Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
HJW
Man/Vrouw: M

Re: Hoe pakken we de allerrijkste 0,1% aan?

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:02 Dat neemt niet weg dat ik er wel in kijk en zie dat wat de bijbel al duizenden jaren voorzegt over hoe het met deze wereld gaat lopen gewoon lijkt uit te komen, terwijl velen geloven deze wereld nog te kunnen redden. Maar echt, het is daarvoor veel te laat.
Jezus deed al uitspraken waaruit je zou kunnen afleiden dat het einde der tijden toen al nabij was. Gedurende de 2.000 jaren daarna steekt het elke keer de kop op. En telkens zaten ze er naast.
Ook nu zie je weer groepjes die roepen: maar nu is het echt zo ver.
In elke tijd zijn er wel gebeurtenissen waaraan je een eindtijd kunt hangen.
En zo zal het over 2.000 jaar ook nog wel zijn.
Messenger

Bericht door Messenger »

HJW schreef: 05 apr 2020, 12:47
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:02 Dat neemt niet weg dat ik er wel in kijk en zie dat wat de bijbel al duizenden jaren voorzegt over hoe het met deze wereld gaat lopen gewoon lijkt uit te komen, terwijl velen geloven deze wereld nog te kunnen redden. Maar echt, het is daarvoor veel te laat.
Jezus deed al uitspraken waaruit je zou kunnen afleiden dat het einde der tijden toen al nabij was. Gedurende de 2.000 jaren daarna steekt het elke keer de kop op. En telkens zaten ze er naast.
Het heeft wat weg van einde-der-tijdenpredikers die hun sekte zeggen dat een bepaalde datum de wereld vergaat. Alle bezittingen worden verkocht, geld wordt weggegeven en banen worden opgezegd. En op de voorspelde datum gaat het leven gewoon verder.
Het is domheid om iets dergelijks serieus te nemen.

