Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, dan is niet alleen de verzoening overbodig, maar zijn 'we' zelf ook overbodig.
Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Volgens mij is mij dat een stapje te ver.hopper schreef: 25 feb 2020, 09:23Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Als er geen oordeel is, dan is niet alleen de verzoening overbodig, maar zijn 'we' zelf ook overbodig.
Petra schreef: 26 feb 2020, 05:43Volgens mij is mij dat een stapje te ver.hopper schreef: 25 feb 2020, 09:23Volgens mij gaat het nog een stapje verder.
Ik vind het niet erg om overbodig te worden maar ik wil mezelf niet in het HIER en NU overbodig verklaren.
M.i. simplistisch geredeneerd.Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.
God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15M.i. simplistisch geredeneerd.Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
God maakt alle kromme wegen recht, geneest en heelt alle leed, voor elk levend wezen.
God is onvoorwaardelijke liefde en houdt innig van elk wezen, van elk deel van God's eigen wezen.
De bijbel leert dat niet.
dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15M.i. simplistisch geredeneerd.Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Hou het dan maar simpel.
De bijbel is tegenstrijdig aan zichzelf. Dat zie ik zelfs met een geestelijke instelling. Het is een verzamelwerk van menselijke interpretaties die feilbaar waren én zijn.Alpha schreef: 02 mar 2020, 15:57dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15M.i. simplistisch geredeneerd.Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.Alpha schreef: 22 feb 2020, 01:52Ik geef gewoon aan wat de Bijbel leert. Al het andere is een illusie.
Hou het dan maar simpel.
Het is een geestelijk boek en kan begrepen worden al iemand een geestelijke instelling heeft.
Heb je die instelling niet, dan meen je tegenstrijdigheden te zien, maar dat ligt niet aan de bijbel.
Vandaar dat ik altijd het eenvoudig probeer te houden, niet iedereen is geestelijk ingesteld.
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.Messenger schreef: 02 mar 2020, 19:46De bijbel is tegenstrijdig aan zichzelf. Dat zie ik zelfs met een geestelijke instelling. Het is een verzamelwerk van menselijke interpretaties die feilbaar waren én zijn.Alpha schreef: 02 mar 2020, 15:57dat de Bijbel gecompliceerd zou zijn, ben ik niet met je eens.Messenger schreef: 26 feb 2020, 16:48De waarheid ligt vaak in de eenvoud. De bijbel is zeer gecompliceerd en verkondigt veel onzinnige tegenstrijdigheden.Alpha schreef: 26 feb 2020, 15:15M.i. simplistisch geredeneerd.Messenger schreef: 24 feb 2020, 16:34 Of je nu in de bijbel of in welke andere vorm van illusie/geloof gelooft, elk pad leidt linea recta naar de hemel.
Hou het dan maar simpel.
Het is een geestelijk boek en kan begrepen worden al iemand een geestelijke instelling heeft.
Heb je die instelling niet, dan meen je tegenstrijdigheden te zien, maar dat ligt niet aan de bijbel.
Vandaar dat ik altijd het eenvoudig probeer te houden, niet iedereen is geestelijk ingesteld.
Nu zeg je het eindelijk goed: het is een mening. Niet meer en niet minder.Alpha schreef: 04 mar 2020, 15:20 Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Ja...en alle anderen lezen de Donald Duck en Pinkeltje..Alpha schreef:
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.HJW schreef: 04 mar 2020, 15:28Nu zeg je het eindelijk goed: het is een mening. Niet meer en niet minder.Alpha schreef: 04 mar 2020, 15:20 Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Een mening naast vele andere meningen. Niet waardevoller of minder waardevol dan de mening van een ander.
Ik hoop dat je die gedachte vasthoudt.
Jouw "bijbel"?callista schreef: 04 mar 2020, 15:29Ja...en alle anderen lezen de Donald Duck en Pinkeltje..Alpha schreef:
Ik baseer mijn mening op de Bijbel en probeer dat zo goed mogelijk te onderbouwen.
Lees: je zoekt de teksten erbij die, met jouw interpretatie, jouw mening bevestigen.Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20 Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.
Er zijn idd veel meningen, jouw mening is gewoon één van de vele meningen.Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Vergelijk je die meningen, dan zie je grote verschillen.
Deze meningen zijn vaak tegenstrijdig met elkaar.
