Herstel van Israël

Dit gedeelte is bedoeld voor bespreken van de Bijbel.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.

(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)

Moderatie: het moderatieteam
Adinomis
Man/Vrouw: V

Re: Herstel van Israël

Bericht door Adinomis »

Wilsophie schreef:Dat is juist maar wie zijn die andere schapen volgens jou, als ik vragen mag.
Natuurlijk mag je me vragen. Jij denkt waarschijnlijk aan die tweedeling in de huizen van Israël, waarbij ik in dit verband niet stil stond. Met die andere schapen zul je waarschijnlijk Juda en Benjemin bedoelen.
Er zijn twee huizen, maar er is één verbond.
Jeremia 3 spreekt over de afval van Israël. Ze is ontrouw geworden door afgoderij.
Maar ook Juda ging niet vrijuit.

Maar in Jeremia 31:31 - de tekst die jij in dit verband aanhaalde - is toch weer sprake van een verbond met beide huizen: het volk van Israël en het volk van Juda.

Dit wordt weer herhaald en aangevuld in het Nieuwe Testament: Hebr.8:8-12.

Er is/was een breuk.

Zach.11: 14 Daarop heb ik mijn tweede staf, Samenbinding, verbroken, tenietdoende de broederschap tussen Juda en Israël.

Maar er zijn ook beloftes van herstel.

Wat in die Bijbelgedeelten wordt geprofeteerd zien we deze dagen gebeuren, de Alija (Joden en Israëlieten die – vanuit de hele wereld – terugtrekken naar hun thuisland:

"Daarom zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat niet meer zal gezegd worden: Zo waar de Here leeft, die de Israëlieten heeft doen optrekken uit het Noorderland en uit al de landen waarheen Hij hen verdreven had; ja, Ik zal hen terugbrengen in het land dat Ik aan hun vaderen gegeven had" (Jeremia 16:14-16).
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Dank je wel ik geloof gezien het verband en positie waar over de andere schapen wordt gesproken zijn de andere schapen de 10 stammen en Juda ging wel vrijuit omdat de Man overleden was , , kortom dat ene verbond wat gesloten zal worden is wettisch gezien mogelijk vanwege de scheidbrief en de dood van de Man.
Het heet danook een huwelijks verbond met straks een wedergeboren natie van 12 stammen zoals in beeld gebracht in Hosea.
Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

Gaitema schreef:
Dat is allemaal volgens mij niet onwaar (Twentse uitdrukking: het ontkennen van de ontkenning :) ), maar wij zijn ook Ammi.
Ten eerste zijn er wetenschappers die beweren dat het grootste deel van de Noord west Europeanen van oorsprong Israëlisch zijn die via de Babylonische ballingschap via het noorden naar het westen zijn getrokken als geheel heidense volken. Bij de Kaspische zee zijn nog oude Israëlische graven vanuit die tijd dat ze daar langs trokken gevonden, waaruit bleek dat ze toen nog de God van Israël aanbeden hebben.
Als Scyten werden ze Goten en als Goten werden ze Keltische-Germaanse Europeanen. Welk kleur haar had David? Volgens de bijbel was hij knap en rossig. Rossig, dat zijn de Britten en Ieren vooral en bij ons ook redelijk wat. Iets rossige zit er onder sommige joden ook nog wel wat. Onder Arabieren, Chinezen en Afrikanen zeker niet. Wel eens opgevallen dat joden wat tussen Arabisch en Europees ogen?
Daar had ik nog niet aan gedacht, aan de Israëlische wortels van de Goten en de Kelten. Slim!

Overal waar de joden kwamen, hebben zij welvaart en voorspoed gebracht. Zeker ook in Europa inderdaad. Zij hebben een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van bijvoorbeeld de Hanzesteden, om maar een voorbeeld te noemen. Toch werd het hun niet in dank afgenomen. Hier kun je daar een voorbeeld van lezen: http://www.hanzesteden.info/nl/verhaal-zutphen/ Door hun hygiëne vielen ze minder vaak ten prooi aan de pest, wat weer een reden was voor wantrouwen en vervolging.

