Inderdaad, ik heb weer veel mogen leren van een broeder uit Vroomshoop. Heb ook weer antwoorden gekregen op vragen die ik had.
Ik ga weer terug naar de Thess. brief en wil nog even noemen dat de aarde zal wankelen inclusief de bewoners in Hag. 2 vers 7 en dan zegt God daarbij, "terwijl ik de pilaren heb vastgezet ( Psalm 75 vers 4) , dat is natuurlijk iets wat bij het Bijbels wereldbeeld behoort, maar ik geloof dat er vlak na de opname van de Gemeente dus waar de 6e bedeling begint al dit soort merkwaardig soorten van aardebevingen zullen plaatsvinden. Men maakt nu grappen over Groningen, maar ik denk dat er dan weinig wordt gelachen om het wankelen van de aarde. De sterren en de sterrenbeelden zullen niet stralen en de zon is bij haar opgang verduisterd en de maan zal haar licht niet geven, je moet je voorstellen hoe griezelig en angstig dat zal zijn voor de mensheid op aarde. De hemelen die naar mijn inzicht en visie de begrenzing van de aarde zijn zullen dus mee bewegen en de aarde zal bij het wankelen van de hemel, van haar plaats wijken. Jesaja 13 vers 9-13.
Indrukwekkende woorden als wij bedenken dat de Bijbel zegt dat God liefde is.
En toch ligt deze verbolgenheid en toorn in Zijn liefde opgesloten want alleen zo kan Hij tot Zijn doel komen, lees Jesaja 54 vers 10, in Mattheus 24 vertelt de Here Jezus ook hierover en alles omvat : 'De Dag des Heeren", en het is bepaald niet lichtzinnig om erover heen te stappen dat veel kerken denken dat het over de Zondag gaat. Ik ken hun motivatie niet, maar de Bijbel zou dit toch wel aardig benoemen waarom men dat doet.
Ik ga daar niet op in, want ik wil niet naar kerken sneren, daar is het te ernstig voor.
Maar alle volkeren zullen beven voor Zijn aangezicht en verbleken van angst. Joél 2 vers 6. En Zefanja zegt dat alles vernietigd zal worden 1 vers 15.
Als Jeruzalem met legerkampen omsingeld is dan is deze verwoesting nabij en wee de zwangeren en de zoogenden in die dagen.
Het zou goed zijn als men zich daar eens in zou verdiepen i.p.v. mw Borst die gestorven is als hoofdonderwerp van het nieuws maakt, want SyrIë staat in brand en Gog en Magog is zeer onrustig vanweg de Krim. Het duurt niet lang of er zal een verbond gesloten van 10 staten., om het kleine Israël volgens de profetie te belegeren waarbij de grootmachten betrokken worden.
Maar dan de vertroosting ui 2 Thess 2 gericht aan gelovigen:
"Maar wij verzoeken u broeders, m.b.t. de komst van ONZE Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert hetzij door een geestuiting, hetzij door een prediking hetzij door een brief die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heeren reeds aanbrak. Laat niemand u misleiden op welke wijze danook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet zodat hij zich in de tempel God zet,om te laten zien dat hij en god is.
Zoals HarryK al constateerde gaat het hier niet om de gemeente, en ook niet om de Heilige Geest.. Over de mens der zonde heeft Ineke veel nieuwsinformatie over wie dat zou kunnen zijn. Want de beschrijving van deze prins van koninklijke huize is schoon van aangezicht en zijn CV staat ik meen in Jesaja, maar dat weet ik niet zeker, het gaat over "The man of Sin" ook op internet te zoeken voor informatie.
Hij is dus al in verborgenheid ergens aanwezig maar nog niet openbaar want dat gebeurt bij de opname van de Gemeente.
Ik denk dat wij nog wel meemaken dat via radio, tv en internet de Maitreya als voorbode één en ander zal bekend maken.
Of dat via politieke weg of via een algemene religieuze wereldkerk gaat weet ik niet.
In ieder geval zendt God hen ( dat kunnen nooit de gelovigen zijn) tegelijkertijd een geest van dwaling, opdat zij die man zullen geloven en dan sluit Paulus af met de vertroosting voor de gelovigen.
Maar wij behoren God te allen tijde om u te danken door de geliefde broeders dat God u als eerstelingen ( dat zijn wij ook) Zich uitverkoren heeft tot behoudenis in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid. Daartoe heeft Hij u ook door ons evangelie geroepen tot het verkrijgen van de heerlijkheid van onze Here Jezus Christus enz... lees verder in 2 Thess. 2 vers 1-17.
Ik kan hier niets ander van maken dat Paulus de onrust wegneemt voor het meemaken van die erge Dag des Heeren en Paulus legt uit dat voordat die vreselijke dag aanbreekt er eerst verschillende dingen plaatsvinden. Daarom is zijn waarschuwing voor de misleiders nog steeds van kracht in onze tijd.
Satan gebruikt uitingen van een valse geest
Hij gebruikt een valse prediking
Hij gebruikt een valse brief.
En ook nu zijn er valse christussen en valse profeten en daarom is een ernstige waarschuwing voor zichzelf noemende profeten zeer op zijn plaats. Satan is immers de god van deze eeuw. 2 Kor. 4 vers 4 , ook satan gebruikt surrogaat Bijbelwoorden en surrogaat wonderen, want later schrijft Paulus en dat zie ik ook om mij heen gebeuren : "dat de mensen de gezonde leer niet meer zullen verdragen, omdat hun oor verwend is naar eigen begeerte zich tal van leraren zullen bijeenhalen zodat zij hun oor van de waarheid afkeren en zich naar verdichtsels keren, 2 Tim 4 vers 3,4.
Het gaat dan ook niet over zomaar mensen, maar over de mensen die zich in de kring van gelovigen bevinden. En dat maakt het zo ernstig.
Theologen die niet meer geloven van de Bijbel en alles met waanwijze woorden wegverklaren.
Vroeger betrouwbare leraars, maar nu onder invloed van de moderne wetenschap en niet meer uit de voeten kunnen met bijvoorbeeld Genesis 1 en de opstanding van Christus en de krachtige oproep van Paulus ook aan ons is om vooral in het spoor der waarheid te blijven en Paulus zou dat nooit kunnen zeggen als de waarheid niet bestaat zoals velen inmiddels napraten.
Over de vereniging met Hem, zal ik terugkomen, maar niet alles tegelijk, want het is veel materie.
Ik ben dus geen theoloog, maar wel een Theofiel.