Bs'dpyro schreef:Dat vind ik niet zo'n slimme opmerking. Maar jij ben dan ook geen joodEliyahu schreef: Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Het is ook geen slimme opmerking, het is gewoon de constatering van een feit.
Bs'dpyro schreef:Dat vind ik niet zo'n slimme opmerking. Maar jij ben dan ook geen joodEliyahu schreef: Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
goed dat je het zelf ook door hebt.Eliyahu schreef:Bs'dpyro schreef:Dat vind ik niet zo'n slimme opmerking. Maar jij ben dan ook geen joodEliyahu schreef: Er is en was geen intelligenter volk dan de joden.
Het is ook geen slimme opmerking
ook dat is niet zo'n slimme opmerking, het is gewoon de constatering van een feit.
Ben jij ook weer terug Het was net zo lekker rustig zonder al die nutteloze betogen van jou.....Eliyahu schreef:Bs'dJW88 schreef:Als het een 1 met 40.000 nullen is blijft de kans aanwezig dat het kan, dus eigenlijk geef je hier zelf toe dat de mogelijkheid bestaat dat de ET klopt.Inktvlam schreef:Natuurlijk is het relevant hoe groot of klein een kans is. Anders kun je kansberekening wel afschaffen.JW88 schreef:Je mist het punt, het is niet relevant hoe groot de kans is, het is relevant dat er een kans is hoe klein ook....
Je bent nog te optimistisch met je kansberekening, het gaat om een 1 met 40.000 nullen. Dat kan je dus wel vergeten. Maar je mag natuurlijk altijd blijven geloven. Want dat is het: een geloof. Een vreemd geloof, maar toch een geloof.
Het lijkt me duidelijk dat intelligente wezens tot betere prestaties in staat zijn dan blinde natuurkrachten. Maar zelfs intelligente wetenschappers kunnen geen leven maken uit dode materie. Dus waarom zouden blinde krachten dat wel kunnen?
Prof. Fred Hoyle: "The likelihood of the formation of life from inanimate matter is one to a number with 40,000 nought's after it... It is big enough to bury Darwin and the whole theory of Evolution. There was no primeval soup, neither on this planet nor on any other, and if the beginnings of life were not random, they must therefore have been the product of purposeful intelligence." “Indeed, such a theory (that life was assembled by an intelligence) is so obvious that one wonders why it is not widely accepted as being self-evident. The reasons are psychological rather than scientific.”
http://bevets.com/equotesho.htm#fhoyle
De wiskundige Borel stelde dat iets met een kans van 1 op 10^50, dat is een 1 met 50 nullen, dat dat nooit zal gebeuren, ongeacht hoe vaak je het probeert, ongeacht hoeveel tijd er voor staat.
De wetenschap stelt die grens op 1^200. En dat is lichtjaren verwijderd van de 1 op 10^40.000.
Geloven in iets wat gebeurd moet zijn tegen een kans van 1 op 10^40.000 in is veel krankzinniger dan geloven in God. En veel onwetenschappelijker.
Bs'dJW88 schreef:Ben jij ook weer terug Het was net zo lekker rustig zonder al die nutteloze betogen van jou.....Eliyahu schreef:Bs'dJW88 schreef:Als het een 1 met 40.000 nullen is blijft de kans aanwezig dat het kan, dus eigenlijk geef je hier zelf toe dat de mogelijkheid bestaat dat de ET klopt.Inktvlam schreef: Natuurlijk is het relevant hoe groot of klein een kans is. Anders kun je kansberekening wel afschaffen.
Je bent nog te optimistisch met je kansberekening, het gaat om een 1 met 40.000 nullen. Dat kan je dus wel vergeten. Maar je mag natuurlijk altijd blijven geloven. Want dat is het: een geloof. Een vreemd geloof, maar toch een geloof.
Het lijkt me duidelijk dat intelligente wezens tot betere prestaties in staat zijn dan blinde natuurkrachten. Maar zelfs intelligente wetenschappers kunnen geen leven maken uit dode materie. Dus waarom zouden blinde krachten dat wel kunnen?
