Wilsophie schreef:ericjan schreef:
De misleide christelijke kerkdeel zal niet worden opgenomen dus, deze horen dus niet echt bij de Gemeente, al menen ze dat van wel en roepen mogelijk het hardst daarvan onderdeel te zijn.
21 Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.(Matteus 7)
Ik
22 Want er zullen valse christussen, en valse profeten opstaan, en zullen tekenen en wonderen doen, om te verleiden, indien het mogelijk ware, ook de uitverkorenen.(Marcus 13)
Wanneer zullen die valse profeten en valse Christussen komen dan? Want volgens een andere post is dat nog niet gebeurd?
De bijbel leert dat het zal zijn tijdens de periode van misleiding door de valse profeet, kort voordat de wereld Israel zal gaan verdrukken.
- eerst misleiding door valse profeet en vorming van een wereld religie of nep-"christendom".
- Daarna de wereld die misleid door de valse profeet de antichrist zal volgen om het beloofde land Israel te verdrukken, zoals nog nooit een verdrukking heeft plaatsgevonden.
- Daana Jezus wederkomst, redding van ZIjn uitverkoren Volk Israel en de vernietiging van de volken als wraak op de verdrukking van Israel.
- Daarna het 1000 jarig vredesrijk waar Jezus zal regeren vanuit Sion.
Wilsophie schreef:Ericjan schreef:Wilsophie schreef:Het is Gods toorn en niet een verdrukking van de wereld of de islam of de chistenen, dat staat werkelijk nergens in de Bijbel.
Lees Openbaring dan maar eens serieus.
Alsof ik niet serieus lees. Als iemand jou de weg vraagt, dan zeg je: "Ga maar eens de kaart bestuderen" .
"Dank u wel meneer, aan u heb ik niets."
Nee dan wijs ik hem op de kaart (niet aan vrouwen inderdaad want die snappen dat niet

) de weg.
Maar wanneer die persoon vervolgens niet luistert en de kaart niet leest.......
Wilsophie schreef:"Openbaring 6 vers 17 : "Want de grote dag ZIJNS toorns is gekomen en wie kan bestaan?"
Precies maar dit gaat over de toorn en wraak aan de hele wereld, en juist NIET aan Israel.
Want daarover zegt Openbaring 7 dat de 144.000 bloedlijnen worden gezekerd door God om juist niet Zijn wraak op de wereld te hoeven ondergaan.
7 Al zullen er duizend vallen aan uw zijde
en tienduizend aan uw rechterhand –
bij u zal het onheil niet komen.
8 Slechts met uw ogen zult u het aanschouwen,
u zult de vergelding aan de goddelozen zien.
(Psalm 91)
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.