Als je het standpunt een schepsel te zijn verlaat, en het standpunt een schepper met een lichaam te zijn omarmt, weet je dat je niet verlost hoeft te worden. Als (mede-)scheppend deel van God ben je net als God onkwetsbaar.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 12:37
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:09
Mart schreef: 05 apr 2020, 12:04
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 11:33 Nee, ik geloof dat het gaat gebeuren zoals de bijbel zegt in termen als dat de verwoesting zal komen en dat zij die door Jezus niet worden opgenomen, die verwoesting beslist niet zal kunnen ontvluchten. De mensheid brengt zichzelf om zeep.
Hierin hoor ik teveel geduld voor de daders. Totdat Jezus komt moet ''ieder zich onderwerpen aan de gezagsdragers die over hem gesteld zijn, want er is geen gezag dan van God en de gezagsdragers die er zijn, zijn door God ingesteld, zodat hij die zich verzet tegen het gezag, tegen de instelling van God ingaat''. Hef het zwaard niet op, heb uw vijand lief, keer de andere wang toe, blijf hen vergeven die je onrecht aandoen en geloof dat God aan het eind met een oplossing komt. Dit topic gaat er echter over wat voor actie we kunnen ondernemen.
Wij zijn als David tegen over Goliat. Hoe versla je de reus?
Nee, wij zijn als 99,9% groot als Goliath en zij zijn nog kleiner dan David. We zouden moeten strijden tegen discrete genocide en uitbuiting, in plaats van ons braaf te onderwerpen aan de gezagsdragers, het zwaard niet op te heffen, deze vijand lief te hebben, hen de andere wang toe te keren en te blijven vergeven totdat er wellicht ooit een God met een oplossing komt. Dit topic gaat over wat voor actie we kunnen ondernemen tegen de 0,01%.
Christenen zijn niet 99,9 procent van de wereld bevolking. Je wilt een verdeelde wereld van alle levensbeschouwingen te samen bundelen, maar is 99,9 procent van de wereld daartoe bereid? Wij geloven van niet. De grootste gros laat zich gemakkelijk misleiden en kiest in de eerste plaats ook voor zichzelf. Al die zaken dat jij opnoemt doen de christenen, maar zij die niet christelijk zijn (de meerderheid van de wereld) doet bijna niets. En daarbij, ook onder christenen doen de meesten niet veel. Uiteindelijk zijn er maar weinigen die opstaan. Ten eerste geloven de meeste mensen dat Rutte bijvoorbeeld het beste met ons voor heeft. De meeste Russen denken dat van Putin. De Noord Korianen van Kim Jung Un. Etc..
Petra waarop wij bouwen.
De Petra in dit topic heeft een aantal interessante suggesties gegeven waar wellicht op te bouwen valt. Vandaar m'n vraag naar wat jullie ervan vinden.
Ik zal het ff lezen.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 05 apr 2020, 12:47
Dat wij mensen het verkeerd interpreteren, neemt niet weg dat nog steeds de bijbelinhoud boekdelen spreekt over de tijd waarin we zitten. Het voorspelt naadloos dat deze wereld niet zichzelf gaat redden, niet de armoede en oorlogen gaat oplossen, de wereld zal uitgeput en ontwijd raken (millieu naar de knoppen) en dat uiteindelijk na een tijd van vrede en veiligheid in de wereld opeens het grote verderf zal optreden en niemand er aan ontkomt.
Daarom geloof ik ook dat deze wereld niet geredt gaat worden door welke president dan ook. Het is allemaal niets meer dan een uitstel van executie wat nu op wereldtoneel plaats vindt. Het is aanmodderen en aanpappen, tot een opvolger van een Putin en een Trump bijvoorbeeld met elkaar flink klappen en dan vliegt uiteindelijk de boel de lucht in. Game Over
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Ik ben vrij somber over deze aarde. Het keert in haar evolutiedrang terug naar het niveau van de apen, die zichzelf op de borst kloppen en allemaal schreeuwend en gillend graaien waar maar te graaien valt in een steeds kleiner wordend leefgebied.
HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:57 Al die zaken dat jij opnoemt doen de christenen, maar zij die niet christelijk zijn (de meerderheid van de wereld) doet bijna niets.
Wat een flagrante flauwekul en totale minachting voor al het goede wat niet-christenen doen voor hun medemens.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

hopper schreef: 05 apr 2020, 12:44
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:02
Dat neemt niet weg dat ik er wel in kijk en zie dat wat de bijbel al duizenden jaren voorzegt over hoe het met deze wereld gaat lopen gewoon lijkt uit te komen, terwijl velen geloven deze wereld nog te kunnen redden. Maar echt, het is daarvoor veel te laat.
Die voorspelling doe ik zelf hier ook al. Er is geen hoop om deze wereld te redden. Dat ik het duizenden jaren terug niet voorspeld hebt komt alleen maar omdat ik er toen niet was. Dus zo moeilijk was die voorspelling niet voor de schrijvers van de bijbel.
Toch zijn er zat mensen die hun hoop stellen op de wereldtop bijvoorbeeld. 2000 jaar geleden weet ik niet wat ik toen zou denken. De wereld was toen anders dan nu. Zaken als vrede en veiligheid voor de grote verwoesting was toen geen realiteit. De wereld was overal wreed en in oorlog. In de EU, Amerika, Afrika, ja heel de wereld veranderen landsgrenzen amper, omdat er ongekend veel vrede is op basis van de wereldeconomie. Op enkele landen met burgeroorlogen na, maar niet zoals toen dan grootmachten overal maar landen veroverden en religies opdrongen met het zwaard op hun kelen.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:57 Christenen zijn niet 99,9 procent van de wereld bevolking. Je wilt een verdeelde wereld van alle levensbeschouwingen te samen bundelen, maar is 99,9 procent van de wereld daartoe bereid?
David is de kleine 0,01% die reeds meer dan 60% van de wereldeconomie in handen heeft. De rest van de mensheid is 99,99% die het nog slechts met 40% moet doen en elkaar daarvan moet zien te helpen. De vraag is wat de 99,99% kan doen tegen de 0,01%, hun uitbuiting en de stille genocide. Bereidheid is een andere westie die van later belang is. Allereerst zou ik graag willen weten wat we er samen tegen kunnen verrichten.
Ik zal het ff lezen.
Okay.
Laatst gewijzigd door Mart op 05 apr 2020, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 13:04 Dat wij mensen het verkeerd interpreteren, neemt niet weg dat nog steeds de bijbelinhoud boekdelen spreekt over de tijd waarin we zitten. Het voorspelt naadloos dat deze wereld niet zichzelf gaat redden, niet de armoede en oorlogen gaat oplossen,
Als je in de 6e eeuw had geleefd waren er ook omstandigheden waarvan je had kunnen zeggen: de bijbelinhoud spreekt boekdelen over deze tijd (6e eeuw).
Hetzelfde geldt voor de 12e eeuw, de 14e, de 15e, de 17e enzovoorts.
En het bleek allemaal fout.
Zo ook in de 21e eeuw.
HJW

