Zonde

Benieuwd naar wat anderen denken en geloven? Christen of niet, bespreek het hier.
Moderatie: het moderatieteam
Forumregels
hier
> > Lees de regels goed door!

Moderatie: het moderatieteam
Alpha
Man/Vrouw: M

Re: Zonde

Bericht door Alpha »

Tiberius Claudius schreef: 13 okt 2025, 11:18
Alpha schreef: 13 okt 2025, 10:38 Johannes 17:17 Heilig hen door de waarheid. Uw woord is waarheid. NWV.

Enkelvoud!

Helaas maken de meest mensen hun eigen waarheid.
Zoveel mensen, zoveel waarheden.
Jouw waarheid is ook maar een eigen waarheid.
Jouw mening, geen feit!
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: Vandaag, 11:58
Dat_beloof_ik schreef: 13 okt 2025, 17:23

Het antwoord is dus: Nee, je hebt niet bekeken wat anderen er van vinden.
Dat je niet op vragen ingaat en alleen maar standaard teksten van jw.orrug plakt en knipt, laat juist zien dat het een sekte is.
Je bent niet meer in staat om zelf na te denken en te reageren met eigen woorden.
Je hebt duidelijk moeite met begrijpelijk lezen.
Ik citeer direct of indirect de bijbel en dat begrijp je dus niet.
Ik beweer dus niet iets, ik citeer.

Je wilt niet snappen dat de christenheid een grote sekte is, die onderling sterk verdeeld is.
De Bijbel geeft duidelijk aan hoe dat komt: 1 Tim. 4:1.

Dat is dus geen standaard tekst, maar feitelijke informatie, die ik citeer, dus gewoon weer uit de Bijbel.
Helaas kunnen sommigen dat niet verdragen, zij willen dat hun oren gekitteld worden. (2 Timotheüs 4:3, 4).

Als je zelf zou willen nadenken over wat de Bijbel werkelijk leert, dan zou je dat begrijpen.

Omdat Jg geen sekte zijn vereren of volgen zij geen mensen of z.g. heiligen.
Vandaar dat het BL uit meerdere personen bestaan, waardoor één persoon anderen niet hun eigen wil of dogma's kan opleggen.
Alle besluiten worden onder gebed unaniem genomen.
Uit de praktijk blijkt dan dat de schepper die besluiten zegent.
Dingen die voor mensen onmogelijk lijken, worden dan mogelijk.

Helaas zijn er, net als in de eerste eeuw, mensen bezig om het verkondiging van het goede nieuws te dwarsbomen.
Vaak wordt het verboden of sterk belemmerd, toch heeft men daar geen succes mee.
Het blijkt juist averechts te werken.

Hand 17:
5 Maar de Joden werden jaloers. Ze verzamelden een aantal slechte mannen die op het marktplein rondhingen, brachten een menigte op de been en zorgden voor grote onrust in de stad. Ze bestormden het huis van Ja̱son omdat ze Paulus en Silas voor de mensenmenigte wilden brengen.
6 Toen ze hen niet vonden, sleepten ze Ja̱son en een aantal andere broeders naar de stadsbestuurders, en ze schreeuwden: ‘Deze mensen, die de bewoonde aarde op zijn kop hebben gezet, zijn nu ook hier,
7 en Ja̱son heeft ze als zijn gasten ontvangen. Al die mensen overtreden de geboden van caesar door te zeggen dat er een andere koning is, Jezus.

Desondanks is het nu sinds kort voor iedereen mogelijk om het evangelie zelf te lezen in hun eigen taal, wereldwijd.
De NWV is simultaan, in meer dan 1000 talen te lezen.
Het BL heeft daarom een wereldwijd netwerk opgezet, dat de informatie voor iedereen, via JW.ORG, is te bekijken.

Mattheüs 24:
14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen.

14 Hierdie goeie nuus van die Koninkryk sal oor die hele bewoonde aarde verkondig word as ’n getuienis vir al die nasies, en dan sal die einde kom.

14 Und die gute Botschaft vom Königreich wird auf der ganzen bewohnten Erde bekannt gemacht werden als Zeugnis für alle Völker, und dann wird das Ende kommen

14  Et cette bonne nouvelle du Royaume sera prêchée sur toute la terre, en témoignage pour toutes les nations, et alors viendra la fin. NWV.

Dan nog een eenvoudige vraag: Waar staat de eerste profetie en wanneer is die vervuld?
Het is moeilijk om een definitieve 'eerste' profetie vast te stellen, omdat het concept van profetie en de interpretatie ervan afhankelijk zijn van de culturele en historische context. De Bijbel zelf bevat verschillende profetische boeken en teksten die wijzen op profetieën die eeuwen voor Christus zijn gedaan.
Maar ongetwijfeld heeft het BL bepaald dat jij daar anders over moet denken.
Dat_beloof_ik

Bericht door Dat_beloof_ik »

Alpha schreef: Vandaag, 12:24 .

Jehovah kan niet liegen. (Tit. 1:2).

Ja, dat staat er.
Maar in Genesis 1 staat dat God de mens schiep en zag dat het goed was, terwijl hij in Genesis 6:7 spijt heeft van het scheppen, omdat het fout gaat.

