Homoseksuelen naar de hel?

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Mart
Man/Vrouw: M

Re: Homoseksuelen naar de hel?

Bericht door Mart »

Liefde is liefde, seksualtiteit is seksualiteit. Is homoseksualiteit te scheiden van de homoseksuele mens? Indien homoseksualiteit niet te genezen valt en de zonde daardoor inherent verbonden blijkt met de zondaar, laat men impliciet mensen lijden aan schuldgevoel voor de seks die zij bedrijven. En dit knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. Het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me zeer tegen de borst.

Maar wat maakt het nog uit? Religie evolueert en exegese biedt een gulden middenweg: interpreteer de Bijbel zodanig dat deze verenigbaar is met de samenleving waarin men zich bevindt. Zoniet, dan rest slechts de maatschappelijke kast waarin men het recht uitoefent met een fanatiek minderheidje nog een maatschappelijk verouderd en een reeds op stervend liggend gedachtengoed toe te juichen. Homos en transgenders kunnen in onze maatschappij tegenwoordig heerlijk van liefde en seksualiteit genieten zoals ieder ander, terwijl de ondertekenaars van het verstokte manifest massaal publiekelijk de maatschappelijke zijlijn over worden gejouwd. Nu de homos uit de kast zijn, is het aangenaam te vernemen hoe de ondertekenaars van dit manifest er publiekelijk in worden geduwd, aangezien dat m.i. de maatschappelijke plaats is waar zulk gedachtengoed thuishoort.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
Eliyahu

Bericht door Eliyahu »

Mart schreef: 03 jan 2020, 12:48 Liefde is liefde, seksualtiteit is seksualiteit. Is homoseksualiteit te scheiden van de homoseksuele mens? Indien homoseksualiteit niet te genezen valt en de zonde daardoor inherent verbonden blijkt met de zondaar, laat men impliciet mensen lijden aan schuldgevoel voor de seks die zij bedrijven. En dit knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. Het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me zeer tegen de borst.
Bs"d

Als je enig idee had welk lijden homoseksuelen doormaken vanwege hun gruwelijke levensstijl dan zou je begrijpen dat het zogenaamde "knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen" niet in de buurt komt van het lijden wat ze ondergaan door alle gruwelijke zeer echte ziektes die ze oplopen.
Onderzoeken laten zien dat homo's gemiddeld 20 jaar korter leven dan niet homo's. En de jaren die ze hebben zijn van zeer slechte kwaliteit door de ziektes en hun afwijkende gedrag.
Maar wat maakt het nog uit? Religie evolueert en exegese biedt een gulden middenweg: interpreteer de Bijbel zodanig dat deze verenigbaar is met de samenleving waarin men zich bevindt. Zoniet, dan rest slechts de maatschappelijke kast waarin men het recht uitoefent met een fanatiek minderheidje nog een maatschappelijk verouderd en een reeds op stervend liggend gedachtengoed toe te juichen. Homos en transgenders kunnen in onze maatschappij tegenwoordig heerlijk van liefde en seksualiteit genieten zoals ieder ander, terwijl de ondertekenaars van het verstokte manifest massaal publiekelijk de maatschappelijke zijlijn over worden gejouwd. Nu de homos uit de kast zijn, is het aangenaam te vernemen hoe de ondertekenaars van dit manifest er publiekelijk in worden geduwd, aangezien dat m.i. de maatschappelijke plaats is waar zulk gedachtengoed thuishoort.
Iemand die het beste voorheeft met zijn medemens die zal hem ernstig waarschuwen voor de homoseksuele levensstijl.

http://tiny.cc/homo-suicide
Van al het gehoorde is het slotwoord: Vrees God en onderhoud Zijn geboden!
Pred 12:13
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 15:23
Mart schreef: 03 jan 2020, 12:48 Liefde is liefde, seksualtiteit is seksualiteit. Is homoseksualiteit te scheiden van de homoseksuele mens? Indien homoseksualiteit niet te genezen valt en de zonde daardoor inherent verbonden blijkt met de zondaar, laat men impliciet mensen lijden aan schuldgevoel voor de seks die zij bedrijven. En dit knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen, kwalificeer ik als wreedheid. Het is veelzeggend dat enkelen aan een eigen persoonlijke overtuiging aangaande een onbewezen doctrine meer prioriteit geven dan aan het aantoonbare en voorziene lijden van daadwerkelijke mensen. De achterliggende arrogantie stuit me zeer tegen de borst.
Bs"d

Als je enig idee had welk lijden homoseksuelen doormaken vanwege hun gruwelijke levensstijl dan zou je begrijpen dat het zogenaamde "knoeien met diepe verlangens en de meest kwestbare gevoelens van mensen" niet in de buurt komt van het lijden wat ze ondergaan door alle gruwelijke zeer echte ziektes die ze oplopen.
Onderzoeken laten zien dat homo's gemiddeld 20 jaar korter leven dan niet homo's. En de jaren die ze hebben zijn van zeer slechte kwaliteit door de ziektes en hun afwijkende gedrag.
Iemand die het beste voorheeft met zijn medemens die zal hem ernstig waarschuwen voor de homoseksuele levensstijl.

