pyro schreef:Het is een negatieve beoordeling van de ijsmeester betreffende de staat van het ijs. Een beetje zoals de JG leiding de christelijke traditie(s) negatief beoordeelt.
Nogmaals, Jg vellen geen oordeel over religies of over mensen die de Bijbelse normen en waarden bewust negeren. Het is een vrije gave en een vrije keus.
Een Jg zal altijd het Bijbelse standpunt naar voren brengen, zoals dat in de eerste eeuw werd gedaan.
pyro schreef:Die komen niet uitsluitend uit de bijbel nee. Het idee dat deze wel uitsluitend uit de bijbel zouden *moeten* komen, staat niet in de bijbel.
Dat verhaal over 'nauwkeurige kennis' herbergt een enorme lading ideeen waaruit zou moeten blijken dat de JG het beter zouden weten dan alle anderen. Ongeacht wat die anderen aan kennis hebben, de JG vinden dat zij het allemaal nauwkeuriger weten en dan nog volgens de wil van God.
Zodra je een mening hebt die verschilt van de JG leer doet een JG het voorkomen alsof je Jezus' eigen verkondiging staat af te wijzen.
Van mij mag je het geloven hoor, ik zie alleen niet hoe er op die basis een normaal gesprek kan worden gevoerd. Sorry.
Je kan dus alleen een “normaal”gesprek voeren, wanneer ik het bordje weghaal? Dus gniffelend op de kant staan kijken hoe men door het ijs zakt?
Wanneer iets niet in de Bijbel voorkomt, is het van buiten-Bijbelse bronnen afkomstig.
Het is een vorm van afgoderij.
De oorsprong nazoeken van buiten-Bijbelse gebruiken is een onderdeel van mijn Bijbelstudie.
Dat voorkomt, dat je door “het ijs” zakt. M.i. juist positief.
Nauwkeurige kennis is een Bijbels gegeven, de wil van God.
Het komt in de Bijbel 20 keer voor, daarnaast wordt het woord kennis ca. 30 keer gebruikt.
Er zijn ruim 3000 denominaties die claimen christelijk te zijn. Helaas heeft ieder een eigen interpretatie, aangepast aan de behoefte van hun volgelingen.
Het verwijt dat Jg denken, dat zij het alleen weten, is juist van hen afkomstig.
Intellectuele kennis is niet noodzakelijk om de Bijbel te begrijpen.
Voor mensen die prat gaan op hun intellectuele kennis is de Bijbel een gesloten boek. (Mat 11:25)
pyro schreef:Ik vind het verkeerd om een virusaanval te doen, maar dat wil nog niet zeggen dat de dader dan dus geen christen zou zijn.
Je zei zo even dat JG niet oordelen toch?
Een oprecht christen volgt onvoorwaardelijk de Bijbelse normen en waarden. Hij houdt zich aan de gulden regel.
Jg vellen geen oordeel. Maar laten wel zien wat de Bijbel er over zegt.
pyro schreef:Ik denk dat dit forum geen geschikte plek is voor verkondiging op de JG manier, omdat er geen gelijkwaardige communicatie mogelijk is. Jij bent ervan overtuigd dat je de ware leer hebt terwijl alle anderen ernaast zitten.
Dat laat zich volgens mij niet zo erg rijmen met de opzet van dit forum.
In de eerste eeuw was de verkondiging door Jezus kennelijk niet de juiste manier, hij werd daarom vermoord.
Nogmaals, de mening dat Jg de enigen zijn, die de juiste leer hebben is niet van Jg afkomstig.
Wanneer anderen dat anders wensen te interpreteren is communicatie erg moeilijk.
Moet je ook gaan stelen om op gelijkwaardige manier te communiceren met een inbreker?
Laat je hem zien waar je kostbaarheden hebt verborgen, doe je de deur niet opslot?