De denkwijze van atheïsten

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
peda
Man/Vrouw: M

Re: De denkwijze van atheïsten

Bericht door peda »

Vredestichter schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:
callista schreef:@Zolderworm'
Jij blijft gewoon hier, net zoals ik
Wij behoren tot het meubilair....inmiddels bijna antiek.
Ja, als Trajecto Vredestichter wegstuurt, dan blijf ik hier. Nog 23 uur.
Niet zo kinderachtig doen :naughty:
Het lost zich vanzelf op en dat lijkt mij beter... ;)
Hopelijk trekt hij er lering uit...en dan is er meer gewonnen
wat een wijze woorden Callista. en zolderworm ik begrijp dat als Trajekto me weg stuurt je nog maar 23 uur blijft,

als ik nou nog een poosje langer blijf, wordt het dan korter of langer dat jij blijft??

En Jij als doorgewinterde anti- christ, atheïst, wordt toch niet zenuwachtig van een jezusfreak ha ha
Ik ben absoluut geen voorstander van het uitspreken van een ultimatum, maar het zuigen niet kunnen laten vind ik ook hoogst onplezierig.
Anja (oud account)
Man/Vrouw: V

Bericht door Anja (oud account) »

Vredestichter schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:
wat een wijze woorden Callista. en zolderworm ik begrijp dat als Trajekto me weg stuurt je nog maar 23 uur blijft,

als ik nou nog een poosje langer blijf, wordt het dan korter of langer dat jij blijft??

En Jij als doorgewinterde anti- christ, atheïst, wordt toch niet zenuwachtig van een jezusfreak ha ha
Ik ben het met Zolderworm eens en jouw gedrag wordt met de seconde waanzinniger. Nu noem je Zolderworm een anti-christ. Dat is helemaal niet de bedoeling van dit forum. Jij zoekt duidelijk een podium voor je extremistische gedachtengoed. En daar is dit forum niet voor bedoeld.
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
callista

Bericht door callista »

peda schreef:
Vredestichter schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:

Ik ben absoluut geen voorstander van het uitspreken van een ultimatum, maar het zuigen niet kunnen laten vind ik ook hoogst onplezierig.
Het zuigen, evangeliseren en smijten met termen als antichrist om mensen negatief te typeren [zwart te maken] etc......moet sowieso stoppen.....
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden op te noemen.
Storm

Bericht door Storm »

@Zolderworm,
Doe dat nu niet, je hebt ons er mee. Ga nu niet dreigen maar negeer ze. Negeer zij die iedere keer met andere namen komen en zich wedergeboren christen durven noemen. Het is het niet waard om hun walgelijke beweringen te weerleggen.

Als ze vertrekken komen ze onder andere namen terug, lelijkheid die zich verstopt achter schijnheiligheid. Ik voel plaatsvervangende schaamte omdat ik me nog reken tot de christenen. :oops:
The answer my friend is blowing in the wind, the answer is blowing in the wind.
Vredestichter

Bericht door Vredestichter »

Hoe kan nou op een Forum waar "' de denkwijze van atheisten"' er zoveel moeite zijn met het woord anti---- Christ, waarom raakt dit jullie zo
De bijbel waar ik in geloof als theïst-particial preterist (Jezusfan) is hier toch heel duidelijk over

""Het woord ‘antichrist’ komt slechts op een enkele plaats voor in de hele Bijbel, namelijk in de brieven van Johannes, die bijvoorbeeld het volgende schrijft:

‘Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. … Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.’ (1 Johannes 2:18-23)

Hoe bedoel je, zolderworm probeert me duidelijk te maken dat ik een psychopaat ben al ik dat wel geloof Huh
en dit is nota bene topic levensbeschouwing

als jullie niet geloven dat jezus is De Christus, dan is het toch heel duidelijk, dan zijn jullie zijn het,Anti ,duidelijk toch

en als ik het ben (duidelijk) beginnen jullie te manifesteren, Mmmm :geek:
Zolderworm

Bericht door Zolderworm »

Vredestichter schreef:
callista schreef:
Zolderworm schreef:

En Jij als doorgewinterde anti-christ, atheïst, wordt toch niet zenuwachtig van een jezusfreak ha ha
Om 18:49 uur morgen vertrek ik als Trajecto je dan nog niet heeft verwijderd. Jij houdt je totaal niet aan de regels van het forum. Die houden onder meer in dat je open staat voor de mening van anderen en daadwerkelijk met hen in gesprek gaat op basis van het besef dat jouw inzichten slechts een persoonlijke mening zijn, zoals ieders inzichten, en dat niemand de waarheid in pacht heeft. Dat zijn basisvoorwaarden voor een gesprek en überhaupt voor een goed functionerend forum. Ik heb geen zin om langer deel te nemen aan het gekkenhuis dat het forum nu is, vooral dank zij jouw inbreng. Maar ik geef Trajecto nog 22 uur de tijd om je eruit te gooien.
Only dead fish go with the flow
callista

Bericht door callista »

Vredestichter schreef:Hoe kan nou op een Forum waar "' de denkwijze van atheisten"' er zoveel moeite zijn met het woord anti---- Christ, waarom raakt dit jullie zo
De bijbel waar ik in geloof als theïst-particial preterist (Jezusfan) is hier toch heel duidelijk over

""Het woord ‘antichrist’ komt slechts op een enkele plaats voor in de hele Bijbel, namelijk in de brieven van Johannes, die bijvoorbeeld het volgende schrijft:

‘Kinderen, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat er een antichrist komt, zijn er nu ook vele antichristen opgestaan, en daaraan onderkennen wij, dat het de laatste ure is. … Wie is de leugenaar dan wie loochent, dat Jezus de Christus is? Dit is de antichrist, die de Vader en de Zoon loochent.’ (1 Johannes 2:18-23)

Hoe bedoel je, zolderworm probeert me duidelijk te maken dat ik een psychopaat ben al ik dat wel geloof Huh

als jullie niet geloven dat jezus is De Christus, dan is het toch heel duidelijk, dan zijn jullie zijn het,Anti ,duidelijk toch

Jij snapt er geen hout van..en legt bijna alles verkeerd uit...

Een atheïst of andersdenkende is niet per definitie een antichrist en meestal ook geen anti-theïst...al zou je dat laatste wel worden als je sommige uitspraken en gedragingen leest van mensen die zich wedergeboren christenen noemen....
Zolderworm

Vredestichter schreef:Hoe kan nou op een Forum waar "' de denkwijze van atheisten"' er zoveel moeite zijn met het woord anti---- Christ, waarom raakt dit jullie zo

Geen verstand van psychiatrie? Je bent geen psychopaat. Dat is weer iets anders.
Zolderworm

Storm schreef:@Zolderworm,
Doe dat nu niet, je hebt ons er mee. Ga nu niet dreigen maar negeer ze. Negeer zij die iedere keer met andere namen komen en zich wedergeboren christen durven noemen. Het is het niet waard om hun walgelijke beweringen te weerleggen.

Als ze vertrekken komen ze onder andere namen terug, lelijkheid die zich verstopt achter schijnheiligheid. Ik voel plaatsvervangende schaamte omdat ik me nog reken tot de christenen. :oops:
Jammer, maar helaas. Ik doe het. Om 18:49 uur morgen vertrek is als Vredestichter er dan nog is.
Bundelband

Bericht door Bundelband »

Zolderworm schreef:Die houden onder meer in dat je open staat voor de mening van anderen en daadwerkelijk met hen in gesprek gaat op basis van het besef dat jouw inzichten slechts een persoonlijke mening zijn, zoals ieders inzichten, en dat niemand de waarheid in pacht heeft.
Dat waarheid relatief is, is ook maar een zichzelf weerleggende stelling en bevestigd slechts dat absolute waarheden bestaan. Waarom mag u wel beweren dat niemand de waarheid in pacht heeft? Dat is in mijn optiek een behoorlijk absolute uitspraak.
Laatst gewijzigd door Bundelband op 04 jul 2017, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolderworm

callista schreef:
Zolderworm schreef:
Het lost zich niet vanzelf op. Ik heb gewoon geen zin er meer in om deelgenoot te zijn van een forum, waar zo'n idioot de kans krijgt z'n akeligheden te verspreiden. Dan is het voor mij: wegwezen.
Peter79

Bericht door Peter79 »

