Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

dingo schreef: 08 jun 2024, 11:22
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 09:40
Er schijnt ergens iets te staan in de geest van:
De overheid hanteert het zwaard van de gerechtigheid.

De letterlijke tekst herinner ik me niet en ook niet waar het zou staat.
Dat staat in Romeinen 13.
Reuze bedankt voor het opzoeken.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 11:50 Daarom lijkt het mij verstandig om eerst maar eens te definiëren wie of wat een demon is. Of je laat het achterwege omdat zoals in mijn leven demonen geen rol spelen.
Ik heb eens ergens gelezen dat het oorspronkelijk een soort huisgoden waren.
(Rachel probeerde er een stelletje mee te gappen en daar was Laban weer boos over)

Het is vaak zo dat als een geloof wordt vervangen nog wat de oude wezens blijven hangen als kwade geesten.

Het is echter lang geleden dus het echte fijne zullen we wel nooit van weten.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

de aandoening dat je buiten jezelf bent en niet meer denkend kan beslissen wat je doet mag bezetenheid door boze geesten heten. Het blijft een aandoening waar genezing niet een kwestie is van pillen alleen, denk ik.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 08 jun 2024, 12:37 de aandoening dat je buiten jezelf bent en niet meer denkend kan beslissen wat je doet mag bezetenheid door boze geesten heten. Het blijft een aandoening waar genezing niet een kwestie is van pillen alleen, denk ik.
Ik denk dat demonen meer voortkomen uit gevoelens van angst. Het onderbewuste vertaalt dan de angst in demonische figuren.
Beelden van schilderijen, beeldhouwwerk en niet te vergeten de filmindustrie en religieuze boeken kleuren die angstbeelden en hallucinaties dan verder in.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 08 jun 2024, 12:44
Leon schreef: 08 jun 2024, 12:37 de aandoening dat je buiten jezelf bent en niet meer denkend kan beslissen wat je doet mag bezetenheid door boze geesten heten. Het blijft een aandoening waar genezing niet een kwestie is van pillen alleen, denk ik.
Ik denk dat demonen meer voortkomen uit gevoelens van angst. Het onderbewuste vertaalt dan de angst in demonische figuren.
Beelden van schilderijen, beeldhouwwerk en niet te vergeten de filmindustrie en religieuze boeken kleuren die angstbeelden en hallucinaties dan verder in.
Angst heeft vaak te maken met het al dan niet dreigen te verliezen van controle over jezelf of de situatie.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Messenger
Berichten: 10628
Lid geworden op: 24 dec 2017, 07:41
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Messenger »

Leon schreef: 08 jun 2024, 13:16
Messenger schreef: 08 jun 2024, 12:44
Ik denk dat demonen meer voortkomen uit gevoelens van angst. Het onderbewuste vertaalt dan de angst in demonische figuren.
Beelden van schilderijen, beeldhouwwerk en niet te vergeten de filmindustrie en religieuze boeken kleuren die angstbeelden en hallucinaties dan verder in.
Angst heeft vaak te maken met het al dan niet dreigen te verliezen van controle over jezelf of de situatie.
Wat volgens de verbeelding zo is als je gelooft bezeten te zijn van demonen, het kwaad of de duivel.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Leon
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 jun 2021, 18:45
Man/Vrouw: M
Locatie: Rotterdam

Re: Zonde

Bericht door Leon »

Messenger schreef: 08 jun 2024, 13:20
Leon schreef: 08 jun 2024, 13:16

Angst heeft vaak te maken met het al dan niet dreigen te verliezen van controle over jezelf of de situatie.
Wat volgens de verbeelding zo is als je gelooft bezeten te zijn van demonen, het kwaad of de duivel.
Ja, ik denk dat sommig geloof je een sterk idee van controle geeft, of althans gunst van God.
[uit principe ben ik voor principes]
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 11:50 Als we het begrip 'bestaan' al niet kunnen definiëren , hoe kunnen we dan denken dat demonen bestaan? Voor mij bestaan de dingen, mensen en dieren voor mij. In de wereld voor mij heb ik nog nooit een demon aangetroffen. Het sluit het 'bestaan' van demonen niet uit, maar als je er nog nooit een hebt gezien of nog nooit bezeten bent geweest door een demon dan hoef je er niet zo veel mee.

