Nee dat gaat niet samen, een pratende slang, een maagd die kinderen krijgt en een almachtige god met bovennatuurlijke krachten. Dat gaat juist totaal niet samen met wetenschap, dat snap je zelf hopelijk ook. Wetenschap verklaard juist dingen en onderbouwd dat met feiten, religie is pure illusie.meribel schreef:ik geloof in God én ik geloof in wetenschap, feiten en logica.JW88 schreef:Hoe weet je dat de kerstman een illusie is dan? Dat is precies dezelfde vraag. Het antwoord laat ik jou invullen.Ik geloof in wetenschap, feiten, logica! Dat kan ik onderbouwen. Dat op nog niet alles een wetenschappelijk of logisch antwoord is wil niet zeggen dat daar geen wetenschappelijk of logisch antwoord op is, dat komt vanzelf, misschien maken wij dat alleen niet meer mee. Als ik religie analyseer kom ik tot de conclusie dat het een vorm van manipulatie is verzonnen door mensen met bepaalde doeleinden, met name het in toom houden van mensen en mensen controleren lang lang geleden. Religie is een vorm van macht...meribel schreef:Hoezo weet je dat God een illusie is dan?JW88 schreef:Ik heb nog steeds geen goede inhoudelijk reactie gehoord wat nou het verschil is tussen de kerstman en god? Nog steeds beide in essentie een illusie, beide fictie, beide bedrog en beide manipulatie...
dat gaat prima samen hoor.
maar waar gaat het je nu precies om,
over dat je boos bent dat kinderen opgevoed worden met het idee dat God bestaat of
over dat je boos bent dat ik geloof in God en jij vind dat ik me vergis omdat hij niet bestaat volgens jou?
Laat ik voorop stellen dat wat ik ook in mijn eerste post zei, iedereen moet geloven dat wat die zelf wil, ik geloof in vrijheid van meningsuiting. Ik wil mensen alleen laten inzien dat religie een illusie is gevoed door manipulatie. Leg mij nou eens concreet uit wat het verschil is tussen geloven in de kerstman en in god?