Prof. Fred Hoyle: "The likelihood of the formation of life from inanimate matter is one to a number with 40,000 nought's after it... It is big enough to bury Darwin and the whole theory of Evolution. There was no primeval soup, neither on this planet nor on any other, and if the beginnings of life were not random, they must therefore have been the product of purposeful intelligence." “Indeed, such a theory (that life was assembled by an intelligence) is so obvious that one wonders why it is not widely accepted as being self-evident. The reasons are psychological rather than scientific.”
http://bevets.com/equotesho.htm#fhoyle
De wiskundige Borel stelde dat iets met een kans van 1 op 10^50, dat is een 1 met 50 nullen, dat dat nooit zal gebeuren, ongeacht hoe vaak je het probeert, ongeacht hoeveel tijd er voor staat.
De wetenschap stelt die grens op 1^200. En dat is lichtjaren verwijderd van de 1 op 10^40.000.
Geloven in iets wat gebeurd moet zijn tegen een kans van 1 op 10^40.000 in is veel krankzinniger dan geloven in God. En veel onwetenschappelijker.
Je begint al met een misvatting, ik beweer nergens da de kans van evolutie een 1 met 40.000 is,
Maar een kans van 1 op 10^40.000 is simpelweg onmogelijk.Maar ''toeval'' is net zoals ''geluk'' sowieso een nietszeggend begrip, toeval en geluk zijn niks meer dan een samenloop van omstandigheden, dat heeft niks te maken met iets wonderbaarlijks of bovennatuurlijks.
Dat zijn gewoon variaties in dezelfde soort, ze kunnen ook nog gewoon gezamelijk nageslacht voortbrengen.Kijk bijvoorbeeld na een gewoon paard en een zebra of na een tijger en een leeuw, het is dan toch overduidelijk dat ze de zelfde voorvaders hadden, dat lijkt me vrij eenvoudig te concluderen.
Het is nog steeds micro-evolutie, net zoals een pekineesje niet kan paren met een deense dog, maar het allebei nog gewoon honden zijn, en geen aparte soort.Of denk jij dat God een paard en een zebra los van elkaar heeft geschapen? Net zoals een leeuw en een tijger?
Duidelijke voorbeelden van levende soortvorming komen ook voort uit ringsoorten. Een ringsoort is een organisme bestaande uit variëteiten die geografisch gezien een ring vormen, waarbij minstens twee variëteiten onderling niet meer kunnen voortplanten.Een ring ontstaat wanneer het centrum van de ring qua leefomstandigheden ontoegankelijk is, bijvoorbeeld door een berg, meer of woestijn. Vervolgens verspreidt de soort eromheen zich totdat ze elkaar weer tegenkomen, waarna ze dusdanig zijn geëvolueerd in variëteit dat onderlinge voortplanting onmogelijk is geworden. En daarmee zijn het twee nieuwe soorten ten opzichte van elkaar. Dit is de laatste fase van micro- naar macro-evolutie, mocht er één of meerdere tussensoorten wegvallen, dan zijn er twee nieuwe onafhankelijke soorten ontstaan.
Kijk naar het fossielenverslag, en je ziet dat ALLES hetzelfde blijft na die veronderstelde miljoenen jaren.Evolutie ontstaat ook niet door toeval, het ontstaat door verandering, evolutie is dan ook aanpassen aan de omstandigheden. Als de omstandigheden niet veranderen hoeven organismen ook niet te evolueren, kijk bijvoorbeeld naar een haai, die is vrijwel het zelfde gebleven na miljoenen jaren.
Ik functioneer prima ja, dank je.Kun jij eigenlijk wel normaal functioneren in de maatschappij? Heb je ook een baan en gezin? Dat vraag ik me echt zo even af....
Zo he, wat een fantastisch en onderbouwend antwoord met goede argumenten, echt top gedaan Jerommel.Jerommel schreef:Tja, mijn oude, destijds nog wat voorbarige conclusie, blijkt toch te kloppen.
JW88 is een troll.
