Kan men zeggen: Alle profetie in de Schrift is vervuld?
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Kan men zeggen: Alle profetie in de Schrift is vervuld?
Dat bedoelde ik niet,Adinomis.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 10 jan 2015, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Man/Vrouw: M
Niet alle profetie is vervuld. Zie oa:Vertrokken user_1 schreef:Inleiding: Tweeduizend jaar christendom heeft het evangelie gecompliceerd gemaakt. Ook is men gaan twijfelen aan de vervulling van allerlei profetieën, zoals die in de Schrift staan. Sommigen zien de vervulling niet en veronderstellen dat de vervulling nog toekomst is. Sommigen zien de vervulling wel en veronderstellen juist dat alle profetie is vervuld.
In dit topic de vraag: Wie heeft er gelijk, uitgaande van de informatie die de Bijbel ons zelf geeft? Is het werkelijk zo zwart/wit? Dus óf wel vervuld óf niet vervuld? Of kunnen we de standpunten enigszins nuanceren en heeft elk van de partijen een beetje gelijk?
Het gaat daar over de uitstorting van de Heilige Geest en die is toen niet uitgestort op alle vlees. De profetie is daar deels vervuld. Het gaat nog steeds door.HANDELINGEN 2
16 Maar dit is wat gesproken is door de profeet Joël:
17 * En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat Ik zal * uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en * uw dochters zullen profeteren, uw jongemannen zullen visioenen zien en uw ouderen zullen dromen dromen.
18 En ook op Mijn dienaren en op Mijn dienaressen zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten en zij zullen profeteren.
1 KORINTHE 12
"13 Ook wij allen immers zijn door één Geest tot één lichaam gedoopt, * hetzij dat wij Joden zijn, hetzij Grieken, hetzij slaven, hetzij vrijen; en wij allen zijn van één Geest doordrenkt."
-
- Man/Vrouw: V
Klopt, typisch voorbeeld van gedeeltelijke vervulling.