Een Christen dient ook arrogant te zijn, en is ook arrogant ja. Daar heeft ie alle reden toe want de Christelijke cultuur, en de Westerse cultuur op christelijk wortels (waar het humanisme uit is voortgekomen) is bewezen beter, en een wederomgeboren gelovige staat in en voor Zijn identiteit en alle waarden die daarbij horen. Dat is namelijk iets heel anders dan hoogmoedig en daar geef je zelf blijk van. En daar hoef jij het niet mee eens te zijn, zoek dan lekker een cultuur waar jij je thuisvoelt, zoals je geliefde islamitische cultuur. Je leeft nog niet in een atheistisch communistisch land, dus je kunt nog gaan waar je wilt, je wordt hier niet tegen je wil in dit land vastgehouden. Ik zou zeggen: ga jij maar lekker genieten van de Arabische 'belangrijke ontdekkingen' dan. Men kan daar nog niet eens de eigen rioleringen leggen en de eigen olie delven. Daar heeft men altijd buitenlandse bedrijven en werknemers voor nodig. De woestijngrond bewerken, zoals de Joden doen, zijn ze ook te belabberd voor. En oh wat zijn ze zielig. Maar ga jij maar genieten van de islam en de Arabische 'verworvenheden'. Zorg dan wel dat je netjes getrouwd bent met een man, en draag netjes je niqaab, en houd je mond, zeker en vooral over wetenschap want jij bent een vrouw en die hebben daar niets te zeggen. Lever ook je rijbewijs maar in, want autorijden mag je niet in Saoedi Arabië. Je waant je hier in een slachtofferrol, wel daar kun je gaan ervaren wat dat is, een slachtofferrol. Ik wens je een prettige emigratie toe en veel succes! jecarramba schreef:Zeer arrogante houding.Anja schreef: De islam heeft weinig tot niets bijgedragen aan de wetenschap. Wel heeft zij belangrijke wetenschappelijke werken vertaald en op die manier deze behouden voor de wereld die na de grote brand van de bibliotheek van Alexandrië verloren zijn gegaan. Nadien konden ze worden terugvertaald en bleven ze behouden.
Maar ik gun je van harte een islamitisch bestuur hoor. Geen probleem. Ik gun je ook van harte een atheistisch bestuur als je dat zo graag wilt. Ga het maar vol ondervinden, dat is soms de beste en soms zelfs nog de enige geaccepteerde leermeester. Wij hebben daar geen problemen mee. Wij bevinden ons dan ook niet op atheistische fora. Wel andersom. Zoals onze broeder Rechtuit reeds vaker opmerkte willen atheisten eigenlijk gewoon heel graag geloven. Ze zijn alleen incongruent met zichzelf. Niemand praat zoveel en zo graag over het geloof als atheisten .
Historicus Jonathan Lyons werkte jarenlang als correspondent en redacteur voor Reuters in hoofdzakelijk islamitische landen. In zijn laatste boek, Het Huis der Wijsheid, claimt hij dat de westerse wetenschap schatplichtig is aan ontdekkingen die in Arabische landen zijn gedaan. ‘We zouden de Arabieren dankbaar moeten zijn,’ zegt Lyons. ‘In de Arabische wereld werden in de Middeleeuwen belangrijke ontdekkingen gedaan, terwijl in het Westen kerkelijke leiders wetenschap nog zo veel mogelijk buiten het publieke leven probeerden te houden.’
historischnieuwsblad
Trajecto: Carramba is geen vrouw maar een man. Ten tijde van zijn inschrijving was er nog niet het profielveld voor man of vrouw.
Inmiddels is het ingevuld.