. In de Bijbel staan voldoende paranormale gebeurtenissen. Ik bepaal natuurlijk zelf dat ik daaraan refereer. Het lopen over water, het veranderen in een zoutpilaar, water dat in wijn verandert, uitdrijven van demonen, een stok die in een draak verandert... Waar, maar voor de meesten paranormaal.Zolderworm schreef:Zoals gezegd, gaat het hier om paranormale gebeurtenissen, niet om bijbelverzinsels.
Hoezo die "maar" ? Natuurlijk schikken paranormale gebeurtenissen zich naar Gods grenzen! Dat ontken ik niet.Zolderworm schreef:Misschien zou je eens wat over parapsychologie moeten lezen. Maar paranormale gebeurtenissen houden zich ook aan bepaalde wetmatigheden en grenzen.
Nee, zeker niet. Omdat ze buiten jouw wetmatigheden vallen, of die van JW88 of van de schrijver van een boekje over parapsychologie? Er zijn meer wetmatigheden. Wist je dat? Misschien heb je toch nog een beetje bijscholing nodig?Zolderworm schreef:JW88 heeft een aardige opsomming gegeven van die gebeurtenissen die binnen de wetmatigheden vallen. Veranderen in zoutpilaren valt daar duidelijk buiten.
Het zijn geen letterlijke gebeurtenissen, maar mythes of legendes....die veelvuldig voorkomen in alle culturen......ze hebben nooit echt plaatsgevonden...Dirk schreef:
Klopt. In de Bijbel staan voldoende paranormale gebeurtenissen. Ik bepaal natuurlijk zelf dat ik daaraan refereer.
Het lopen over water, het veranderen in een zoutpilaar, water dat in wijn verandert, uitdrijven van demonen, een stok die in een draak verandert...
Waar, maar voor de meesten paranormaal.
Die moet opzouten en dan weer een ander forumlid moet op zouten leuk omgaan met elkaar hier,maar dit terzijde.Wat heeft Lot,s vrouw te maken die zoutpilaar werd met uittredingen en paranormale zaken .Wij horen liever de ervaringen in deze dat maakt deze draad plezant.Dirk schreef:Hebt zout in uzelven!callista schreef:Opzouten hier Dirk
Het zout is goed; maar indien het zout onzout wordt, waarmede zult gij dat smakelijk maken? Hebt zout in uzelven, en houdt vrede onder elkander.
Nee, omdat het buiten de wetmatigheden van het paranormale valt. Zo laten spookverschijningen ook nooit materiële substanties na. Dat valt ook buiten die wetmatigheden. Ze kunnen ze wel verplaatsen, maar kunnen niet materiële dingen scheppen die er nog niet waren. Ook niet kan een bepaalde stof veranderen in een andere. Ik weet ook niet waarom. Maar dat valt niet binnen de wetmatigheden van het paranormale. Waarschijnlijk omdat paranormale verschijnselen altijd een spel zijn tussen de stoffelijke wereld en de astrale wereld. Een kracht vanuit het astrale kan nooit de ene stof veranderen in de andere. Mensen die claimen dat te kunnen, zijn altijd goochelaars.Dirk schreef:Zeker! Je gelooft het niet, omdat het je verstand te boven gaat.Zolderworm schreef:Wat gaat mij het verstand te boven? Dat mensen veranderen in zoutpilaren?
Nee, ook die gebeurtenissen vallen niet binnen de wetmatigheden van het paranormale. Dergelijke gebeurtenissen komen dan ook nooit voor in studies over parapsychologie. Ze bestaan niet. Het enige wat misschien wel bestaat is het uitdrijven van demonen. Maar de ene stof spontaan laten veranderen in een andere is simpelweg onmogelijk, zelfs binnen het kader van het paranormale. Dat geldt ook voor op water lopen. Zelfs de meest begaafde paranormaal begaafde kan niet op water lopen. Volgens mij zijn er ook geen serieuze paranormaal begaafden die dat claimen. En als ze het wel doen, dan weet je al van te voren dat het om charlatans gaat.Klopt. In de Bijbel staan voldoende paranormale gebeurtenissen. Ik bepaal natuurlijk zelf dat ik daaraan refereer. Het lopen over water, het veranderen in een zoutpilaar, water dat in wijn verandert, uitdrijven van demonen, een stok die in een draak verandert... Waar, maar voor de meesten paranormaal.Zolderworm schreef:Zoals gezegd, gaat het hier om paranormale gebeurtenissen, niet om bijbelverzinsels.
