Wilsophie schreef:ericjan schreef:30 Wanneer u in benauwdheid zult zijn en al deze dingen u getroffen hebben, in later tijd, dan zult u terugkeren naar de HEERE, uw God, en Zijn stem gehoorzamen.
* De benauwdheid van de grote verdrukking van de wereld zal ertoe leiden dat heel Israel God (weer) zal gaan zoeken (en dus vinden).
Als je nu wel eens de geciteerde verzen zou lezen dan zou je zien dat ik verzen aandraag die ondersteunen dat de wereld Israel zal verdrukken en niet God.
God is het Die bloedig wraak neemt op degenen die Israel hebben verdrukt in de eindtijd, leert de bijbel juist, Wilsohie.
Ik lees dat heel goed,
maar het zinnetje met het sterretje staat er niet, dat voeg jij zelf toe.
Het gaat niet over de wereld die Israël kwaad heeft aangedaan. Het ging over de benauwdheid van Jacob van Godswege, de eerste helft van die 7 jaar.
Van wie zijn die legers dan die Jeruzalem zullen omsingelen, Wilsohie? Van God?
Wilsophie schreef:ericjan schreef:Jezus heeft Zijn Offer in beginsel gedaan voor Israel, zij hebben al genade bij God en wij uit de heidenen mogen ook delen in die genade, meer niet.
Die Genade zal hen worden toebedeeld als Jezus wederkomt als de lang verwachte Messias van de Joden.
Waarom anders denk je dat Jezus zal wederkomen naar Israel, Jeruzalem en niet naar Rome, NY, Moskou, Peking? Geef daar eens antwoord op Wilsophie?
Daar gaat het niet over Ericjan.
Daar gaat het wel om Wilsophie, alleen geef je er nooit antwoord op.
Dus nogmaals: Waarom anders denk je dat Jezus zal wederkomen naar Israel, Jeruzalem en niet naar Rome, NY, Moskou, Peking?
Wilsophie schreef:Dat hebben we al zo vaak behandeld over dat zogenaamde "delen in die genade" dat is volkomen jouw eigen gedachte en dat staat nergens, ik ga daar niet meer op in.
Het slaat op hetgeen er in de bijbel staat, woordelijk, maar wat jij niet wilt lezen en dus terzijde legt;
Matteus 1:
21 en zij zal een Zoon baren, en u zult Hem de naam Jezus geven, want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
* Jezus zal Zijn Volk (en dat is Israel en daar nog niet de heidenen) zalig maken. Niet proberen, niet de kans geven maar zalig maken, doen dus.
Lucas 1
67 En Zacharias, zijn vader, werd vervuld met de Heilige Geest en profeteerde:
68 Geprezen zij de Heere, de God van Israël, want Hij heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
69 En Hij heeft een hoorn van zaligheid voor ons opgericht in het huis van David, Zijn knecht,
Jesaja 53
8 Hij is uit de angst en uit het gericht weggenomen,
en wie zal Zijn leeftijd uitspreken?
Want Hij is afgesneden uit het land van de levenden.
Om de overtreding van mijn volk is de plaag op Hem geweest.
Johannes 11
50 en u overweegt niet dat het nuttig voor ons is dat één mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat.
51 Dit zei hij echter niet uit zichzelf, maar als hogepriester van dat jaar profeteerde hij dat Jezus sterven zou voor het volk,
Wilsophie schreef:En genade is hen geboden en als jij denkt dat zij deze genade toebedeeld krijgen bij Zijn Wederkomst, dan heb je Zijn Offer niet begrepen.
Zo staat het in de bijbel Wilsophie, de vele Beloften in het OT door God hierover reppen niet over een voorwaarde, maar alleen dat God hen zal vergeven en aan hun zonden niet meer te denken. Maar ook in het NT als Romeinen 11
Het is God Die Israel verhard heeft om zo degenen wie Hij wil uit de heidenen ook binnen te laten gaan.