Zei Adolf Hitler niet hetzelfde van joden? Ik zou zeggen: ga je mond spoelen.
Laatst gewijzigd door Zolderworm op 03 jan 2020, 16:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 15:23 Iemand die het beste voorheeft met zijn medemens die zal hem ernstig waarschuwen voor de homoseksuele levensstijl.

Die hoge zelfmoord ratio komt onder andere door mensen die menen hun te moeten waarschuwen ipv ondersteunen.
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
Storm
Man/Vrouw: V

Bericht door Storm »

Ik ben blij dat er een vraagteken staat in de aanhef. Maar voor veel orthodoxe joden, moslims en christenen is het een moeilijk punt, het mag niet volgens hun geschriften de Tora, het O-T en de Koran. Volgens de geschriften die duizenden jaren geleden geschreven zijn en waar nog wat meer regels staan die gewoon wel aan de laars gelapt worden. Zoals kwaadspreken, roddelen etc etc. Misschien dat daar ook wat meer aandacht aan besteed kan worden.
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Storm schreef: 03 jan 2020, 17:31 Ik ben blij dat er een vraagteken staat in de aanhef.
Het is al bizar dat iemand zich überhaupt afvraagt of homoseksuelen naar de hel gaan. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat dat niet zo is.
Only dead fish go with the flow
Storm

Bericht door Storm »

@Zolder,
Niet zo snel ik was nog niet klaar en ik ben sinds een dag heel chagrijnig (wat ik niet heel vaak ben) dus ik gooi overal de knuppel in het hoenderhoek, wat het toch is, ik weet het niet.
Laatst gewijzigd door Storm op 03 jan 2020, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
callista

Bericht door callista »

Het is absurd....ook de term "praktiserende" homoseksuelen in de aanhef van dit topic...….minderwaardig... :naughty:
Heeft iemand het ooit over "praktiserende" heteroseksuelen?
Storm

Bericht door Storm »

callista schreef: 03 jan 2020, 17:39 Het is absurd....ook de term "praktiserende" homoseksuelen in de aanhef van dit topic...….minderwaardig... :naughty:
Heeft iemand het ooit over "praktiserende" heteroseksuelen?
Een walgelijke aanhef welke kl****** dat bedenkt. Maar van nu af aan weiger ik om alleen de christenen te noemen in dit onsmakelijk geheel. De abrahamitische godsdiensten, het boeddhisme, hindoeïsme, veel communistische landen, etc etc, daar hebben LHBT ers het niet makkelijk.
Overal lees ik de bezorgdheid over christenen die homoseksuelen niet accepteren.
Laatst gewijzigd door Storm op 03 jan 2020, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
fries77

Bericht door fries77 »

Je kunt nooit een hele groep wegzetten als voorbestemd voor de hel. Zoiets wordt beweerd vanuit een dubbele agenda. Mocht zoiets al zondig zijn, dan staat dat op hetzelfde niveau als alle andere zonden.
salvator omnium hominum
Storm

Bericht door Storm »

fries77 schreef: 03 jan 2020, 17:49 Je kunt nooit een hele groep wegzetten als voorbestemd voor de hel. Zoiets wordt beweerd vanuit een dubbele agenda. Mocht zoiets al zondig zijn, dan staat dat op hetzelfde niveau als alle andere zonden.
Ja die dubbele agenda's daar wordt ik zo verdrietig van. :cry:
callista

Bericht door callista »

Ja..."we" zijn er nog bij lange na niet... :?
In welke landen is homoseksualiteit strafbaar?
Een overzicht van de 71 landen waar gay verre van oké is
https://winq.nl/articles/227514/in-welk ... strafbaar/#
HJW

Bericht door HJW »

Storm schreef: 03 jan 2020, 17:41
Een walgelijke aanhef welke kl****** dat bedenkt. Maar van nu af aan weiger ik om alleen de christenen te noemen in dit onsmakelijk geheel. De abrahamitische godsdiensten, het boeddhisme, Hindoeïsme, veel communistische landen, etc etc, daar hebben LHBT ers het niet makkelijk.
Overal lees ik de bezorgdheid over christenen die homoseksuelen niet accepteren.
Ik mag je wel als je chagrijnig bent.😎
Storm

Bericht door Storm »

:lol: :lol: :lol: @HJW gelukkig, ik knap al iets op.
HJW

Bericht door HJW »

Storm schreef: 03 jan 2020, 18:49 :lol: :lol: :lol: @HJW gelukkig, ik knap al iets op.
Jammer.....
Storm

Bericht door Storm »

Ik herinner me vroeger in de hyve tijd dat er een scheld topic was, dat was toch zo heerlijk.

