Ik heb jarenlang ook in het kamp der gelovigen gebivakkeerd en ik ben me heel bewust van hoe en wat mensen geloven. Hoe en wat je moet geloven wordt je aangeleerd door andere die ook hebben aangeleerd hoe en wat je moet geloven. Er is niks raadselachtigs aan maar een gevolg van brainwashing waar je soms nooit meer van af komt. Ook al benader je een gelovige met de zachtheid van een watje...... de manier waarop is toch niet goed.... zonder op hun tere zieltje te trappen. Ik meet met een langere maatlat dan jij en sommigen met twee maatlatten.Peter79 schreef:@ Carramba, wat jij over jezelf zegt is niet fout, maar je doet alsof dat wat voor jou niet werkt ook niet voor anderen werkt. Maar sommigen van die anderen geloven wel en dat stelt jou voor een raadsel. De manier waarop je dat raadsel probeert op te lossen komt op mij negatief en niet realistisch over. Ik lees daarin meer over jouw frustraties dan van waarheidsvinding. Zolang je gelovigen niet serieus neemt in wat ze echt geloven, maar ze beoordeelt aan de maatlat van wat jij zelf zegt dat geloven is, dan zullen ze zich niet door je aangesproken voelen. Je bestrijdt dan namelijk een idee dat alleen in jouw hoofd bestaat.
Wat gelovigen echt geloven is me wel bekend...... de vraag is dan ook WAAROM ze dat geloven. En dan komen er geen echte antwoorden......
Wat je in je reactie laat zien is dat je meer op mijn persoon gefocust bent dan op de vragen die ik stel.