Hoe kan een mens in kramp leven als ie zich veilig voelt in de Armen van Christus?Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 16:21Dat bedoel ik dus met krampachtig vasthouden aan je geloof om de angst te bestrijden. Ik denk dat de meeste mensen hier aanwezig daar geen last van hebben. Die kunnen gewoon vrijelijk en in vertrouwen geloven in een liefdevolle en vergevingsgezinde God, zonder met horror-story's opgescheept te zitten, zoals jij. Die belijden hun geloof in vreugde terwijl jij in een kramp leeft.ericjan schreef: 26 sep 2018, 15:47In Christus vertrouwen betekent automatisch dat angst er niet hoeft te zijn voor de dood. Ik ondanks mijn zonden en tekortkomingen weet mij veilig in Zijn Armen dankzij Zijn Kruisoffer dat ik heb geaccepteerd middels de doop door onderdompeling onder water waar alle Eer is aan Christus Zelf en GEEN enkele bij mijn persoon.Zolderworm schreef: 26 sep 2018, 15:19 Ik denk dat jij de enige bent die bang is, en die angst met je geloof tracht te bezweren. Als je niet in een botte en wraakzuchtige God gelooft, maar een liefdevolle, dan ben je uiteraard niet bang. Ik vraag me wel af waar die angst bij jou vandaan komt. Heeft het iets met je opvoeding te maken?
Als er al van angst sprake zou zijn dan is dat plaatsvervangend voor degenen die Zijn Erfenis niet zullen ontvangen straks, het is dan meer een kwestie van medelijden met degenen die (zichzelf) hebebn wijsgemaakt dat ze de Erfenis met voorwaarden zullen ontvangen toch wel onvoorwaardelijk zullen ontvangen. Daarbij alle aanwijzingen die G'd erover heeft gegeven in Zijn feilloze Woord in de Schrift, af te breken tot een woord van mensen over G'd.