25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
Maar heel Israel zal zalig worden leert de bijbel, dat jij dit ontkent en negeert is onbijbels.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
Zoals ook wij ongehoorzaam waren voorheen maar TOCH in Christus genade ontvangen, zo is Israel nu ongehoorzaam, maar zal OOK DEZELFDE Genade ontvangen als ons, omdat zij geliefde van God zijn vanwege de voorvaderen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
30 Zoals ook u immers voorheen God ongehoorzaam was, maar nu ontferming verkregen hebt door hun ongehoorzaamheid,
31 zo zijn ook zij nu ongehoorzaam geworden, opdat ook zij door de ontferming die u bewezen is, ontferming zouden verkrijgen.
Wilsophie schreef:Genade is HEDEN verschenen zegt de Bijbel aan alle mensen. De reddende genade moet iedereen NU aannemen want de genadetijd is dan voorbij.
De genadetijd zal pas voorbij zijn wanneer Jezus als de langverwachte Messias wederkomt naar Israel Sion en God Israel Jezus zal laten (h)erkennen als de langverwachte Messias van de Joden en hen geloof in hun hart geeft, door de opgelegde verblinding voor het evangelie Zelf weg te nemen. Dan pas is de genadetijd voorbij Wilsophie en niet eerder.
Wilsophie schreef:Er wordt nergens in Openbaring of in alle uitspraken over de eindtijd en de verdrukking gesproken over zaligmakende genade. Ze zullen zeker tot geloof komen als natie dat leert de Bijbel ook in Ezechiël, maar het is door verdrukking en niet uit genade.
9 Op die dag zal het gebeuren dat Ik alle heidenvolken die tegen Jeruzalem oprukken, zal willen wegvagen. (Jesaja 60)
* Hier weer een bewijs dat de heidenvolken zullen oprukken tegen Israel en dat God de heidenen zal vernietigen ! Ondanks dat God Jeruzalem bewust heeft gemaakt tot een bedwelmende beker waaraan de heidenen (helaas ook christenen als jij) zich zullen verwonden.
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelenn.
* Hier weer een bewijs dat de wereld zich tegen Israel zal verzetten en ertegen zal strijden.
Als christen zou je daar niet moeten willen bijhoren !
* Eerst brengt God Zijn Uitverkoren Volk israel terug naar het Beloofde Land (Ezechiel 39)
27 Wanneer Ik hen uit de volken terugbreng en hen bijeenbreng uit de landen van hun vijanden, zal Ik door hen voor de ogen van veel heidenvolken geheiligd worden.
* Daarna zal God maken dat israel weet dat Hij hun God is. Dit is nu aan het gebeuren, vele Joden keren terug momenteel naar het Beloofde land Israel.
28 Dan zullen zij weten dat Ik, de HEERE, hun God ben, omdat Ik hen onder de heidenvolken in ballingschap voerde, maar henook weer verzamelde in hun land en niemand van hen daarginds nog liet achterblijven.
Wilsophie schreef:ericjan schreef:Waarom zal Jezus het 1000 jarig vredesrijk vanuit Jeruzalem (Sion) regeren en niet vanuit een andere stad?
Natuurlijk komt de Heer terug op de Olijfberg en natuurlijk wordt er vanuit Jeruzalem geregeerd, maar daar gaat het niet over.
Ook geen probleem om daar antwoord op te geven. Maar het is niet aan de orde.
Je geeft wederom geen antwoord op mijn vraag, dat het gebeurd ontken je gelukkig niet, maar ik vraag je waarom zou Jezus dan wederkomen naar Sion en niet naar bijvoorbeeld Rome, de plaats waar de meeste christenen uiteindelijk aan verbonden zijn.
2 Timoteüs 3:16 & Johannes 5:47 inzake G'd Zijn onfeilbare Woord in de Schrift en Christenen.