Probeer nou een keer niet zo sentimenteel te doen.Anja schreef:Ach, Piebe weet niet waar hij het over heeft. Waar je ook komt op fora, roept het militant atheisme dat Hitler christen was. Zonder enige kennis van zaken. En wat een Piebe2.2 allemaal "accepteert" of niet, en in zijn hoofd haalt, interesseert mij ten enen male niet. Juist iemand die geen lid is van een kerk maar zich wel christen noemt, zou moeten begrijpen dat lidmaatschap van een kerk, of ooit gedoopt zijn, nog niet betekent dat iemand een volgeling is van Christus. Maarja, de valse sentimenten hebben hem vandaag weer in de tang. Het zij zo.
Gegroet! (wij zijn de rest van de dag en avond elders, dus heb het maar fijn met je bokkenpruik).
Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
-
- Man/Vrouw: M
Re: Wat is er voor christenen nodig om atheïst te worden?
Deze allen zijn in het geloof gestorven, de beloften niet verkregen hebbende
-
Om daar iets zinnigs van te maken vergt een stuk minder intelligentie.Anja schreef:Je kunt je dan ook beter eens gaan richten op je eigen uitingen, teksten en ontwikkeling, in plaats van die van een ander.
Wist je trouwens dat Hitler-vergelijkingen helemaal niet toegestaan zijn op dit forum?
Is deze 'golf' het 2e beest dat de macht van het 1e verkreeg? Is Jerusalem de vrouw die het berijdt?
-
Ja, Stalin was opgeleid tot priester. So what.... Zoveel atheisten waren christenen....dat zegt niets. Het is een niets zeggende statement. Zoveel christenen waren ook atheist...zie je het...het zegt niets... Het gaat om de uiteindelijke acties en woorden van de persoon. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. En dan heb ik een bord voor mijn kop...de pot verwijt...., ach je snapt het wel....callista schreef:Je raaskalt weer ....pppfff...Allie schreef:Hitler was christen?.... Ga eens na waarom je dat denkt. Vanwege de riemen van de nazi's? Vanwege zijn uitspraken in eerder geschreven werk? Allemaal propaganda om de katholieke kerk achter zich te krijgen. Gedroeg Hitler zich als een christen? Of toch meer darwinistisch?Lanfy schreef:Anja schreef:
Waar baseer je dit nou weer op? Maar vooruit, misschien dat ik het nog een keer moet herhalen: de mensen die jij hier bedoeld hebben geen miljoenen mensen uitgeroeid in naam van het atheisme. De reden voor hun gruweldaden was puur politiek bedoeld, het vestigen van een communistisch utopia. Nogmaals, atheisme is geen filosofie of ideologie. Het beschrijft alleen dat er geen bewijs is voor goden, bovennatuurlijke krachten, denkbeeldige vrienden of wat meer in dat straatje past! Atheisme vertelt niemand om ook maar iets te doen!Het atheisme staat nou ook niet echt bekend om haar hoogstaande moraal
En trouwens, Hitler was christen.
Wat je over atheisme zegt, in de context van het communisme van bijvoorbeeld Rusland, toont aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Politiek bedoeld? Oei, je slaat hier de plank volledig mis. Het laatste wat Stalin deed toen hij doodging is zijn gebalde vuist naar God richten. Zoveel haatte deze man God en dus ook christenen.
Atheisme is geen filosofie en ideologie? Weer fout. Kan jij bewijzen dat God niet bestaat? Nee, jij gelooft dat. Klaar.
Atheisme zegt niet wat je moet doen? Waar zegt God dat? Hij zegt wat je NIET moet doen.
En als laatste punt, wat is volgens jou het sterkste bewijs voor God wat jij hebt afgewezen.
Lees de uitspraken van Hitler maar in de link die ik gegeven heb.....in Mein Kampf...zijn eigen uitspraken...
En wat het atheïsme betreft heb je er in al die jaren nog niets van opgestoken [hoe vaak het je ook uitgelegd is..ook door menige wetenschapper met eindeloos geduld en ook inzake evolutie]....en begin je weer van voren af aan....zum toll werden...je hebt gewoon een bord voor je kop
En oh ja...by the way...Stalin werd opgeleid tot priester een paar jaar lang..........maar dat is je ook al meerdere malen verteld...
Ps. Wees eens bereid om je wereldbeeld kritisch te bekijken, je zult zien dat je tegen een hele hoge en harde muur aan loopt. Op moreel gebied, over vragen van ons ontstaan...etc... Atheisme is een doodlopende weg zonder hoop en steeds meer atheisten gaan dat inzien. Zeker in de wetenschappelijke sector.
