Inderdaad, dromen staat vrij, hopen eveneens.
Maar van een koude kermis thuiskomen is eveneens harde realiteit.
Inderdaad, dromen staat vrij, hopen eveneens.
Misschien kom jij wel van een koude kermis thuis......who knows...ericjan schreef: 30 nov 2018, 15:10Inderdaad, dromen staat vrij, hopen eveneens.
Maar van een koude kermis thuiskomen is eveneens harde realiteit.
Jezus dronk wijn en de beste bieren worden door monniken gemaakt. Dus, wie weet!callista schreef: 29 nov 2018, 15:42Dan wordt het lekker rustig in de hemel....ericjan schreef: 29 nov 2018, 15:01 Volgens G'd is de poort nauw en komen er maar weinigen binnen.
13 Ga binnen door de nauwe poort, want wijd is de poort en breed is de weg die naar het verderf leidt, en velen zijn er die daardoor naar binnen gaan;
14 maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.
Mattheus 7
Hebben ze daar wel wijn en bier of is dat alleen te verkrijgen als je je op de brede weg begeeft?
Vers vier geeft aan welke criterium waar de 144000 verzegelden aan voldoen.Jesusisinnocent schreef: 16 nov 2018, 17:45Wie zijn dan die 144000 eerstelingen?coby schreef: 16 nov 2018, 17:26 Verzegeld zegt toch niets over naar de hemel gaan. Die prediken in de eindtijd. Er gaat dan een schare die niet te tellen is naar de hemel.
4 Dezen zijn het, die met vrouwen niet bevlekt zijn, want zij zijn maagden; dezen zijn het, die het Lam volgen, waar Het ook heengaat; dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen Gode en het Lam. (Openbaring 14)
Met kerst sale 50%.Piebe Paulusma schreef: 02 dec 2018, 00:11 Ik heb nog een paar leuke aflaten te koop voor een enkeltje hemel. Stuur me maar een pm voor de prijs.
In de toko verkopen ze Heaven Banknotes. Nep-geldbiljetten die je voor je overleden dierbaren naar de hemel kunt sturen middels verbranding in vuur. Voorbeelden zie je hier : https://www.google.nl/search?q=heaven+b ... 00&bih=789Piebe Paulusma schreef: 02 dec 2018, 00:11 Ik heb nog een paar leuke aflaten te koop voor een enkeltje hemel. Stuur me maar een pm voor de prijs.
Dat is het raadsel wanneer je de kosmos op een naturalistische wijze als tot stand gekomen ziet. Wat is de eerste oorzaak?
Het Mysterie is de God die Paulus verkondigde. (Hand. 17:23)peda schreef: 02 dec 2018, 12:12Dat is het raadsel wanneer je de kosmos op een naturalistische wijze als tot stand gekomen ziet. Wat is de eerste oorzaak?
Eigenlijk ook wanneer je God als eerste Oorzaak ziet. Waar kwam God dan weer vandaan. Die bestond Eeuwig zo luidt dan het gelovige antwoord.
Het blijft gewoon een Mysterie dat de kosmos bestaat met de mens daarbinnen en over de Echte Eerste Oorzaak wordt nog steeds onderling
gestreden. Voor mij het Mysterie, dat nog verre van opgelost is.
Voor Paulus was God geen Mysterie. Paulus kende de antwoorden op de 3 basis vragen t.w. Wie is God ? Is God voor de mens te kennen? Wat betekent de mens voor God? Ik ken de antwoorden niet, dus voor mij is God een Mysterie. Paulus kende de antwoorden wel, althans hij geloofde de antwoorden te kennen. Dat is ook de reden dat gelovigen bidden, voor hen is God geen Mysterie. Bidden tegen een Mysterie heeft geen zin, dat is ook de reden dat ik nooit aan het bidden ben. Ik denk wel na Over God, maar dat is geen bidden.Piebe Paulusma schreef: 02 dec 2018, 14:50Het Mysterie is de God die Paulus verkondigde. (Hand. 17:23)peda schreef: 02 dec 2018, 12:12Dat is het raadsel wanneer je de kosmos op een naturalistische wijze als tot stand gekomen ziet. Wat is de eerste oorzaak?
Eigenlijk ook wanneer je God als eerste Oorzaak ziet. Waar kwam God dan weer vandaan. Die bestond Eeuwig zo luidt dan het gelovige antwoord.
