Gaitema schreef:
Dat is allemaal volgens mij niet onwaar (Twentse uitdrukking: het ontkennen van de ontkenning
), maar wij zijn ook Ammi.
Ten eerste zijn er wetenschappers die beweren dat het grootste deel van de Noord west Europeanen van oorsprong Israëlisch zijn die via de Babylonische ballingschap via het noorden naar het westen zijn getrokken als geheel heidense volken. Bij de Kaspische zee zijn nog oude Israëlische graven vanuit die tijd dat ze daar langs trokken gevonden, waaruit bleek dat ze toen nog de God van Israël aanbeden hebben.
Als Scyten werden ze Goten en als Goten werden ze Keltische-Germaanse Europeanen. Welk kleur haar had David? Volgens de bijbel was hij knap en rossig. Rossig, dat zijn de Britten en Ieren vooral en bij ons ook redelijk wat. Iets rossige zit er onder sommige joden ook nog wel wat. Onder Arabieren, Chinezen en Afrikanen zeker niet. Wel eens opgevallen dat joden wat tussen Arabisch en Europees ogen?
Daar had ik nog niet aan gedacht, aan de Israëlische wortels van de Goten en de Kelten. Slim!
Overal waar de joden kwamen, hebben zij welvaart en voorspoed gebracht. Zeker ook in Europa inderdaad. Zij hebben een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van bijvoorbeeld de Hanzesteden, om maar een voorbeeld te noemen. Toch werd het hun niet in dank afgenomen. Hier kun je daar een voorbeeld van lezen:
http://www.hanzesteden.info/nl/verhaal-zutphen/ Door hun hygiëne vielen ze minder vaak ten prooi aan de pest, wat weer een reden was voor wantrouwen en vervolging.
Een aantal jaren terug liep ik bij toeval een dvd tegen het lijf, die verder nergens meer verkocht werd. Net vond ik hem op internet terug, deze is een hele goeie, vind ik:
http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=4170
Gaitema schreef:Niet voor niets dat het christendom met hun protestantisme en ook het katholieke geloof de wereld over gegaan zijn en letterlijk ook overal over de wereld met miljoenen mensen zijn gaan wonen. Ontelbaar als de zandkorrels van de zee. Dat is het DNA-verhaal en Gods gebruik van hen.
Maar dat moet ons bij een bewustwording daarvan niet hoogmoedig maken, want dan komt de tekst uit Romeinen 2 dat ik net citeerde opeens ons wel tamelijk bescheiden maken. Voor God zijn we immers niets bijzonders. Hij noemde ons namelijk niet meer Zijn volk en heeft ons op laten gaan in heidenen. Heidenen zijn we voor Hem geworden. Niets meer dan dat. Heidenen! Dringt dat tot ons door? Wij, wiens onze voorouders Hem de rug hebben toegekeerd en door zijn genade "Ammi" genoemd worden, samen met al die andere heidenen die tot geloof zijn gekomen in Jezus?
We zijn deel van hen.
Ik ben het met je eens, met dien verstande dat voor mij alle mensen mensen zijn. Er is geen onderscheid meer. Naar mijn overtuiging ligt Gods Liefde diep verscholen in ieders hart, alleen weten veel mensen dat niet meer, Gods Liefde, daar zit een vonkje van in het hart. Volgens mij is het zaak dat een mens dat vonkje in zichzelf opspoort. En dat Liefdesvonkje, Zijn Liefde, dat leidt vanzelf naar Hem toe. Naar de Here Jezus.
Ik zal geen visioen met jullie delen die ik heb gehad, want God heeft me zo iets niet gegeven. Maar ik droom wel heel sporadisch dromen waarvan ik leer hoe God werkt. Of ze nu van Hem komen of niet, ik leer er wel van.
Het is bekend dat dit inderdaad zo werkt, dat bereidwillige mensen kosmische, godddelijke leiding ontvangen en dat dat ook vaak via dromen gebeurt.
Gaitema schreef:Hierover ging een droom:
Ik droomde dat ik ontdekt had dat ik van de Oranjes was
Ver in de verte zou een voorvader van me van hun huis afstammen. Dus ik heb koninklijk bloed! (dit droomde ik in de tijd dat ik me verdiepte in de 10 verloren stammen van Israël) Ik was van plan in die droom om naar de Oranjes te gaan om me als hun familie bekend te maken, maar realiseerde me al direct hoe onmogelijk dat was. Immers kwam ik niet eens het paleis binnen, ze zouden me nooit geloven als ik beweerde hun familie te zijn en ten slotte is het totaal onbelangrijk! Ik blijf immers die tukker uit het Oosten die een zoon is van een timmerman en vooral in een fabriek werkt. Ik ben echt niet iemand anders, vanwege een verre voorvader van me. Ik ben gewoon wie ik ben.
Zo ziet God ons gewoon ook..
Het doet er niet toe van welke voorvaderen je bent. Je wordt er totaal niet anders van.
We zijn gewoon christenen uit de heidenen. Dat is de letterlijke vertaling.
Ammi = christenen uit de heidenen = zijn volk = Zijn kinderen.
Waow. Juweel van een droom! Bedankt voor het delen.