Ik heb veel meer gezegd dan waar jij nu op reageert. Je gaat alleen maar uit van de zienswijze die volgens jou de 'ogen van een gelovige' is.JW88 schreef: In de ogen van een gelovige ben ik inderdaad een atheïst, omdat die term voor de gelovige betekent ''jij gelooft niet in mijn God''. Laat het duidelijk zijn dat ik het ook helemaal geen probleem vind dat ik een atheïst wordt genoemd, voor mij heeft die term alleen geen enkele waarde.
Maar dat gelovigen jou / de term 'atheïst' zo zien, is een levensgroot vooroordeel van jouw kant. En dat staat elke kans op verstandhouding, een beetje wederzijds begrip heel erg in de weg.
Op dit forum komt Zolderworm aardig in de buurt daarvan denk ik, want die zegt dat hij de vraag of God bestaat helemaal niet interessant vindt.JW88 schreef: Niet alle ongelovigen hebben natuurlijk dezelfde mening, ik ken ook wel mensen die niet in God geloven maar wel spiritueel zijn.
En dat is een sterke geloofsovertuiging. En tevens een beoordeling van de aard van de menselijke geest. Namelijk dat die uberhaupt bestaat, dingen voortbrengt, en dat die voorbrengselen complete nonsens zijn.JW88 schreef:Ik ben van mening dat alle bovennatuurlijk zaken, of dat nou God is, paranormale verschijnselen zijn of vergelijkbare zaken complete nonsens is, allemaal een product van de menselijke geest, meer niet.
Let wel, in technische zin (los van de vraag hoe jij de term invult zoals je denkt dat anderen hem op jou toepassen) ben jij wel degelijk atheïst.