Allie schreef:
Dus mocht je een slecht mens zijn zal je nooit hoeven boeten voor je daden? Dat is er mis mee. Waarom zou ik me dan nog aan onze ethiek houden? Als ik niet gepakt wordt, wordt ik nooit gestraft voor mijn gruwelijkheden. De nazi's zullen nooit gestraft worden, de kruistochtvaarders zullen nooit gestraft worden...etc... Wij zijn mensen die schreeuwen om rechtvaardigheid, waarom zouden we dat doen als er helemaal geen absolute rechtvaardigheid is. Hier gooi je dus ook alle hoop weg, hoop op compensatie.... Stervende kinderen die door onze hebberigheid nu sterven van de honger. Die zullen nooit rechtvaardigheid krijgen.
Ik geloof niet in die wereld, ik geloof dat God uiteindelijk rechtvaardig iedereen zijn deel geeft.
En waarom zou ik anderen zo goed mogelijk moeten behandelen? In jouw visie is dit het enige leven dat ik heb. Het is niet logisch om te denken zoals jij nu doet. Ik bedoel, ik ga eerst zorgen dat ik het fantastisch heb, ik heb immers maar +/- 75 jaar.... Anderen krijgen hun kansen op een beter leven, ik pak mijn eigen kansen.
Ik word er toch niet voor gestraft als ik niet word gepakt.
Jij gelooft in een sprookjeswereld en in een sprookjeshiernamaals, waar een God je op staat te wachten om je te belonen of te straffen.
Als die God bestaat zou Hij nu al ingrijpen en niet wachten tot St.Juttemis
We zullen alles zelf moeten oplossen en zo goed, integer en eerlijk mogelijk proberen te leven in dit leven wat we hebben en ook alle kansen benutten om het voor jezelf, maar zeker ook voor anderen zo aangenaam mogelijk te maken en te leren van onze fouten.
Wie zich schuldig maakt aan fraude, moord etc. zal straf moeten krijgen en boeten....en wel NU
Een Breivik en een Joran van der Sloot bv. mogen nooit meer vrijkomen.....dat zijn ziekelijke psychopaten en een gevaar voor de samenleving
Sommige christenen hebben het absurde idee, dat als je niet in een God gelooft je er maar op los leeft ...
Alsof atheïsten geen geweten hebben