Eindtijd
Forumregels
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
Richtlijnen subforum
Dit gedeelte is bedoeld voor het bespreken van de Bijbel.
Dit is het het subforum waar we gaan praten met de Bijbel opengeslagen.
We spreken over zaken steeds weer teruggrijpend op wat er staat in de Bijbel
en we proberen die bestuderend te doorvorsen en de bedoeling te zien en te gaan begrijpen.
(Niet de bedoeling is het dat iemand hier een soort cursus start.
Als men zoiets zou willen doen, dan dient eerst te worden overlegd met de crew.)
Moderatie: het moderatieteam
-
- Man/Vrouw: V
Re: Eindtijd
Correct.
-
- Man/Vrouw: M
De eindtijd behelst de laatste 7 jaren, waarin de eerste 3 jaren Israël in vrede lijkt te leven misleid door de antichrist.
Daarna keert deze om als een blad aan de boom en toont zijn ware duivelse gezicht en begint de grote verdrukking van Israël.
Israël is dan ook de kleine wijzer op de klok der eindtijd.
Daarna keert deze om als een blad aan de boom en toont zijn ware duivelse gezicht en begint de grote verdrukking van Israël.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Dat kun je niet hard maken vanuit de Bijbel want er staat nergens wanneer de eindtijd begint. Er worden verschillende termen gebruikt.ericjan schreef:De eindtijd behelst de laatste 7 jaren, waarin de eerste 3 jaren Israël in vrede lijkt te leven misleid door de antichrist.
Ik noem: "In het laatst der dagen" , de vraag is dan over welke dagen gaat het?
Er wordt gezegd "Wanneer Gij DAN zult zien".
Er wordt gezegd: "Alsdan" enz ... enz...
De 7 jaren worden niet genoemd als de eindtijd, maar nauwkeurig gesplitst in 1260 dagen en dat nog een keer. Dan volgen er nog 33 jaren maar dat is een apart onderwerp waardoor deze korte tijd een periode omvat van 40 jaar. Dan breken de 1000 jaren aan en dat is nog steeds de eindtijd want de laatste Dag is nog niet aangebroken en satan wordt nog een korte tijd los gelaten na die 1000 jaar waarin hij gebonden was.
Overigens kun je de verdrukking niet toeschrijven uitsluitend aan misleiding van de antichrist, dat is veel te beperkt, het is Gods toorn die wordt uitgestort.
Men zal vrijwillig het afgodsbeeld aanbidden op het tempelplein. Dat men de antichrist volgt en aanbidt wil niet zeggen dat ze misleid zijn in die zin dat zij dat verplicht moeten doen.
Het is geen duivels gezicht Ericjan en als je dat gelooft graag wat onderbouwing vanuit de Bijbel.
Het heet de benauwdheid van Jacob en de Bijbel leert volgens mij duidelijk dat het een oordeel van God is, net als bij de zondvloed, daar haalt toch ook niemand de satan erbij?
Israël is niet de kleine wijzer maar de "on knop". En de klok gaat weer lopen.
-
In plaats van het woord "eindtijd" zou het beter zijn om de term "70e jaarweek" te gebruiken, die 7 jaar duurt. (Daniël 9)
En zeker is het verschijnen van de Antichrist een duivelse verschijning. Tegelijkertijd houdt dat een oordeel in.
God gebruikt ook satan om Zijn doel te bereiken. Die benauwdheid van Jacob zal zich over de hele wereld verspreiden.
Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob, toch zal hij daaruit verlost worden. Jer.30:7
En zeker is het verschijnen van de Antichrist een duivelse verschijning. Tegelijkertijd houdt dat een oordeel in.
God gebruikt ook satan om Zijn doel te bereiken. Die benauwdheid van Jacob zal zich over de hele wereld verspreiden.
Het is een tijd van benauwdheid voor Jakob, toch zal hij daaruit verlost worden. Jer.30:7
Even een citaat uit de e-aanvulling van Wake Up:Daniël schreef: Dan. 12:1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, hij die uw volksgenoten bijstaat.
Het zal een benauwde tijd zijn, zoals er niet geweest is sinds er een volk is geweest tot op die tijd.
In die tijd zal uw volk ontkomen: ieder die gevonden wordt, opgeschreven in het boek.
Wake Up schreef: De antichrist zal de eerste helft van de laatste jaarweek van 7 jaren proberen met
grote wonderen en tekenen de vrede in de wereld te herstellen, om op die manier
als ‘indrukwekkende’ godheid te regeren. Tegelijkertijd zal hij tegenstand ervaren
van onder andere de twee getuigen die in Jeruzalem tegen hem zullen waarschuwen.