Daarom lijkt het mij verstandig om eerst maar eens te definiëren wie of wat een demon is. Of je laat het achterwege omdat zoals in mijn leven demonen geen rol spelen.
Dag Tufkah,

In jouw leven van Eénzijn met de Vader speelt niets aangaande de wereld een rol. Dus door jou zal welke definitie van demonen dan ook niet aanvaard worden.

In het leven van mensen die, genoodzaakt door de gevolgen van de zondeval met hun individuatie bezig zijn alvorens ze dat ego uiteindelijk kunnen afleggen/verliezen, zijn demonen soms een realiteit.
Zie de Wikipedia-pagina hierover die een en ander definieert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demon

In de bijbel, en met name het NT, wordt er veelvuldig over bezetenheid door demonen gesproken die Jezus uitdreef, waardoor mensen genazen. Paulus heeft het ook over demonen.

1 Timotheüs 4-1 zegt daarnaast het volgende:
Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.
Binnen vele andere religies wordt eveneens over het bestaan van geesten/demonen in vele soorten van meer goedaardige dan wel van zeer kwaadaardige aard gesproken.

Maar zoals altijd: als je bijbelteksten of wat voor andere teksten dan ook selectief leest, bestaan geesten/demonen niet.

Tenslotte: Iets achterwege laten omdat het in jouw leven geen rol speelt is voor mij geen reden om bepaalde zaken niet naar voren te brengen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Yours schreef: 08 jun 2024, 11:33 In het NT staan vele gebeurtenissen in verschillende evangeliën beschreven aangaande demonen. En dat Jezus die bij mensen uitdreef en hen als zodanig genas. En dan zouden demonen niet bestaan?
Demonen is een lastig topic. Je moet goed oppassen want voor je het weet wordt je versleten voor dorpsgek. Ik heb er lang over gedaan maar toch heb ik het idee uiteindelijk geaccepteerd omdat het voor mij de enige verklaring was die (op dit moment) van de bijbel een sluitend geheel maakt. Maar in mijn omgeving waak ik ervoor om erover te praten want ik wil niet in een dwangbuis afgevoerd worden.
In Genesis 6 verwekken de gevallen engelen nakomelingen bij aardse vrouwen. Hier ligt de oorsprong van de verhalen over demonen en reuzen die God's schepping gingen saboteren.
Mijns inziens waren het ook deze wezens die verantwoordelijk waren voor de bouw van bijvoorbeeld Stonehenge en de piramiden. Want mensenhanden kunnen dit niet gebouwd hebben.
God zag dat dit volledig uit de hand liep en draaide daarom de kraan open. De vloed vaagde alles weg. Het volk wat daarna in Egypte is gaan wonen heeft de piramiden niet gebouwd. Die stonden er al. Ze hadden geen flauw benul wat ze ermee moesten. Maar het leek iets van goden dus wel tof om daar te gaan wonen.
Ook in Jezus' tijd speelden demonen een grote rol. Dus men mag er gerust de ogen voor sluiten maar daarmee is het probleem niet verdwenen. En restanten zoals Stonehenge en de grote piramides vormen een tastbaar bewijs (!) dat er iets bijzonders aan de hand geweest moet zijn.
Men is niet in staat gebleken om deze bouwsels met houten kranen, ingevette hellingen en houten bootjes en koperen beiteltjes na te bootsen. Reuze interessant allemaal :)
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:09
Mijns inziens waren het ook deze wezens die verantwoordelijk waren voor de bouw van bijvoorbeeld Stonehenge en de piramiden. Want mensenhanden kunnen dit niet gebouwd hebben.
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah
Berichten: 2270
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Yours schreef: 08 jun 2024, 13:41
Tufkah schreef: 08 jun 2024, 11:50 Als we het begrip 'bestaan' al niet kunnen definiëren , hoe kunnen we dan denken dat demonen bestaan? Voor mij bestaan de dingen, mensen en dieren voor mij. In de wereld voor mij heb ik nog nooit een demon aangetroffen. Het sluit het 'bestaan' van demonen niet uit, maar als je er nog nooit een hebt gezien of nog nooit bezeten bent geweest door een demon dan hoef je er niet zo veel mee.

Daarom lijkt het mij verstandig om eerst maar eens te definiëren wie of wat een demon is. Of je laat het achterwege omdat zoals in mijn leven demonen geen rol spelen.
Dag Tufkah,

In jouw leven van Eénzijn met de Vader speelt niets aangaande de wereld een rol. Dus door jou zal welke definitie van demonen dan ook niet aanvaard worden.