Bericht door HJW »

Messenger schreef: 05 apr 2020, 12:53
Als je het standpunt een schepsel te zijn verlaat, en het standpunt een schepper met een lichaam te zijn omarmt, weet je dat je niet verlost hoeft te worden. Als (mede-)scheppend deel van God ben je net als God onkwetsbaar.
Dat klopt.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 13:11 Ik ben vrij somber over deze aarde. Het keert in haar evolutiedrang terug naar het niveau van de apen, die zichzelf op de borst kloppen en allemaal schreeuwend en gillend graaien waar maar te graaien valt in een steeds kleiner wordend leefgebied.
Eens. Sterker, we hebben op psychologisch en sociaal gebied het niveau van de apen nog nauwelijks overstegen en zijn vooral cognitief gegroeid. Deze disbalans speelt ons nu parten. Legio diersoorten sterven nu in rap tempo uit, de aarde houdt onze verwaarlozing van het millieu niet langer meer vol en daar bovenop dreigt een nieuwe wapenwedloop met nog geavanceerder nucleair, chemisch en biologisch wapentuig, gesteund door informatietechnologie en kunstmatige intelligentie. Als we willen overleven op deze planeet, zullen we het samen moeten doen. En we zullen samen tegen economische uitbuiting, diepe armoede en gelegitimeerde genocide moeten knokken. Hoe?
Zionisme: de succesvolle herovering van wat van ons is – rechtvaardig, onvermijdelijk, onmiskenbaar.
hopper

Bericht door hopper »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 13:16
hopper schreef: 05 apr 2020, 12:44
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:02
Dat neemt niet weg dat ik er wel in kijk en zie dat wat de bijbel al duizenden jaren voorzegt over hoe het met deze wereld gaat lopen gewoon lijkt uit te komen, terwijl velen geloven deze wereld nog te kunnen redden. Maar echt, het is daarvoor veel te laat.
Die voorspelling doe ik zelf hier ook al. Er is geen hoop om deze wereld te redden. Dat ik het duizenden jaren terug niet voorspeld hebt komt alleen maar omdat ik er toen niet was. Dus zo moeilijk was die voorspelling niet voor de schrijvers van de bijbel.
Toch zijn er zat mensen die hun hoop stellen op de wereldtop bijvoorbeeld. 2000 jaar geleden weet ik niet wat ik toen zou denken. De wereld was toen anders dan nu. Zaken als vrede en veiligheid voor de grote verwoesting was toen geen realiteit. De wereld was overal wreed en in oorlog. In de EU, Amerika, Afrika, ja heel de wereld veranderen landsgrenzen amper, omdat er ongekend veel vrede is op basis van de wereldeconomie. Op enkele landen met burgeroorlogen na, maar niet zoals toen dan grootmachten overal maar landen veroverden en religies opdrongen met het zwaard op hun kelen.
Zolang het ego regeert zal er onvrede zijn. Dat zou ik 2000 jaar terug gezegd hebben en dat zeg ik nu ook.

