Anja schreef:Goh, dan weet jij meer dan ik wat die "iemand" "ooit" aan mij zou hebben geschreven. De kans is groot dat je allerlei mensen door elkaar haalt en nog groter dat ik het nooit gelezen heb of er geen acht op heb geslagen. Wat een ander van mij vindt of "hoe" een ander mij al of niet zou "zien" heeft mij namelijk nooit zo geinteresseerd. En al helemaal als het om atheïsten gaat, dan boeit me dat
zo mogelijk nóg minder.
Het is overigens ook een erg kinderachtige redenatie, echt nog heel puberaal. Als dat jaartal achter je naam je geboortejaar moet zijn, dan vind ik dat tamelijk verbazingwekkend.
Dus omdat jij het je niet meer kan herinneren dat iemand dit tegen jou schreef is de kans groot dat ik mensen door elkaar haal? Ik ben nog maar 29, dus aan mijn geheugen ligt het niet.
Over welke redenatie heb je het eigenlijk? ik heb toch geen reden gegeven waarom ik vind dat jij je best doet om voor dom te worden versleten? Gewoon de hele teksten die je steeds uittypt, dat zijn redenen genoeg. En als het jou niet boeit wat atheist zeggen waarom zit je dan steeds op de kap van atheïsten?
Verder begrijp ik ook niet zo goed wat jij met puberaal bedoelt, ik ken enkel de sidderaal. Maar dat zul je vast niet bedoelen. En het jaartal achter mijn naam is geen jaartal maar mijn IQ.
Maar ook dit laatste bericht van je bevestigt weer wat ik eerder schreef en waar je op reageert. Een en al projectie, verder kom je niet.
Volgens mij ontbreekt het jou echt aan logica. Alles wat ik schreef is gewoon waarschijnlijk, mensen die zich ook maar enigszins verdiept hebben in de kosmos, zullen van hun christelijk geloof vallen. Behalve mensen die al zo geindoctrineerd zijn dat ze juist de grootsheid van het universum zien als werk van hun God. Terwijl er in de hele Bijbel niks over het universum geschreven staat, kan ook niet wat de joden hadden geen belangstelling voor het universum. Daar wisten ze dus geen jota van.
We hebben miljarden planeten en sterren, wordt nou eens wakker
Wat kan een God die dit alles gemaakt heeft de mens schelen, en vooral als de mens fouten maakt? Maar neen, jullie God moet eerst vergeven door dierenoffers, en vervolgens zijn eigen Zoon offeren, om te vergeven. Terwijl die Zoon zei "Vergeef om NIET".
En zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar doe het niet, het onweert momenteel bij mij, dus ik ga van de pc af.
Maar ik ben blij dat ik jullie niet heb gekend toen jullie nog vermeend christen waren. De manier waarop jullie tekeer gaan en met jullie geloofsinhoud omgaan, zegt veel en dat voorspelt niet veel goeds.
Wat is dit nou weer? Eerst zeg je dat het jou allemaal niks kan schelen wat atheisten zeggen, en nu ga je dit soort teksten de wijde wereld in helpen?
Dat "lanfy" zich een beter mens voelt zonder zijn vroegere religie acht ik betekenisvol. Als jullie met dezelfde houding en psychische toestand als dat jullie jullie huidige geloof aanhangen, christen waren, dan ben ik blij dat jullie nu geen christen meer zijn.
Welke psychische houding doel je op?
Het lag duidelijk niet aan het christelijk geloof maar aan jullie zelf, hoe je met de dingen omging en gaat. En jullie nemen jezelfmee in je nieuwe geloof. Jullie houding vertegenwoordigt alles wat jullie op jullie voormalige geloof hebben geprojecteerd en waarvan jullie het geloof als oorzaak uitmaken. Met dat soort externe attributie zetten jullie jezelf vaster en vaster en dat mag, ik wens je daar veel plezier mee.
Moeilijke woorden in een zin proppen maakt de zin nog niet betekenisvol.
Piebe 2.2 schreef:En dan beweren dat de evolutietheorie niks met geloof te maken heeft. Nou, kennelijk wel met jouw geloof en denk daar maar eens goed over na. In de protocollen van Sion staat dat het Darwinisme een verzinsel is. Dat de protocollen een vervalsing zijn is me bekend, maar precies dat gedeelte stemt tot nadenken als je bereid bent wat heilige huisjes te vertrappen.
In pinkeltje staat dat mensen niet bestaan, nu is Pinkeltje maar een verhaaltje, maar precies dat gedeelte stemt tot nadenken als je bereid bent wat heilige huisjes omver te trappen