In het leven van mensen die, genoodzaakt door de gevolgen van de zondeval met hun individuatie bezig zijn alvorens ze dat ego uiteindelijk kunnen afleggen/verliezen, zijn demonen soms een realiteit.
Zie de Wikipedia-pagina hierover die een en ander definieert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demon

In de bijbel, en met name het NT, wordt er veelvuldig over bezetenheid door demonen gesproken die Jezus uitdreef, waardoor mensen genazen. Paulus heeft het ook over demonen.

1 Timotheüs 4-1 zegt daarnaast het volgende:
Maar de Geest zegt uitdrukkelijk dat in latere tijden sommigen afvallig zullen worden van het geloof en zich zullen wenden tot misleidende geesten en leringen van demonen.
Binnen vele andere religies wordt eveneens over het bestaan van geesten/demonen in vele soorten van meer goedaardige dan wel van zeer kwaadaardige aard gesproken.

Maar zoals altijd: als je bijbelteksten of wat voor andere teksten dan ook selectief leest, bestaan geesten/demonen niet.

Tenslotte: Iets achterwege laten omdat het in jouw leven geen rol speelt is voor mij geen reden om bepaalde zaken niet naar voren te brengen.
Wat voor mij wel begrijpelijk is, is 1 Timotheüs 4-1. Sommige mensen staan duidelijk onder invloed van het kwaad. Doch dat is niet zichtbaar, maar wel voelbaar. Dergelijke mensen ga ik uit de weg. En dan 'zie' ik ook geen demonen. Daarnaast verwerp ik het geloof in demonen omdat het de menselijke geest verleidt tot dwaalgedachten. Zie de boeken van Erich von Däniken, waarin kosmonauten acteren die allerlei oudheidkundige zaken hebben gebouwd. Van kosmonauten is het maar een kleine stap naar demonen.

Jij of iemand anders mogen dit soort zaken best naar voren brengen, doch mijn opinie is dat als je demonen in je denkwereld brengt dat je dan jezelf corrumpeert. Een atheïst kan middels de ratio een rationele verklaring bedenken voor onverklaarbare zaken. Een gelovige stelt zijn denken ondergeschikt aan de liefde van de Vader lijkt me. Dat beïnvloed je denkwereld.

Het Evangelie is helder: Houdt niet van de zonde (topic!) in deze wereld. Vandaar dat ik kwaadaardige mensen uit de weg ga. Kwaadaardig verschilt dan weer met iemand die in duisternis leeft. Mensen die in duisternis leven ga ik niet uit de weg.