Natuurlijk zijn er tijden en landen waar het best redelijk gaat. Nederland anno 2020 is zo'n land en tijd.
Maar ook onze welvaart is breekbaar en gebaseerd op uitbuiting elders. Onder ogen zien dat je zelf een uitbuiter bent is natuurlijk al een mooi begin.

Want topicstarter heeft het dan wel over de allerrijksten, maar wie koopt bij de Action nodeloze troep wat mensen die uitgebuit worden goedkoop hebben gemaakt? Wie koopt vlees uit de martelindustrie over de rug van weerloze dieren? Dat is niet die 0.1%, dat zijn we zelf!

Wie zei er ook al weer iets over een splinter en een balk? Was dat niet die Nazarener?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 13:23
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 12:57 Christenen zijn niet 99,9 procent van de wereld bevolking. Je wilt een verdeelde wereld van alle levensbeschouwingen te samen bundelen, maar is 99,9 procent van de wereld daartoe bereid?
David is de kleine 0,01% die reeds meer dan 60% van de wereldeconomie in handen heeft. De rest van de mensheid is 99,99% die het nog slechts met 40% moet doen en elkaar daarvan moet zien te helpen. De vraag is wat de 99,99% kan doen tegen de 0,01%, hun uitbuiting en de stille genocide. Bereidheid is een andere westie die van later belang is. Allereerst zou ik graag willen weten wat we er samen tegen kunnen verrichten.
Ik zal het ff lezen.
Okay.
99,9 procent kan gewoon aan ruilhandel uit gunst doen. Ieder doet wat hij kan zonder tegenprecentaties te verwachten. Die 0,01 procent sluiten we dan voor de rest van hun leven op.
De hele valutasysteem heffen wij dan gewoon op.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 14:01
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 13:11 Ik ben vrij somber over deze aarde. Het keert in haar evolutiedrang terug naar het niveau van de apen, die zichzelf op de borst kloppen en allemaal schreeuwend en gillend graaien waar maar te graaien valt in een steeds kleiner wordend leefgebied.
Eens. Sterker, we hebben op psychologisch en sociaal gebied het niveau van de apen nog nauwelijks overstegen en zijn vooral cognitief gegroeid. Deze disbalans speelt ons nu parten. Legio diersoorten sterven nu in rap tempo uit, de aarde houdt onze verwaarlozing van het millieu niet langer meer vol en daar bovenop dreigt een nieuwe wapenwedloop met nog geavanceerder nucleair, chemisch en biologisch wapentuig, gesteund door informatietechnologie en kunstmatige intelligentie. Als we willen overleven op deze planeet, zullen we het samen moeten doen. En we zullen samen tegen economische uitbuiting, diepe armoede en gelegitimeerde genocide moeten knokken. Hoe?
Ik geloof samen gevat echt dat als 99,9 procent geeft zonder er iets voor terug te verwachten, dat we dan zo afscheid kunnen nemen van die 0,01 procent psychopaten, die we opsluiten.
Geweld is dan echt niet nodig. Het leger staat immers dan aan onze kant. De politie ook. Wie zou ons dan moeten aanvallen? Zelfs de gasleverancier en de electriciteitsleverancier levert zijn diensten niet meer aan deze gekken. Supermarkten laten hen niet binnen. Autohandelaren sluiten hen buiten. Geen winkel laat ze nog toe. Hun geld accepteren we niet meer en hun goud verklaren we waardeloos. Hun banken worden niet meer bezocht. Met 99,9 procent kan je door hen buiten te sluiten gewoon winnen.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 14:47 Ik geloof samen gevat echt dat als 99,9 procent geeft zonder er iets voor terug te verwachten, dat we dan zo afscheid kunnen nemen van die 0,01 procent psychopaten, die we opsluiten.
Hoe zie je dat voor je? De 0,01% heeft de economische middelen in handen, terwijl de rest het telkens met steeds minder moet doen. Moeten we nu ook nog eens gaan geven zonder er iets voor terug te verwachten? Wat schieten we daarmee op?