Kijk jij nou maar een keer in de spiegel, door deze antwoorden te geven en niks te onderbouwen vertoon je zelf nogal troll gedrag, je zit steeds te zeuren dat je niet wil bekvechten of dat je daar flauw van bent en telkens begin je weer, ik laat een prima filmpje zien over evolutie en ipv er inhoudelijk op te reageren kom je met een nutteloze reactie, erg triest....Jerommel schreef:Je onderbouwt het zelf met je reakties, ik hoef niet veel te doen, behalve toekijken.
Nou, triest he?JW88 schreef:Kijk jij nou maar een keer in de spiegel, door deze antwoorden te geven en niks te onderbouwen vertoon je zelf nogal troll gedrag, je zit steeds te zeuren dat je niet wil bekvechten of dat je daar flauw van bent en telkens begin je weer, ik laat een prima filmpje zien over evolutie en ipv er inhoudelijk op te reageren kom je met een nutteloze reactie, erg triest....Jerommel schreef:Je onderbouwt het zelf met je reakties, ik hoef niet veel te doen, behalve toekijken.
Bs'dJW88 schreef:Is dat zo dat objectieve niet christelijke wetenschappers dat zeggen? (aangezien christelijke wetenschappers niet serieus zijn te nemen en vaak een parodie op zichzelf zijn)
Daar zijn al links van gegeven, ik zal er nog wat bij doen:ik heb geen idee, waar kan ik dat vinden?
We hebben de hond, die varieert van het pekineesje tot de deense dog. Zo varieren de grote katachtigen van poema's tot leeuwen en tijgers. Maar het kan prima afkomstig zijn van één stelletje oerkatten.Waarom zijn er dan variaties in dezelfde soort nodig? Waarom heeft God niet gelijk alle wezens perfect geschapen? Dus het begon met een soort van leeuw en toen kwam er in verloop van tijd een tijger bij? En alle ondersoorten van de tijger?
Ik ken de mind van God niet.En wat was eigenlijk zijn idee achter de dino's?
Doet dat er wat toe? Tijd is relatief. 15 miljard jaar past prima in zes dagen.En hoe oud is de aarde volgens jou?
Dat is maar net hoe je "soort" definieert. En dat het nageslacht van tijgers en leeuw met elkaar gekruist onvruchtbaar is, dat kan komen door degeneratie. In tegenstelling tot evolutie is degeneratie iets wat heel vlug kan optreden en wat in het laboratorium aangetoond kan worden.Een zelfde soort houdt in dat 2 dieren een nageslacht kunnen krijgen die vervolgens ook weer een nageslacht kunnen krijgen, dat is bij bv een leeuw en een tijger niet het geval, er ontstaat dan een liger, die vervolgens geen kinderen kan krijgen, dus het is onzin wat je zegt.
En dientengevolge is het onbewezen.Ja slimmerik, we kunnen macro-evolutie ook niet observeren heh, aangezien dat miljoenen jaren in beslag neemt.
Lees dit even rustig door: https://sites.google.com/site/bergzion/fossielenJij zegt: Kijk naar het fossielenverslag, en je ziet dat ALLES hetzelfde blijft na die veronderstelde miljoenen jaren., hier snap ik echt werkelijk niks van leg uit aub?????
Verschillende redenen. Er is hersenspoeling, kinderen worden op school gehersenspoeld met de evotheorie, en daar kom je niet makkelijk van af.Maar als het zo overduidelijk is dat jouw visie op alles tot op detail klopt en jij overal alle antwoorden op hebt, dan is het grootste gedeelte van de wereld wel heel dom dat wij dat niet zien, waarom is dat eigenlijk zo?
Ik hoef God zij dank niet in de Nederlandse maatschappij te functioneren, ik woon in Israel in een nederzetting in de woestijn, met allemaal zwaar orthodoxe joden.Ja kun je prima functioneren in de Nederlandse maatschappij? Niemand die je soms nogal een vreemde vogel vind?