Mijn oog viel nog even op 1 Timotheüs 4:7 Maar verwerp de ongoddelijke en oudwijfse fabelen. Zeker in de christelijke wereld zijn veel verkondigers van ongoddelijke en oudwijfse fabelen. Ik werp dat verre van mij, zoals de Bijbel ook aanraadt.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Tufkah
Berichten: 2270
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:09
Mijns inziens waren het ook deze wezens die verantwoordelijk waren voor de bouw van bijvoorbeeld Stonehenge en de piramiden. Want mensenhanden kunnen dit niet gebouwd hebben.
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Je hebt helemaal gelijk, dit is dus een voorbeeld van oudwijfse fabelen. Naarmate onze kennis is toegenomen weten we steeds beter hoe de piramiden zijn gebouwd. De oorzaak dat mensen in oudwijfse fabelen geloven is omdat ze denken dat de antieke volkeren dommer waren dan wij. De antieke volkeren konden in technische zin net zo goed denken als wij. Wellicht zelfs beter, ze waren gedwongen om technische oplossingen te bedenken, waar het anno 2024 meestal gedaan wordt voor ons.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:09
Mijns inziens waren het ook deze wezens die verantwoordelijk waren voor de bouw van bijvoorbeeld Stonehenge en de piramiden. Want mensenhanden kunnen dit niet gebouwd hebben.
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Laat maar zien dan. De theorie die veel bijval kreeg was de inner ramp theorie. Ook die mislukte. En als je dan toch met bewijs komt laat dan ook maar zien hoe men enorme rotsblokken vanaf de oever op een bootje kreeg, daarna over water vervoerde in datzelfde bootje en daarna uitladen???
En dan tientallen meters de hoogte in.
Ook heeft men geprobeerd blokken op hoogte te gieten. Dat werkte enigszins. Maar volgens mij was het nog steeds geen verklaring voor granieten blokken. Want die kon men niet gieten.
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 14:47
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Je hebt helemaal gelijk, dit is dus een voorbeeld van oudwijfse fabelen. Naarmate onze kennis is toegenomen weten we steeds beter hoe de piramiden zijn gebouwd. De oorzaak dat mensen in oudwijfse fabelen geloven is omdat ze denken dat de antieke volkeren dommer waren dan wij. De antieke volkeren konden in technische zin net zo goed denken als wij. Wellicht zelfs beter, ze waren gedwongen om technische oplossingen te bedenken, waar het anno 2024 meestal gedaan wordt voor ons.
Kom maar met bewijs. Ik zie zojuist een YouTube video waarin succesvol een blok van 12 ton over enkele meters verplaatst wordt met houten stammen. De blokken van Stonehenge wegen echter 35 ton en komen van 20km verderop.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:55
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Laat maar zien dan. De theorie die veel bijval kreeg was de inner ramp theorie. Ook die mislukte. En als je dan toch met bewijs komt laat dan ook maar zien hoe men enorme rotsblokken vanaf de oever op een bootje kreeg, daarna over water vervoerde in datzelfde bootje en daarna uitladen???
En dan tientallen meters de hoogte in.
Ook heeft men geprobeerd blokken op hoogte te gieten. Dat werkte enigszins. Maar volgens mij was het nog steeds geen verklaring voor granieten blokken. Want die kon men niet gieten.
Hoe het gekund zo hebben is vaak genoeg op docu' s geweest ik ga er hier geen uren aan besteden.
Bijna alle modellen werken met een talud, ook is er ontwikkeling door de tijd te zien hoe er werd gebouwd.

Blokken gieten, als beton???
Waar haal je nu weer dat soort onzin vandaan, ze werden gehouwen die plaatsen zijn gewoon terug gevonden.
Ook complete dorpen waar de bouwers werden onderbracht.

Er is maar een piramide van graniet gebouwd en die was niet zo gek groot.
(De Romeinen hebben hem als groeve gebruikt, daardoor is er niet veel meer van over)
Ook dat graniet werd gehakt, maar dat was veel bewerkelijker.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 15:12
Tufkah schreef: 08 jun 2024, 14:47

Je hebt helemaal gelijk, dit is dus een voorbeeld van oudwijfse fabelen. Naarmate onze kennis is toegenomen weten we steeds beter hoe de piramiden zijn gebouwd. De oorzaak dat mensen in oudwijfse fabelen geloven is omdat ze denken dat de antieke volkeren dommer waren dan wij. De antieke volkeren konden in technische zin net zo goed denken als wij. Wellicht zelfs beter, ze waren gedwongen om technische oplossingen te bedenken, waar het anno 2024 meestal gedaan wordt voor ons.
Kom maar met bewijs. Ik zie zojuist een YouTube video waarin succesvol een blok van 12 ton over enkele meters verplaatst wordt met houten stammen. De blokken van Stonehenge wegen echter 35 ton en komen van 20km verderop.
Je praat maar weer wat.

De meeste stenen kwamen van veel verder. (Vaak uit Wales)

Men heeft heel wat zwaardere sten als dat dingetje van 12ton over hele grote afstand verplaatst.

Je YouTube filmpje is dus onwetenschappelijk.

PS.
De zwaarste stenen wogen over de 50ton.
Je bron weet er niet van. :lol:
Laatst gewijzigd door Tiberius Claudius op 08 jun 2024, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 14:47
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Je hebt helemaal gelijk, dit is dus een voorbeeld van oudwijfse fabelen. Naarmate onze kennis is toegenomen weten we steeds beter hoe de piramiden zijn gebouwd. De oorzaak dat mensen in oudwijfse fabelen geloven is omdat ze denken dat de antieke volkeren dommer waren dan wij. De antieke volkeren konden in technische zin net zo goed denken als wij. Wellicht zelfs beter, ze waren gedwongen om technische oplossingen te bedenken, waar het anno 2024 meestal gedaan wordt voor ons.
Mijn vader heeft het nog veel gekker gehoord.

