Piebe Paulusma schreef: 11 jan 2022, 11:36
MagereHein schreef: 11 jan 2022, 11:27
Ik weet t. Fysica, biologie, natuurkunde. Allemaal stekeblind!
Hadden ze maar alle energie, moeite, onderzoek en geld in de metafysica gestoken.
Wat jij niet wilt geloven is dat er ook een wereld bestaat die niet met de ogen te zien is, niet met de oren te horen is noch met de vingers te betasten. Blijkbaar geloof je alleen wat je hoort en ziet, maar weet je wel wat je hoort? Ik ken mensen die muziek horen als een brei van geluid, terwijl anderen alle instrumenten en akkoorden er moeiteloos uit kunnen pikken.
Als je blind vertrouwt op je eigen ogen, ruk ze dan beide uit opdat je mag zien.
Je trekt wederom conclusies waar ik.niet achter kan staan
De ZIEL is puur, enkel en alleen gebaseerd op een geloof. Een dergelijk statement vereist een fysische uitleg, anders maak je misbruik van t woord "bestaan".
En dat laatste wordt hier door velen geaccepteerd.
Mijn infrarood afstandsbediening geloof ik in. Kan de straal niet zien, voelen en/of ruilen, maar ze werkt! Kun je dat ook zeggen van al die geloofsbeweringen hier?
Metafysica wordt hier als werkelijkheid gepromoot, terwijl er NIETS zinnigs over te zeggen valt. En daar blijf ik op aangevallen worden.
De ziel bestaat, maar de Hatseflats is de grootste flauwekul??
Wat ik hier "zie" is rancune. Wat ik hier "proef" is minachting. Wat ik hier "voel" is misplaatste zekerheid.
I love being wrong because that means in that instant I learned something new that day