@ callista,
Bedankt!!!
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Het merkwaardige aan vele christenen is dat ze wel in een hel geloven, zeker in vroegere jaren, maar dat ze niet vinden dat daar dan ook mensen naar toe moeten. Ja, een Hitler gaat naar de hel al wordt het wel weer anders als ie net voor zijn dood berouw getoond zou hebben. Terwijl er toch tamelijk expliciet in de bijbel staat wat je moet doen om in de hemel terecht te komen en er staat ook wel duidelijk dat bepaald gedrag als homofilie toch niet gewaardeerd wordt door God, wat dus een enkele reis hel betekent.
Dus mijn vraag is eigenlijk aan de christenen waarom ze denken dat LHBT-ers niet naar de hel gaan. Is dat standpunt uit de Bijbel te halen?
Praten zonder inzicht, kan leiden tot rampen zonder uitzicht.
Peda.
Inzicht vergt verificatie.
callista

Bericht door callista »

Ze mogen het wel zijn.....maar niet doen..
Dat laatste is een gruwel in Gods ogen.
Maar steeds meer christenen zijn het daar niet mee eens.
Messenger

Bericht door Messenger »

Eliyahu schreef: 03 jan 2020, 12:44
Messenger schreef: 19 feb 2019, 17:06 God heeft geen enkel probleem met homoseksuelen.
Bs"d

Heeft Hij je dat verteld?
Inderdaad, Hij/Zij/Het heeft me diep geraakt en laten voelen dat onvoorwaardelijk en innig van mij wordt gehouden.

Tevens weet ik sindsdien dat ik een volmaakt deel van God ben, net als jij Eliyahu. Ook al ben jij de verbinding met God vergeten denk ik vanwege je rare ideetjes. En we gaan allemaal naar de hemel, zelfs Hitler. Want wat nu ook de paus beseft, houdt God ook van de allerslechtste mensen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 03 jan 2020, 23:39 Want wat nu ook de paus beseft, houdt God ook van de allerslechtste mensen.
Als God niet oordeelt, hoe kan het dan dat mensen slecht zijn ? Op basis waarvan zijn ze dan slecht ?
Messenger

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 04 jan 2020, 06:17
Messenger schreef: 03 jan 2020, 23:39 Want wat nu ook de paus beseft, houdt God ook van de allerslechtste mensen.
Als God niet oordeelt, hoe kan het dan dat mensen slecht zijn ? Op basis waarvan zijn ze dan slecht ?
Op basis van zich niet beseffen/herinneren dat zij een individuatie van God zijn. Zij zien zich als schepsel van een schepper, in plaats van dat zij zichzelf zien als scheppende kracht.
Kortweg zijn zij de verbinding met God vergeten en moeten zij die weer herinneren.

Dit maakt dat zij keuzes maken die jij slecht vindt. Zelfs de Gulden Regel passen zij niet toe.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
HJW

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 04 jan 2020, 08:54
Dit maakt dat zij keuzes maken die jij slecht vindt. Zelfs de Gulden Regel passen zij niet toe.
Jij noemt ze slechte mensen. Dus niet hun gedrag, maar als mens.
En dat is een oordeel. En blijkbaar vindt God ze ook slecht, maar houd toch van ze.
Dat is in tegenspraak met wat je telkens stelt.
En dat vind ik jammer, want wat je telkens stelt, zit volgens mij veel dichter bij de Realiteit.
Messenger

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 04 jan 2020, 08:58
Messenger schreef: 04 jan 2020, 08:54
Jij noemt ze slechte mensen. Dus niet hun gedrag, maar als mens.
En dat is een oordeel. En blijkbaar vindt God ze ook slecht, maar houd toch van ze.
Dat is in tegenspraak met wat je telkens stelt.
En dat vind ik jammer, want wat je telkens stelt, zit volgens mij veel dichter bij de Realiteit.
Sorry, misverstand. Ik dacht dat je je afvroeg hoe God van de allerslechtste mensen kan houden. (Ik was nog maar net uit bed en had nog slaap in mijn oogjes toen ik op je reageerde. ;) )

God oordeelt niet. Dus ook geen oordeel over 'goed', 'slecht', 'juist', 'verkeerd'. Dit zijn stempeltjes die mensen uitdelen, 'oké' of 'niet-oké'.

Een oordeel past niet bij een vrije wil (en dat is niet de wil om God's wil te doen).

Een oordeel past ook niet bij onvoorwaardelijke liefde.

Persoonlijk, gezien vanuit mijn eigen individuatie, oordeel ik wel.
HJW

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 04 jan 2020, 09:22 Sorry, misverstand. Ik dacht dat je je afvroeg hoe God van de allerslechtste mensen kan houden. (Ik was nog maar net uit bed en had nog slaap in mijn oogjes toen ik op je reageerde. ;) )
Ik hoopte al op een misverstand.
Ik ben een ochtendmens....een verschil. :D
God oordeelt niet. Dus ook geen oordeel over 'goed', 'slecht', 'juist', 'verkeerd'. Dit zijn stempeltjes die mensen uitdelen, 'oké' of 'niet-oké'.
Dat klinkt weer vertrouwd.....
Op deze aardbol oordeel ik ook.
Maar dat is in deze dimensie.
peda

Bericht door peda »

Messenger schreef: 04 jan 2020, 09:22

Een oordeel past niet bij een vrije wil (en dat is niet de wil om God's wil te doen).

Een oordeel past ook niet bij onvoorwaardelijke liefde.

Jouw eigen individuatie valt ook niet samen met wat jij ten diepste bent, de Godsvonk.