Storm schreef: 13 jul 2020, 12:07
Ik dacht dat jij je topic echt bedoelt had als grensoverschrijdend gedrag zoals de casus van Maria K. En ja, dan kun je discussiëren over wat grensoverschrijdend gedrag is; voor mij is dat niet een spontane aanraking en daar bedoel ik niet borsten of erogene zones mee.
Maar dat is nou juist het punt wat ik probeer te maken.
Mag jij /kun jij voor een ander bepalen wat diegene grensoverschrijdend vindt?
Mag jij mij vertellen wat ik acceptabel moet vinden m.b.t. mijn lijf ?
Storm schreef: 13 jul 2020, 13:30Mee eensch!
Je zegt mee eensch.
Maar hoe zit dat dan met de mensen die .. niet nagefloten of nageroepen of... willen worden?
Geen zin hebben in opdringerige complimenten?
etc.
Ik dacht dat jij je topic echt bedoelt had als grensoverschrijdend gedrag zoals de casus van Maria K. En ja, dan kun je discussiëren over wat grensoverschrijdend gedrag is; voor mij is dat niet een spontane aanraking en daar bedoel ik niet borsten of erogene zones mee.
Maar dat is nou juist het punt wat ik probeer te maken.
Mag jij /kun jij voor een ander bepalen wat diegene grensoverschrijdend vindt?
Mag jij mij vertellen wat ik acceptabel moet vinden?
Wat nou als ik niet gediend ben van spontane aanrakingen?
Dat mag natuurlijk maar wanneer aanraken; een hand geven; soms een knuffel in bepaalde situaties meteen de sociale veiligheid in gevaar brengt dan zullen er heel wat omgangsvormen aan de kant moeten. Ook
natuurlijke omgangsvormen, ik zou dan beslist over de scheef gaan. Die 3 kussen zijn voor mij persoonlijk vervelender dan een oprechte knuffel. Maar ik kan niet voor anderen praten; soms is het inderdaad lands wijs en lands eer . Rereformed schreef ooit dat de Finnen ook afstandelijker zijn in omgangsvormen; dat ga je merken als je een kus geeft als begroeting en dan pas je je aan .
Je haalt dingen door elkaar. Dat doet Robert Frans ook.
Het gaat er niet om dat er niet gefloten, geknuffeld, geflirt, aangeraakt etc. MAG worden.
Het gaat er om dat je dat doet met/bij degene die dat wil en niet met degene die dat niet wil. !
Ikzelf ben een enorme aanraker, knuffel, zoener, fluiter, flirter... etc.
MAAR.. niet met iedereen !
Moet jij mij dan verplicht die drie zoenen geven omdat ik dat wel algemeen geaccepteerd vind?
Waarom zou jij 3 kussen MOETEN geven als je dat vervelend vindt
Omdat je het maar moeten dulden
Waarom mag jij niet gewoon zelf bepalen dat je mij graag wel 3 kussen geeft maar Marietje niet