Andersom lijkt me een efectievere optie: als wij gewoon hadden gepakt wat we nodig hadden, zou er voor die 0,01% veel minder over zijn gebleven. Het is voor de 0,01% een prachtige uitkomst als wij van onze spaarzame zakcentjes ook nog eens geven zonder er iets voor terug te verwachten, want dan hoeven zij het niet te doen. Bijvoorbeeld: indien de rest niet zo zou hebben bezuinigd op het millieu, zou er voor de 0,01% minder over zijn gebleven om te verpesten en zouden we als mensheid onder eerlijkere omstandigheden gedwongen zijn geweest maatregelen te nemen dan in de huidige gedwongen situatie. Men ziet graag dat wij van onze kleine centjes de actie ondernemen.
Geweld is dan echt niet nodig. Het leger staat immers dan aan onze kant. De politie ook. Wie zou ons dan moeten aanvallen?
In Spanje slapen vele gezinnen op straat en eten uit vuilnisbakken. En het is hier dagelijks de politie die gezinnen uit hun huizen zet omdat de banken - die zelf aan de basis van de kredietcrisis stonden - dat eisen. In Spanje mag je sinds de protesten tegen de kredietcrisis niet eens meer zonder expliciete toestemming van de regering protesteren en demonstreren en het is juist justitie, politie en het leger dat bewaakt dat deze mondknevelwet (la ley mordaza) die officieel onder de cynische naam la Ley de Protección de la Seguridad Ciudadan (de wet voor de bescherming van de burger) bekend staat.
Laatst gewijzigd door Mart op 05 apr 2020, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 15:16
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 14:47 Ik geloof samen gevat echt dat als 99,9 procent geeft zonder er iets voor terug te verwachten, dat we dan zo afscheid kunnen nemen van die 0,01 procent psychopaten, die we opsluiten.
Hoe zie je dat voor je? De 0,01% heeft de economische middelen in handen, terwijl de rest het telkens met steeds minder moet doen. Moeten we nu ook nog eens gaan geven zonder er iets voor terug te verwachten? Wat schieten we daarmee op?

Andersom lijkt me een efectievere optie: als wij gewoon hadden gepakt wat we nodig hadden, zou er voor die 0,01% veel minder over zijn gebleven. Het is voor de 0,01% een prachtige uitkomst als wij van onze spaarzame zakcentjes ook nog eens geven zonder er iets voor terug te verwachten, want dan hoeven zij het niet te doen. Bijvoorbeeld: indien de rest niet zo zou hebben bezuinigd op het millieu, zou er voor de 0,01% minder over zijn gebleven om te verpesten en zouden we als mensheid onder eerlijkere omstandigheden gedwongen zijn geweest maatregelen te nemen dan in de huidige gedwongen situatie. Men ziet graag dat wij van onze kleine centjes de actie ondernemen.
Zo lang je geld laat bestaan, en mensen alleen voor de centen zullen werken, zal de kloof tussen rijk en arm opnieuw bestaan. Dan zullen er altijd weer wolven opstaan die de lammetjes op eten. Wat moet 99,99 procent van de mensen nog met geld, als ze iedereen even veel zouden geven en de toiletjuffrouw in net zo'n groot huis als haar directeur zou leven?
Geld is per definitie in het leven geroepen door de zittende elite om te roven van de onderkant van de samenleving.

Kijk eens naar de hypotheken in Nederland en zie de aard van de mensen.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:33 Zo lang je geld laat bestaan, en mensen alleen voor de centen zullen werken, zal de kloof tussen rijk en arm opnieuw bestaan. Dan zullen er altijd weer wolven opstaan die de lammetjes op eten. Wat moet 99,99 procent van de mensen nog met geld, als ze iedereen even veel zouden geven en de toiletjuffrouw in het zo'n groot huis als haar directeur zou leven?
Geld is per definitie in het leven geroepen door de zittende elite om te roven van de onderkant van de samenleving.

