Toch heeft Wilsophie de Schrift wel aan haar zijde, ben ik bang:pyro schreef: Ik had het erover dat we de dag des Heren op zondag zouden kunnen vieren, omdat hier geen issues van liefde, barmhartigheid (waar de wet en regels altijd op terug voeren) in het geding zijn.
Wilsophie zegt dat de de dag des Heren alleen op de wederkomst betrekking kan hebben. Daar ben ik het niet mee eens.
Jesaja 2:12
Want de dag des HEEREN der heirscharen zal zijn tegen allen hovaardige en hoge, en tegen
allen verhevene, opdat hij vernederd worde;
Jesaja 13:6
Huilt gijlieden, want de dag des HEEREN is nabij; hij komt als een verwoesting van den
Almachtige.
Jesaja 13:9
Zie, de dag des HEEREN komt, gruwelijk, met verbolgenheid en hittigen toorn, om het land te
stellen tot verwoesting, en deszelfs zondaars daaruit te verdelgen.
Jesaja 34:8 Want het zal zijn de dag der wrake des HEEREN, een jaar der vergeldingen, om Sions
twistzaak.
Ezechiël 30:3
Want de dag is nabij, ja, de dag des HEEREN is nabij, een wolkige dag, het zal der heidenen tijd
zijn.
Joël 1:15
Ach die dag! Want de dag des HEEREN is nabij en zal als een verwoesting komen van den
Almachtige.
Joël 2:1
BLAAST de bazuin te Sion, en roept luide op den berg Mijner heiligheid; laat alle inwoners des lands
beroerd zijn; want de dag des HEEREN komt, want hij is nabij;
Joël 2:11
En de HEERE verheft Zijn stem voor Zijn heir heen; want Zijn leger is zeer groot, want Hij is machtig,
doende Zijn woord; want de dag des HEEREN is groot en zeer vreselijk, en wie zal hem
verdragen?
Joël 2:31
De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat die grote en vreselijke
dag des HEEREN komt.
Joël 3:14
Menigten, menigten in het dal des dorswagens; want de dag des HEEREN is nabij, in het dal
des dorswagens.
Amos 5:18
Wee dien die des HEEREN dag begeren! Waartoe toch zal ulieden de dag des HEEREN zijn? Hij
zal duisternis wezen en geen licht.
Amos 5:20
Zal dan niet des HEEREN dag duisternis zijn en geen licht? En donkerheid, zodat er geen glans
aan zij?
Obadja 1:15
Want de dag des HEEREN is nabij over al de heidenen; gelijk als gij gedaan hebt, zal u gedaan
worden; uw vergelding zal op uw hoofd wederkeren.
Zefánja 1:7
Zwijg voor het aangezicht des Heeren HEEREN; want de dag des HEEREN is nabij, want de
HEERE heeft een slachtoffer bereid, Hij heeft Zijn genoden geheiligd.
Zefánja 1:14
De grote dag des HEEREN is nabij, hij is nabij en zeer haastende; de stem van den dag des
HEEREN; de held zal aldaar bitterlijk schreeuwen.
Zefánja 2:2
Eer het besluit bare ( gelijk kaf gaat de dag voorbij), terwijl de hittigheid van des HEEREN toorn
over ulieden nog niet komt; terwijl de dag van den toorn des HEEREN over ulieden nog niet
komt.
Maleáchi 4:5
Zie, Ik zend ulieden den profeet Elía, eer dat die grote en die vreselijke dag des HEEREN komen
zal.
Handelingen 2:20
De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en
doorluchtige dag des Heeren komt.
2 Thessalonicensen 2:2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch
door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van
Christus aanstaande ware.
1 Thessalonicensen 5:2
Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen gelijk een dief in den
nacht.
2 Petrus 3:10
Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een
gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de
werken die daarin zijn, zullen verbranden.
Openbaring 1:10
En ik was in den geest op den dag des Heeren, en ik hoorde achter mij een grote stem, als van
een bazuin,
Openbaring 16:14
Want het zijn geesten der duivelen, en zij doen tekenen, welke uitgaan tot de koningen der
aarde en der gehele wereld, om die te vergaderen tot den krijg van dien groten dag des
almachtigen Gods.
De Bijbel leert ons dat:
1 de dag des Heeren de / een oordeelsdag is volgens het Oude en Nieuwe Testament wat ook
duidelijk uit Openbaringen blijkt,
2 de dag des Heeren niet de opstandingsdag is,
3 er geen enkele relatie is met de eerste dag van de week en de inhoud (context) van
Openbaringen maar dat er juist wel een relatie is met de dag des Heeren (oordeelsdag) en
de inhoud van Openbaringen.
Johannes leert ons in Openbaringen 16:10 dat hij met dien groten dag des almachtigen Gods,
de dag des Heeren, een oordeelsdag bedoelt zoals hij ook in Openbaringen 1:10 bedoelt.
De Bijbel leert ons niet dat de dag des Heeren de eerste dag van de week is maar juist dat dit
een / de dag van oordeel is!
Er wordt tegen de Bijbel in geleerd dat er een nieuw testamentische dag des Heeren is wat dan
de zondag zou zijn. Er is echter geen nieuwe testamentische dag des Heeren, zie onder andere
2 Petrus 3:10 waar ook daar in het Nieuwe Testament wordt beschreven dat de dag des Heeren
zal komen als een dief in de nacht.
De dag des Heeren is niet de zondag.
De dag des Heeren is een / de oordeelsdag !
2 Petrus 3:10
Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de
hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen
en vergaan, en de aarde en de werken die daarin zijn, zullen verbranden.
http://www.zondagofsabbat.com/de-dag-de ... Bijbel.pdf