Daar heb ik niet op terug Tin. Die berekening kun je dus ook op een ander geloof toepassen.Maar stel nou dat de kans slechts 1 op 100 is dat de Tao gelijk zou hebben.
En stel dat het leven hier op aarde 100 jaar zou duren en de tijdelijke eeuwigheid 1000.000.000.000.000 jaar.
Dan kan die gok niet in getallen uit te drukken maal lucratiever zijn dan die gok van jou.
Heb je een kans van 1 op 100 verlost te zijn van de ketenen van tijd.
Zou je toch mooi in de aap gelogeerd kunnen zijn wanneer je voor die 1000.000.000.000.000 jaar tijdgebondenheid gegaan was.
Dan zal ik toch van ellende weer terug moeten vallen op die persoonlijke proefondervindelijkheid, dat empirisch bevindelijk gebeuren waar wij christenen zo heerlijk van kunnen genieten; in die persoonlijke relatie met de Allerhoogste Eeuwige God van hemel en aarde, Welke ons schiep als kroon op Zijn schepping, naar Zijn beeld, met een verstand om Hem te kunnen beoordelen (en dan te loven, roemen, danken en eren!) op Zijn heerlijkheid, meetbaar in Zijn schepping (gewoon al die zonsondergangen van de laatste dagen, de voorjaarsbloemen die weer opkomen [wij hebben duizenden sneeuwklokjes in onze tuin!], hoe verschrikkelijk mooi en leuk en lief mijn kleindochter van anderhalf is welke hier rond hobbelt), meetbaar in Zijn liefde, waarin Hij nog steeds de walgelijke oorlog tegenhoudt welke wij met Rusland aan het zoeken zijn en daar de tegenpartij de schuld van geven, meetbaar in Zijn genade, waarin Hij toch weer mijn zonden na belijden vergaf, zodat ik weer de vrede Gods in mijn hart mag voelen en de blijdschap als vrucht van de Geest Gods.
Ja, roepen de ongelovigen dan, dat is psychologie! Uitstekend!, roep ik dan terug, waarom zou de grote Schepper ons Zijn heil niet langs de weg van psychologie deelachtig mogen maken? Omdat wij daar langzaamaan een klein beetje van leren te begrijpen hoe de geestelijke wetmatigheden werken?
Vergun mij hier op dit forum alle ongelovigen eens even (als bouwvakker met bijbehorend vocabulaire) in algemene zin flink uit te mogen kafferen: {niet-toegestaan woord}, slappelingen, onverstanden, jullie durven niet Jullie durven de confrontatie met de Almachtige Eeuwige God, de Allerhoogste, niet te zoeken, omdat je aflezende van wat je om je heen waarneemt, hartstikke bang van Hem bent, ondanks je grote broek hier op het forum. En dat is hartstikke terecht !! Want Hij Die het heelal schiep is een verterend vuur; vreselijk is het om te vallen onder Zijn vernietigend oordeel, omdat Hij heilig is en de zonden niet kan verdragen. Stel je gerust dat eeuwige onuitblusbare vuur dat van sulfer brandt voor, waarin Zijn vijanden zullen worden geworpen (niet omdat ze ongelovig zijn hoor, daar kunnen ze mogelijk zelf niks aan doen!), omdat het mensdom het niet kan laten om te zondigen, dus doel te missen en dan op hun werken zal worden geoordeeld in het grote eindoordeel, voor Gods grote heilige witte troon, waar het mogelijk fout kan aflopen met doelmissers.
En toen kwam, omdat de hoogste God (vandaar die hoofdletter) ook zo waarneembaar barmhartig en genadig en goedgunstig en liefdevol is, Zijn Evangelie van genade in Christus naar ons toe, waardoor Hij ook bereikbaar werd voor kleine mensjes. Nou tart ik jullie om de empirische vuurproef daarin te nemen, net als Elia destijds op de Karmel. (dat zullen ook wel al 20 lui vóór mij zo hebben gezegd, denk ik): de God die antwoordt op het aanroepen met vuur, die zal erkend worden als 'de God Die het dan mag zijn' (zie dit topic).
Laat dat vuur dan a.u.b. het vuur van Zijn Heilige Geest mogen zijn, want daar gaat het hier om. (aanstekers hebben we al
Hoe doe je die empirische proef? Uit ervaring van miljoenen onder ons door JAHWEH in de naam van Jezus Christus (voor Zijn rekening) gewoon aan te roepen in gebed. Gebed is gewoon tegen Hem durven praten, wetende dat Hij altijd hoort omdat Hij Almachtig is.
En houdt dat nou 'ns een poos vol totdat je duidelijk antwoord gewaar wordt. (en voel daarbij hoe dat ZK je probeert af te houden!)
Je zou de allereerste zijn van alle miljarden mensen hier op aarde die geen antwoord krijgt. (kans is te klein)
En als Tin nou straks zegt dat die andere goden ook kunnen antwoorden? Hartstikke waar, zeg ik weer. Maar ik moet de eerste nog tegenkomen die een gebed in Jezus Christus naam kan verstoren met zijn tussenkomst. Zelfs niet als iemand al straal bezeten is, volgens mij.
Probeer maar, want Hij is de grootste en de beste en de fijnste en de .......................... vul zelf maar in na proefondervindelijke ervaring!