Kijk dit maar eens.... http://youtu.be/a2RZzyFTTXo
Laatst gewijzigd door Allie op 14 mei 2016, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Voor katholieken zegt het wel degelijk wat of iemand gedoopt is, ongeacht wat diens latere opvattingen zijn.
-
Er is geen sprake van een vergelijking, wat besproken wordt is Hitlers geloof, dat mag toch wel?BdO schreef:Om daar iets zinnigs van te maken vergt een stuk minder intelligentie.Anja schreef:Je kunt je dan ook beter eens gaan richten op je eigen uitingen, teksten en ontwikkeling, in plaats van die van een ander.
Wist je trouwens dat Hitler-vergelijkingen helemaal niet toegestaan zijn op dit forum?
-
Allie schreef:Ja, Stalin was opgeleid tot priester. So what.... Zoveel atheisten waren christenen....dat zegt niets. Het is een niets zeggende statement. Zoveel christenen waren ook atheist...zie je het...het zegt niets... Het gaat om de uiteindelijke acties en woorden van de persoon. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. En dan heb ik een bord voor mijn kop...de pot verwijt...., ach je snapt het wel....callista schreef:Je raaskalt weer ....pppfff...Allie schreef:Hitler was christen?.... Ga eens na waarom je dat denkt. Vanwege de riemen van de nazi's? Vanwege zijn uitspraken in eerder geschreven werk? Allemaal propaganda om de katholieke kerk achter zich te krijgen. Gedroeg Hitler zich als een christen? Of toch meer darwinistisch?Lanfy schreef:Anja schreef:
Waar baseer je dit nou weer op? Maar vooruit, misschien dat ik het nog een keer moet herhalen: de mensen die jij hier bedoeld hebben geen miljoenen mensen uitgeroeid in naam van het atheisme. De reden voor hun gruweldaden was puur politiek bedoeld, het vestigen van een communistisch utopia. Nogmaals, atheisme is geen filosofie of ideologie. Het beschrijft alleen dat er geen bewijs is voor goden, bovennatuurlijke krachten, denkbeeldige vrienden of wat meer in dat straatje past! Atheisme vertelt niemand om ook maar iets te doen!
En trouwens, Hitler was christen.
Wat je over atheisme zegt, in de context van het communisme van bijvoorbeeld Rusland, toont aan dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Politiek bedoeld? Oei, je slaat hier de plank volledig mis. Het laatste wat Stalin deed toen hij doodging is zijn gebalde vuist naar God richten. Zoveel haatte deze man God en dus ook christenen.
Atheisme is geen filosofie en ideologie? Weer fout. Kan jij bewijzen dat God niet bestaat? Nee, jij gelooft dat. Klaar.
Atheisme zegt niet wat je moet doen? Waar zegt God dat? Hij zegt wat je NIET moet doen.
En als laatste punt, wat is volgens jou het sterkste bewijs voor God wat jij hebt afgewezen.
Lees de uitspraken van Hitler maar in de link die ik gegeven heb.....in Mein Kampf...zijn eigen uitspraken...
En wat het atheïsme betreft heb je er in al die jaren nog niets van opgestoken [hoe vaak het je ook uitgelegd is..ook door menige wetenschapper met eindeloos geduld en ook inzake evolutie]....en begin je weer van voren af aan....zum toll werden...je hebt gewoon een bord voor je kop
En oh ja...by the way...Stalin werd opgeleid tot priester een paar jaar lang..........maar dat is je ook al meerdere malen verteld...
Ps. Wees eens bereid om je wereldbeeld kritisch te bekijken, je zult zien dat je tegen een hele hoge en harde muur aan loopt. Op moreel gebied, over vragen van ons ontstaan...etc... Atheisme is een doodlopende weg zonder hoop en steeds meer atheisten gaan dat inzien. Zeker in de wetenschappelijke sector.
Kijk dit maar eens.... http://youtu.be/a2RZzyFTTXo
Nu begrijp ik het!
Als iemand goeds doet, is hij christ. Eender wat hij zegt.
Als iemand kwaad doet, is hij atheist. Eender wat hij zegt.
Grenzen verschaffen de illusie, dat het kwaad van buiten komt.
