Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
Richtlijnen subforum

Wil je een nieuw topic starten, dan kun je hier een topicstart als voorstel indienen.

Moderatie: het moderatieteam
Tufkah
Man/Vrouw: M

Re: Nepbijbels: Is jouw bijbel echt?

Bericht door Tufkah »

Robert Frans schreef: Gisteren, 14:34
Alpha schreef: Gisteren, 13:00Niet echt.
Helaas is het lastig om te reageren op kerkleer.
Zoveel kerken, zoveel meningen, die vaak ook nog tegenstrijdig zijn.
De trinitarische geloofsgemeenschappen zijn echter vele malen eensgezinder over de belangrijkste geloofswaarheden dan de unitarische geloofsgemeenschappen. In het unitarisch spectrum is het echt een compleet zooitje, waar men het vrijwel nergens met elkaar over eens is als het gaat om wie God is, wie en wat Jezus is en hoe je Hem dient te volgen.
Hoe je Jezus dient te volgen staat dan ook gewoon in het Evangelie. Dat heeft met geen enkele geloofsgemeenschap van doen, die bestonden immers nog niet toen Jezus op riep om te volgen. In feite is er ook niks om het wel of niet eens te zijn. Als Jezus zegt: oordeelt niet, vergeef uw vijanden enz enz, dan kom je altijd bij het individu uit. Dat is immers degene die niet meer oordeelt, zijn vijanden vergeeft enz enz.
Je moet Hem liefhebben zoals Hij is, afgezonderd van alle tweeheid en worden van iets tot niets.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: Gisteren, 12:17
Messenger schreef: 31 mar 2025, 18:34
Het is denk ik het probleem dat je niet overtuigend bent.
Jezus kon de meeste farizeeërs ook niet overtuigen.
Ondanks een overvloed aan bewijzen en wonderen.
Toch gebruik ik dezelfde argumenten.
Dezelfde argumenten? Dat valt te bezien, in enkel geval lever je geen bewijs en geen wonderen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: Gisteren, 12:58
Messenger schreef: 09 apr 2025, 15:17
Ik ben overtuigd door God zelf.
Dan zou je begrijpen, wat ik uit Gods woord citeer.

Niemand kan God zien èn leven.
De bijbel is mensenwerk, het is niet Gods werk.
De mens kan God best zien én leven.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Messenger

Bericht door Messenger »

Alpha schreef: Gisteren, 13:11
Messenger schreef: 15 apr 2025, 11:21
Goed en verkeerd zijn concepten van de mens, niet van God want vrije wil.

De bijbeltijd was mogelijk nog veel gewelddadiger. Met minder mensen toen.
Geweld is van alle tijden en normen en waarden worden alleen door de mens aangepast en bedacht.
Wel de eerste mens, gesouffleerd door Satan, wilde net als God zijn kennende goed en kwaad.

De schepper kende goed en kwaad, de mens nog niet.
Zij werden door Satan "geholpen".
Er was niets mis met goed en kwaad kennen. Hoe beter de mens kennis draagt van goed en kwaad, des te beter gaat die mens met de anderen om.
Voor God maakt het niet uit. De vrije keuze laat ons beslissen. Jouw Satan is boventallig weet je nog wel?
Jesaja 45 vers 7:
5 Ik ben de HEERE, en niemand meer, buiten Mij is er geen God; Ik zal u gorden, hoewel gij Mij niet kent.

6 Opdat men wete, van den opgang der zon en van den ondergang, dat er buiten Mij niets is, Ik ben de HEERE, en niemand meer.

7 Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.
Er is dus in het hele verhaal geen nuttige functie voor Satan, zelfs geen bullshit-baan.
Alpha schreef: In Gods koninkrijk zal nooit meer geweld of oorlog zijn.

Jes 65:17 Want kijk, ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde en aan de dingen van vroeger zal niet meer worden gedacht,
ze zullen niet meer in het hart opkomen.

Openbaring 21:1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer. NWV.
Er zijn denk ik meerdere dimensies in het heelal waar de mens geen geweld of oorlog kent.
Daar is de mens geëvolueerd tot een liefdevol en vredig wezen. Zover zijn we hier nog niet.