Jon schreef: Gisteren, 13:37
Yours schreef: 12 apr 2025, 09:12
Wat bijzonder om te lezen, Jon.
Ik vond het eerder wat vreemd dat het proces naar deze misdaad jullie aandacht totaal niet had, maar nu denk ik te begrijpen waarom. Naast de intensieve zorg om/voor jullie broer is de innerlijke transformatie die hij door deze vreselijke misdaad onderging daar waarschijnlijk debet aan.
Wat steeds over het hoofd gezien wordt is dat ik het incident
niet aanhaalde om het over
karma te hebben, maar om te illustreren dat homohaat en homofobie
niets met religie te maken heeft maar met de natuurlijke mens en even goed in atheïsten voorkomt.
Wat karma betreft, bevreemdt het mij zeer dat je daar nog steeds mee bezig bent en daar nog zo op gefocust bent.
Wij weten dat karma bestaat, maar wij
geloven er
niet in. In Christus zijn wij van alle karma verlost en zijn wij hier en nu reeds een nieuwe schepping. En wanneer wij fouten maken ná onze bekering, en dat doen wij allemaal en wel dagelijks - dan mogen wij ten volle vertrouwen op het
volbrachte werk van onze Heer aan het kruis. Wij zijn niet langer in de wereld om “karma uit te werken” maar om in alle vreugde onze Heer te dienen. Zijn Juk is licht en heeft niets meer met karma uit te staan.
Yours schreef: 12 apr 2025, 09:12 Ik heb tevens veel respect voor je zus, dat zij onophoudelijk met Liefde met een Hoofdletter van haar broer is blijven houden. Waarschijnlijk is dit ook een karmische uitwerking voor haar geweest om te allen tijde Liefde te blijven. Hierbij een respectvol

richting haar. En voor de hele familie die altijd achter haar en nu hernieuwd achter jullie broer staat en voor hem zorgt:
De houding en de liefde van mijn zus heeft niets met het zogenaamde “karma uitwerken” te maken. Het Koninkrijk van God werd in haar openbaar.
Het altijd maar Liefde te zijn en te blijven, onder de meest moeilijke omstandigheden, is iets wat ik (h)erken en wat bij mij leidde tot de wedergeboorte in Jezus Christus en een (hernieuwde) verbinding met de Bron. Door het Ken-U-Zelve wat daarop volgde werd mij duidelijk dat ik vele levens had geleefd en daarbinnen veel karma/oorzaak en gevolg had veroorzaakt en òòk goedgemaakt.
Niemand, ook niet de Jezus die 20 eeuwen geleden aan het kruis stierf, kan de zonden oftewel het karma/oorzaak en gevolg van anderen inlossen. Waarin ik die fysieke Jezus wèl erken is dat hij na een paar dagen door zijn opstanding via zijn astrale/geestelijke/fijnstoffelijk lichaam er blijk van gaf dat er leven is na de fysieke dood: vanuit het welbekende Hiernamaals. Ik wil er wat dat betreft nog eens de nadruk op leggen dat het onmogelijk is om met het fysieke lichaam te herrijzen als het zilveren koord eenmaal gebroken is.
Jozef van Arimathea vroeg na de kruisiging, waarbinnen Jezus “de Geest gaf”, aan Pilatus’ om het lichaam van Jezus. Nadat Pilatus vernam dat Jezus fysieke lichaam al lang gestorven was schonk hij Jozef het lichaam. Die kocht fijn linnen en nadat hij hem van het kruis afgenomen had, wikkelde hij hem in dat linnen en legde hem in het graf.
Jezus’ lichaam kon na een paar dagen dus echt niet opstaan. Of hij zou gedurende de 40 dagen daarna steeds als een zombie verschenen moeten zijn. Nee, het was het astrale lichaam, waarmee ook wij in het Hiernamaals bekleed zullen zijn als we voor het Licht hebben gekozen, waarmee Jezus Christus aan Maria Magdalena, de Emmaüsgangers en de 11 apostelen verscheen.