Hij zal woedend vaststellen dat veel gelovigen die ten tijde van de Opname
lauw waren, alsnog besluiten om Jezus Christus te volgen als hun Messias. De antichrist
zal mede daarom in de eerste helft van de Grote Verdrukking een aantal controlemechanismen
perfectioneren waarmee hij met harde hand over de mensheid
kan heersen. Hiernaar wordt in Openbaring 13 verwezen als het teken van het Beest,
dat gekenmerkt wordt door het getal “666”. Niemand zal kunnen kopen of verkopen
zonder dat teken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Waar lees jij dat de benauwdheid van Jacob de hele wereld treft?
Natuurlijk laat God de satan voor zijn karretje lopen die sukkel doet dat ook, maar dat doet niets af aan deze toorn van God wat de Bijbel expliciet zegt.
Natuurlijk laat God de satan voor zijn karretje lopen die sukkel doet dat ook, maar dat doet niets af aan deze toorn van God wat de Bijbel expliciet zegt.
-
Openbaring 3:10 en 11: 'Omdat gij het bevel bewaard hebt om Mij te blijven verwachten, zal ook Ik u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen, die op de aarde wonen. Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme'.Wilsophie schreef:Waar lees jij dat de benauwdheid van Jacob de hele wereld treft?
We hebben hier te maken met de "vleeswording" van Satan. Na de opname zijn niet alle gelovigen weg. Velen zijn als de dwaze maagden, of als de bruid uit Hooglied 5. Als ze merken dat de bruidegom weg is, proberen ze nog binnen te komen. Maar de deur is dicht. Het meisje uit Hooglied 5 wilde niet uit bed komen toen de bruidegom aanklopte, geen zin om zich aan te kleden, bang om haar voeten weer vies te maken.
Let vooral op vers 7.Salomo schreef: maar mijn Liefste was weg, Hij was weggegaan.
Ik was buiten mijzelf, toen Hij sprak!
Ik zocht Hem, maar ik vond Hem niet,
Ik riep Hem, maar Hij antwoordde mij niet.
7 De wachters die in de stad de ronde deden, vonden mij.
Zij sloegen mij, verwondden mij,
zij namen mijn sluier van mij af,
de wachters op de muren.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.
-
Verbaasd me niet dat je je verzet tegen het idee dat iets maar om Israel draait. Maar hoe kom je er nu bij dat nergens in de bijbel staat op welke tekenen we dienen te letten, Jezus Zelf deelt het ons notabene mee.Wilsophie schreef:Dat kun je niet hard maken vanuit de Bijbel want er staat nergens wanneer de eindtijd begint. Er worden verschillende termen gebruikt.ericjan schreef:De eindtijd behelst de laatste 7 jaren, waarin de eerste 3 jaren Israël in vrede lijkt te leven misleid door de antichrist.
Ik noem: "In het laatst der dagen" , de vraag is dan over welke dagen gaat het?
Er wordt gezegd "Wanneer Gij DAN zult zien".
Er wordt gezegd: "Alsdan" enz ... enz...
Inderdaad geef ik aan dat de bijbel nergens een datum geeft, maar dat Jezus ons wel wijst op de tekenen te letten. Lukas 21
29 En Hij zeide tot hen een gelijkenis: Ziet den vijgeboom, en al de bomen.
30 Wanneer zij nu uitspruiten, en gij dat ziet, zo weet gij uit uzelven, dat de zomer nu nabij is.
31 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het Koninkrijk Gods nabij is.
Het behoeft hoop ik geen betoog dat de tekenen in dit hoofdstuk zijn genoemd in relatie met Israël, zoals het afbreken van de Joodse tempel.
De bijbel leert ons toch echt anders Wilsophie:Wilsophie schreef:De 7 jaren worden niet genoemd als de eindtijd, maar nauwkeurig gesplitst in 1260 dagen en dat nog een keer. Dan volgen er nog 33 jaren maar dat is een apart onderwerp waardoor deze korte tijd een periode omvat van 40 jaar. Dan breken de 1000 jaren aan en dat is nog steeds de eindtijd want de laatste Dag is nog niet aangebroken en satan wordt nog een korte tijd los gelaten na die 1000 jaar waarin hij gebonden was.
O.a. in 2 Timotheüs 3 spreekt men van zware tijden met details. NIET echt iets m.b.t. het 1000 jarig vredesrijk dus.
De ontaarding in de laatste dagen
1 En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken.
2 Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,
3 zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede,
4 verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God.
5 Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.