-
Hitler was gedoopt en 90 % van de soldaten en kampbeulen ook.Piebe 2.2 schreef:Voor katholieken zegt het wel degelijk wat of iemand gedoopt is, ongeacht wat diens latere opvattingen zijn.
Zeg het maar, wat" christelijk" nu eigenlijk is....
-
@vrolijke....
Waar zeg ik dat en hoe haal je dat eruit?
Waar zeg ik dat en hoe haal je dat eruit?
-
@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
-
- Man/Vrouw: V
Wat verbeeld jij je wel niet?Allie schreef:
Ik ben niet voor niets atheïst geworden...en daar ben ik nog steeds blij om.
-
Het is meestal een emotionele reden waarom mensen van God weglopen. Teleurstelling of een traumatische gebeurtenis. Kritisch denken zal je niet naar het atheisme brengen. Daar is het atheisme te tegenstrijdig voor.callista schreef:Wat verbeeld jij je wel?Allie schreef:
-
Om mijn laatste statement kracht bij te zetten, hier een toespraak van Ravi Zacharias. Het gaat over het atheisme en hoe het van kanten klopt.
http://youtu.be/dNQmDwpF8tc
Je moet er wel een bakje chips en een cola'tje bij pakken, maar het is uiterst leerzaam.
http://youtu.be/dNQmDwpF8tc
Je moet er wel een bakje chips en een cola'tje bij pakken, maar het is uiterst leerzaam.
-
Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
-
De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
-
Inderdaad. Atheisme, zeker de meest extreme atheistische denominaties, zijn volslagen irrationeel.Allie schreef:Het is meestal een emotionele reden waarom mensen van God weglopen. Teleurstelling of een traumatische gebeurtenis. Kritisch denken zal je niet naar het atheisme brengen. Daar is het atheisme te tegenstrijdig voor.callista schreef:Wat verbeeld jij je wel?Allie schreef:
Solo Christo
Unthinking respect for authority is the greatest enemy of Truth (naar Einstein)
-
En Calvijn (die M.Servet let ombrengen), Luther, (die opriep tot jodenvervolging en geoofsdopers liet gevangennemen) ?Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
-
Sacramenten behoren nu eenmaal tot de katholieke leerweg. Mensen kunnen leren - en geloofsopbouw is nou eenmaal ook een vorm van leerproces - op verschillende manieren. Al naar gelang hun voorkeuren daarin, zullen ze kiezen voor de manier van leren die voor hen het meest geschikt is. Waar een protestant voornamelijk geloofskennis tracht te ontsluiten door eerst mentaal met tekst te worstelen en het dan naar het hart te (proberen te) brengen, werkt de katholieke leerweg andersom, beginnend bij het hart,door de ervaring van een blauwdruk van de Goddelijke werkelijkheid. En het is functioneel om daarbij van de kracht van het sacrament uit te gaan. Zo simpel kan het zijn.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
Solo Christo
-
Wat is hier zo belangrijk aan? Gaat het om hún hart of het jouwe? Wil je een vervolger van de Kerk zijn en een veroordelaar van mensen, of een volgeling van Christus en het Oordeel aan God overlaten?Biker schreef:En Calvijn (die M.Servet let ombrengen), Luther, (die opriep tot jodenvervolging en geoofsdopers liet gevangennemen) ?Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
Laatst gewijzigd door Anja (oud account) op 14 mei 2016, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Solo Christo
-
Leuk gebrobeerd Allie! En? Als ik Jezus niet aanneem als mijn redder? En als ik Jezus niet erken? Als ik Jezus nooit gekend heb? Zoals zoveel mensen in deze wereld? Wat dan? Dan wordt ik door de zovele denominaties in het christendom afgezet als ongelovige. En wat dan? Het grote voordeel van een atheist zijn is dat je NIET hoeft te bidden voor je vijanden, die mag je gewoon vervloeken! Hoe heerlijk is dat? En wat ik al zei, maar wat niet zo goed hier doordringt, begrijpelijk, atheisme zegt niet wat je moet doen, het verplicht je tot niets, het zegt niet je ouders te haten omdat ze een andere mening hebben, dit in grote tegenstelling tot de meeste religies. En om mijn geliefde, gelovige moeder te citeren, als religie en liefde met elkaar botsen is er iets mis met religie! En vooral niet met de liefde! My 50 cents!Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
Ps, en dat de nazi's geen christenen waren vraagt wel om een redelijke onderbouwing! Ddww!
