@DirkDirk schreef:Over wonderen en tekenen is veel te doen. Wellicht is het een interessant onderwerp voor de rubriek "levensbeschouwing".
Wonderen en (bovennatuurlijke) tekenen en verschijnselen komen voor, zowel in de Christelijke wereld, als daarbuiten. Mij is opgevallen dat de mening hier omtrent zeer uiteenlopen. Globaal zijn er vier groepen:
1. Christenen die alle wonderen en tekenen in de huidige tijd (bedeling) toeschrijven aan satan.
2. Christenen die de Gaven van de Geest, bijvoorbeeld van genezing, ontvangen hebben en gebruiken in hun bediening.
3. Niet- of anders-gelovigen die ervan overtuigd zijn dat alle wonderen een wetenschappelijke verklaring hebben.
4. De laatste groep die ervan uit gaat dat alle verklaringen en getuigenissen vals zijn. Wonderen bestaan niet.
Ik heb de overtuiging dat God ook vandaag Zijn Gaven verstrekt, om elkaar te bemoedigen, te helpen, om de wereld te bereiken, om HEM te dienen. Ik ben ervan overtuigd dat de bediening die de volgelingen van Jezus (dus niet alleen de apostelen) hadden, dezelfde is die Christenen tegenwoordig hebben.
Misschien kan in dit topic van gedachten gewisseld worden. Waarom levensbeschouwing? Omdat ik ook zeer geinteresseerd ben in de mening van atheisten en anders-gelovigen.
Je plaatst in het topic "Rondom de Bijbel" een reactie over "wonderen en tekenen" en dit ivm met de vrouw van Gaitema....
Komt op mij nogal wat "apart" over trouwens...
Volgens mij hoort dat thuis in dit topic, waarvan jij de TS bent....en je niet meer laat zien...m.a.w. er afstand van genomen lijkt hebben.
Waarom Dirk?