6 Want tot hen behoren zij die de huizen binnensluipen en vrouwtjes in hun macht krijgen die met zonden beladen zijn en door allerlei begeerten gedreven worden,
7 die altijd leren en nooit tot kennis van de waarheid kunnen komen.
Dus de laatste der dagen is de dag dat Jezus wederkomt op aarde als de langverwachte Messias van en voor de Joden, wanneer Hij de Jodenin Israel bevrijden zal van de wereld die haar heeft verdrukt en Zijn wraak op de wereld zal beginnen alvorens het 1000 jarig vredesrijk te starten.
Inderdaad neemt God wraak op de vijanden van Israel die op dat moment de hele wereld zijn. De wereld is misleid door de satan om Israel te verdrukken.Wilsophie schreef:Overigens kun je de verdrukking niet toeschrijven uitsluitend aan misleiding van de antichrist, dat is veel te beperkt, het is Gods toorn die wordt uitgestort.
Gebeurt nu al in de gouden koepel moskeeWilsophie schreef:Men zal vrijwillig het afgodsbeeld aanbidden op het tempelplein.
Jij haalt steeds de wraak van God door de war met de benauwdheid van Jacob Wilsophie.Wilsophie schreef:Het heet de benauwdheid van Jacob en de Bijbel leert volgens mij duidelijk dat het een oordeel van God is, net als bij de zondvloed, daar haalt toch ook niemand de satan erbij?
Israël is dus de kleine wijzer waaraan de Jood en ware Christen als broeders kunnen zien hoe laat het is op de klok des eindtijd.Wilsophie schreef:Israël is niet de kleine wijzer maar de "on knop". En de klok gaat weer lopen.
Mijn gebed is dan ook dat het aantal christenen dat zich ook laat misleiden om Israel te haten en daarmee de antichrist te steunen, heel klein zal zijn. Dat het aantal broeders en zusters dat in die val lopen heel klein zullen zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.
-
Het kan mij niet zoveel schelen wanneer je het woord "eindtijd" gebruikt. De 70e week van Daniël is een onderdeel ervan, maar die is nog niet begonnen.
Als het over de vijgenboom gaat en andere begrippen gaat het over de staat "Israël", maar daar ging het niet over, dus er valt weinig te verzetten.
Wraak of toorn over Israël is de toorn van God over het Joodse volk, heb ik dat ontkend? Heb ik bepaalde tekenen ontkend?
Je doet niets anders dan een heleboel dingen suggereren en erbij halen die totaal niet aan de orde zijn.
Ik antwoordde letterlijk op het begrip "eindtijd", niets meer en niets minder.
Waar staat er een tempel dan? Wordt die afgebroken?
Als het over de vijgenboom gaat en andere begrippen gaat het over de staat "Israël", maar daar ging het niet over, dus er valt weinig te verzetten.
Wraak of toorn over Israël is de toorn van God over het Joodse volk, heb ik dat ontkend? Heb ik bepaalde tekenen ontkend?
Je doet niets anders dan een heleboel dingen suggereren en erbij halen die totaal niet aan de orde zijn.
Ik antwoordde letterlijk op het begrip "eindtijd", niets meer en niets minder.
-
De bijbel leert echt anders in 2 Timotheus 3?
Daar staat precies wat ik zeg en zijn de einddagen al begonnen na de opstanding van Christus en duren nu ruim 2000 jaar of 2 dagen. De eerste verzen voldoen volledig aan onze dagen. Ik heb gelukkig niets miszegd wat niet strookt met de Bijbel en werp je beschuldigingen ver van mij, maar de vijgenboom als beeld van de staat Israël is nog steeds een verdorde boom.
Daar staat precies wat ik zeg en zijn de einddagen al begonnen na de opstanding van Christus en duren nu ruim 2000 jaar of 2 dagen. De eerste verzen voldoen volledig aan onze dagen. Ik heb gelukkig niets miszegd wat niet strookt met de Bijbel en werp je beschuldigingen ver van mij, maar de vijgenboom als beeld van de staat Israël is nog steeds een verdorde boom.
-
De eindtijd begon inderdaad al in de periode van de bijbel. In 1 Petrus :20 staat: (Jezus) is bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u.Wilsophie schreef:De bijbel leert echt anders in 2 Timotheus 3?
Dat "u" is Israël. Maar in het spraakgebruik is "eindtijd" de aanduiding dat Jezus komst aanstaande is. Dat dachten ze trouwens in de tijd van de bijbel ook al.
Er staat in Marcus 11:20 dat de boom "tot aan zijn wortels" verdord was. Wortels hebben de neiging weer uit te spruiten.
Dat begon in 1948. Dat is een teken dat het Koninkrijk van God nabij is. Lukas 21:31.
