Misschien lees ik er overheen, maar waar gaat het over een bruiloftszaal?
En de maagden gingen de Bruidegom tegemoet, dat is heel belangrijk, Hij zou dus ook hen tegemoet gaan, want dat is de betekenis van het woord. Het gaat niet over de hemel, maar over het koninkrijk binnengaan en om waakzaam te zijn als de Bruidegom "op weg" gaat.
Ik haal er dingen bij vanuit de kennis die de gelijkenissen in het algemeen geven en de verborgenheid die de toehoorders niet mochten weten, alleen de discipelen, de Heer spreekt tegen gelovigen. Ik haal geen theorieën aan, maar de overigen gelijkenissen, die allen hetzelfde onderwerp hebben en dat is het oude en het nieuwe verbond. Dat is een kwestie van anders denken.
Adinomis, werd op de pinksterdag een natie gezalfd?Adinomis schreef:Israël niet gezalfd? Hoe leg je het Pinkstergebeuren dan uit?
Mocht je duiden op Joël 2 dan is die profetie slechts op de pinksterdag een voorvervulling van dat wat nog komen gaat.
De Heer zei tegen de discipelen dat zij gedoopt zou worden met de Heilige Geest, dat zegt Hij tegen gelovigen.
Dat zei Hij vlak voordat Hij werd opgenomen in de hemel.
En pas op het wekenfeest werd dat gemanifesteerd of uitgebeeld. Het is precies als onze waterdoop wat wij uitbeelden nadat de gebeurtenis heeft plaats gevonden. Het was geen zalving, het was een zichtbare manifestatie wat de Heilige Geest wil zeggen als andere Trooster en die kwam niet slechts voor Israël, wel over wat gelovigen Joden die daar ook waren, maar het merendeel waren buitenlanders. De profetie is niet volledig vervuld want alle vlees is zonder uitzondering en beschikbaar voor iedereen en die belofte loopt nog steeds door.
De wedergeboorte van Israël is nog toekomst.