Met een zogenaamde God heeft dit alles al helemaal niets te maken. Het gaat om de grenzen van een bredere natuur dan de strikt stoffelijke, namelijk om de grenzen van het astrale in interactie met de materiële stof. Feitelijk zijn de wetten van het paranormale ook gewoon natuurwetten, maar dan in een brede perspectief, zoals de wetten van de kwantummechanica een breder perspectief zijn van de wetten van de natuurkunde van Newton. Bepaalde dingen zijn zelfs in het kader van de wetmatigheden van het paranormale onmogelijk. Op water lopen is een daarvan.Hoezo die "maar" ? Natuurlijk schikken paranormale gebeurtenissen zich naar Gods grenzen! Dat ontken ik niet.Zolderworm schreef:Misschien zou je eens wat over parapsychologie moeten lezen. Maar paranormale gebeurtenissen houden zich ook aan bepaalde wetmatigheden en grenzen.
Ik vrees dat jouw wetmatigheden verzonnen wetmatigheden zijn, van mensen die strikt in de Bijbel geloven. Dat mag, maar bij deze discussie is het niet zo zinvol. Misschien kun je er een nieuw topic over starten.Nee, zeker niet. Omdat ze buiten jouw wetmatigheden vallen, of die van JW88 of van de schrijver van een boekje over parapsychologie? Er zijn meer wetmatigheden. Wist je dat? Misschien heb je toch nog een beetje bijscholing nodig?Zolderworm schreef:JW88 heeft een aardige opsomming gegeven van die gebeurtenissen die binnen de wetmatigheden vallen. Veranderen in zoutpilaren valt daar duidelijk buiten.
Lots vrouw gaat hier straks vertellen over haar verandering in een zoutpilaar. Ze moet alleen nog even lid worden van het forum. Ze weet ook nog niet hoe ze als zoutpilaar een bericht zou kunnen intypen.Rechtuit schreef:Die moet opzouten en dan weer een ander forumlid moet op zouten leuk omgaan met elkaar hier,maar dit terzijde. Wat heeft Lot,s vrouw te maken die zoutpilaar werd met uittredingen en paranormale zaken .Wij horen liever de ervaringen in deze dat maakt deze draad plezant.Dirk schreef:Hebt zout in uzelven!callista schreef:Opzouten hier Dirk
Bewijs?callista schreef:Het zijn geen letterlijke gebeurtenissen, maar mythes of legendes....die veelvuldig voorkomen in alle culturen......ze hebben nooit echt plaatsgevonden...
Zonder tegenbewijs plaats ik ze gewoon. Wanneer iemand bewijst dat de Bijbelse gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden, stop ik met prediken.callista schreef:Dus ze horen niet in dit topic thuis....
En?Zolderworm schreef:Dergelijke gebeurtenissen komen dan ook nooit voor in studies over parapsychologie.
Bewijs?Zolderworm schreef:Ze bestaan niet.
Bewijs? Zelfs atheisten nemen aan dat stoffen spontaan kunnen veranderen of ontstaan. Bewijs jij het tegendeel maar eens!Zolderworm schreef:Maar de ene stof spontaan laten veranderen in een andere is simpelweg onmogelijk, zelfs binnen het kader van het paranormale.
Bewijs dat maar eens! Petrus liep over water, dat lezen we in de Bijbel. Een bewijs dat het onmogelijk is, heb ik nooit gevonden of gelezen.Zolderworm schreef:Dat geldt ook voor op water lopen. Zelfs de meest begaafde paranormaal begaafde kan niet op water lopen.
Wat zit je toch te duwen en te dringen werkt alleen averechts.Mensen geloven of niet,niet jou verantwoordelijkheid.Dirk schreef:Bewijs?callista schreef:Het zijn geen letterlijke gebeurtenissen, maar mythes of legendes....die veelvuldig voorkomen in alle culturen......ze hebben nooit echt plaatsgevonden...
Zonder tegenbewijs plaats ik ze gewoon. Wanneer iemand bewijst dat de Bijbelse gebeurtenissen niet hebben plaatsgevonden, stop ik met prediken.callista schreef:Dus ze horen niet in dit topic thuis....
En?Zolderworm schreef:Dergelijke gebeurtenissen komen dan ook nooit voor in studies over parapsychologie.
Bewijs? Zelfs atheisten nemen aan dat stoffen spontaan kunnen veranderen of ontstaan. Bewijs jij het tegendeel maar eens!Zolderworm schreef:Maar de ene stof spontaan laten veranderen in een andere is simpelweg onmogelijk, zelfs binnen het kader van het paranormale.
Bewijs dat maar eens! Petrus liep over water, dat lezen we in de Bijbel. Een bewijs dat het onmogelijk is, heb ik nooit gevonden of gelezen.Zolderworm schreef:Dat geldt ook voor op water lopen. Zelfs de meest begaafde paranormaal begaafde kan niet op water lopen.