-
Dat zijn we dan eensWilsophie schreef:Het kan mij niet zoveel schelen wanneer je het woord "eindtijd" gebruikt. De 70e week van Daniël is een onderdeel ervan, maar die is nog niet begonnen.
Je verzint je eigen regeltjes en brengt ze ook nog als feit.Wilsophie schreef:Als het over de vijgenboom gaat en andere begrippen gaat het over de staat "Israël", maar daar ging het niet over, dus er valt weinig te verzetten.
Inderdaad wordt Israel vaak als vijgenboom of olijfboom neergezet in de bijbel. Maar wanneer dan die stam van de olijfboom hetgeen is waarop God ons christenen uit de heidenen heeft geënt, dan ineens niet, toch?
Je speelt nu flauwe spelletjes Wilsophie, je weet heel goed dat ik nergens zeg dat jij ontkent dat God wraak neemt. Alleen kunnen de antisemieten binnen het christendom niet wachten tot God wraak zou nemen op Israël, terwijl dat geheel in strijd is met de bijbel, waar God eindeloos de Beloften doet dat Hij God Genade heeft gegeven en de Geest van Geloof zou schenken. Maar de wensgedachte bij deze "broeders en zusters" maakt dat zij het Woord er graag voor verdraaien. Steeds weer volgen er Beloften van genade voor Israel op de ciaten waarin God boos is op Zijn uitverkoren volk.Wilsophie schreef:Wraak of toorn over Israël is de toorn van God over het Joodse volk, heb ik dat ontkend? Heb ik bepaalde tekenen ontkend?
Die wordt weer gebouwd Wilsophie, immers als de Joden daar eindelijk toestemming voor zullen krijgen om JHWH erin te aanbidden, dan blijkt deze belofte te zijn van de antichrist om de Joden te misleiden zodat de antichrist zelf plaats zal kunnen nemen in de Joodse tempel om zichzelf tot God uit roepen. (denk even aan allah)Wilsophie schreef:Waar staat er een tempel dan? Wordt die afgebroken?
-
Als je zulke beschuldigingen neerzet dat ik eigen regels verzin dan moet je dat ook aantonen. De vijgenboom is verdord of niet? En de olijfboom heb ik bewust niet genoemd want die heeft niet direct te maken met dit onderwerp.Ericjan schreef: Je verzint je eigen regeltjes en brengt ze ook nog als feit.
Inderdaad wordt Israel vaak als vijgenboom of olijfboom neergezet in de bijbel. Maar wanneer dan die stam van de olijfboom hetgeen is waarop God ons christenen uit de heidenen heeft geënt, dan ineens niet, toch?
Ericjan ik vind deze zaken te ernstig om spelletjes te spelen, je zegt dat namelijk wel degelijk. En je suggereert nu ook dat ik onder de antisemieten val. Je wijze van reageren is daarom erg vervelend en op de persoon. God neemt wraak niet omdat ik dat wil of welke antisemiet danook, maar omdat de profeten dat lang hebben aangekondigd in opdracht van God. Er is niets in strijd met de Bijbel en het heeft ook niets met Zijn beloften te maken. Je haalt straf ook door elkaar met vergeving. Dat maakt het zo lastig om de dialoog aan te gaan. Wat wordt er nu verdraaid? Hoeveel teksten wil je hebben dat de Verdrukking over Israël en de volkeren van Godswege komt? Het is de Toorn die Hij uit zal storten en geloof je nu echt dat ik zit te wachten daarop?Je speelt nu flauwe spelletjes Wilsophie, je weet heel goed dat ik nergens zeg dat jij ontkent dat God wraak neemt. Alleen kunnen de antisemieten binnen het christendom niet wachten tot God wraak zou nemen op Israël, terwijl dat geheel in strijd is met de bijbel, waar God eindeloos de Beloften doet dat Hij God Genade heeft gegeven en de Geest van Geloof zou schenken. Maar de wensgedachte bij deze "broeders en zusters" maakt dat zij het Woord er graag voor verdraaien. Steeds weer volgen er Beloften van genade voor Israel op de ciaten waarin God boos is op Zijn uitverkoren volk.
Ik ontken toch niet dat er beloften zijn die eeuwig zijn? Maar dat is geen kwestie van genade want die tijd is voorbij als God Zijn plan met Israël in werking zet.
Wilsophie schreef:
Die wordt weer gebouwd Wilsophie, immers als de Joden daar eindelijk toestemming voor zullen krijgen om JHWH erin te aanbidden, dan blijkt deze belofte te zijn van de antichrist om de Joden te misleiden zodat de antichrist zelf plaats zal kunnen nemen in de Joodse tempel om zichzelf tot God uit roepen. (denk even aan allah)
Kun je dit onderbouwen vanuit de Bijbel?