Dus Genesis 1 is dan gelogen.
peda

Bericht door peda »

Jehovah zegent de geloofs-uitspraken die het B L doet.
Het bewijs dat zulks klopt is eenvoudig te leveren.
Immers wanneer Jehova het niet eens zou zijn met het B L dan zou Jehovah zulks wel laten blijken.
Maar Jehovah meldt zich niet, dus is Jehovah het met het B L eens.
Bewijs geleverd, het B L spreekt met de B L bijbel-interpretatie de Goddelijke waarheid. !!!
Dat anderen zulk "' bewijs "" niet waard vinden om te bespreken, is ook duidelijk.
Ware het anders, allen waren B L volgers.
Tufkah

Bericht door Tufkah »

De zelf-bedachte God kun je alles laten zeggen wat je maar wilt, de zelf-bedachte God zal je nooit tegen spreken. Een veel beter bewijs dat de zelf-bedachte God waar is, is er niet. Voor de mentaal gelovige.....
Probeer nooit een varken te leren zingen; het verspilt je tijd en je irriteert het varken.
Tiberius Claudius

Bericht door Tiberius Claudius »

Alpha schreef: Vandaag, 13:14
Tiberius Claudius schreef: 13 okt 2025, 11:18
Jouw waarheid is ook maar een eigen waarheid.
Jouw mening, geen feit!
Dat geldt in ieder geval voor de fantasieën van je sekte.
En wat als er meer Keizers zijn geweest dan maanden Geachte Senatoren?
Robert Frans

Bericht door Robert Frans »

Alpha schreef: Vandaag, 12:53Als je de Bijbel had bestudeerd, dan had je het antwoord geweten.
Vast wel, maar zo'n opmerking voegt natuurlijk niet echt iets toe aan dit gesprek... Mensen verwijten dat ze je een vraag stellen is meestal niet zo'n goed idee.
Na de dood van de laatste apostel zijn er geen zichtbare tekenen meer geweest, dat was niet meer nodig.
Zie o.a. het gedrag van Thomas, die een zichtbaar teken wenste van Jezus.

Joh 20:
26 Acht dagen later waren zijn discipelen opnieuw bij elkaar, en Thomas was erbij. Hoewel de deuren op slot waren, kwam Jezus in hun midden staan. Hij zei: ‘Vrede zij met jullie.’
27 Vervolgens zei hij tegen Thomas: ‘Leg je vinger hier en zie mijn handen, en steek je hand in mijn zij. Twijfel niet langer maar geloof.’
28 Thomas antwoordde hem: ‘Mijn Heer en mijn God!’
29 Jezus zei tegen hem: ‘Geloof je omdat je me hebt gezien? Gelukkig zijn degenen die niet hebben gezien en toch geloven.’ NWV.
Maar Jezus zei dit toen er nog apostelen waren. En Hij zei dit tegen Thomas, omdat hij niet meteen de apostelen geloofden toen zij de verrijzenis van Jezus verkondigden. In Handelingen werden echter nog tekenen gegeven en werd de heilige Geest door handoplegging uitgedeeld.
Alleen in de eerste eeuw werden door aangestelde apostelen de handen nog opgelegd.
Later niet meer, omdat alle aangestelde apostelen overleden waren.
Waarom werden er in jullie verstaan dan geen opvolgers aangesteld, terwijl in Handelingen 1 dat juist wél gebeurde? Immers, de verrader Judas werd er vervangen door Mattias. En ook Paulus zelf hoorde niet tot de oorspronkelijke twaalf. Ook wordt in de Hebreeënbrief, dus na de Handelingenperiode, gewag gemaakt van de handoplegging als basisbeginsel van het geloof:

We moeten niet opnieuw een fundament leggen, namelijk berouw over dode werken, geloof in God, de leer over dopen, het opleggen van de handen, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.
-Hebreeën 6,1-2; NWV

Waarbij jullie bijbel ook naar Handelingen en Johannes verwijst bij het opleggen van de handen, zodat het ook in jullie verstaan hier dus gaat over de zalving met de heilige Geest. Daar hier de handoplegging als een van de eeuwige basiswaarheden wordt genoemd, is dat dan geen teken dat het opleggen van de handen dus níét iets tijdelijks is? Waarom is die opvolging van apostelen en daardoor deze handoplegging volgens jullie dan tóch gestopt?
Handelingen 8:17 Daarna legden Petrus en Johannes hun de handen op en ze kregen heilige geest.
Handelingen 19:6 Toen Paulus hun de handen oplegde, kwam de heilige geest op hen, en ze gingen in vreemde talen spreken en profeteren.

De context geeft duidelijk de bijzondere omstandigheden weer.
De context is dat apostelen, waaronder ook zij die niet tot de originele twaalf behoorden, namelijk Mattias en Paulus, de handen oplegden om mensen met de heilige Geest te begiftigen. Ik zie hier geen aanwijzing dat dat na de dood van de laatste originele apostel zou moeten stoppen, zeker in combinatie met het aangehaalde deel uit Hebreeën. Wat zie ik volgens jou dan over het hoofd?
Vrede en alle goeds