Yours schreef: 18 mar 2025, 14:03
Ik zie dat Alpha veel werk heeft verzet.
Hij kan zich echter de moeite besparen, want de JG zijn voor mij een allang gepasseerd station.
Er moet veel verder dan de bijbel gekeken worden om een totaalbeeld te krijgen van wat God/Jezus met de mensheid voor heeft. En daar valt het behoud van de aarde, en dus een of ander aards paradijs in elk geval niet toe. Want de aarde is vergankelijk. Nog hooguit 100 jaar, en misschien zelfs nog maar 10 jaar te gaan alvorens het hier op aarde voorgoed onleefbaar wordt/is.
Juist in in een nieuwe kosmische schepping is de voortgang èn redding van de mens(heid) geborgd.
Echter: als je eenmaal de verbinding met de Ene hebt gelegd en het heldere Licht als realiteit herkent bij je fysieke sterven, laat je welke aarde dan ook voorgoed achter je. Dat is waar ik mij dan weer op richt aangezien ik de wil van de Vader heb gedaan en geestelijk wedergeboren mocht worden in Jezus Christus. Waarmee ik - on topic - de Zonde voorgoed achter mij liet.
Ik denk dat jouw neus daarvoor te kort is, je hebt niet verder kunnen kijken.
Menselijk intellect zegt dat de aarde vergankelijk is.
Hoe komt dat?
Dank zij het menselijk intellect, voornamelijk getriggerd door hebzucht.
De schepper heeft een superieur intellect.
Vandaar dat hij kan zeggen:
Psalm 37:29 De rechtvaardigen zullen de aarde bezitten en ze zullen er eeuwig leven.
Psalm 104:5 U hebt de aarde op haar fundamenten gevestigd. Voor altijd en eeuwig zal ze niet van haar plaats worden gehaald.
Psalm 115:16 De hemel is van Jehovah, maar de aarde heeft hij aan de mensen gegeven.
War reïncarnatie betreft:
Prediker 3:
18 Ik zei ook bij mezelf dat de ware God de mensen zal testen en ze zal laten zien dat ze net als dieren zijn.
19 Want er is een afloop voor mensen en een afloop voor dieren — ze hebben allemaal dezelfde afloop. Zoals de één sterft, zo sterft de ander, en ze hebben allemaal maar één geest. De mens heeft dus niets voor op de dieren, want alles is zinloos.
20 Ze gaan allemaal naar dezelfde plaats. Ze zijn allemaal uit stof ontstaan en ze keren allemaal tot stof terug. NWV.
Reïncarnatie en het geloof dat de ziel onsterfelijk is, vinden hun oorsprong in het oude Babylon.
Later formuleerden filosofen in India de leer van het karma.
De oorsprong ligt dus in afgoderij.
Tja, Jg tonen dus wat de bijbel werkelijk leert.
Jezus, vanaf Gen 3:15 aangekondigd, bewees dat hij de zoon van de schepper is, dat hij onder leiding van zijn vader alles heeft gemaakt.
Daarom kon hij zieke mensen genezen en zelfs doden opwekken.
Hij toonde aan dat een letterlijke opstanding mogelijk is.
Maar ja, dat is voor jou een gepasseerd station.
Hoe reageer je, als je beseft dat de laatste trein is vertrokken?
Dat je het "spoorboekje" niet gelezen hebt en dat ook niet wilde?
Noach waarschuwde zijn medemensen voor de vloed.
Zij negeerden dat.
Jezus waarschuwde dat Jeruzalem vernietigd zou worden.
Zijn discipelen herkenden zijn omschrijving en vluchtten naar de bergen van Jeruzalem.
Zij overleefden wèl.
Mattheüs 24:
15 Wanneer jullie daarom het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt, waarover de profeet Daniël sprak, (Daniël 11:31) in een heilige plaats zien staan (lezer, gebruik inzicht),
16 dan moeten degenen die in Judea zijn naar de bergen vluchten.
Deze vernietiging symboliseert het ingrijpen van de schepper op de laatste dag.
Vandaar ook deze waarschuwing in:
Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.
Rom 10:
13 Want ‘iedereen die de naam van Jehovah aanroept, zal worden gered’.
14 Maar hoe kunnen ze hem aanroepen als ze niet in hem geloven? En hoe kunnen ze in hem geloven als ze niet over hem hebben gehoord? En hoe kunnen ze horen zonder dat iemand predikt?
15 En hoe kunnen ze prediken als ze niet zijn uitgestuurd? Zoals er staat geschreven: ‘Prachtig zijn de voeten van degenen die goed nieuws over goede dingen bekendmaken!’
16 Toch hebben ze niet allemaal gehoor gegeven aan het goede nieuws. Want Jesaja zegt: ‘Jehovah, wie heeft geloofd in wat hij van ons heeft gehoord?’ (Jes. 53:1)
17 Geloof volgt dus op wat wordt gehoord. En wat wordt gehoord, is via het woord over Christus.
18 Maar dan vraag ik: hebben ze het soms niet gehoord? Zeker wel: ‘Hun geluid heeft de hele aarde bereikt, hun boodschap het einde van de bewoonde aarde. NWV.
Deze boodschap wordt nu op de gehele aarde bekend gemaakt in 240 landen en in 900 talen.
Niemand kan zeggen: "ik heb het niet geweten".
Jezus merkte op: "gijlieden hebt het niet gewild". (Luk. 13:34, 35).
Iedereen heeft dus een keuze gekregen.
Jezus discipelen kozen voor de smalle weg en overleefden.