Piebe 2.2 schreef:Anja schreef:Piebe 2.2 schreef:Als drie werkelijk een zijn dan is Jezus ook God de Vader zo nee dan zijn ze niet alle drie een. Wees dan ook een keer consequent i.p.v. dat gedraai.
Piepe 2.2 schreef:Heb je Mozes soms liever dan Paulus? :
Piebe 2.2. schreef: ......over de door jou en de andere PVV stemmers......
Piebe 2.2. schreef:Ziehier hoe Bijbelvast Bijbelvaste christenen werkelijk zijn, ik hoop dat de atheïsten meelezen.
Piebe 2.2. schreef:het bevalt je gewoon niet wat er staat, je hebt je gestoten aan de steen des aanstoots.
Piebe 2.2 schreef: Ze zullen je bewering dat je Bijbelvast bent voortaan met een korrel zout moeten nemen.
Piebe 2.2 schreef:Klopt maar als ondeskundigen zich opstellen als deskundig is dat wel vervelend. Dan vind ik wel dat ze schuldig zijn om er studie van te maken.
Buiten Jezus Christus en de Heilige Kerk, Zijn Lichaam, geen zaligheid. Maar als het vlees dat van je wil, ben je bereid om desnoods atheisten tegen je medechristenen op te zetten.
En dan tegen Ineke op de vrouw......
Of je meent wat je schreef, dan onderschrijf je de Heilige DrieEenheid. Of je meent het niet. Maar omwille van het heilige ego ben je ook nog bereid om het dogmatisch Godsbesef te ontkennen? Dat je dat nog steeds waard is, snap ik niet.
Ja, ik ontken de drie-eenheid zoals jij die belijdt, zolang je loochent dat Jezus God de Vader is zal dat ook zo blijven. Ik ben namelijk monotheïst. En nu graag er over ophouden want je helpt dit topic om zeep.
Jaja,
ik verpest het topic
. Iedereen die het niet met je eens is, of die een aanvulling aanreikt in je bijbelkennis, zoals over het gegeven dat Hagar een Egyptische slavin is en geen jodin, die zet je weg als "ondeskundig", als "pvv-stemmende moslimhaters", je probeert nota bene atheisten op te zetten tegen christenen. En dan verpest
ik het topic. Jij bent zeker de leukste thuis. Niemand
van de pro-Israël-stemmers onder de christenen zette jou weg als een jodenhatende sp/pvda/vvd/groenlinks/denk/ etcetera-stemmer, niemand
van de christenen die Gods in de Bijbel beschreven Plan met Israël onderschrijven, noemde jou een islamknuffelaar of zo. Niemand
van de mensen die de hele Bijbel, en dus ook Gods Plan met Israël, onderschrijven, probeert atheisten tegen
jou op te zetten. Andersom wel.
Jezus is overigens NIET de Vader. Jezus is God; Hij is evenwel
niet de Vader
De Vader legt al Zijn vijanden aan de voeten van Jezus Christus, en zodra dat is gebeurd zal ook de Zoon worden onderworpen aan de Vader.
1.Kor. 15: 22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.
25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.
26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.
27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.
28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.
In begrijpelijker taal van de Willibrordvertaling:
1 Kor. 15: 22 Zoals allen sterven in Adam, zullen ook allen in Christus herleven. [23] Maar ieder in zijn eigen rangorde: als eersteling Christus, vervolgens, bij zijn komst*, zij die Christus toebehoren. [24] Daarna komt het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader zal overdragen, na alle heerschappij* en macht en kracht te hebben onttroond. [25] Want Hij moet het koningschap uitoefenen, tot Hij zijn voet heeft gezet op al zijn vijanden. [26] En de laatste vijand* die uitgeschakeld wordt, is de dood. [27] Immers, alles heeft Hij aan zijn macht* onderworpen. Maar bij ‘alles is Hem onderworpen’ geldt natuurlijk als uitzondering diegene die alles aan Hem onderworpen heeft. [28] En wanneer alles aan Hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alles aan Hem onderwierp. Zo zal God alles in alles* zijn.
De Heilige Drie-Eénheid is dus precies wat het dogma zegt dat het is.
Jahweh (God) de Zoon zal Zijn voeten op de olijfberg zetten, zegt de Heilige Schrift, en alle vijanden van Israël bestrijden.
Zullen we dan nu Benedict zijn boekbespreking laten voortzetten?