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
-
Sorry, die snap ik niet! Kun je aan me uitleggen waarom atheisme tegenstrijdig is?Allie schreef:Het is meestal een emotionele reden waarom mensen van God weglopen. Teleurstelling of een traumatische gebeurtenis. Kritisch denken zal je niet naar het atheisme brengen. Daar is het atheisme te tegenstrijdig voor.callista schreef:Wat verbeeld jij je wel?Allie schreef:
Al mijn meningen en overtuigingen zijn voor herziening vatbaar mits deze goed beargumenteerd worden.
-
Je kan 100 namen opnoemen, ik ben duidelijk genoeg geweest in mijn visie hoe een christen zich moet gedragen. Ik houd mij vast aan wat Jezus ons opdroeg. Dat is alleen maar liefdevol.Biker schreef:En Calvijn (die M.Servet let ombrengen), Luther, (die opriep tot jodenvervolging en geoofsdopers liet gevangennemen) ?Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
-
Oei.... Ik weet niet hoe jij aan je vervormde beeld komt van het christen zijn, maar een verder onderzoeking is wel nodig.Lanfy schreef:Leuk gebrobeerd Allie! En? Als ik Jezus niet aanneem als mijn redder? En als ik Jezus niet erken? Als ik Jezus nooit gekend heb? Zoals zoveel mensen in deze wereld? Wat dan? Dan wordt ik door de zovele denominaties in het christendom afgezet als ongelovige. En wat dan? Het grote voordeel van een atheist zijn is dat je NIET hoeft te bidden voor je vijanden, die mag je gewoon vervloeken! Hoe heerlijk is dat? En wat ik al zei, maar wat niet zo goed hier doordringt, begrijpelijk, atheisme zegt niet wat je moet doen, het verplicht je tot niets, het zegt niet je ouders te haten omdat ze een andere mening hebben, dit in grote tegenstelling tot de meeste religies. En om mijn geliefde, gelovige moeder te citeren, als religie en liefde met elkaar botsen is er iets mis met religie! En vooral niet met de liefde! My 50 cents!Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
Ps, en dat de nazi's geen christenen waren vraagt wel om een redelijke onderbouwing! Ddww!
God draagt ons op om onze ouders te eren en te respecteren. God draagt ons op onze medemensen lief te hebben, ongeacht de gedachtes deze personen hebben. Waar haal jij hier "haat" uit? Ook dienen we iedereen lief te hebben en te respecteren. De 10 geboden hebben allemaal met het respecteren van een ander te maken.
3. Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde, want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.'
(Galaten 5: 13-14)
4. God wil namelijk dat u door het goede te doen onwetende dwazen de mond snoert. Leef als vrije mensen, en verschuil u niet achter uw vrijheid om u te misdragen, maar handel als dienaren van God. Houd iedereen in ere, heb uw broeders en zusters lief, heb ontzag voor God en eerbiedig de keizer.
(1 Petrus 2: 15-17)
Dit zijn maar twee teksten om mijn woorden kracht bij te zetten.
Het bekende "mensen die nog nooit van Jezus hebben gehoord" argument. Aangezien er over de hele wereld evangelisten bezig zijn, gaat je argument niet op. Maar stel dat er toch mensen zijn die echt nog nooit van Jezus hebben gehoord zal daar rekening mee gehouden worden.
Lees deze brief maar eens door en zeker vers 14-16. God is rechtvaardig en liefdevol en zal geen 1 oprecht mens die nog nooit van Hem gehoord veroordelen.
http://www.basisbijbel.nl/boek/romeinen/2
Je hoeft niet te bidden voor je vijanden, je kan iemand gewoon vervloeken. Je eigen woorden laten de woorden van Jezus zoveel beter klinken. Atheisme, waar je vijanden links laat liggen en vrienden helpt(de makkelijke weg), of Jezus, waar je iedereen hoort lief te hebben en te helpen(de moeilijke weg). Ik begin je steeds meer te begrijpen, je kiest graag de makkelijke weg.
En wat betreft mijn onderbouwing over de nazi's, dan heb je toch niet echt goed gelezen. Ik heb het duidelijk onderbouwd.
