pyro schreef: ↑19 okt 2018, 13:59
Zeker niet. Maar je neemt het bochtje te kort, HJW.
Verschil van inzicht hebben is 1 ding, maar zeggen dat de ander bewust leugens verspreidt is een zware beschuldiging.
Raymond beweert zaken die aantoonbaar onjuist zijn. Ik heb hem daarop aangesproken. Hij wil daar niets van weten en komt met rare reacties.
Dat wijst mijns inziens zeer in de richting van een bewuste actie.
Zijn woorden hadden niets te maken met een verschil van inzicht. Nogmaals: verschillen van inzicht vind ik prima. En scherpe bewoordingen bij verschillen van inzicht vind ik ook prima.
Maar een ander proberen te beschadigen met onjuiste informatie gaat mij te ver. Als die persoon er dan op aangesproken wordt en dan reageert met "zielig" dan getuigt dat van een geheel ontbreken van zelfreflectie.
Laten we de woorden van Raymond er nog eens bij pakken:
Elke keer opnieuw proberen te manipuleren dat de hele joodse gemeenschap hetzelfde zou denken, over Yeshua of over het zg NT.
En dat iedere Jood de tamoed volgt, of dat de talmoed alleen maar wijsheid bevat, je zou het bijna geloven.
Hij begint al met te stellen dat ik zou manipuleren, een negatief oordeel.
Vervolgens geeft hij drie opmerkingen die ik nooit gedaan heb:
- dat de hele joodse gemeenschap hetzelfde zou denken
- dat iedere jood de talmoed volgt
- dat de talmoed alleen maar wijsheid bevat.
Geen van deze drie zaken heb ik ooit genoemd. Volgens mij noem ik zelfs nooit de talmoed, want ik ken de inhoud niet.
Hij verzint het dus dat ik dit gesteld zou hebben.
Dit heeft dus niets te maken met een verschil van inzicht. Het zijn pertinente onwaarheden.
Met de mededeling erbij dat ik aan het manipuleren zou zijn, is zijn insteek wel duidelijk.
Ik kan niet anders dan constateren dat het een bewuste actie is, anders zou hij wel teruggekomen zijn op zijn uitlatingen.
En dus is het een kwestie van bewust leugens verspreiden.
Zware beschuldiging ? Ja, met je eens.
Maar wel een terechte, als ik alles op een rijtje zet.
En mensen die doelbewust liegen, zijn wat mij betreft per definitie onbetrouwbaar.
Als mens en als christen gefaald.
Ik ken althans geen lering van Jezus waarmee je dit gedrag van Raymond zou kunnen onderbouwen.
Ik kan prima tegen scherpe woorden en tegen een stevige discussie, doe ik zelf ook. Je mag andere gedachten best scherp en direct neerzetten.
Maar Raymond is ver over een grens gegaan. Het valt voor mij onder de onrechtvaardigheden.
En eerlijk gezegd: ik walg daarvan.
Mogen harde woorden zijn, maar ik vind dat wel.
Raymond en Ericjan (die hem verdedigt in zijn leugens) zijn wat mij betreft door de mand gevallen en zijn onbetrouwbaar.
Moraalridders zonder moraal.