Zoals de voorstelling dat God van alles is (Allah, een man met een Olifantenkop), behalve wat de bijbel zegt: "IK BEN Liefde", die zich uit en overal is, waar de twee geboden doorleeft worden:Jerommel schreef:Je hebt ook wel gelijk hoor, maar het is met dwalingen nu eenmaal zo dat de dwaler zelf het niet in de gaten heeft, tenzij er opzettelijk wordt gedwaald.Dessa schreef:Ik begrijp wel hoe je het ziet maar voor mensen die niet geloven is het hetzelfde idee. Als je de bijbel niet ziet als iets waars is het allemaal onzin en dwaling. Snap je hoe ik bedoel?Jerommel schreef:Nee, maar die hebben dan dus helemaal geen bron van informatie, en zouden deze knakker net zo goed Piet kunnen noemen.Dessa schreef: Mensen die niet in de bijbel geloven denken dat zo niet natuurlijk.
Hun Christus ontspruit aan eigen invulling, is dus een los omkaderd idee van hen zelf.
Logisch dus dat daar geen waarheid in zit, en dat is m.i. dan een dwaling.
"Heb God lief met geheel uw hart, met geheel uw verstand, met geheel uw ziel en al wat in u is" en het tweede gebod eraan gelijk "heb uw naaste lief als u zelf."
De bijbel leert dat wie de liefde niet heeft leren kennen, God niet heeft leren kennen en in hem is de waarheid niet. Zo wordt het omschreven in de bijbel.