Een aantal jaren terug liep ik bij toeval een dvd tegen het lijf, die verder nergens meer verkocht werd. Net vond ik hem op internet terug, deze is een hele goeie, vind ik: http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4170
Gaitema schreef:Niet voor niets dat het christendom met hun protestantisme en ook het katholieke geloof de wereld over gegaan zijn en letterlijk ook overal over de wereld met miljoenen mensen zijn gaan wonen. Ontelbaar als de zandkorrels van de zee. Dat is het DNA-verhaal en Gods gebruik van hen.
Maar dat moet ons bij een bewustwording daarvan niet hoogmoedig maken, want dan komt de tekst uit Romeinen 2 dat ik net citeerde opeens ons wel tamelijk bescheiden maken. Voor God zijn we immers niets bijzonders. Hij noemde ons namelijk niet meer Zijn volk en heeft ons op laten gaan in heidenen. Heidenen zijn we voor Hem geworden. Niets meer dan dat. Heidenen! Dringt dat tot ons door? Wij, wiens onze voorouders Hem de rug hebben toegekeerd en door zijn genade "Ammi" genoemd worden, samen met al die andere heidenen die tot geloof zijn gekomen in Jezus?
We zijn deel van hen.
Ik ben het met je eens, met dien verstande dat voor mij alle mensen mensen zijn. Er is geen onderscheid meer. Naar mijn overtuiging ligt Gods Liefde diep verscholen in ieders hart, alleen weten veel mensen dat niet meer, Gods Liefde, daar zit een vonkje van in het hart. Volgens mij is het zaak dat een mens dat vonkje in zichzelf opspoort. En dat Liefdesvonkje, Zijn Liefde, dat leidt vanzelf naar Hem toe. Naar de Here Jezus.
Ik zal geen visioen met jullie delen die ik heb gehad, want God heeft me zo iets niet gegeven. Maar ik droom wel heel sporadisch dromen waarvan ik leer hoe God werkt. Of ze nu van Hem komen of niet, ik leer er wel van.
Het is bekend dat dit inderdaad zo werkt, dat bereidwillige mensen kosmische, godddelijke leiding ontvangen en dat dat ook vaak via dromen gebeurt.

Gaitema schreef:Hierover ging een droom:

Ik droomde dat ik ontdekt had dat ik van de Oranjes was :D Ver in de verte zou een voorvader van me van hun huis afstammen. Dus ik heb koninklijk bloed! (dit droomde ik in de tijd dat ik me verdiepte in de 10 verloren stammen van Israël) Ik was van plan in die droom om naar de Oranjes te gaan om me als hun familie bekend te maken, maar realiseerde me al direct hoe onmogelijk dat was. Immers kwam ik niet eens het paleis binnen, ze zouden me nooit geloven als ik beweerde hun familie te zijn en ten slotte is het totaal onbelangrijk! Ik blijf immers die tukker uit het Oosten die een zoon is van een timmerman en vooral in een fabriek werkt. Ik ben echt niet iemand anders, vanwege een verre voorvader van me. Ik ben gewoon wie ik ben.
Zo ziet God ons gewoon ook..
Het doet er niet toe van welke voorvaderen je bent. Je wordt er totaal niet anders van.
We zijn gewoon christenen uit de heidenen. Dat is de letterlijke vertaling.
Ammi = christenen uit de heidenen = zijn volk = Zijn kinderen.
Waow. Juweel van een droom! Bedankt voor het delen. :kiss1:
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

De letterlijke vertaling van am is volk am mi is ,, mijn volk,, lo_ammi wil zeggen ,, niet Mijn volk. DE woorden christenen en heidenen zijn niet aan de orde .
Het andere kind van Hosea werd lo-ruchama genoemd. Wat betekent geen of niet ontferming.
Het is belangrijk om dit binnen de geschiedenis van het leven van Hosea omdat het terugkopen op de markt zeer profetisch is want dan zal het weer Ammi en Ruchama worden.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Adinomis schreef:
Wilsophie schreef:Dat is juist maar wie zijn die andere schapen volgens jou, als ik vragen mag.
Natuurlijk mag je me vragen. Jij denkt waarschijnlijk aan die tweedeling in de huizen van Israël, waarbij ik in dit verband niet stil stond. Met die andere schapen zul je waarschijnlijk Juda en Benjemin bedoelen.
Er zijn twee huizen, maar er is één verbond.
Jeremia 3 spreekt over de afval van Israël. Ze is ontrouw geworden door afgoderij.
Maar ook Juda ging niet vrijuit.
Je leest in dat stukje wel een strenger oordeel naar de trouweloze zuster Juda , opgemerkt dat ook Jozef en Efra`im genoemd worden , zijnde erfgenaam van Jozef..