Klopt. Geld is opgebouwd uit schuld. Hoe wil je dat oplossen? Hoe wil je de 0,01% aanpakken en hun geld gewoon z'n waarde laten verliezen?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Geweld is dan echt niet nodig. Het leger staat immers dan aan onze kant. De politie ook. Wie zou ons dan moeten aanvallen?
In Spanje slapen vele gezinnen op straat en eten uit vuilnisbakken. En het is hier dagelijks de politie die gezinnen uit hun huizen zet omdat de banken - die zelf aan de basis van de kredietcrisis stonden - dat eisen. In Spanje mag je sinds de protesten tegen de kredietcrisis niet eens meer zonder expliciete toestemming van de regering protesteren en demonstreren en het is juist justitie, politie en het leger dat bewaakt dat deze mondknevelwet (la ley mordaza) die officieel onder de cynische naam la Ley de Protección de la Seguridad Ciudadan (de wet voor de bescherming van de burger) bekend staat.
Ik moest van jou eerst vanuit de gedachte redeneren wat 99,99 procent van de mensen zouden kunnen doen, maar dat lukt jou zelf dus niet om dat voor te stellen.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:37
Ik moest van jou eerst vanuit de gedachte redeneren wat 99,99 procent van de mensen zouden kunnen doen, maar dat lukt jou zelf dus niet om dat voor te stellen.
Het topic betreft de vraag wat de 99,9% kan doen tegen de 0,01%. Hoe pakken we ze aan?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 15:35
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:33 Zo lang je geld laat bestaan, en mensen alleen voor de centen zullen werken, zal de kloof tussen rijk en arm opnieuw bestaan. Dan zullen er altijd weer wolven opstaan die de lammetjes op eten. Wat moet 99,99 procent van de mensen nog met geld, als ze iedereen even veel zouden geven en de toiletjuffrouw in het zo'n groot huis als haar directeur zou leven?

Klopt. Geld is opgebouwd uit schuld. Hoe wil je dat oplossen? Hoe wil je de 0,01% aanpakken en hun geld gewoon z'n waarde laten verliezen?
Ik kan dat niet oplossen. We zouden het over de 99,99 procent van de mensen hebben. Als zij mee doen, komen we er samen wel. Zoals ik al zei: we zetten die 0,01 procenr gewoon geheel buiten spel, als 99,99 procent mee doet. Alle geld is toch in handen van die 0,01 procent? Nou, dan zeggen we gewoon als 99,99 procent: we doen niet meer mee. We gaan gewoon 20 uur per week vrijwilligerswerk doen, in plaats van voor geld te werken. Waarbij ieder gezin twee parttimers levert. Dus de opvoeding van de kinderen gewaarborgd blijft. En we stoppen allemaal met werken, als we de 50 gepasseerd zijn, om dan gewoon het lichte leuke werk te doen, als voorzitter zijn van een voetbalclub of oppasopa in de buurt 😊.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 15:39
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:37
Het topic betreft de vraag wat de 99,9% kan doen tegen de 0,01%. Hoe pakken we ze aan?
Ja, door geld ten eerste "waardeloos" te verklaren. Net als rijkdom, dat door mot of roest vergaat en niet mee in het graf genomen kan worden.
Mart

Bericht door Mart »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:44 Ik kan dat niet oplossen. We zouden het over de 99,99 procent van de mensen hebben. Als zij mee doen, komen we er samen wel. Zoals ik al zei: we zetten die 0,01 procenr gewoon geheel buiten spel, als 99,99 procent mee doet.
Hier heb je een punt. Maar we kissebissen onderling over de kruimeltjes die ons nog resten. We zouden gezamelijk onze ogen op de buit van de 0,01% moeten richten.
Nou, dan zeggen we gewoon als 99,99 procent: we doen niet meer mee. We gaan gewoon 20 uur per week vrijwilligerswerk doen, in plaats van voor geld te werken. Waarbij ieder gezin twee parttimers levert. Dus de opvoeding van de kinderen gewaarborgd blijft. En we stoppen allemaal met werken, als we de 50 gepasseerd zijn, om dan gewoon het lichte leuke werk te doen, als voorzitter zijn van een voetbalclub of oppasopa in de buurt 😊.
Misschien zit je hier op een spoor. Hoe krijgen we zoiets gezamelijk voor elkaar?
Gaitema

