hopper schreef: 14 apr 2020, 17:22
Jerommel schreef: 14 apr 2020, 15:58
hopper schreef: 14 apr 2020, 15:14
De geslachtsdaad tussen man en vrouw kan inderdaad als een scheppingsdaad gezien worden.
Maar het is biologische voortplanting, geen schepping.
In feite ben je erg naturalistisch-materialistisch ingesteld als je dat serieus meent.
Nee, want ik ben er van overtuigd dat de eerste levens geschapen zijn door God.
Organismen (inclusief de mens) geven dat leven door voordat ze sterven.
Een nakomeling heeft de helft van elke ouder's DNA en volgens dat gecombineerde DNA groeit er een kind in de baarmoeder.
Gebeurt dat niet dan sterven we uit.
Maar ik geloof ook dat we een geestelijke component hebben. Hoe dat 'technisch gezien' werkt weet ik alleen niet.
En kennelijk hebben we een "3e oog" (pineal gland) waarmee we mogelijk ongeziene dingen (geesten) kunnen 'zien' (of ontvangen).
Maar daar weet ik ook geen technische details van.
Maar ik geloof wel dat de fysieke lichamen van organismen volgens de natuurwetten werken.
Er moet bijvoorbeeld brandstof in, en we hebben longen om zuurstof op te nemen om die brandstoffen te verbranden en de verbrandingsproducten (water en kooldioxide) gaan er via de longen weer uit.
En dat hebben we niet zelf geschapen, en ook mijn ouders hebben dat niet geschapen.
Planten zetten die verbrandingsproducten (water en kooldioxide) met behulp van zonlicht weer om in brandstof en zuurstof.