-
Ik was even in Ezechiël en daar staat eigenlijk dat de tempel pas gebouwd kan worden nadat de natie tot bekering is gekomen.
Hoofstuk 39 zegt: "En de volken zullen weten, dat het huis Israëls om zijn ongerechtigheden in ballingschap is gegaan omdat zij Mij ontrouw geworden waren had Ik Mijn aangezicht voor hen verborgen en hen overgegeven in de macht van hun tegenstanders zodat zij allen door het zwaard vielen en zij zullen weten dat Ik de Here hun God ben, zowel wanneer Ik hen in ballingschap wegvoer onder de volken, als wanneer IK hen weer in hun eigen land verzamel zonder dat Ik iemand van hen daarginds achterlaat, En Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis Israëls heb uitgestort, luidt het Woord des Here HEERE.
Dan gaat het om een hoge berg in dat visioen en dat zijn de Tempelberg en de Olijfberg geen van beiden Er zal een groot natuurgeweld zijn volgens Jesaja 13 vers 13 en de omgeving van Jeruzalem zal vlak gemaakt worden en de berg des Heeren zal boven alles uitreiken. Kortom de huidige roep om de tempel staat haaks op de profetiën in de Bijbel.
In de eerstkomende tempel die nu komt voordat het visioen in vervulling gaat is een tempel voor de zoon des verderfs en voor God is daar geen plaats. En het Joodse volk zal de antichrist aanbidden. Overigens alle niet Joden die daar wonen idem. De tempel in Ezechiël is totaal niet van toepassing op dit huidige Jeruzalem.
Hoofstuk 39 zegt: "En de volken zullen weten, dat het huis Israëls om zijn ongerechtigheden in ballingschap is gegaan omdat zij Mij ontrouw geworden waren had Ik Mijn aangezicht voor hen verborgen en hen overgegeven in de macht van hun tegenstanders zodat zij allen door het zwaard vielen en zij zullen weten dat Ik de Here hun God ben, zowel wanneer Ik hen in ballingschap wegvoer onder de volken, als wanneer IK hen weer in hun eigen land verzamel zonder dat Ik iemand van hen daarginds achterlaat, En Ik zal Mijn aangezicht niet meer voor hen verbergen, wanneer Ik Mijn Geest over het huis Israëls heb uitgestort, luidt het Woord des Here HEERE.
Dan gaat het om een hoge berg in dat visioen en dat zijn de Tempelberg en de Olijfberg geen van beiden Er zal een groot natuurgeweld zijn volgens Jesaja 13 vers 13 en de omgeving van Jeruzalem zal vlak gemaakt worden en de berg des Heeren zal boven alles uitreiken. Kortom de huidige roep om de tempel staat haaks op de profetiën in de Bijbel.
In de eerstkomende tempel die nu komt voordat het visioen in vervulling gaat is een tempel voor de zoon des verderfs en voor God is daar geen plaats. En het Joodse volk zal de antichrist aanbidden. Overigens alle niet Joden die daar wonen idem. De tempel in Ezechiël is totaal niet van toepassing op dit huidige Jeruzalem.
-
Mee eens.Adinomis schreef:De eindtijd begon inderdaad al in de periode van de bijbel. In 1 Petrus :20 staat: (Jezus) is bij het einde der tijden geopenbaard ter wille van u.Wilsophie schreef:De bijbel leert echt anders in 2 Timotheus 3?
Dat "u" is Israël. Maar in het spraakgebruik is "eindtijd" de aanduiding dat Jezus komst aanstaande is. Dat dachten ze trouwens in de tijd van de bijbel ook al.
Er staat in Marcus 11:20 dat de boom "tot aan zijn wortels" verdord was. Wortels hebben de neiging weer uit te spruiten.
Dat begon in 1948. Dat is een teken dat het Koninkrijk van God nabij is. Lukas 21:31.
-
Lukas 21 is een bewijs dat de wereld Israel verdrukt en NIET God.Wilsophie schreef:[Kun je dit onderbouwen vanuit de Bijbel?ericjan schreef:Die wordt weer gebouwd Wilsophie, immers als de Joden daar eindelijk toestemming voor zullen krijgen om JHWH erin te aanbidden, dan blijkt deze belofte te zijn van de antichrist om de Joden te misleiden zodat de antichrist zelf plaats zal kunnen nemen in de Joodse tempel om zichzelf tot God uit roepen. (denk even aan allah)Wilsophie schreef: Waar staat er een tempel dan? Wordt die afgebroken?