Zolderworm schreef:Het lost zich niet vanzelf op. Ik heb gewoon geen zin er meer in om deelgenoot te zijn van een forum, waar zo'n idioot de kans krijgt z'n akeligheden te verspreiden. Dan is het voor mij: wegwezen.
Gewoon een tijdje wegblijven, de problemen gaan vanzelf weg :arrow:
Zolderworm

Peter79 schreef:
Zolderworm schreef:Het lost zich niet vanzelf op. Ik heb gewoon geen zin er meer in om deelgenoot te zijn van een forum, waar zo'n idioot de kans krijgt z'n akeligheden te verspreiden. Dan is het voor mij: wegwezen.
Nou ja, ik zal af en toe wel kijken hoe het verder gaat. En misschien wordt het in de toekomst weer beter. Dan kom ik meteen weer terug.
Nu eerst een lekker bakje koffie.
Vredestichter

Zolderworm schreef:
Peter79 schreef:
Nou ja, ik zal af en toe wel kijken hoe het verder gaat. En misschien wordt het in de toekomst weer beter. Dan kom ik meteen weer terug.
Nu eerst een lekker bakje koffie.
Idioot die zijn akeligheden verspreid, wat laat jij je kennen zeg, Zolderworm je geeft door deze houding alleen aan dat ik je getrikkerd heb, en nu gedraag je je al een klein kind wat zijn zin niet krijgt, Bleee zo kinderachtig..

dan ga ik weg , ik stop er mee, als jij dat doet dan doe ik dat, lees nou eens terug wat je allemaal schrijft, weet je wat jou zo op de kast jaagt, dat ik jou antwoorden gaf, waar je even niet van terug hebt, vooral in het ontkennen van God waar jij zo op gebrand ben, oeh wat raakte ik je daar..

komt er zo maar een of andere malloot voorbij die mij even uit mijn comfortzone jaagt Mmm

Maar zo snel de strijd op geven, Nee zolderworm we gaan nog niet vissen, zo snel kom je niet van me af..
callista

Bericht door callista »

Tja...ik hoop dat er nu maatregelen tegen je genomen worden.
Dit kan zo niet....
Vredestichter

callista schreef:Tja...ik hoop dat er nu maatregelen tegen je genomen worden.
Dit kan zo niet....
Hou het hoofd koel callista en laat je niet betrappen Hoe daadwerkelijk een atheïst denkt, want dan zou het zo maar eens kunnen gebeuren, dat de circel weer rond is,

Anja (oud account)

Bericht door Anja (oud account) »

callista schreef:
Anja schreef:
Bundelband schreef:
peda schreef:Hoe komt het dan toch dat ik na een jaar acteren op dit forum totaal geen moeite heb om mij op goede wijze te onderhouden met Zolderworm, Callista, Piebe, Anja e.v.a terwijl enige nieuwkomers reeds na een paar dagen zo ongeveer de vitrages beklimmen in het gesprek met voornoemde mensen. Mijn zienswijzen staan ook vaak diametraal tegenover die van de anderen.
In de hoop dat uw aanwezigheid toch wat meer inhoud dan slechts acteerwerk, vraag ik mij af waarom u dat "op een goede wijze onderhouden" laat afhangen van anderen.
Een en al projectie van de toneelspelers "Bundelband", "Vredestichter" (die zich in een aantal topics zelfs megalomaan "de" "Vredestichter" noemt) en "GeertN". En die precies daar verder gaan in de sporen van een of meer vertrekkers. Hoe frappant toch. :clown: Viel men eerst Callista aan wat mislukte, toen Tin, dat mislukte, vervolgens Zolderworm, dat mislukte, en nu dan Peda, ook dat zal mislukken.
Anja..ik zou Bundelband daar niet onder willen scharen... ;)
Daar zie ik geen reden toe, ook al is mijn denkwijze anders.
Hmmmmm ik weet het niet. Deze wollige holle opmerkingen over Peda's bijdragen, en dat door een "nieuw"komer , als die hier graag wil gaan deelnemen volges de doelstelling van het forum, vind ik zeer vreemd. Maar goed, de rest van zijn berichten is niet zo veel op aan te merken, daar heb je gelijk in. Dus okay, Bundelband krijgt ook van mij dan nog even het voordeel van de twijfel. ;)
Solo Christo

Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
Bundelband

Bericht door Bundelband »

Anja schreef:Hmmmmm ik weet het niet. Deze wollige holle opmerkingen over Peda's bijdragen, en dat door een "nieuw"komer , als die hier graag wil gaan deelnemen volges de doelstelling van het forum, vind ik zeer vreemd. Maar goed, de rest van zijn berichten is niet zo veel op aan te merken, daar heb je gelijk in. Dus okay, Bundelband krijgt ook van mij dan nog even het voordeel van de twijfel. ;)
Ik ervaar het als jammer dat u zich op basis van emotieve argumenten zulke insinuaties permitteert.
Vredestichter

Bundelband schreef:
Anja schreef:Hmmmmm ik weet het niet. Deze wollige holle opmerkingen over Peda's bijdragen, en dat door een "nieuw"komer , als die hier graag wil gaan deelnemen volges de doelstelling van het forum, vind ik zeer vreemd. Maar goed, de rest van zijn berichten is niet zo veel op aan te merken, daar heb je gelijk in. Dus okay, Bundelband krijgt ook van mij dan nog even het voordeel van de twijfel. ;)
Ik ervaar het als jammer dat u zich op basis van emotieve argumenten zulke insinuaties permitteert.
Bundelband ik kan een hoop van je leren, alle respect hoe jij reageer top ;)
Trajecto
Site Admin

Bericht door Trajecto »

Op verzoek weer open.
Nulla aetas ad discendum sera
Zolderworm

En vervolgens niemand die wat schrijft... :clown:
peda

Bericht door peda »

Zolderworm schreef:En vervolgens niemand die wat schrijft... :clown:
De denkwijze van a-theisten is wel zodanig interessant, dat het niet lang rustig zal blijven, zo is mijn visie.
Tin
Beheerder

Bericht door Tin »

Is de denkwijze van atheïsten interessant?
Eigenlijk vind ik dat niet zo zeer.
Ze is wel logisch, dat wel.
Enerzijds omdat het atheïsme een reactie is op manco's in het theïsme.
Anderzijds omdat dat wat de zintuigen hem binnenbrengen en wat hem volledig in beslag neemt, voor hem genoeg is.
Sebastiaan.

Niets is wat het lijkt.
peda

Bericht door peda »

Tin schreef:Is de denkwijze van atheïsten interessant?
Anderzijds omdat dat wat de zintuigen hem binnenbrengen en wat hem volledig in beslag neemt, voor hem genoeg is.
De laatste zin is ook duidelijk te merken in het gesprek tussen Krishn. en Bohm. De wetenschapper is in eerste aanleg naturalist en geen mysticus. En de mysticus geeft weer geen hoge prioriteit aan het naturalisme als eindpunt. Maar de ontmoeting tussen beide "" ervarings/denk-werelden "" vind ik persoonlijk wel interessant. Overigens dank voor het korte citaat, overigens gebracht onder een ander topic hoofdstuk.
peda

Bericht door peda »

Tin schreef:Is de denkwijze van atheïsten interessant?
Zelf ben ik een heel groot vriend van de wetenschap. En de praktijk wijst uit dat door de wetenschap de kennis van de materiele wereld nog steeds enorm toeneemt. Door de techniek ( toegepaste wetenschap ) leidt die kennis toename, toch zeker ook voor betere leefomstandigheden voor velen. Dat een groot aantal a-theisten vervolgens bij het bestuderen van de materiele wereld een punt zet en roept "' meer is er niet "', daarin volg ik hen niet. Als agnost is het voor mij niet te weten of de punt terecht wordt gezet. Psychisch-monisme of dualisme is niet uit te sluiten, daarvoor is mijn weten onvoldoende. Het feit dat over een Andere Wereld ontzettend veel niet te verifieren gedachten in omloop zijn, is voor mij geen grond om al die gedachten als zinloos van de hand te doen. Maar kiezen voor een bepaald inzicht en daarmede alle andere beschouwingen quasi uit het blikveld te laten verdwijnen, dat is ook niet mijn ding. :!:
Laatst gewijzigd door peda op 27 jul 2017, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.