Dat kan je zien, als je dat met de Bijbel vergelijkt.
Ergo: mijn mening over de bijbel herzie ik zo af en toe. Dat noemt men dan weer voortschrijdend inzicht.Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20
Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Mijn mening is gebaseerd op de bijbel, niet op ontelbare veronderstellingen.HJW schreef: 10 mar 2020, 12:45Lees: je zoekt de teksten erbij die, met jouw interpretatie, jouw mening bevestigen.Alpha schreef: 10 mar 2020, 12:20 Het is een mening, die op de bijbel is gebaseerd en dat onderbouw ik zo goed mogelijk. Het Bijbelse verslag is m.i. gewoon duidelijk.
Alle andere teksten negeer je, en dat zijn er nogal wat.
Vragen die je niet uitkomen en waaruit blijkt dat je gewoon de bijbel niet volgt, negeer je stelselmatig.
Er zijn idd veel meningen, jouw mening is gewoon één van de vele meningen.Er zijn vele meningen, inderdaad.
Ook over de Bijbel.
Deze meningen zijn vaak tegenstrijdig met elkaar.
Dat kan je zien, als je dat met de Bijbel vergelijkt.
Als ik jouw mening met de bijbel vergelijk, zie ik grote verschillen.
Ik heb er in de loop der tijd meerdere aangegeven en uitgewerkt en dan gaat jouw JG-opleiding automatisme in werking:
negeren en eindeloos, eindeloos, eindeloos de JG dogma's herhalen.
Kortom: je bent niet in staat om een discussie te voeren.
Dit was dan ook mijn laatste reactie richting jou.
Verder reageren is totaal zinloos.
In diverse Bijbel teksten wordt aangegeven dat het inzicht en de kennis uit de bijbel aan het einde der dagen zal toenemen.
Lief hebben als gebod? Het moet niet gekker worden.
Voor mij is liefde een inwijdingsweg. (Daarom moest ik zo lachen om Alpha) Iedere minuut dat ik werk voel ik de liefde voor mijn werk. Als ik aan mijn kinderen denk dan voel ik de liefde voor hen. Als ik mijn naaste in nood ontmoet dan voel ik mijn eigen oordeel én de uit zichzelf opwellende liefde voor hem/haar. Liefde is het 'spul' wat gedeeldheid in ongedeeldheid mogelijk maakt. Als God Liefde is, dan mag hij van mij blijven, daar heb ik geen enkel gebod voor nodig.Storm schreef: 16 mar 2020, 17:24
Het verhaal gaat dat Mozes samen met Aaron als woordvoerder in opdracht van God het volk Israël uit de slavernij bevrijden. Dat verhaal zul je wel kennen.Volgens de Bijbel zelf kreeg Mozes de Tien Geboden van God, (vaak wordt het ook de tien woorden genoemd) op twee stenen tafelen (platen), nadat hij in opdracht van God de berg Horeb was opgeklommen. Het volk was af en toe een zootje ongeregeld en dat gesjouw door de woestijn maakte het niet beter. Dus er kwam wat structuur en woorden waarvan ik een aantal best wil onderschrijven. Niet uit plicht, niet in gebiedende zin maar gewoon omdat het heerlijk is om lief te hebben, heel egoïstisch; het voelt goed.
Wie schenkt wie weg? Ben je met z'n tweeën?hopper schreef: 16 mar 2020, 20:14 Voor mij is het een abc'tje. Wie zichzelf wegschenkt, daar blijft 'niets' van over.
New age clíchés.Dat 'niets' kan zomaar synoniem zijn aan liefde.
Dat zegt meer over jezelf dan over degene waarom je lacht.
Zeg dat tegen Jezus en Johannes, aangezien er duidelijk staat Ἐντολὴν (ἐντολή), wat ''bevel'', ''order'' of ''gebod'' betekent. ''Een nieuw gebod geef ik jullie: heb elkaar lief.'' Dat je daar om lacht, is jouw zaak.
Exact. Je lacht om Alpha die Jezus citeert uit de bijbel en hebt blijkbaar geen antwoord (klik). Nogmaals:
Wie schenkt wie weg? Ben je met z'n tweeën?Hopper schreef:Wie zichzelf wegschenkt, daar blijft 'niets' van over.