Het blijft gewoon een Mysterie dat de kosmos bestaat met de mens daarbinnen en over de Echte Eerste Oorzaak wordt nog steeds onderling
Natuurlijk heeft dat wel zin. Dan zeg je: Zeg Mysterie, doe eens even niet zo mysterieus.peda schreef: 02 dec 2018, 15:10Voor Paulus was God geen Mysterie. Paulus kende de antwoorden op de 3 basis vragen t.w. Wie is God ? Is God voor de mens te kennen? Wat betekent de mens voor God? Ik ken de antwoorden niet, dus voor mij is God een Mysterie. Paulus kende de antwoorden wel, althans hij geloofde de antwoorden te kennen. Dat is ook de reden dat gelovigen bidden, voor hen is God geen Mysterie. Bidden tegen een Mysterie heeft geen zin, dat is ook de reden dat ik nooit aan het bidden ben. Ik denk wel na Over God, maar dat is geen bidden.Piebe Paulusma schreef: 02 dec 2018, 14:50Het Mysterie is de God die Paulus verkondigde. (Hand. 17:23)peda schreef: 02 dec 2018, 12:12Dat is het raadsel wanneer je de kosmos op een naturalistische wijze als tot stand gekomen ziet. Wat is de eerste oorzaak?
Je bedoeld de Bijbelse leer!Piebe Paulusma schreef: 18 nov 2018, 11:00144.000 is de som van de volheid van de twaalf stammen.Alpha schreef: 17 nov 2018, 21:45De Bijbel is gewoon duidelijk, 144.000 mensen, die door Jezus zijn uitgekozen om met hem de hemelse regering te vormen.callista schreef: 17 nov 2018, 21:33 Er is geen mens die daar een adequaat antwoord op kan geven.......niemand dus...
Het enig mogelijke antwoord is....."wij weten het niet"
Maar ja, het begrip van de Bijbel wordt m.i. sterk beïnvloed door buiten Bijbelse leringen.
Waarom is het getal 144.000 in het boek Openbaring letterlijk en niet symbolisch?
De apostel Johannes schreef: „Ik hoorde het aantal van hen die verzegeld werden, honderd vierenveertig duizend” (Openbaring 7:4).
In de bijbel heeft de uitdrukking „hen die verzegeld werden” betrekking op een groep personen die uit het midden van de mensen gekozen zijn om met Christus in de hemel over het komende paradijs op aarde te regeren (2 Korinthiërs 1:21, 22; Openbaring 5:9, 10; 20:6).
Hun aantal, 144.000, wordt om verschillende redenen letterlijk opgevat.
Een daarvan staat in de onmiddellijke context van Openbaring 7:4.
Nadat de apostel Johannes in een visioen over deze groep van 144.000 personen had gehoord, werd hem een andere groep getoond.
Johannes beschrijft deze tweede groep als „een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natiën en stammen en volken en talen”.
Deze grote schare heeft betrekking op degenen die de komende „grote verdrukking”, waarin de huidige goddeloze wereld vernietigd zal worden, zullen overleven. — Openbaring 7:9, 14.NWV.
Volgens jouw leer zouden er dus alleen Israëlieten in de hemel zijn.
Nee, die blijven gewoon op aarde.Jerommel schreef: 20 nov 2018, 23:48 Hoeveel mensen gaan er naar de hemel?
Een schare die niemand tellen kon. (Openbaring 7:9)
Heel erg veel dus.
Wishfull thinking dat niet op Bijbelse leer is gebaseerd.
Misschien volgens jouw evangelie?
Mt 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden. NWV.
De hel komt niet in de Bijbel voor. De gedachte is afkomstig uit o.a. de Griekse filosofie.Jerommel schreef: 21 nov 2018, 13:43De put des vuurs, dat is de 2e dood, einde van het bestaan (dus geen eeuwig leven in de hel ofzo).
"...opdat eenieder die in Hem gelooft eeuwig leven hebbe en niet vergaan zal.
Dus leven of vergaan.
Rom 14:callista schreef: 21 nov 2018, 13:55 Onder "elke knie zal buigen"....versta ik geen echte liefde...
Ook al beloven ze mij de hemel op aarde...zal ik het vertikken....
De vuilnisbelt "Gehenna" werd dag en nacht aan het brandende gehouden door toevoeging van zwavel en pek.callista schreef: 21 nov 2018, 14:21Als het in de Bijbel over de poel van zwavel en vuur gaat wordt daarmee de reiniging bedoeld; de zuivering....loutering...Messenger schreef: 21 nov 2018, 14:19Nou had jij het over de put van vuur en de 2e dood. Dat zal ongetwijfeld in de Bijbel staan.Jerommel schreef: 21 nov 2018, 14:16Nee, je gaat er aan voorbij en gebruikt leer die niet in de Bijbel voor komt.
Het is overigens wel de uiteindelijke bestemming, dat God "al in al" zal zijn.
Ik zeg dat zoiets niet bestaat en dat, als dat in de Bijbel wel zo staat, dat de Bijbel daarin onjuist is.
Wanneer je de bijbel zelf laat spreken, zijn er geen meerdere manieren.callista schreef: 21 nov 2018, 14:27 De Bijbel kan op veel manieren gelezen worden....dus niet alleen maar volgens de dogmatiek...maar veel ruimer.
Leerstellingen en teksten opdreunen levert weinig tot niets op.