Een student beweerde dat we ze nu niet meer kunnen bouwen omdat we het zwaartepunt niet meer kunnen vinden.
Ne is dat al dik tweeduizend jaar bekend en ook al weet men het niet dan kun je nog best een piramide bouwen. :lol:
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Gebruikersavatar
Yours
Berichten: 2147
Lid geworden op: 15 feb 2020, 15:15
Man/Vrouw: V

Re: Zonde

Bericht door Yours »

Tufkah schreef: 08 jun 2024, 14:42
Yours schreef: 08 jun 2024, 13:41
Dag Tufkah,

In jouw leven van Eénzijn met de Vader speelt niets aangaande de wereld een rol. Dus door jou zal welke definitie van demonen dan ook niet aanvaard worden.

In het leven van mensen die, genoodzaakt door de gevolgen van de zondeval met hun individuatie bezig zijn alvorens ze dat ego uiteindelijk kunnen afleggen/verliezen, zijn demonen soms een realiteit.
Zie de Wikipedia-pagina hierover die een en ander definieert.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Demon

In de bijbel, en met name het NT, wordt er veelvuldig over bezetenheid door demonen gesproken die Jezus uitdreef, waardoor mensen genazen. Paulus heeft het ook over demonen.

1 Timotheüs 4-1 zegt daarnaast het volgende:


Binnen vele andere religies wordt eveneens over het bestaan van geesten/demonen in vele soorten van meer goedaardige dan wel van zeer kwaadaardige aard gesproken.

Maar zoals altijd: als je bijbelteksten of wat voor andere teksten dan ook selectief leest, bestaan geesten/demonen niet.

Tenslotte: Iets achterwege laten omdat het in jouw leven geen rol speelt is voor mij geen reden om bepaalde zaken niet naar voren te brengen.
Wat voor mij wel begrijpelijk is, is 1 Timotheüs 4-1. Sommige mensen staan duidelijk onder invloed van het kwaad. Doch dat is niet zichtbaar, maar wel voelbaar. Dergelijke mensen ga ik uit de weg. En dan 'zie' ik ook geen demonen. Daarnaast verwerp ik het geloof in demonen omdat het de menselijke geest verleidt tot dwaalgedachten. Zie de boeken van Erich von Däniken, waarin kosmonauten acteren die allerlei oudheidkundige zaken hebben gebouwd. Van kosmonauten is het maar een kleine stap naar demonen.

Jij of iemand anders mogen dit soort zaken best naar voren brengen, doch mijn opinie is dat als je demonen in je denkwereld brengt dat je dan jezelf corrumpeert. Een atheïst kan middels de ratio een rationele verklaring bedenken voor onverklaarbare zaken. Een gelovige stelt zijn denken ondergeschikt aan de liefde van de Vader lijkt me. Dat beïnvloed je denkwereld.

Het Evangelie is helder: Houdt niet van de zonde (topic!) in deze wereld. Vandaar dat ik kwaadaardige mensen uit de weg ga. Kwaadaardig verschilt dan weer met iemand die in duisternis leeft. Mensen die in duisternis leven ga ik niet uit de weg.
Zoals ik al eerder schreef heb ik in de gezondheidszorg gewerkt. Daarbinnen heb ik te maken gehad met psychiatrische patiënten. Ook heb ik in het verleden als vrijwilligster op een opvangplek voor hen gewerkt. Ik kan je verzekeren dat bezetenheid door demonen binnen de psychiatrie regelmatig voorkomt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetenhe ... %20genomen.

Zoals ik al eerder schreef dreef Jezus demonen uit. Het is dus al van oudsher dat er van demonen sprake is. Waarvoor men dus tegenwoordig bij de GGZ moet zijn voor behandeling (als er tenminste geen ellenlange wachtlijst is).

Jij staat in die zin aan de zijlijn en voelt weliswaar dat er iets aan de hand is, maar ik heb er o.a. door mijn professionele werk mee te maken gehad. En ben als zodanig de confrontatie dus niet uit de weg gegaan: het waren leerzame ervaringen.
Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 15:36
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 15:12
Kom maar met bewijs. Ik zie zojuist een YouTube video waarin succesvol een blok van 12 ton over enkele meters verplaatst wordt met houten stammen. De blokken van Stonehenge wegen echter 35 ton en komen van 20km verderop.
Je praat maar weer wat.

De meeste stenen kwamen van veel verder. (Vaak uit Wales)

Men heeft heel wat zwaardere sten als dat dingetje van 12ton over hele grote afstand verplaatst.