Maar in Jeremia 31:31 - de tekst die jij in dit verband aanhaalde - is toch weer sprake van een verbond met beide huizen: het volk van Israël en het volk van Juda.

Dit wordt weer herhaald en aangevuld in het Nieuwe Testament: Hebr.8:8-12.

Er is/was een breuk.

Zach.11: 14 Daarop heb ik mijn tweede staf, Samenbinding, verbroken, tenietdoende de broederschap tussen Juda en Israël.

Maar er zijn ook beloftes van herstel.

Wat in die Bijbelgedeelten wordt geprofeteerd zien we deze dagen gebeuren, de Alija (Joden en Israëlieten die – vanuit de hele wereld – terugtrekken naar hun thuisland:

"Daarom zie, de dagen komen, luidt het woord des Heren, dat niet meer zal gezegd worden: Zo waar de Here leeft, die de Israëlieten heeft doen optrekken uit het Noorderland en uit al de landen waarheen Hij hen verdreven had; ja, Ik zal hen terugbrengen in het land dat Ik aan hun vaderen gegeven had" (Jeremia 16:14-16).
Ik hoop dat ik goed ge quote heb..Lastig op een tablet.
ericjan
Man/Vrouw: M

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:
ericjan schreef:
Gaitema schreef: Deze wereld wil een Messias dat de heidenen verjaagd en uitmoord,
Zo staat het namelijk in vele profetieën in het OT genoteerd, die zijn nog niet uitgekomen en die zullen dus uitkomen. God bewandeld met Zijn Uitverkoren Volk Israel nu eenmaal een andere weg dan met ons uit de heidenen in Christus. Het is dus niet de wereld die dat wil, maar God die het heeft laten profeteren in het OT.
Als je bepaalde teksten isoleert en onder evangelische theologie plaatst, dan kom je tot die conclusie.
Juist door de teksten te isoleren in hun oude tijd en te negeren in de nieuwe tijd, ontstaat het beeld wat jij schetst denk ik.
God Zijn Beloften en Woord Zijn eeuwig immers, niet uitgekomen profetieën in het OT zullen dus alsnog uitkomen. Het NT bevestigt het OT en vervangt het niet.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

Anja schreef:
ericjan schreef:
Anja schreef:
Ik kan uit Openbaringen 11 geen letterlijke tempel opmaken. Ik lees er wel van het meten en zo, maar het is een visioen. Dus dat kun je niet zomaar letterlijk nemen.
Welke reden heb je om di niet letterlijk te nemen? Het meten staat er niet voor niets hoor, het is om duidelijk te maken dat het gaat om een aardse tempel namelijk.

2 Maar laat de buitenste voorhof van de tempel erbuiten en meet die niet, want die is aan de heidenen gegeven. En zij zullen de heilige stad vertrappen, tweeënveertig maanden lang.
Daar komt bij dat er in de hemel geen heidenen rondlopen die de (hemelse) heilige stad zullen vertappen, toch?
Deze toevoeging bewijst dat het hier wel om een fysieke aardse tempel moet gaan. Want in de hemel zijn geen heidenen en de hemelse heilige stad in de hemel zal nooit door heidenen worden vertrapt.

Daar heb je gelijk in. Het zit eigenlijk zo ( bij mij): ik ben ermee gestopt mij met dit wespennest te bemoeien. Al jaren is er overal op internet strijd tussen christenen onderling en christenen versus andersgelovigen, over Israël, en allemaal claimen ze de Bijbel te kennen. Daar heb ik me ook wel eens mee bemoeid, en ik heb ongeveer hetzelfde standpunt als dat jij inneemt. Ik denk - en heb overigens altijd zo gedacht - dus hetzelfde als jij over de kwestie Israël.