Ik zei: NIET christelijke wetenschappers, is hij dat? Dezelfde man die zei: "I don't care what they think" about his theories on discrepant redshift, and "it is better to be interesting and wrong than boring and right". Een beetje wat ook voor jou op gaat.Eliyahu schreef:Bs'dJW88 schreef:Is dat zo dat objectieve niet christelijke wetenschappers dat zeggen? (aangezien christelijke wetenschappers niet serieus zijn te nemen en vaak een parodie op zichzelf zijn)
Tja, als je alles wat niet met jou mee praat een parodie vindt, dan zal je natuurlijk nooit de waarheid vinden.
Daar zijn al links van gegeven, ik zal er nog wat bij doen:ik heb geen idee, waar kan ik dat vinden?
https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_Hoyl ... biogenesis
Published in his 1982/1984 books Evolution from Space (co-authored with Chandra Wickramasinghe), Hoyle calculated that the chance of obtaining the required set of enzymes for even the simplest living cell without panspermia was one in 10^40,000. Since the number of atoms in the known universe is infinitesimally tiny by comparison (10^80), he argued that Earth as life's place of origin could be ruled out. He claimed:
The notion that not only the biopolymer but the operating program of a living cell could be arrived at by chance in a primordial organic soup here on the Earth is evidently nonsense of a high order.
We hebben de hond, die varieert van het pekineesje tot de deense dog. Zo varieren de grote katachtigen van poema's tot leeuwen en tijgers. Maar het kan prima afkomstig zijn van één stelletje oerkatten.Waarom zijn er dan variaties in dezelfde soort nodig? Waarom heeft God niet gelijk alle wezens perfect geschapen? Dus het begon met een soort van leeuw en toen kwam er in verloop van tijd een tijger bij? En alle ondersoorten van de tijger?
Hetzelfde geldt voor zebra's, paarden, pony's, en wat dies meer zij.
Ik ken de mind van God niet.En wat was eigenlijk zijn idee achter de dino's?
Doet dat er wat toe? Tijd is relatief. 15 miljard jaar past prima in zes dagen.En hoe oud is de aarde volgens jou?
Denk jij dat het karkas van een dino, waar nog elastische pezen, en soepele bloedvaten met daarin hemoglobine in zit, dat dat 80 miljoen jaar oud is?
Dat is maar net hoe je "soort" definieert. En dat het nageslacht van tijgers en leeuw met elkaar gekruist onvruchtbaar is, dat kan komen door degeneratie. In tegenstelling tot evolutie is degeneratie iets wat heel vlug kan optreden en wat in het laboratorium aangetoond kan worden.Een zelfde soort houdt in dat 2 dieren een nageslacht kunnen krijgen die vervolgens ook weer een nageslacht kunnen krijgen, dat is bij bv een leeuw en een tijger niet het geval, er ontstaat dan een liger, die vervolgens geen kinderen kan krijgen, dus het is onzin wat je zegt.
En dientengevolge is het onbewezen.Ja slimmerik, we kunnen macro-evolutie ook niet observeren heh, aangezien dat miljoenen jaren in beslag neemt.
Lees dit even rustig door: https://sites.google.com/site/bergzion/fossielenJij zegt: Kijk naar het fossielenverslag, en je ziet dat ALLES hetzelfde blijft na die veronderstelde miljoenen jaren., hier snap ik echt werkelijk niks van leg uit aub?????
Verschillende redenen. Er is hersenspoeling, kinderen worden op school gehersenspoeld met de evotheorie, en daar kom je niet makkelijk van af.Maar als het zo overduidelijk is dat jouw visie op alles tot op detail klopt en jij overal alle antwoorden op hebt, dan is het grootste gedeelte van de wereld wel heel dom dat wij dat niet zien, waarom is dat eigenlijk zo?
Een andere reden is dat velen geen God boven zich willen accepteren, want dan zijn ze hun vrijheid kwijt, en kunnen ze niet meer doen en laten waar ze zin in hebben. En daarom wijzen ze alles af wat op schepping wijst, (en dat is heel veel) en zullen ze koste wat het kost de evotheorie in stand proberen te houden, omdat het enige alternatief schepping door God is.