Je YouTube filmpje is dus onwetenschappelijk.

PS.
De zwaarste stenen wogen over de 50ton.
Je bron weet er niet van. :lol:
Lach maar. Dat doen mensen altijd als ze iets niet begrijpen.
God schept de aarde en geeft leven. Engelen kunnen complete legers verslaan in een oogwenk.
Dan is het verplaatsen van zware stenen klein bier.
En zelfs dat zijn we verleerd.
Er zijn hoogstaande beschavingen verloren gegaan. Onverklaarbaar? De vloed (God) heeft ze weggevaagd. Volgens mij is men het erover eens dat 10.600 jaar geleden (?) een wereldomvattende catastrofe heeft plaatsgevonden. Dat kan dus heel goed de vloed geweest zijn. Zelfs de sfinx heeft sporen van waterschade.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 16:22 Lach maar. Dat doen mensen altijd als ze iets niet begrijpen.
God schept de aarde en geeft leven. Engelen kunnen complete legers verslaan in een oogwenk.
Dan is het verplaatsen van zware stenen klein bier.
En zelfs dat zijn we verleerd.
Er zijn hoogstaande beschavingen verloren gegaan. Onverklaarbaar? De vloed (God) heeft ze weggevaagd. Volgens mij is men het erover eens dat 10.600 jaar geleden (?) een wereldomvattende catastrofe heeft plaatsgevonden. Dat kan dus heel goed de vloed geweest zijn. Zelfs de sfinx heeft sporen van waterschade.
Het is geen kwestie van niet begrijpen, je verkondigt gewoon nonsens en je kent de data niet.

Beschavingen komen en gaan dat is waar, maar er is niemand die dat ontkent.

Volgens de Bijbel is de wereld pas 6000jaar oud dus die zogenaamde ramp kan nooit de zondvloed zijn geweest.

De sfinx vertoont helemaal geen sporen van waterschade, wel is dat beweerd door een stelletje charlatans.

Daarnaast ga je niet in op mijn verhaal, maar kom je doodleuk met nieuwe fantasieën.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Michelangelo2
Berichten: 382
Lid geworden op: 06 aug 2023, 22:16
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Michelangelo2 »

Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 16:48
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 16:22 Lach maar. Dat doen mensen altijd als ze iets niet begrijpen.
God schept de aarde en geeft leven. Engelen kunnen complete legers verslaan in een oogwenk.
Dan is het verplaatsen van zware stenen klein bier.
En zelfs dat zijn we verleerd.
Er zijn hoogstaande beschavingen verloren gegaan. Onverklaarbaar? De vloed (God) heeft ze weggevaagd. Volgens mij is men het erover eens dat 10.600 jaar geleden (?) een wereldomvattende catastrofe heeft plaatsgevonden. Dat kan dus heel goed de vloed geweest zijn. Zelfs de sfinx heeft sporen van waterschade.
Het is geen kwestie van niet begrijpen, je verkondigt gewoon nonsens en je kent de data niet.

Beschavingen komen en gaan dat is waar, maar er is niemand die dat ontkent.

Volgens de Bijbel is de wereld pas 6000jaar oud dus die zogenaamde ramp kan nooit de zondvloed zijn geweest.

De sfinx vertoont helemaal geen sporen van waterschade, wel is dat beweerd door een stelletje charlatans.

Daarnaast ga je niet in op mijn verhaal, maar kom je doodleuk met nieuwe fantasieën.
Ik lees alleen maar beweringen van jou kant. Geen enkele onderbouwing.
En vreemd genoeg verwijt je mij hetzelfde gedrag.
Gaat niets zinvols opleveren dus wellicht goed om hier te stoppen?
Mullog
Berichten: 4109
Lid geworden op: 27 jan 2020, 20:01
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Mullog »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:55
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 14:18
Men heeft goede schattingen gemaakt van voorgestelde bouwmethoden.
Het bleek keer op keer heel goed te doen.