Door al het gesmijt met bijbelteksten dat ik op internet steeds tegenkwam, ben ik er helemaal tureluurs van geworden. Hoe meer men met teksten loopt te smijten, hoe verder de liefde wijkt. Ik heb daar schoon genoeg van en doe er dus niet meer aan mee, geen zin meer in.

Het gehele land Israël behoort Israël toe. Wat mij betreft, en wat de Bijbel betreft ( en voor mensen met een anti-Israël standpunt: nee, ik ga dat niet lopen " bewijzen" , been there, done that. ) Niet de helft, geen tweestatenoplossing, gewoon heel Israël. Punt. Dat is mijn standpunt.

Wij weten echter ook dat de profetie over Israël in zijn geheel uitkomt. Dat houdt dus ook verdrukking in. Dat moet zich voltrekken. En wee hen die aan het leed van Israël bijdragen, maar hoe dan ook gaat het wel gebeuren. En daar heb ik - sinds een half jaartje of zo pas hoor ( ik en het gezin waar ik uit kom, heb een bijzondere connectie met Israël, mijn ouders stonden ook altijd te juichen als Israël weer eens werd aangevallen in een oorlog en dan won), vrede mee gevonden, in Hem.

Daarnaast is er ook de geestelijke tempel, Christus Jezus. En daar maken wij nu reeds deel van uit, terwijl we nog in de gebroken wereld zijn. En dat die geestelijke tempel op aarde neer zal dalen, dat weten wij immers ook.

Maar jij hebt absoluut gelijk dat het in het stukje over die gemeten tempel over een aardse tempel gaat. Dat zag ik over het hoofd, omdat het gestrijd over Israël ( en al het andere gestrijd) mijn keel, neus en oren uitkomt. ;)

Dit alleen ter toelichting he, waarom ik er te oppervlakkig naar keek. Ik heb geen zin meer in die saaie wespennesten.

Ik begrijp je Anja, Israel lijkt in de wereld en ook in onze christenwereld het zwaard te worden dat dwars door families, gezinnen, kerk genootschappen e.d. heen snijdt.
Zelf denk ik namelijk dat de christenen die Israel ontkennen (is verwerpen) uiteindelijk achter de valse profeet zullen gaan aanlopen die uiteindelijk net als islam Israel en de Joden wenst te vernietigen. We hebben deze christelijke misstap al eens zien gebeuren in WW-II en zien het helaas wederom geschieden. :(
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
ericjan

Bericht door ericjan »

Anja schreef:
Gaitema schreef:
ericjan schreef:
Gaitema schreef: Deze wereld wil een Messias dat de heidenen verjaagd en uitmoord,
Zo staat het namelijk in vele profetieën in het OT genoteerd, die zijn nog niet uitgekomen en die zullen dus uitkomen. God bewandeld met Zijn Uitverkoren Volk Israel nu eenmaal een andere weg dan met ons uit de heidenen in Christus. Het is dus niet de wereld die dat wil, maar God die het heeft laten profeteren in het OT.
Als je bepaalde teksten isoleert en onder evangelische theologie plaatst, dan kom je tot die conclusie.
Ik heb ook niet de behoefte daar tegen in te gaan, maar ik geloof dat dit een te menselijke interpretatie is.
God doet het toch geheel anders dan dat mensen het bekijken. De joden zaten er naast met de Messias rond Palm Pasen en dat gebeurd net zo met Zijn wederkomst. Maar wees getroost, ook de discipelen van Jezus dachten dat Hij Israël zou bevrijden van het romeinse juk.
Toen Jezus gekruisigd werd, zagen zij zich verloren. Ze hadden Hem tot aan Pinksteren niet begrepen,
en natuurlijk denken mensen het zelfde over de wederkomst van Jezus, dat het dan wel zo zou gaan, als dat men toen dacht dat het gaan zou.
Weet je wat de twee stukken hout zijn dat samen wordt gebracht tot één stuk? De twee volk-delen dat weer één volk wordt? De twee palen van het kruishout :)
Jood zijn of heiden zijn is er door het kruis van Jezus er niet meer bij. Niet voor niets moesten de tien verloren stammen op gaan in de heidenen.
God wiste daarmee het onderscheid tussen Israël en de heidense volken uit op die manier. Hij liet zien hoe dit tot zegen van heel zijn schepping moest zijn.
Je bent of een kind van God of niet.
Jezus is onze Koning, niet hun Koning, maar "ook" hun Koning. We zijn één volk met één Koning.