20 Wanneer u zult zien dat Jeruzalem door legers omringd wordt, weet dan dat zijn verwoesting nabij is.
28 Wanneer nu deze dingen beginnen te geschieden, kijk dan omhoog en hef uw hoofd op, omdat uw verlossing nabij is.
Een van die dingen is dus de belegering van de wereldlegers van Israël Jeruzalem.
Maar OOK de verwoesting van de Joodse tempel. Markus 13
2 En Jezus, antwoordende, zeide tot hem: Ziet gij deze grote gebouwen? Er zal niet een steen op den anderen steen gelaten worden, die niet afgebroken zal worden.
Merk op dat momenteel niet de gehele tempel is afgebroken, de klaagmuur is nog steeds een feit en dus is deze citaat niet in vervulling gegaan, want niet elke steen van de tempel is afgebroken. Daarbij gaat Jezus verder:
Wie dienen te vluchten in de bergen van Judea? Precies de Joden. Waarom? Vanwege de grote legers die Jeruzalem omsingelen en willen verwoesten.
14 Wanneer gij dan zult zien den gruwel der verwoesting, waarvan door den profeet Daniël gesproken is, staande waar het niet behoort, (die het leest, die merke daarop!) alsdan, die in Judéa zijn, dat zij vlieden op de bergen.
De dagen worden gekort, omwille van de uitverkorenen. Wie zijn dat? Juist de Joden zijn Zijn uitverkoren volk.
20 En indien de Heere de dagen niet verkort had, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil, die Hij heeft uitverkoren, heeft Hij de dagen verkort
God zendt Zijn engelen uit om de Uitverkoren Joden te vergaren.
27 En alsdan zal Hij Zijn engelen uitzenden, en zal Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het uiterste der aarde, tot het uiterste des hemels.
Dit is in lijn met o.a. Openbaring en de 144.000 Joodse bloedlijnen die God fysiek laat overblijven.
1 Hierna zag ik vier engelen staan op de vier hoeken van de aarde. Zij hielden de vier winden van de aarde tegen, opdat er geen wind zou waaien op de aarde, of op de zee of tegen enige boom.
2 En ik zag een andere engel opkomen van waar de zon opgaat, met het zegel van de levende God. En hij riep met luide stem tegen de vier engelen aan wie het gegeven was de aarde en de zee schade toe te brengen,
3 en zei: Breng geen schade toe aan de aarde, en ook niet aan de zee en de bomen, totdat wij de dienaren van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.
4 En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
-
Dat is ook zo. Deze tempel zal waarschijnlijk gebouwd worden als Jezus Koning over Israël is.Wilsophie schreef: Ik was even in Ezechiël en daar staat eigenlijk dat de tempel pas gebouwd kan worden nadat de natie tot bekering is gekomen.
Inderdaad, de Joden zullen waarschijnlijk de tempel voor de antichrist bouwen. Ze verwachten de Messias, maar omdat ze het nieuwe testament niet kennen, weten ze niet dat er een antichrist zal komen. Deze zal hun 3½ jaar goed gezind zijn, maar daarna gaan ze beseffen dat ze misleid zijn.Wilsophie schreef: In de eerstkomende tempel die nu komt voordat het visioen in vervulling gaat is een tempel voor de zoon des verderfs en voor God is daar geen plaats. En het Joodse volk zal de antichrist aanbidden. Overigens alle niet Joden die daar wonen idem. De tempel in Ezechiël is totaal niet van toepassing op dit huidige Jeruzalem.
De Qoran verwacht de Mehdi als verlosser en vermeldt ook het verhaal van de Dajjal als anti-verlosser, die aan het eind van de 7 jaren gestuurd wordt. Dit is heel verwarrend. Want waarschijnlijk is de Mehdi dan de antichrist die de bijbel beschrijft en de Dajjal - net andersom dus - Jezus. De bijbel en de qoran verschillen in algemene zin niet erg over de rampen die over de aarde komen.
-
Helemaal mee eens. Ik meen ook dat die "mens der zonde" iets doet t.a.v. de offerdienst.
-
Precies, vandaar ook de naam anti-christ, anti in alles, 180 graden tegenovergesteld.Adinomis schreef:Ze verwachten de Messias, maar omdat ze het nieuwe testament niet kennen, weten ze niet dat er een antichrist zal komen. Deze zal hun 3½ jaar goed gezind zijn, maar daarna gaan ze beseffen dat ze misleid zijn.
