En opnieuw lees je niet wat er gezegd wordt, verdraai je woorden en loop je weer uit je nek te l..llen.carramba schreef:Snie offtopic..... gaat over goed en kwaad. Vrouwen onderdrukking propageren is kwaad.Yolanda_dB schreef:Ik snap niet waarom je nu zo kinderachtig blijft doordrammen op een kleine off-topic opmerking.carramba schreef:...
Dat doet het topic geen goed.
Dus wat ik uit de bijbel citeer is niet waar?Yolanda_dB schreef:Nee, dat heeft niks met verdediging te maken, alleen met constatering dat jij de ander weer het één en ander aanwrijft dat niet waar is.carramba schreef:En dat is je beste en enige verdediging?...... erg zwak en gebrekkig.
Zoals je meestal doet.
En wat is dan een serieus gesprek... Yolanda boter op de mond smeren?Yolanda_dB schreef:Opnieuw: ik verdedig niks.carramba schreef:De bizarre wandaden en regels van het OT zijn niet te verdedigen...althans niet door jou want je doet wat je altijd doet je pikt er een paar positieve dingen uit en de rest negeer je.
Maar ook: ik heb het niet over het OT. Mij daarop 'aanvallen' heeft dus geen enkele zin.
Bovendien: ik constateerde alleen dat het praten over "vrouwonvriendelijk" overdreven is, en daarmee dus niet uitnodigt tot gesprek.
Dat jij er weer vanalles te onpas bij haalt, is jouw probleem.
Het is niet mijn verantwoording om daarop in te gaan, al helemaal niet met jou, aangezien jij vaak genoeg hebt aangegeven geen enkele boodschap te hebben aan serieuze uitleg van de Bijbel.
Dus, doen alsof wij een serieus gesprek hebben, is onzinnig. Dat hadden wij niet, dat hebben wij niet, en dat zullen wij op deze manier ook nooit hebben.
Kleine bijbelse bijzaak..... met grote gevolgen in de wereldse samenleving.... niet alleen bij de christenen maar ook in de joodse en islamitische wereld..... kleine bijzaak noem dat? Grow up!!Yolanda_dB schreef:Ik maakte een opmerking die alleen aangeeft dat er wat te nuanceren is op het zogenaamde "vrouwonvriendelijke" van het NT / christendom,carramba schreef:Lekker gemakkelijk.... en de zoveelste demonstratie dat je blind en klakkeloos maar geloofd omdat het toevallig jou zo past.
bla bla bla...
en die hebben op zich nul komma nul te maken met de inhoud van mijn geloof.
Mijn geloof gaat over God, wie Hij is, wat Hij heeft gedaan, en wat Hij nog gaat doen.
"Vrouwonvriendelijkheid" betreft niet meer dan een kleine Bijbelse bijzaak.
Je hebt zoals gewoonlijk geen idee waar je het over hebt, en l.lt zoals gewoonlijk weer uit je nek.
Ja dat weten we nu wel... het is in jou straatje meeleuteren of we kunnen niet lezen, verdraaien, insinueren, zijn dom, neuzelen....Yolanda_dB schreef:Opnieuw verdraaien van woorden en insinuaties en dom geneuzel.carramba schreef:Dat geeft verder niet maar je zou er ook gewoon eerlijk over kunnen zijn. Helaas ben je dat niet dat is ook niet erg maar je gaat wel anderen lopen betichten van verdraaien, niet kunnen lezen, insinuatie's, en wat allemaal meer. De werkelijkheid is dat je zelf niet in de spiegel durft te kijken de je anderen voorhoud en dat je zelf je bijbel zodanig verdraaid en invult dat het jou past.
Helaas is het ook echt zo.Yolanda_dB schreef:[sarcasme]Welja, "minachting" zelfs.carramba schreef:De minachting van vrouwen is een door de bijbel geïnspireerd fenomeen ...
Tjonge, wat is die Bijbel toch onmenselijk slecht.[/sarcasme]
Het NT is niets waard zonder het OT. Punten die ik heb aangehaald worden heel comfortabel genegeerd en dan doen alsof het bij de ander ligt. Dus gaan we weer over op het tiptappen om de feiten heen. Hou jezelf en je geloofsgenoten maar voor de gek maar ik trap er niet in. Je bent gewoon oneerlijk tegenover jezelf over je je geloof en dat weet je donders goed blijkens uit je zeer beperkte vermogen om de kritiek die je ontvangt te incasseren.Yolanda_dB schreef:Weer terug bij mijn punt: het NT geeft juist aan dat mannen en vrouwen WEL gelijkwaardig zijn.carramba schreef:Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen maar jou bijbel denkt er anders over.
Jij geeft er hier alleen maar - voor de zoveelste keer - blijk van dan je niet echt wat weet over de Bijbel en christendom.
En ondertussen maar wel blijven bashen ...
Ik begin me echt af te vragen of jij wel helemaal spoort ...
[modbreak Trajecto] Op zo'n toon posten is niet de bedoeling.