Dat mensen ze niet konden bouwen is gewoon een Broodje Aap.
Laat maar zien dan. De theorie die veel bijval kreeg was de inner ramp theorie. Ook die mislukte. En als je dan toch met bewijs komt laat dan ook maar zien hoe men enorme rotsblokken vanaf de oever op een bootje kreeg, daarna over water vervoerde in datzelfde bootje en daarna uitladen???
En dan tientallen meters de hoogte in.
Ook heeft men geprobeerd blokken op hoogte te gieten. Dat werkte enigszins. Maar volgens mij was het nog steeds geen verklaring voor granieten blokken. Want die kon men niet gieten.
Voor pyramide zijn er wel sluitende theorieën. Lees bijvoorbeeld https://www.newscientist.nl/nieuws/de-s ... elkunstje/

Wat verwonderlijk of beangstigend of vreemd is, is dat de kennis hierover gewoonweg verloren gaat. Dat technieken die ooit gewoon business as usual waren blijkbaar gewoon uit het (collectieve) geheugen verdwijnen.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 16:58
Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 16:48
Het is geen kwestie van niet begrijpen, je verkondigt gewoon nonsens en je kent de data niet.

Beschavingen komen en gaan dat is waar, maar er is niemand die dat ontkent.

Volgens de Bijbel is de wereld pas 6000jaar oud dus die zogenaamde ramp kan nooit de zondvloed zijn geweest.

De sfinx vertoont helemaal geen sporen van waterschade, wel is dat beweerd door een stelletje charlatans.

Daarnaast ga je niet in op mijn verhaal, maar kom je doodleuk met nieuwe fantasieën.
Ik lees alleen maar beweringen van jou kant. Geen enkele onderbouwing.
En vreemd genoeg verwijt je mij hetzelfde gedrag.
Gaat niets zinvols opleveren dus wellicht goed om hier te stoppen?
Mijn beweringen komen uit de wetenschap.

Die van jou uit een fantasie wereld.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah
Berichten: 2270
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Tiberius Claudius schreef: 08 jun 2024, 15:40
Tufkah schreef: 08 jun 2024, 14:47

Je hebt helemaal gelijk, dit is dus een voorbeeld van oudwijfse fabelen. Naarmate onze kennis is toegenomen weten we steeds beter hoe de piramiden zijn gebouwd. De oorzaak dat mensen in oudwijfse fabelen geloven is omdat ze denken dat de antieke volkeren dommer waren dan wij. De antieke volkeren konden in technische zin net zo goed denken als wij. Wellicht zelfs beter, ze waren gedwongen om technische oplossingen te bedenken, waar het anno 2024 meestal gedaan wordt voor ons.
Mijn vader heeft het nog veel gekker gehoord.

Een student beweerde dat we ze nu niet meer kunnen bouwen omdat we het zwaartepunt niet meer kunnen vinden.
Ne is dat al dik tweeduizend jaar bekend en ook al weet men het niet dan kun je nog best een piramide bouwen. :lol:
Een tijdje terug las ik ergens dat in het Nijldal ten tijde van de farao's andere rivierbeddingen waren en zo zijn sommige piramiden in de woestijn terecht gekomen. Het is aan satellieten te danken dat we dit soort zaken weten. Langs een waterloop is het niet moeilijk om grote blokken steen op hun plaats te krijgen. Verder heeft men systemen nagebouwd om blokken te heffen.

Het vergt wat inspanning, maar dan blijken al die antieke werken het werk van mensen. Maar onzin bedenken is eenvoudiger dan een ingewikkelde verklaring bedenken.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3057
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Mullog schreef: 08 jun 2024, 17:01
Michelangelo2 schreef: 08 jun 2024, 14:55
Laat maar zien dan. De theorie die veel bijval kreeg was de inner ramp theorie. Ook die mislukte. En als je dan toch met bewijs komt laat dan ook maar zien hoe men enorme rotsblokken vanaf de oever op een bootje kreeg, daarna over water vervoerde in datzelfde bootje en daarna uitladen???
En dan tientallen meters de hoogte in.
Ook heeft men geprobeerd blokken op hoogte te gieten. Dat werkte enigszins. Maar volgens mij was het nog steeds geen verklaring voor granieten blokken. Want die kon men niet gieten.
Voor pyramide zijn er wel sluitende theorieën. Lees bijvoorbeeld https://www.newscientist.nl/nieuws/de-s ... elkunstje/

Wat verwonderlijk of beangstigend of vreemd is, is dat de kennis hierover gewoonweg verloren gaat. Dat technieken die ooit gewoon business as usual waren blijkbaar gewoon uit het (collectieve) geheugen verdwijnen.
Er is nergens beschreven hoe men de piramides bouwde.

Ik vermoed dat dat komt doordat iedereen wist hoe het werd gedaan.
Immers de hele natie werkte er aan.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?