Petra schreef: 29 nov 2024, 08:29
Mullog schreef: 24 nov 2024, 12:23
In het kader van een alwetende, almachtige, alziende en ga zo maar door entiteit is deze menselijke beschouwing van nul en generlei waarde
Zeker wel!
Jij wil er gewoon niet aan dat er meerdere gelijkwaardige opties mogelijk kunnen zijn.
Er is volgens jou..altijd maar 1 optie het beste, en een almachtige alwetende moet dat dan weten. Dat. onderbouw je niet..je roeptoetert gewoon dat het gewoon zo is.
Wat je je kennelijk niet realiseert is dat die almacht, alwetenheid etc. niet het hete hangijzer is maar de kwestie of je axioma (1 beste optie) correct is.
EN zelfs dán kun je als almachtige alwetende etc.
nog kiezen voor Zelfbeperking.
Inderdaad wordt
Soevereine Zelfbeperking van de Al-eigenschappen door nagenoeg niemand op het forum als een redelijke optie gezien.
Dat verbaast mij wel want hoe is zonder de "" optie "' Zelfbeperking de onmetelijke afstand tussen God ( hoe ook in te vullen ) en de mens te overbruggen.
Zonder Zelfbeperking wordt God Zelve consequenter wijze als een soort van uitvergroot mens in de schijnwerper gezet.
God behandelen bij onderwerpen als een soort uitvergroot mens, zoals quasi de goden in de Griekse mythologie is voor mij puur discussie-onzin.
Praten over God op onmetelijke verre onbegrijpelijke afstand van de mens, is bedrijven van negatieve theologie.
In de negatieve theologie is ten diepste niets over God met enigerlei zekerheid te zeggen.
Wanneer zulks toch gebeurt en op dit forum doet Tufkah dit, dan zijn de reacties op deze inbreng in de praktijk duidelijk.
Voor mij is theologie het bestuderen van Datgene dat God in Zelfbeperking Zelve in Soevereiniteit heeft Onthuld ( Openbaring ).
Omdat Openbaring niet als een Dictaat vanuit de hemel op de aarde is geland, draait het rond de vraag "" in hoeverre levert de Goddelijke beïnvloeding van de intuïtie van de mens betrouwbare openbaringskennis "".
Het thema dat ik voorgelegd heb aan Reiziger. De mate van de betrouwbaarheid van de "intuïtie "" ter beoordeling van Datgene Dat van God afkomstig is, is voor mij met stip momenteel het meest interessante onderwerp.
Kortom God-discussie die voorbij gaat aan de Soevereine Zelfbeperking is voor mij een non-issue. Hard maar duidelijk !!