De Qoran verwacht de Mehdi als verlosser en vermeldt ook het verhaal van de Dajjal als anti-verlosser, die aan het eind van de 7 jaren gestuurd wordt. Dit is heel verwarrend. Want waarschijnlijk is de Mehdi dan de antichrist die de bijbel beschrijft en de Dajjal - net andersom dus - Jezus. De bijbel en de qoran verschillen in algemene zin niet erg over de rampen die over de aarde komen.
Wie satan bekijkt in de bijbel ziet dat hij dikwijls zaken kopieert van God, maar dan volledig omdraait.
De Joden zullen NOOIT een tempel bouwen voor een mens, OOK niet voor de Messias. De tempel zullen ze wederom bouwen voor hun God JHWH, de God van Israël.
Joden zullen zelfs de Messias NOOIT aanbidden ! Aanbidding is voor de Joden alleen voor God en dat is er voor de Joden maar Een.
De ant-christ zal de Joden misleiden en hun zogenaamd steunen in hun wil om de tempel te bouwen voor de God van Israël. Maar dan ineens draait de anti-christ 180 graden om (heb je het weer, satan zijn spelletje) en zal zelf intrek nemen in de Joodse tempel en zich uitroepen tot God. De Joden zullen dit niet pikken en daardoor ontstaat ook de grote verdrukking van Israël en de Joden door de wereld.
-
Hallo Eric-Jan,
Je schreef:
-Wie zijn volgens Jezus Christus 'Joden'
-Wie zegt dat ALLE joden alleen een Tempel zullen bouwen voor JHWH en wanneer dan?
-En ik denk dat de Joden (van de Staat Israël) allang een tempel hebben gebouwd voor 'een mens'.
En tenslotte; Is het Godsdienst (welke god) of het is navolgen van Jezus, dat de Allerhoogste vraagt aan ALLE mensen!
Er is een wezenlijk verschil tussen godsdienst, religie en Evangelie en navolgen naar de wet (in geestelijke zin naar de natuur die men gezind is)
Ik bedoel alles waar je gezindheid naar toe wijst is een god of een god -s- dienst8
Er zijn immers vele goden!
Hartelijke groet
Je schreef:
Ik heb een aantal vragen over je weergave in zake 'Joden'.De Joden zullen NOOIT een tempel bouwen voor een mens, OOK niet voor de Messias. De tempel zullen ze wederom bouwen voor hun God JHWH, de God van Israël.
Joden zullen zelfs de Messias NOOIT aanbidden ! Aanbidding is voor de Joden alleen voor God en dat is er voor de Joden maar Een.
-Wie zijn volgens Jezus Christus 'Joden'
-Wie zegt dat ALLE joden alleen een Tempel zullen bouwen voor JHWH en wanneer dan?
-En ik denk dat de Joden (van de Staat Israël) allang een tempel hebben gebouwd voor 'een mens'.
En tenslotte; Is het Godsdienst (welke god) of het is navolgen van Jezus, dat de Allerhoogste vraagt aan ALLE mensen!
Er is een wezenlijk verschil tussen godsdienst, religie en Evangelie en navolgen naar de wet (in geestelijke zin naar de natuur die men gezind is)
Ik bedoel alles waar je gezindheid naar toe wijst is een god of een god -s- dienst8
Er zijn immers vele goden!
Hartelijke groet
-
ja ik zie het mischien anders maar het is het zelfde er wordt meer oorlogen gevoert uit de naam van god en dat er vreemde ziektes uit breekt waar je nog nooit van hebt gehoort en het weer is ook anders er staat ergens in de bijbel als de zomer en de winter 1 wordt dan is de eind tijd nabij maar ik zie ook dat de kinderen tegen de ouders op zetten en de ouders tegen de kinderen dat geeftook wel aan dat de eind tijd na bij is en jezus zei zelf wees er op verdacht dat ik een keer onverwachts kan komen en zo zie ik dat wel dat onze heer een keer komt zonder dat we het in de gaten hebben groet nieuwslezerSpecial angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij de tekenen van de eindtijd wel of al?