-
Dan is een kritische kijk nodig op je eigen wereldbeeld. Wat zegt het atheisme over moreel? Wat zie je in de echte wereld om je heen? Wat zegt het atheisme over "waarheid"? Wat zie je in de echte wereld om je heen? Dit zijn maar twee vragen, maar ik ben benieuwd. Dus hoe verklaar je "waarheid" en ons morele bewustzijn(hoe weten we wat goed of slecht is en hoe is dit dan "waarheid")?Lanfy schreef:Sorry, die snap ik niet! Kun je aan me uitleggen waarom atheisme tegenstrijdig is?Allie schreef:Het is meestal een emotionele reden waarom mensen van God weglopen. Teleurstelling of een traumatische gebeurtenis. Kritisch denken zal je niet naar het atheisme brengen. Daar is het atheisme te tegenstrijdig voor.callista schreef:Wat verbeeld jij je wel?Allie schreef:
-
@lanfy,
En voor wie het nog meer interesseert.
Bekijk dit eens. Een lezing van een stuk van de briljante filosoof C.S. Lewis, die atheist was en christen werd.
Hij heeft het over de vraag, is het Evangelie wel waar en wat als het wel/niet waar is. Een briljant stukje menselijke kennis, veel kijk plezier.
https://m.youtube.com/watch?v=X9fR1vSxNEQ#
En voor wie het nog meer interesseert.
Bekijk dit eens. Een lezing van een stuk van de briljante filosoof C.S. Lewis, die atheist was en christen werd.
Hij heeft het over de vraag, is het Evangelie wel waar en wat als het wel/niet waar is. Een briljant stukje menselijke kennis, veel kijk plezier.
https://m.youtube.com/watch?v=X9fR1vSxNEQ#
-
De onderbouwing heb ik al een link voor gegeven, waaruit blijkt dat Hitler absoluut niet christelijk was in zijn opvattingen.Lanfy schreef:Leuk gebrobeerd Allie! En? Als ik Jezus niet aanneem als mijn redder? En als ik Jezus niet erken? Als ik Jezus nooit gekend heb? Zoals zoveel mensen in deze wereld? Wat dan? Dan wordt ik door de zovele denominaties in het christendom afgezet als ongelovige. En wat dan? Het grote voordeel van een atheist zijn is dat je NIET hoeft te bidden voor je vijanden, die mag je gewoon vervloeken! Hoe heerlijk is dat? En wat ik al zei, maar wat niet zo goed hier doordringt, begrijpelijk, atheisme zegt niet wat je moet doen, het verplicht je tot niets, het zegt niet je ouders te haten omdat ze een andere mening hebben, dit in grote tegenstelling tot de meeste religies. En om mijn geliefde, gelovige moeder te citeren, als religie en liefde met elkaar botsen is er iets mis met religie! En vooral niet met de liefde! My 50 cents!Allie schreef:De enige manier is door Jezus. Erken Jezus als jouw redder en je zal niet door God geweigerd worden. Dan kan je jezelf een christen noemen. Iemand die zijn vijanden lief heeft en voor ze bid en ze dus niet vermoordt omdat ze anders dan jij zijn. Dus nee, de nazi's waren geen christenen.Biker schreef:Inderdaad. Paulus zei het ook al, de besnijdenis betekent niets, de doop dus ook niet ,zoals deze door de kerk wordt toegepast en als ritueel en sacrament een zekere kracht toekent.Allie schreef:@biker... Ook voor jou, so what....dat zegt niets.... Zou Jezus joden vermoorden? Zou Hij dat goedkeuren? Dus waren deze mensen christelijk? Nee, lijkt me duidelijk.
Voor jou is het misschien anders, omdat je ieder die zichzelf als christen presenteerde als christen ziet. Maar voor een christen is dat niet zo. Net zoals vele moslims de zelfmoordterroristen niet als echte moslims zien.
Die zelfmoordterrorist doet het trouwens op grond van de Koran, maar Hitler gebruikte andere bronnen.
Je vijanden lief hebben is een Goddelijke gave, waardoor je de alles verslindende haat in de wereld niet toe laat in je eigen hart en zelfs soms je vijand op betere gedachten kan brengen.
Vergeving en liefde zijn grote medicijnen in een wereld vol duisternis.
Mijn vorige vriendin kwam uit Rwanda. Ze heeft een tijd de blanken gehaat, vanwege hun oorlog. Het was de schuld van de blanken dat haar vader en vier broers en zussen vermoord waren. De blanke was haar vijand die ze min of meer vervloekte.
Zij hadden verdeeldheid gezaaid in hun land en de ene tegen de andere groep opgezet.
Juist in haar geloof heeft ze leren anders naar de mensen te kijken. De daders van de oorlog te vergeven.
Ze besloot haar hart niet meer langer te laten doden door haat en verdriet.
Ga niet de weg die je niets oplevert en je niet bevrijdt, omdat het niets is.