Hoeveel te min de mens, die een made is, en des mensen kind, die een worm is!
Volgens Rechtuit breng je het geloof in diskrediet. Het probleem (nou ja, probleem?) is dat je in principe nooit kunt bewijzen dat iets niet bestaat. Dat is onmogelijk. Zo kan ik bijvoorbeeld (om JW88 te eren) nooit bewijzen dat het vliegend spaghettimonster niet bestaat. Hoe zou je dat moeten doen? Je kunt natuurlijk nooit uitsluiten dat er ergens op een verre planeet toch een vliegend spaghettimonster rondfladdert. Het probleem is dat je vanuit het bijzondere nooit het algemene kunt bewijzen. Het gaat niet. Dat is ook het probleem met het geredeneer van JW88. Je kunt misschien komen tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Maar nooit tot absolute zekerheid.Dirk schreef:Bewijs?callista schreef:Het zijn geen letterlijke gebeurtenissen, maar mythes of legendes....die veelvuldig voorkomen in alle culturen......ze hebben nooit echt plaatsgevonden...
Hoeveel te min de mens, die een made is, en des mensen kind, die een worm is!
Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!Jerommel schreef:Zo, hoor eens wie het zegt zeg....Piebe 2.2 schreef:Mee eens, wanneer dergelijke termen gebezigd worden hoef je niet meer te rekenen op een inhoudelijk gesprek. Het zijn lege nietszeggende woorden die alleen maar schampen. Dus Jerommel, gedraag je eens normaal en reageer inhoudelijk.callista schreef:Wees nu eens wijs en verwijder deze post...of ben je misschien uit op een ban?Jerommel schreef:b en b....
Dit is de "goden" verzoeken; tegen het moderaat ingaan en bovendien erg kinderachtig gedrag
Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan. Die weet dat vast wel te waarderen.Piebe 2.2 schreef:Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!Jerommel schreef:Zo, hoor eens wie het zegt zeg....Piebe 2.2 schreef:Mee eens, wanneer dergelijke termen gebezigd worden hoef je niet meer te rekenen op een inhoudelijk gesprek. Het zijn lege nietszeggende woorden die alleen maar schampen. Dus Jerommel, gedraag je eens normaal en reageer inhoudelijk.callista schreef: Wees nu eens wijs en verwijder deze post...of ben je misschien uit op een ban?
Dit is de "goden" verzoeken; tegen het moderaat ingaan en bovendien erg kinderachtig gedrag
Met de roede die ik voor Jerommel heb beter van niet.Zolderworm schreef:Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan.Piebe 2.2 schreef: Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!
Nee . Alhoewel, er zijn van die vrouwen...Piebe 2.2 schreef:Met de roede die ik voor Jerommel heb beter van niet.Zolderworm schreef:Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan.Piebe 2.2 schreef: Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!
Niveautje weer hoorZolderworm schreef:Nee . Alhoewel, er zijn van die vrouwen...Piebe 2.2 schreef:Met de roede die ik voor Jerommel heb beter van niet.Zolderworm schreef:Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan.Piebe 2.2 schreef: Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!
Gelukkig ben jij wel van een hoog niveau.Biker schreef:Niveautje weer hoorZolderworm schreef:Nee . Alhoewel, er zijn van die vrouwen...Piebe 2.2 schreef:Met de roede die ik voor Jerommel heb beter van niet.Zolderworm schreef: Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan.
Opmerking Tin: Sorry hoor, maar als we het van dit soort opmerkingen moeten hebben op een forum voor zinvol gesprek....Zolderworm schreef:Nee . Alhoewel, er zijn van die vrouwen...Piebe 2.2 schreef:Met de roede die ik voor Jerommel heb beter van niet.Zolderworm schreef:Je kunt met je "roede" beter naar een leuke vrouw gaan.Piebe 2.2 schreef: Precies, Piebe zegt het en je oren tuiten er van en dat is maar goed ook want dan ben je gewaarschuwd! Normaal doen nu of ik kom naar je toe met de roede!!
Gelijk heb je, maar er mag niet gelachen worden schijnbaar;plezier mag ook nietPiebe 2.2 schreef:Tja, ik kan er niet te zwaar aan tillen. Moet kunnen voor een keer en bovendien is het waar en er is geen wet die wat heeft tegen de waarheid.