Ik hoef God zij dank niet in de Nederlandse maatschappij te functioneren, ik woon in Israel in een nederzetting in de woestijn, met allemaal zwaar orthodoxe joden.Ja kun je prima functioneren in de Nederlandse maatschappij? Niemand die je soms nogal een vreemde vogel vind?
En daar functioneer ik prima. Niemand vind me een vreemde vogel.
Ik ben prima voor rede vatbaar, maar als het je even te lastig wordt neem je maar het hazenpad of steek je je kop in het zand, ik ga de discussie nooit uit de weg, waarom zou ik ook, in essentie is elke discussie tussen een atheïst en een gelovig iemand hetzelfde, want het hoofdonderwerp is altijd ''bestaat God wel of niet?''Jerommel schreef:Nou, triest he?JW88 schreef:Kijk jij nou maar een keer in de spiegel, door deze antwoorden te geven en niks te onderbouwen vertoon je zelf nogal troll gedrag, je zit steeds te zeuren dat je niet wil bekvechten of dat je daar flauw van bent en telkens begin je weer, ik laat een prima filmpje zien over evolutie en ipv er inhoudelijk op te reageren kom je met een nutteloze reactie, erg triest....Jerommel schreef:Je onderbouwt het zelf met je reakties, ik hoef niet veel te doen, behalve toekijken.
En jij komt met een suf youtube propaganda-filmpje, alsof wij niet allemaal zijn opgegroeid met de evolutie 'theorie', en doet net alsof je het allemaal wel begrijpt.
Sorry, maar daar trapt niemand meer in natuurlijk.
Verder ben ik ook wel klaar met dit geneuzel, maar je zegt steeds van die dingen die smeken om een reaktie...
Maar ik geloof niet meer dat je geloofsgesprekken wilt voeren.
Ik weet niet precies wat je wilt, maar je bent gewoon niet voor rede vatbaar, of misschien heel soms, eventjes, maar dat duurt altijd maar kort.
Nou ja, hij vind de ET zoals in het filmpje eenvoudig uitgelegd voldoende antwoord geeft op de vraag waarom wij de wereld aantreffen zoals die is. Hij is er volgens mij oprecht van overtuigd dat dit voldoende antwoord is, net als anderen vinden dat een verhaal over een God die zus of zo doet voldoende is.Jerommel schreef:Tja, mijn oude, destijds nog wat voorbarige conclusie, blijkt toch te kloppen.
JW88 is een troll.
Aardig, simpel uitgelegd verhaal over ET inderdaad.JW88 schreef:Deze video is speciaal voor mijn goede vrienden Elihayu, Inktvlam en Jerommel zodat ze wat beter begrijpen hoe evolutie werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=hOfRN0KihOU
Wel helemaal uitkijken heh, het is vrij eenvoudig uitgelegd, dus jullie zouden het moeten snappen!
Hmmm...Tin schreef:Nou ja, hij vind de ET zoals in het filmpje eenvoudig uitgelegd voldoende antwoord geeft op de vraag waarom wij de wereld aantreffen zoals die is. Hij is er volgens mij oprecht van overtuigd dat dit voldoende antwoord is, net als anderen vinden dat een verhaal over een God die zus of zo doet voldoende is.Jerommel schreef:Tja, mijn oude, destijds nog wat voorbarige conclusie, blijkt toch te kloppen.
JW88 is een troll.
In die zin is denk ik geen sprake van trollen.
JW88 schijnbaar ook niet.Alloniempje schreef:Welke levensvragen?
Ik heb ze verder niet.
Prima toch?Alloniempje schreef:Welke levensvragen?
Ik heb ze verder niet.
Precies, zo werken jullie types.Alloniempje schreef:JW88, ongeïnformeerd zijn is een keuze, Jerommel (oa) maakt die keuze.
Dat je dan wat simpel overkom in je reacties is het gevolg van die keuze.
Als je dat eenmaal weet kan je de antwoorden op waarde schatten.