Denk overigens niet dat alle joden daar bij zullen zitten. De 40 jaren in de woestijn werd er ook een flinke zeef door gehaald.
Het lot van Israël en alle andere volken is het zelfde. Dwars door het vuur, na het zeven van de volken blijft alleen dat wat van goud is achter en al het prut gaat verloren.
Sommige mensen worden heel nerveus als het woord visioen valt :clown: maar laat ik dit dan toch nog noemen - en laat niemand het voor waar aannemen, maar kijk in je Bijbel na of het waar zou kunnen zijn - : In 2010 kreeg ik een visioen, dat ik hier omwille van de lengte van het verhaal ( en de pukkeltjes die sommigen ervan krijgen als iemand dit deelt) verder even niet beschrijf. Maar in elk geval werd mij daarbij boodschap ingegeven dat er volkeren in het Midden Oosten hun hand aan Israël wilden slaan en dat Christus- Jezus ( niet in zijn menselijke vorm, ook niet als een geest, maar als een Geestelijke Tempel, in de oningevulde contouren van een Lichaam, maar dan groter dan de aarde, gedragen door mensen, gelovigen, op de aarde, doch niet samenvallend met die mensen, dus veeeeeel groter, staande met zijn voeten op Israël) die volkeren tegen zichzelf als het ware opzette, zodat ze zelf in oorlog kwamen, waardoor ze Israël niet konden aanvallen. Christus- Jezus bracht die landen in chaos, zodat ze hun handen vol hadden aan zichzelf, en zij konden Israël niets doen, zolang Hij dat niet wil. En ik wist dat Israël niets zou overkomen. ( tot wanneer, dát weet ik niet).

Kort daarna begonnen veel van die landen in het Midden Ooosten in hun " Arabische lente" te vallen. De een na de ander.

Als dit klopt ( voor mij klopt dit, maar laat niemand het aannemen van mij, lees de Bijbel ) dan is het dus zeker en wis zo dat er slachtoffers vallen onder de vijanden van God en de vijanden van Israël. En dan zou het dus wel eens zo kunnen zijn het dat het al zo " aan het gaan" is als waar Ericjan naar verwijst.
Meestal worden de christenen met een "dood" geloof zenuwachtig van visioenen, maar het vind op dit moment plaats waar je visioen over ging en het is volledig in lijn met wat de bijbel ons erover leert. De wijze hoe je beschrijft dat je visioen was laat (mij) zien dat het om een visioen van God ging. God laat zelden gewoon zien wat de bedoeling is.
Wel weer jammer vind ik, dat jij die juist dit visioen ontvangen hebt van God hierover, er vervolgens niets mee doet.

In een aantal grote steden in Limburg loopt ook een profeet rond die hierover profeteerde en profeteert, heb ik vernomen.
De man kondigde dit al aan voordat 911 kwam. Hij profeteerde dat er iets heel ergs zou geschieden (niet wat) dat de wereld zou veranderen en waarmee de islam haar ware gezicht zou tonen. Iedereen versleet hem voor gek destijds, zoals bij profeten gebruikelijk lijkt te zijn, helaas.
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef: Dan heb je nog een wezenlijke tekst:

Romeinen 2:1-11

1 Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt doet u zelf ook. 2 Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeelt. 3 Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? 4 Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen? 5 Doordat u zo hardleers bent en niet tot inkeer wilt komen, maakt u dat de straf waartoe God u veroordeelt op de dag dat hij zijn rechtvaardig vonnis uitspreekt en uitvoert, alleen maar zwaarder wordt. 6 God beloont ieder mens naar zijn daden. 7 Aan wie het goede doet en daarin volhardt, aan wie glorie, eer en onsterfelijkheid zoekt, schenkt hij het eeuwige leven. 8 Maar wie handelt uit geldingsdrang, de waarheid niet eerbiedigt en zich laat leiden door onrecht, straft hij met zijn toorn en woede. 9 Iedereen die het slechte doet wacht leed en ellende, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 10 Iedereen die het goede doet wacht glorie, eer en vrede, de Joden in de eerste plaats, maar ook de andere volken. 11 God maakt geen onderscheid.
Je ziet dat in dit vers steeds wordt benadert vanuit de Joodse Wet doen, zie onderstreepte. Jezus laat hier zien dat Hij niet voor niets Zijn kruisoffer zal brengen voor hen (Israel in beginsel). Ook laat Jezus hier zien dat de Farizeeërs veroordeelden op zaken die ze zelf ook fout deden.
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef: Zo ziet God ons gewoon ook..
Het doet er niet toe van welke voorvaderen je bent. Je wordt er totaal niet anders van.
We zijn gewoon christenen uit de heidenen. Dat is de letterlijke vertaling.
Ammi = christenen uit de heidenen = zijn volk = Zijn kinderen.
In de bijbel staat wel anders........ bijvoorbeeld in Romeinen 9
4 Zij zijn immers Israëlieten; voor hen geldt de aanneming tot kinderen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften.
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:Een jood van echte joodse afkomst zat op christen Hyves en hij is uit pure angst ervan gevlucht vanwege juist het uitpluizen van het Britse koningshuis als plaatsvervanger van het huis van David door iemand, want dat zou volgens hem totaal occult zijn. De anti-christ zit daar achter, waarschuwde hij mij nog persoonlijk. Wat ik overigens een opmerkelijke uitspraak vond van een joodse gelovige. Ik begreep niet waar hij op doelde, maar op een gegeven moment kwam ik er achter dat de Vrij Metselaars daar ook mee bezig zijn. Zij zien Londen als het Nieuw Jeruzalem, het koningshuis als het huis van David en de Sint Paul Kathedraal als de nieuwe tempel, vanwege de afmetingen ervan die bewust naar het omschrijvingen van de tempel zijn.
Alleen al het feit dat zoveel christelijke stromingen (ook sekten) onterecht menen dat zij zelf het nieuwe Israel zijn en het huidige Israel ontkennen als het Beloofde land van God, is een bewijs op zich dat deze vervangingsleer onjuist is. Ook de onzin over 10 stammen is een vorm van vervangingsleer, helaas.
Voorbeelden:
- RKK denk zelf het nieuwe Israel te zijn.
- Jehova Getuigen menen dat ze zelf tot de 144.000 kunnen behoren.
- Mormonen (weet niet meer precies hun leer)]
- ZDA vergeestelijken alles mbt Israel.

Alle waarschuwingen over deze dwalingen in de bijbel ten spijt. :(
Vanuit alle kanten christelijke, maat ook afgodische stromingen als seculiere stromingen stelt men alles in het werk om alle Eeuwige Beloften aan Israel te ontkennen, precies zoals de bijbel waarschuwt.
Jesaja 60
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Vol vuur zijn veel van onze christenbroeders aan het wijzen op de Joden en het stoten tegen de Steen des Aanstoots (Rom 9 en 1 Pet 2) en daarmee het ontnemen van de Beloften van God aan Israel, dat ze helaas niet zien dat ze zichzelf stoten aan de steen die voor hen niet te tillen is en waaraan men zich aan het vertillen is. :(
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:Wat DNA betreft heb ik geprobeerd te achterhalen hoe het met alle huidige volken zit,
Volgens mij persoonlijk is het laatste wat je moet doen op de wetenschap vertrouwen hier, maar alleen op God. God heeft immers geen wetenschap nodig om te weten waar Zijn Volk Israel nog verspreid is. Hij Zelf bepaalt immers wie geboren mag worden als Jood en wie als heiden.
ericjan

