Heb jij eigenlijk het boek gelezen, of heb je het van horen zeggen? Om een "mening door te drukken" was 2/3 meerderheid nodig (in het besturend lichaam) Maar daar is hij helemaal niet voor uitgesloten... Daarvoor is hij trouwens ook niet gevraagd Bethel te verlaten.Alpha schreef:Natuurlijk is niet hij fout, maar anderen.ZENODotus schreef:En zo zie je maar, in het boek wordt duidelijk zijn verwijdering besproken (zijn verwijdering uit Bethel is namelijk anders dan waarom hij is uitgesloten)... Verder ken ik verschillende mensen die hem hebben gekend, en daar is men het unaniem over eens dat hij een zeer nederig persoon was.
Hij is zo nederig, dat hij zijn mening wilde doordrukken.
Maar karaktermoord is niet vreemd aan JG... Werd al gedaan door Rutherford toen hij door de mazen in de wet de macht kon grijpen en de vier door Russell aangestelde boardleden verwijderde...
hmm... Ik zie anders nergens staan in de genoemde bijbelverzen dat ik de wachttoren moet volgen om voor God goedgekeurd te zijn (Luc 21:8-10).Natuurlijk, en daarom zoek je teksten op van 120 jaar geleden.ZENODotus schreef:Ik heb wel de geschiedenis van JG bestudeerd (en er verschillende essays over geschreven)... En ja, het is wonderbaarlijk maar ik kan lezen
Dat Jg voortdurend bijleren, heb je nog niet gemerkt.
Je vergeet gemakshalve 1 Thess. 5:21 en de vruchten van de geest. ” (Galáten 5:22, 23)ZENODotus schreef:Uit bekwaam gemaakt tot de Predikingsdienst:
"Wanneer wij Jehovah en de organisatie van zijn volk liefhebben, zullen wij niet achterdochtig zijn, maar zoals de bijbel zegt, 'alles geloven,' ook bijvoorbeeld alles wat er in het tijdschrift De Wachttoren staat.."
En uit de wachttoren van 15 november 2013:
"De instructies die we dan van Jehovah’s organisatie krijgen, kunnen menselijk gezien vreemd of ongewoon lijken. We moeten allemaal bereid zijn om alle instructies die we krijgen op te volgen, of ze nu uit strategisch of menselijk oogpunt verstandig lijken of niet."
Jij bepaalt dus wat goed en kwaad is. (Gen 3:5)