ineke-kitty schreef:Veel van de aanvallen op het geloof in de opname van de Gemeente VOOR de grote verdrukking, zijn oude en ongeloofwaardige theorieën. Ze zijn gemakkelijk te weerleggen.
Ik denk dat de praktijk je tegenspreekt. Het zijn geloofwaardige theorieën, waardoor mensen er toch in geloven. En ze zijn moeilijk te weerleggen, evenals het geloof in de opname hardnekkig is.
Velen die het geloof in de opname van de Gemeente aanvallen, halen vaak aan dat deze leer nog maar zo kort bestaat [ 175 jaar in een tijdsbestek van ongeveer 2000 jaar waarin de kerk [ of 'gemeente' bestaat].
Ik ben het met je eens dat het recente ontstaan van een leer op zichzelf geen argument is tegen die leer. Ik verzet me ook altijd tegen argumentatie dat iets niet meer van deze tijd zou zijn. Je moet een leer inhoudelijk beoordelen. Daarbij kan het tijdstip van ontstaan wel een rol spelen, omdat de inhoud mede bepaald wordt door de tijd waarin de bedenker leefde.
Ik geloof dat wij meer reden hebben om te geloven dat Christus zal komen terwijl wij nog leven, dan de christenen die voor ons leefden, vanaf de tijd dat Hij naar de hemel ging en beloofde terug te komen voor Zijn Gemeente.
Het maakt dat ik leef met een blijde hoop die elk moment in vervulling kan gaan.
Mijn bestudering van de bijbelse profetie heeft me ervan overtuigd dat wij, christenen die vandaag leven, meer bewijzen hebben dan de geslachten voor ons, om te geloven dat wij de wederkomst van Christus zullen meemaken.
Ja, dat geloof ik ook. Ik hoop het van harte.
Daarom ben ik niet verbaasd door de toenemende verwarring die veroorzaakt wordt door mensen die misleid zijn en de bijbelse waarheid van de opname van de Gemeente VOOR de grote verdrukking aanvallen.
Ik wil je ook niet aanvallen. Als jij daarin gelooft, moet je dat vooral doen. Als het belangrijk is om anders te geloven, zal God het je wel duidelijk maken. Een sterk punt aan je geloof vind ik dat je gelooft in Gods ingrijpen in de wereld hier en nu.
Ik ben er van overtuigd dat de satan, de grote bedrieger, niet wil dat we enthousiast worden vanwege het feit dat er in onze tijd meer tekenen zijn die erop wijzen dat Christus spoedig terug zal komen om Zijn Gemeente op te nemen, dan ooit tevoren in de geschiedenis van de Gemeente.
Satan zal er alles aan doen om christenen zand in de ogen te strooien.