Ja, ik heb laatst een tweedehands röntgen-apparaat aangeschaft, zodat ik ruim van tevoren kan zien wanneer ik naar de wc moet, wat heel handig is als je ergens naartoe moet. Ik moet dan wel inschatten wanneer de wat grijzige prop die je op het apparaat in je darmen ziet, ook werkelijk de uitgang bereikt. Maar daar word ik steeds beter in. Ik kan zelfs al een soort spoorboekje opstellen. Aankomst 15:12 vanmiddag. En dat al ruim drie uur van tevoren. Ik ga dan ruim van tevoren zitten, met m'n puzzelboekje.Rechtuit schreef:Gelijk heb je, maar er mag niet gelachen worden schijnbaar;plezier mag ook nietPiebe 2.2 schreef:Tja, ik kan er niet te zwaar aan tillen. Moet kunnen voor een keer en bovendien is het waar en er is geen wet die wat heeft tegen de waarheid.
Maar dit blijft een mooie draad door een mooi onderwerp.
Dit doet me dan wel weer denken aan sommige spirituele healers, die 'zien' wat er in het lichaam van hun client aan de hand is. Ik ken enkelen die dit hebben. Het beeld doet een beetje denken aan röntgen. En dat valt m.i. weer onder serieus paranormaal.Zolderworm schreef: Ja, ik heb laatst een tweedehands röntgen-apparaat aangeschaft, zodat ik ruim van tevoren kan zien wanneer ik naar de wc moet, wat heel handig is als je ergens naartoe moet. Ik moet dan wel inschatten wanneer de wat grijzige prop die je op het apparaat in je darmen ziet, ook werkelijk de uitgang bereikt. Maar daar word ik steeds beter in. Ik kan zelfs al een soort spoorboekje opstellen. Aankomst 15:12 vanmiddag. En dat al ruim drie uur van tevoren. Ik ga dan ruim van tevoren zitten, met m'n puzzelboekje.
Ik kan ook al van tevoren inschatten wat de aard van de substantie is: hard of zacht. Daar kan ik me dan op voorbereiden, zeker ook wat betreft de hoeveelheid beschikbaar papier.
Maar goed, dit is natuurlijk off-topic en niet echt gewenst.
Yeppyro schreef:Dit doet me dan wel weer denken aan sommige spirituele healers, die 'zien' wat er in het lichaam van hun client aan de hand is.Zolderworm schreef: Ja, ik heb laatst een tweedehands röntgen-apparaat aangeschaft, zodat ik ruim van tevoren kan zien wanneer ik naar de wc moet, wat heel handig is als je ergens naartoe moet. Ik moet dan wel inschatten wanneer de wat grijzige prop die je op het apparaat in je darmen ziet, ook werkelijk de uitgang bereikt. Maar daar word ik steeds beter in. Ik kan zelfs al een soort spoorboekje opstellen. Aankomst 15:12 vanmiddag. En dat al ruim drie uur van tevoren. Ik ga dan ruim van tevoren zitten, met m'n puzzelboekje.
Ik kan ook al van tevoren inschatten wat de aard van de substantie is: hard of zacht. Daar kan ik me dan op voorbereiden, zeker ook wat betreft de hoeveelheid beschikbaar papier.
Ik ken enkelen die dit hebben. Het beeld doet een beetje denken aan röntgen. En dat valt m.i. weer onder serieus paranormaal.
Ja, en die soms grote flaters slaan, zoals onlangs gebeurde bij een vriend van mij. Die had al sinds een jaar last van pijn in de onderbuik en sinds een half jaar bloed in de urine. Wat de ziener niet zag, was dat mijn vriend al een jaar lang kanker van de urineblaas had. Als mijn vriend dan ten minste ook naar een gewone huisarts was gegaan met zijn klachten, dan was het vermoedelijk allemaal niet zo erg geweest, omdat men er dan nog wel op tijd bij was geweest. Maar het vertrouwen in deze ziener was bijzonder groot.callista schreef:Yeppyro schreef:Dit doet me dan wel weer denken aan sommige spirituele healers, die 'zien' wat er in het lichaam van hun client aan de hand is.Zolderworm schreef: Ja, ik heb laatst een tweedehands röntgen-apparaat aangeschaft, zodat ik ruim van tevoren kan zien wanneer ik naar de wc moet, wat heel handig is als je ergens naartoe moet. Ik moet dan wel inschatten wanneer de wat grijzige prop die je op het apparaat in je darmen ziet, ook werkelijk de uitgang bereikt. Maar daar word ik steeds beter in. Ik kan zelfs al een soort spoorboekje opstellen. Aankomst 15:12 vanmiddag. En dat al ruim drie uur van tevoren. Ik ga dan ruim van tevoren zitten, met m'n puzzelboekje.
Ik ken enkelen die dit hebben. Het beeld doet een beetje denken aan röntgen. En dat valt m.i. weer onder serieus paranormaal.
Ik ken ze ook.
En ook die het niet zo zeer 'zien' in eerste instantie, maar meer voelen of ervaren waar het niet goed zit.