Jij luistert naar anderen en praat hen na.Alpha schreef: 27 mei 2025, 14:18Dan zou ik jouw kopie zijn.Tiberius Claudius schreef: 20 mei 2025, 12:14
Je hebt wel een beetje last van een hoogmoedige eigendunk.
Helaas citeer ik slechts de Bijbel, dat is voor velen niet te verdragen.
Zonde
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Mijn boodschap is als een gedachte waarmee je kunt spelen zonder deze te accepteren.
-
- Man/Vrouw: M
Re: Zonde
Fantastisch, dit verhaal verandert echter niets aan de zaak:Alpha schreef: 27 mei 2025, 12:54Ik geef slechts aan, dat apocriefe aantoonbaar niet geïnspireerd zijn.Dat_beloof_ik schreef: 20 mei 2025, 17:27
Ik ga niet in op alle afleidingen die je inbrengt om maar niet op mijn punt in te gaan.
Je verhaal verandert niets aan de zaak:
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
a·poʹkru·fos betekend zorgvuldig verborgen.
Deze geschriften kunnen enige historische waarde hebben, maar wijken af van de Bijbelse leer en zijn soms zelfs tegenstrijdig.
Ze missen de profetische elementen volledig en bevatten historische en geografische onnauwkeurigheden.
Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden.
De arts Lukas heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de geïnspireerde geschriften en sprak met vele ooggetuigen.
Hij schrift vervolgens:
Lukas 1:
1 Velen hebben de moeite genomen om een verslag op te stellen van de gebeurtenissen die voor ons vaststaan.
2 Die zijn aan ons doorgegeven door degenen die vanaf het begin ooggetuigen en dienaren van de boodschap zijn geweest.
3 Omdat ik alle dingen vanaf het begin nauwkeurig ben nagegaan, heb ook ik besloten ze in logische volgorde op te schrijven, geachte Theofilus, 4 zodat u ervan overtuigd raakt dat de dingen waarin u mondeling bent onderwezen inderdaad betrouwbaar zijn. NWV.
Vandaar dat Jezus zei: "Uw woord is waarheid". (Joh 17:17).
Je gebruikt het argument "ja maar dit zijn ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn" om een idee af te wijzen.
Als dát je argumentatie is, heb je een probleem met het NT want bestaat alleen maar uit ideeën die worden gepresenteerd alsof ze van Jezus zijn.
Nérgens presenteert Jezus zelf ideeën.
En ook nu weet bega je dezelfde fout.
Je schrijft dat "Sommige van deze schrijvers doen voorkomen alsof die van vroegere geïnspireerde schrijvers zijn.
Hun schrijfwijze bevat aantoonbare heidense invloeden".
Welnu, dat is exact wat de schrijvers van de evangeliën ook doen.