Bericht door ericjan »

robert75 schreef:
Zo democratisch gaat het er niet toe in ons 'landje'. Je zou je kapot schamen, als dat zo in Nederland ging.
Nou je moest eens weten hoe het in Nederland gaat, Democratie is hier allang verdwenen, Ik kan me haast niet voorstellen dat het ergens in Europa nog slechter zou zijn dan in Nederland. Dit land wordt geleid door een stel eurofielen die er alles aan doen om Brussel maar tevreden te houden.
Inderdaad, democratie is niet meer dan het volk het idee te geven dat ze iets in te brengen hebben, maar uiteindelijk heeft het volk niets in te brengen.
ericjan

Bericht door ericjan »

Wilsophie schreef:Dank je wel ik geloof gezien het verband en positie waar over de andere schapen wordt gesproken zijn de andere schapen de 10 stammen en Juda ging wel vrijuit omdat de Man overleden was , , kortom dat ene verbond wat gesloten zal worden is wettisch gezien mogelijk vanwege de scheidbrief en de dood van de Man.
Het heet danook een huwelijks verbond met straks een wedergeboren natie van 12 stammen zoals in beeld gebracht in Hosea.
Zie Johannes 10
16 Ik heb nog andere schapen, die niet van deze schaapskooi zijn; ook die moet Ik binnenbrengen, en zij zullen Mijn stem horen en het zal worden één kudde en één Herder.
Jezus was hier in de schaapskooi Israel en moet nog andere schapen binnenbrengen, uit de rest van de wereld dus.
Merk op dat Jezus hier zegt: moet nog andere schapen binnenbrengen, daarmee aangevend dat de schaapskooi Israel reeds binnen gebracht is door Jezus.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

ericjan schreef:
Gaitema schreef:Wat DNA betreft heb ik geprobeerd te achterhalen hoe het met alle huidige volken zit,
Volgens mij persoonlijk is het laatste wat je moet doen op de wetenschap vertrouwen hier, maar alleen op God. God heeft immers geen wetenschap nodig om te weten waar Zijn Volk Israel nog verspreid is. Hij Zelf bepaalt immers wie geboren mag worden als Jood en wie als heiden.
De ware wetenschap zal God niet tegenspreken.
Maar los daarvan, mijn moeder vertelde me toen ik klein was dat zij en mijn vader niet mijn echte ouders zijn. Ze zijn mijn zus en broer. Ze vertelden me dat ik maar één Vader heb en dat is God en Hij gaf mij aan hen om voor me te zorgen.
Dat staat als paal boven water. Alle mensen zijn uit God zelf voort gekomen en onze aardse lichamen voegen daar helemaal niets aan toe.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

ericjan schreef: Vol vuur zijn veel van onze christenbroeders aan het wijzen op de Joden en het stoten tegen de Steen des Aanstoots (Rom 9 en 1 Pet 2) en daarmee het ontnemen van de Beloften van God aan Israel, dat ze helaas niet zien dat ze zichzelf stoten aan de steen die voor hen niet te tillen is en waaraan men zich aan het vertillen is. :(
Ik ontken niet dat God nog steeds een plan heeft met Israël. Ik zeg alleen dat heel de wereld deel kan hebben aan Gods volk en er uit kan treden, door Jezus aan te nemen of te verwerpen. Diens wortels doen er totaal niet toe. In het oude testament zei God eens dat als een vader God dient en aan de geboden houdt, maar zijn zoon doet dat niet, dat dan de vader behouden wordt en de zoon verloren gaat. Is het echter andersom, dan gaat de vader verloren en wordt de zoon gered. Wie je vader is doet er niet toe en wie je zoon is evenmin.
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:
ericjan schreef:
Maar los daarvan, mijn moeder vertelde me toen ik klein was dat zij en mijn vader niet mijn echte ouders zijn. Ze zijn mijn zus en broer. Ze vertelden me dat ik maar één Vader heb en dat is God en Hij gaf mij aan hen om voor me te zorgen.
Dat staat als paal boven water. Alle mensen zijn uit God zelf voort gekomen en onze aardse lichamen voegen daar helemaal niets aan toe.
Inderdaad zijn we allemaal kinderen van God, maar sommigen zijn daarbij uit het zaad van Jacob terwijl de meerderheid dat niet is. ;)
ericjan

