Hier draait het om

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Bastiaan73
Man/Vrouw: M

Re: Hier draait het om

Bericht door Bastiaan73 »

Mullog schreef: 06 dec 2020, 18:25
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 18:20 Serieus: beter in een reservaat dan in zo'n kleine k*tkooi. Een beer die zo lang in gevangenschap is gehouden gaat het wsl niet redden in zijn oorspronkelijke leefomgeving.
Je kunt dat de beren die wel in hun natuurlijke omgeving zijn opgegroeid ook niet aandoen om zo'n beest weer los te laten Ted Bundy in een studentenflat loslaten omdat hij een slechte jeugd heeft gehad is ook geen doen idee. Gewoon afmaken lijkt mij het beste. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen :mrgreen:
Je mag zeggen/typen wat je wilt. Maar 'gewoon afmaken lijkt mij het beste' vind ik zelf een verwerpelijke opvatting. Zou je dat ook vinden als het om een mens ging? En rare vergelijking trouwens die je maakt met Ted Bundy.
Mullog

Bericht door Mullog »

Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 18:30
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 18:20 Serieus: beter in een reservaat dan in zo'n kleine k*tkooi. Een beer die zo lang in gevangenschap is gehouden gaat het wsl niet redden in zijn oorspronkelijke leefomgeving.
Je kunt dat de beren die wel in hun natuurlijke omgeving zijn opgegroeid ook niet aandoen om zo'n beest weer los te laten Ted Bundy in een studentenflat loslaten omdat hij een slechte jeugd heeft gehad is ook geen doen idee. Gewoon afmaken lijkt mij het beste. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen :mrgreen:
Je mag zeggen/typen wat je wilt. Maar 'gewoon afmaken lijkt mij het beste' vind ik zelf een verwerpelijke opvatting. Zou je dat ook vinden als het om een mens ging? En rare vergelijking trouwens die je maakt met Ted Bundy.
Wat ik bedoel is dat die beer net zo gestoord is als Ted Bundy (hoewel die beer daar zelf verder niks aan kan doen). Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen. Verder bevestig je dat je blijkbaar niet meer mag zeggen dat gewoon afmaken het beste is. En voor wat betreft mensen sluit ik mij aan bij wat Messenger daarover geschreven heeft.
Bastiaan73

Bericht door Bastiaan73 »

Mullog schreef: 06 dec 2020, 19:27
Bastiaan73 schreef: 06 dec 2020, 18:30
Wat ik bedoel is dat die beer net zo gestoord is als Ted Bundy (hoewel die beer daar zelf verder niks aan kan doen). Ik dacht dat je dat wel zou begrijpen. Verder bevestig je dat je blijkbaar niet meer mag zeggen dat gewoon afmaken het beste is. En voor wat betreft mensen sluit ik mij aan bij wat Messenger daarover geschreven heeft.
Nogmaals: je mag zeggen wat je wil zeggen. Ik mag dat vervolgens verwerpelijk vinden.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Messenger schreef: 06 dec 2020, 11:31
Artsen zonder grenzen is een doel dat ik steun. Ook collecteren ze hier aan de deur.
Ik dacht dat zij echt een goed doel zijn, vanwege hun aanwezigheid in oorlogssituaties en hun voorname rol in ebolabestrijding, maar kennelijk ook in deze organisatie corruptie.
Dat dacht ik ook. Maar sja.. ik heb er vijf ontmoet (vnl. adm. personeel. Kan dus niet voor de hele organisatie spreken. Maar weet wel dat ik ze hierop aansprak omdat ik wist dat je daar ook voor 2000 dollar een prima appt kon huren. Zij woonden voor minimaal 7000 dollar, dus 5000 per persoon per maand over de balk smijten stoorde mij mateloos.
Toen ze daarom moesten lachen was ik er helemaal klaar mee.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas
Messenger

Bericht door Messenger »

Petra schreef: 07 dec 2020, 03:52
Messenger schreef: 06 dec 2020, 11:31
Artsen zonder grenzen is een doel dat ik steun. Ook collecteren ze hier aan de deur.
Ik dacht dat zij echt een goed doel zijn, vanwege hun aanwezigheid in oorlogssituaties en hun voorname rol in ebolabestrijding, maar kennelijk ook in deze organisatie corruptie.
Dat dacht ik ook. Maar sja.. ik heb er vijf ontmoet (vnl. adm. personeel. Kan dus niet voor de hele organisatie spreken. Maar weet wel dat ik ze hierop aansprak omdat ik wist dat je daar ook voor 2000 dollar een prima appt kon huren. Zij woonden voor minimaal 7000 dollar, dus 5000 per persoon per maand over de balk smijten stoorde mij mateloos.
Toen ze daarom moesten lachen was ik er helemaal klaar mee.
Dat is minder fraai, geld over de balk smijten. Wel is Artsen Zonder Grenzen een hulporganisatie waar ook met regelmaat hulpverleners gewond en gedood worden in conflictgebieden. Zij lopen ook risico bij de Ebolabestrijding, en ik heb begrepen dat zij daar een cruciale rol in spelen en zo'n beetje de enige zijn die de Ebolapatiënten verzorgen.
Ik vind dan een wat duurder appartement met meer luxe ook niet zo heel erg.

Wat ik erger vind is dat directieleden van goede doelen enkele tonnen toucheren door hun functie.
Om die reden gaf ik niet aan bijvoorbeeld de hartstichting. Ik denk bij mezelf: ga dan in bedrijfsleven werken als je wil graaien.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Mullog

Bericht door Mullog »

De directie van Sanquin (bloedbank) verdient gemiddeld ook meer dan Jan Modaal (veel meer). Voor veel mensen is of was dat een reden om geen bloeddonor te worden. Ik heb daar over nagedacht maar uiteindelijk heb je daar de directie niet mee maar degene die op enig moment bloed nodig heeft. Soms kan het ingewikkeld zijn.
Messenger

Bericht door Messenger »

Mijn bloed wilden ze nooit hebben. Voor ik seksuele ervaring kreeg heb ik 1 keer bloed gedoneerd maar halverwege ging ik bijna buiten westen.
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
Petra
Man/Vrouw: V

Bericht door Petra »

Mullog schreef: 07 dec 2020, 11:12 De directie van Sanquin (bloedbank) verdient gemiddeld ook meer dan Jan Modaal (veel meer). Voor veel mensen is of was dat een reden om geen bloeddonor te worden. Ik heb daar over nagedacht maar uiteindelijk heb je daar de directie niet mee maar degene die op enig moment bloed nodig heeft. Soms kan het ingewikkeld zijn.
Bijkomend voordeel.. het is voor mannen goed om bloed te geven.
Nooit te oud om te leren met gedachten te jongleren
@Possibilianism: comfortable with multiple ideas