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme ,extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bep sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
-
Nou, deze dingen gebeuren al gedurende 2000 jaar of langer. Daar is niets nieuws aan.nieuwslezer schreef:ja ik zie het mischien anders maar het is het zelfde er wordt meer oorlogen gevoert uit de naam van god en dat er vreemde ziektes uit breekt waar je nog nooit van hebt gehoord en het weer is ook anders er staat ergens in de bijbel als de zomer en de winter 1 wordt dan is de eind tijd nabij maar ik zie ook dat de kinderen tegen de ouders op zetten en de ouders tegen de kinderen dat geeft ook wel aan dat de eind tijd na bij is en jezus zei zelf wees er op verdacht dat ik een keer onverwachts kan komen en zo zie ik dat wel dat onze heer een keer komt zonder dat we het in de gaten hebben. groet nieuwslezerSpecial angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Ik zie vooral de rampen, oorlogen, natuurgeweld, extreme ,extreme weersberichten, nieuwsberichten, journaals, honger, verdriet, eenzaamheid, bep sterfgevallen, etc, als tekenen van de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
Only dead fish go with the flow
-
Degenen die alert zijn, zullen er niet door overvallen worden. In 1 Thessalonicenzen 5:2-5 staat dat de dag komt als een dief. Een dief komt onverwacht en je zou erdoor overvallen kunnen worden. Maar in 5:4 staat: "Maar gij, broeders, gij zijt niet in duisternis, zodat die dag u zo zou overvallen..".nieuwslezer schreef: jezus zei zelf wees er op verdacht dat ik een keer onverwachts kan komen en zo zie ik dat wel dat onze heer een keer komt zonder dat we het in de gaten hebben groet nieuwslezer
-
Zo is het, wij zijn niet in duisternis, maar wandelen in het Licht en voor hen die zal de Heer nooit komen om ons te stelen want wij zijn al Zijn eigendom. De dag die komt als een dief is de dag waarvan alleen de Vader het tijdstip weet.
Zelfs de Zoon weet die dag niet.
Thess. schrijft over de opname van de Gemeente. Een "entrúckung" die zal plaats vinden als de bazuin zal klinken en de wereld zal de roep van de bazuin ( de shofar) niet horen. De Bijbel schrijft weinig over die gebeurtenis, behalve in de typologie en zelfs in het OT is het terug te vinden, mits je de SV leest.
Zelfs de Zoon weet die dag niet.
Thess. schrijft over de opname van de Gemeente. Een "entrúckung" die zal plaats vinden als de bazuin zal klinken en de wereld zal de roep van de bazuin ( de shofar) niet horen. De Bijbel schrijft weinig over die gebeurtenis, behalve in de typologie en zelfs in het OT is het terug te vinden, mits je de SV leest.
-
De eindtijd begon ook eigenlijk bij de opstanding van Christus, de genadetijd brak aan, de 5e bedeling, maar tevens is deze genadetijd een tussengeschoven huishouding, ( economie) waarin God anders handelt dan tijdens de bedeling van de wet.Zolderworm schreef:Nou, deze dingen gebeuren al gedurende 2000 jaar of langer. Daar is niets nieuws aan.nieuwslezer schreef:ja ik zie het mischien anders maar het is het zelfde er wordt meer oorlogen gevoert uit de naam van god en dat er vreemde ziektes uit breekt waar je nog nooit van hebt gehoord en het weer is ook anders er staat ergens in de bijbel als de zomer en de winter 1 wordt dan is de eind tijd nabij maar ik zie ook dat de kinderen tegen de ouders op zetten en de ouders tegen de kinderen dat geeft ook wel aan dat de eind tijd na bij is en jezus zei zelf wees er op verdacht dat ik een keer onverwachts kan komen en zo zie ik dat wel dat onze heer een keer komt zonder dat we het in de gaten hebben. groet nieuwslezerSpecial angel schreef:De bijbel spreekt over de eindtijd.
Zie jij dat ook zo ?
Mvg
Sa.
De tussengeschoven bedeling, uitgebeeld in de 5 een getal die spreekt over "adem" en "geest" zoals bij ons de letter h is het in het Hebreeuws de letter HEE met een getalswaarde van 5. De 6e bedeling is typerend en gelijk als de getallen van de afmetingen van Goliath, en van het beeld van Nebu, en heeft alles te maken met de openbaring van de mens der zonde. Noem hem antichrist of noem hem Maitreya. Er zal een tienstatenbond worden opgericht en Jeruzalem zal door de heidenen vertreden worden.
Ik geloof dat de Islam daar een grote rol in zal spelen en dat Europa gedwongen wordt om zich in het M.O. met deze gang van zaken zich te bemoeien.
De Islam zal niet hierheen komen, zij zullen de staten zich naar hun pijpen laten dansen. Gog en Magog zal een grote rol spelen naast de Arabische landen.
Ik heb de informatie niet van deze site maar doe het even uit mijn hoofd en is misschien niet zo nauwkeurig in volgorde, maar hier staat meer over vermeld.
http://www.eindtijdinbeeld.nl/EiB-Artik ... _tijd.html
'Een verstandige heeft wijsheid voor ogen, maar de ogen van de dwaas zijn gericht op het einde van de aarde.' (Spr 17,24)