Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Snelheid
Berichten: 11279
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Tiberius Claudius schreef: 16 sep 2024, 12:06
Snelheid schreef: 16 sep 2024, 11:43

Jehova,s zijn geen Christenen @TC dus ze staan buiten deze Christelijk feesten waar de Verlosser geeerd en gevierd wordt.

Bij Mormonen is het net zo,dus ja laat lekker gaan.

Discussie is dus zinloos.
Mormonen hebben hu eigen heilige boek.
Wat trekt is dat ze polygaam mogen leven. :D
Tja of dat nou zo aantrekkelijk is polygaam wat een gedoe 4 vrouwen in huis :D
Maar het is wel zo de mens is van natuur polygaam en van cultuur monogaam.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 09 sep 2024, 17:25
Alpha schreef: 09 sep 2024, 14:59 Toon mij waar Jezus opdracht geeft om kerstmis en pasen te vieren?
Toon jij maar aan dat hij het heeft verboden.
Naar de letter of naar de geest?
Ik kan echter geen letter vinden, waar Jezus Kerstmis of Pasen heeft ingesteld.
De feesten werden pas in de 4e eeuw ingesteld.

2 Korinthiërs 6:
14 Kom niet onder een ongelijk juk met ongelovigen. Want wat heeft rechtvaardigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis gemeen?
15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Be̱lial? Wat heeft een gelovige gemeen met een ongelovige?
16 Welke overeenkomst heeft Gods tempel met afgoden? Want wij zijn een tempel van een levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal onder hen wonen en onder hen wandelen, en ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.’
17 ‘“Ga daarom uit hun midden weg en scheid je van hen af,” zegt Jehovah, “raak het onreine niet meer aan”’, ‘“en ik zal jullie aannemen.”’
18 ‘“Ik zal een vader voor jullie worden en jullie zullen mijn zonen en dochters worden”, zegt Jehovah, de Almachtige.’

1 Johannes 5:
20 Wij weten dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons inzicht gegeven zodat we de kennis kunnen krijgen van de waarachtige. En door zijn Zoon Jezus Christus zijn we in eendracht met de waarachtige. Dit is de ware God en het eeuwige leven.
21 Lieve kinderen, pas op voor afgoden. NWV.
Gebruikersavatar
Alpha
Berichten: 9295
Lid geworden op: 26 aug 2014, 12:17
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Snelheid schreef: 16 sep 2024, 11:43
Tiberius Claudius schreef: 09 sep 2024, 17:25

Toon jij maar aan dat hij het heeft verboden.
Jehova,s zijn geen Christenen @TC dus ze staan buiten deze Christelijk feesten waar de Verlosser geeerd en gevierd wordt.

Bij Mormonen is het net zo,dus ja laat lekker gaan.

Discussie is dus zinloos.
Discussie is inderdaad zinloos als je afgodische feesten christelijk gaat verklaren.
Gebruikersavatar
Tiberius Claudius
Berichten: 3051
Lid geworden op: 01 mei 2022, 12:43
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: Gisteren, 16:27
Tiberius Claudius schreef: 09 sep 2024, 17:25 Toon jij maar aan dat hij het heeft verboden.
Naar de letter of naar de geest?
Ik kan echter geen letter vinden, waar Jezus Kerstmis of Pasen heeft ingesteld.
De feesten werden pas in de 4e eeuw ingesteld.

2 Korinthiërs 6:
14 Kom niet onder een ongelijk juk met ongelovigen. Want wat heeft rechtvaardigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis gemeen?
15 Welke overeenstemming is er tussen Christus en Be̱lial? Wat heeft een gelovige gemeen met een ongelovige?
16 Welke overeenkomst heeft Gods tempel met afgoden? Want wij zijn een tempel van een levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal onder hen wonen en onder hen wandelen, en ik zal hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.’
17 ‘“Ga daarom uit hun midden weg en scheid je van hen af,” zegt Jehovah, “raak het onreine niet meer aan”’, ‘“en ik zal jullie aannemen.”’
18 ‘“Ik zal een vader voor jullie worden en jullie zullen mijn zonen en dochters worden”, zegt Jehovah, de Almachtige.’

1 Johannes 5:
20 Wij weten dat de Zoon van God is gekomen, en hij heeft ons inzicht gegeven zodat we de kennis kunnen krijgen van de waarachtige. En door zijn Zoon Jezus Christus zijn we in eendracht met de waarachtige. Dit is de ware God en het eeuwige leven.
21 Lieve kinderen, pas op voor afgoden. NWV.
Je kunt het dus niet aan tonen.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Tufkah
Berichten: 2265
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Alpha schreef: Gisteren, 16:27
Ik kan echter geen letter vinden, waar Jezus Kerstmis of Pasen heeft ingesteld.
De feesten werden pas in de 4e eeuw ingesteld.

Je geeft hiermee aan dat je letterlijk leest. Waarvan akte.

P.S. Bevrijdingsdag werd pas in de vorige eeuw ingesteld, toch vieren we het.
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.
Snelheid
Berichten: 11279
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Alpha schreef: Gisteren, 16:29
Snelheid schreef: 16 sep 2024, 11:43

Jehova,s zijn geen Christenen @TC dus ze staan buiten deze Christelijk feesten waar de Verlosser geeerd en gevierd wordt.

Bij Mormonen is het net zo,dus ja laat lekker gaan.

Discussie is dus zinloos.
Discussie is inderdaad zinloos als je afgodische feesten christelijk gaat verklaren.
De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Vreugdevol
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 sep 2020, 10:57
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Vreugdevol »

Snelheid schreef: Gisteren, 21:06
Alpha schreef: Gisteren, 16:29 Discussie is inderdaad zinloos als je afgodische feesten christelijk gaat verklaren.
De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
Men became scientific because they believed in a Law Giver.
— C. S. Lewis (ingekort)
Snelheid
Berichten: 11279
Lid geworden op: 15 okt 2019, 21:39
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Snelheid »

Vreugdevol schreef: Gisteren, 21:13
Snelheid schreef: Gisteren, 21:06

De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
Je reactie is uiterst vreemd het gaat niet over wie perfekt is of niets;volgens mij ben je ook zo wachttoren navolger aan deze vreemde reactie te zien.
VERITAS VOS LIBERABIT.
Tufkah
Berichten: 2265
Lid geworden op: 03 sep 2023, 17:33
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Tufkah »

Vreugdevol schreef: Gisteren, 21:13
Snelheid schreef: Gisteren, 21:06

De jehova s zijn inderdaad afgodisch net al de mormonen,en dat ze geen christelijk feesten vieren kan ook niet daar ze geen christenen zijn.
Niemand is echt perfect, in prediker staat dat het einde van alle dingen is om God te vrezen en zijn geboden te onderhouden.

Daar dwaalt de RK ook in.
De RK staat notabene vol met beelden. Hoe afgodisch (mooi woord) wil je het hebben? Ze hebben zeker nooit Exodus 20:4-6 gelezen:

Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.

Zoals Jezus zegt. "Waarom kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe durft u te zeggen: 'Kom, ik zal die splinter wel even uit uw oog halen,' terwijl je de balk in je eigen oog niet eens ziet? Huichelaar! Haal eerst die balk uit je eigen oog."
De smalle Weg is niet moeilijk voor wie hem kwijt is.