Bericht door Gaitema »

Mart schreef: 05 apr 2020, 15:58
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:44 Ik kan dat niet oplossen. We zouden het over de 99,99 procent van de mensen hebben. Als zij mee doen, komen we er samen wel. Zoals ik al zei: we zetten die 0,01 procenr gewoon geheel buiten spel, als 99,99 procent mee doet.

Hier heb je een punt. Maar we kissebissen onderling over de kruimeltjes die ons nog resten. We zouden gezamelijk onze ogen op de buit van de 0,01% moeten richten.
Inderdaad. Al mogen we ons ook realiseren dat heel de wereld van ons is. :)
Nou, dan zeggen we gewoon als 99,99 procent: we doen niet meer mee. We gaan gewoon 20 uur per week vrijwilligerswerk doen, in plaats van voor geld te werken. Waarbij ieder gezin twee parttimers levert. Dus de opvoeding van de kinderen gewaarborgd blijft. En we stoppen allemaal met werken, als we de 50 gepasseerd zijn, om dan gewoon het lichte leuke werk te doen, als voorzitter zijn van een voetbalclub of oppasopa in de buurt 😊.
Misschien zit je hier op een spoor. Hoe krijgen we zoiets gezamelijk voor elkaar?
Ehhh, hoe overtuig je het misleidde volk dat hun messiassen (Rutte, Putin, Wilders, Dj's, voetbalhelden, etc) niet het beste aan hen leveren?
HJW

Bericht door HJW »

Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:44 We gaan gewoon 20 uur per week vrijwilligerswerk doen, in plaats van voor geld te werken. Waarbij ieder gezin twee parttimers levert. Dus de opvoeding van de kinderen gewaarborgd blijft. En we stoppen allemaal met werken, als we de 50 gepasseerd zijn, om dan gewoon het lichte leuke werk te doen, als voorzitter zijn van een voetbalclub of oppasopa in de buurt 😊.
Hoe ga je dat betalen ? Hoe ga je stoppen op je 50e ? Waar ga je dan die 35/45 jaar pensioen van betalen ?
Houdt ook in dat vrijwel iedereen een flink stuk welvaart gaat inleveren.
Dus genoegen nemen met nog minder kruimels.
Gaitema

Bericht door Gaitema »

HJW schreef: 05 apr 2020, 18:33
Gaitema schreef: 05 apr 2020, 15:44 We gaan gewoon 20 uur per week vrijwilligerswerk doen, in plaats van voor geld te werken. Waarbij ieder gezin twee parttimers levert. Dus de opvoeding van de kinderen gewaarborgd blijft. En we stoppen allemaal met werken, als we de 50 gepasseerd zijn, om dan gewoon het lichte leuke werk te doen, als voorzitter zijn van een voetbalclub of oppasopa in de buurt 😊.
Hoe ga je dat betalen ? Hoe ga je stoppen op je 50e ? Waar ga je dan die 35/45 jaar pensioen van betalen ?
Houdt ook in dat vrijwel iedereen een flink stuk welvaart gaat inleveren.
Dus genoegen nemen met nog minder kruimels.
Ruilhandel her invoeren. Valuta afschaffen. Maar dat alleen als mensen werk verrichten uit zorg voor de naasten en niet om beloont te worden. Vrijwilligerswerk gaat ook zo. Dat is de enige manier wat verschil tussen arm en rijk oplost. Meerdere generaties die bij elkaar wonen weer normaal laten zijn en tehuizen oprichten voor wie over blijven zonder kinderen of juist voor de wezen.