Bericht door ericjan »

Gaitema schreef:
ericjan schreef: Vol vuur zijn veel van onze christenbroeders aan het wijzen op de Joden en het stoten tegen de Steen des Aanstoots (Rom 9 en 1 Pet 2) en daarmee het ontnemen van de Beloften van God aan Israel, dat ze helaas niet zien dat ze zichzelf stoten aan de steen die voor hen niet te tillen is en waaraan men zich aan het vertillen is. :(
Ik ontken niet dat God nog steeds een plan heeft met Israël. Ik zeg alleen dat heel de wereld deel kan hebben aan Gods volk en er uit kan treden, door Jezus aan te nemen of te verwerpen. Diens wortels doen er totaal niet toe. In het oude testament zei God eens dat als een vader God dient en aan de geboden houdt, maar zijn zoon doet dat niet, dat dan de vader behouden wordt en de zoon verloren gaat. Is het echter andersom, dan gaat de vader verloren en wordt de zoon gered. Wie je vader is doet er niet toe en wie je zoon is evenmin.
Klopt, het gaat hier weer over de Wet doen inderdaad en niet over Genade.
Maar de vele profetieën in het OT en enkele in het NT laten zien dat God heeft bepaalt dat Hij heel Israël zalig zal maken en hun zonden niet zal toerekenen, Daarvoor is Christus namelijk in beginsel gestorven. En DIE Genade is OOK naar ons uit de heidenen gekomen.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

JOH 10 spreekt over de genezing van een blindgeborene dus vanaf de geboorte.
JOH 10 spreekt over andere schapen en wijst naar Samaria de hoofdstad van de 10 stammen.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

ericjan schreef:
Gaitema schreef:
ericjan schreef:
Inderdaad zijn we allemaal kinderen van God, maar sommigen zijn daarbij uit het zaad van Jacob terwijl de meerderheid dat niet is. ;)
Dat voegd dus niets toe aan hun lot. Het zegt enkel dat je dan "in de eerste plaats" behouden of gered bent. Joden in de eerste plaats en dan de heidenen, maar met het zelfde lot op basis van de rechtvaardigheid. Het is dus een stappenplan van God om zijn heil uit te werken over alle volken. De eersten zullen de laatsten zijn. Dat is wat het zegt :)
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Ieder mens wordt behouden op grond van geloof.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Wilsophie schreef:JOH 10 spreekt over de genezing van een blindgeborene dus vanaf de geboorte.
JOH 10 spreekt over andere schapen en wijst naar Samaria de hoofdstad van de 10 stammen.
Door de zonde zijn we allemaal blind geboren en dienen we allemaal wedergeboren te worden.
Ik geloof ook dat Jezus meerdere kuddes heeft en begon bij Juda, waarvoor Hij kwam.
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Begrijp ik goed dat die mensen van het you tube filmpje je broer en zus zijn en jij hebt het over je ouders? Zou je dat allemaal wel op internet zetten?
Wilsophie

Bericht door Wilsophie »

Begrijp ik goed dat die mensen van het you tube filmpje je broer en zus zijn en jij hebt het over je ouders? Zou je dat allemaal wel op internet zetten?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Wilsophie schreef:Ieder mens wordt behouden op grond van geloof.
ja, op de juiste manier.. Ooit hoorde ik een mooie verkondiging van een baptistenvoorganger over het verschil tussen geloven en geloven.
Je hebt mensen die geloven, want ze belijden dat Jezus voor hen gestorven is, maar verder blijft het bij het aannemen van deze feit.
Je hebt ook mensen die geloven in Jezus en hem in vertrouwen volgen.

Als je geloofd zonder schatten in de hemel te verzamelen, kom je als een zwerver aan in de hemel en heb je er niets.
Als je geloofd en schatten in de hemel verzameld in plaats van aardse schatten, dan heb in Christus de overwinning behaald en zal de schat in de hemel groot zijn.

Echter wie geloofd om de schatten, ontbreekt het aan de liefde en verwerft niets. Hij verliest zelfs het heil dat hem ten deel zou vallen.
Wie geloofd vanuit liefde, die heeft de ware schat gevonden.